eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
982 ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب 🆔 @Ghoghnous_enghelab 👈 ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽؛ 🌐ولایت فقیه، مديريت اصلح 97 امام خامنه‌ای (روحی فداه) : 🔹نظر امام را دقیق بدانید. این[را] هم نمی‌شود گفت -که من گاهی شنیدم از زبان بعضی از برادرها به گوش می‌خورَد- که اگر امام جای ما بود، این‌جوری فکر می‌کرد؛ این‌ها است! این حرف را هرکس زد، به خودش برگردانید این حرف را؛ این حرف معنی ندارد. 🔹"اگر امام جای ما بود"، "اگر امام می‌دانست، این‌جوری نظر می‌داد"، اینها حرفهائی است که قابل قبول نیست! 🗓۱۳۶۲/۱۰/۲۳ •● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●• @andishe_emam @faannoos
﷽؛ 🌐ولایت فقیه، مديريت اصلح 98 امام خامنه‌ای (روحی فداه) : 🔹اگر در کلام امام باز شد، دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد؛ هرکسی خواهد گفت که "بگذارید من بروم پیش امام، شرح مطالب را بدهم، آن وقت ببینم امام چی می‌گوید"، اینکه حرف نشد! امام است و رهبر انقلاب! و آن دست نیرومندی که این چرخ را از اوّل -بدون اینکه ما به ایشان مشورتی بدهیم، نظری بدهیم- گردانده؛ ما هم به مرور آمدیم و در جریان امور قرار گرفتیم؛ پشت سر ایشان راه افتادیم! 🔹هنر ما این است که پشت سر امام راه افتادیم. هیچ هنری در خط دادن به امام و جهت دادن به امام، کسی نداشته[است]. 🔹بنابراین -این را دقیق توجّه بکنید- امام را بدانید. آنی که باید بشود، نظرات حکیمانه امام است. امام واقعا یک حکیم است و باید تسلیم خطوط کلّی‌ای بود که ایشان ترسیم می‌کنند. 🗓۱۳۶۲/۱۰/۲۳ •● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●• @andishe_emam @faannoos
▪️ امام خامنه ای مدظله: تبیین نظریه حاکمیت اسلام وظيفه‏ عمومى حوزه ‏ها و وظيفه‏ ى يكايك علما و روحانیون است. ╔═ 🍃🌺🍃 ══════ و تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر : https://eitaa.com/joinchat/2406547504Ca1b69b6c9b ╚═══ 🍃🌼🍃 ═════ 🇮🇷 @faannoos
🔰 *کوشکی: اگر با آمریکا مذاکره کنیم، در مورد ما چه خواهند گفت؟* *فارس/ محمد صادق کوشکی گفت: دولت روحانی دولت غربگرا بود، اما الان چه؟ اگر مذاکره کنیم در مورد ما چه خواهند گفت؟ دولت سوریه، حشد الشعبی، یمن و حزب الله چه خواهند گفت؟ وقتی ما الگوی آن‌ها شدیم.* https 🔹محمد صادق کوشکی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: آمریکا باید بیرون از برجام بماند تا یاد بگیرد که دیگر هیچ تعهدی را پاره نکند. بهترین تنبیه برای آمریکا این است که هیچ مذاکره مستقیمی به هیچ قیمت و به هیچ دلیل و وعده‌ای اتفاق نیفتد. معتقدم مگر کسی دیوانه باشد که دلخوش به وعده‌های آمریکا بخواهد مذاکره کند. 🔹محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی روند مذاکرات وین و مسئله مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: ایران برای فروش نفت و سایر اقلام از تحریم عبور کرده است و امتیاز هایی که ایران از مذاکره می خواهد عملا سوخته است. 🔹وی افزود: کسی نمی گوید بنده به تیم مذاکره کننده اعتماد ندارم. خیر، من به آمریکا اعتمادی ندارم. آمریکا استاد دور زدن های بین المللی است. مگر سال گذشته ۱ میلیارد دلار با روسیه تبادلات داشتیم در حالی که آمریکا معافیت تحریمی نداده بود. جهان به سمتی می رود که ایران از تحریم ها عبور کند. 🔹این استاد دانشگاه افزود: آمریکا باید بیرون از برجام بماند تا یاد بگیرد که دیگر هیچ تعهدی را پاره نکند. بهترین تنبیه برای آمریکا این است که هیچ مذاکره مستقیمی به هیچ قیمت و به هیچ دلیل و وعده‌ای اتفاق نیفتد. معتقدم مگر کسی دیوانه باشد که دلخوش به وعده‌های آمریکا بخواهد مذاکره کند. وی ادامه داد: کار دولت روحانی این بود که بازار و اقتصاد را به مذاکرات ربط می‌داد و با یک عطسه دلار پایین یا بالا می‌رفت، اما دولت کنونی کاری کرده که بازار ربطی به مذاکرات نداشته باشد و به ثبات نسبی برسد و دچار شوک نشود. کوشکی تاکید کرد: اکنون با افزایش قیمت نفت بدون بحث مذاکرات و برجام بازار ارزان را میتوانیم کنترل کنیم. اگر دوباره رسانه به مذاکرات توجه ویژه کند دوباره به بی‌ثباتی بازار می‌رسیم. عقل حکم می‌کند که راه غلط طی شده را دوباره طی نکنیم. وی گفت: برخی موافق توافق موقت هستند، امتیازاتی بدهیم یا امتیازاتی بگیریم. برخی ها می گویند اورانیوم ۶۰ درصد را صادر کنیم یا تا ۲۰ درصد رقیق کنیم. یعنی اهرم فشار را حذف کنیم در قبال آن چه دریافت کنیم؟ تعلیق تحریم ها؟ با کدام ضمانت؟ چه تضمین اجرایی وجود دارد که تحریم ها تعلیق شود؟ 🔹این استاد دانشگاه افزود: درست آن است که اول آمریکایی ها تحریم ها را بردارند و وقتی قطعی به این نتیجه رسیدیم که تحریم ها لغو شده و بازار را به کنترل در آوردیم سپس به تعهداتمان برگردیم. این شروط سه گانه رهبری است. اما کنگره آمریکا شفاف می گوید زیر بار این تعهدات نمی روم و بایدن اگر با اختیارات خود تحریم ها را لغو کند به وضوح گفته اند دولت بعدی به این تعهدات رد و بدل شده پایبند نیست. چرا می خواهیم آمریکا را به برجام برگردانیم تا دنیا فراموش کند که آمریکا یک جانبه از تعهدات خارج شد نه ایران! 🔹کوشکی ادامه داد: دوستان مذاکره کننده‌ ما سابقه انقلابی خوبی دارند، اما دشمن ما حیله گر و به تعبیر امام گرگ است. دشمن ما انسان نیست، شرافت ندارد و قدار است با این وجود چرا باید دوباره به گرگی که به گله‌ ما حمله کرده اعتماد کنیم؟ ما حق نداریم فکر کنیم تنها هستیم. یمن به پشتوانه‌ انقلاب اسلامی مقاومت می‌کند. وی گفت: دولت روحانی دولت غربگرا بود، اما الان چه؟ اگر مذاکره کنیم در مورد ما چه خواهند گفت؟ دولت سوریه، حشد الشعبی، یمن و حزب الله چه خواهند گفت؟ وقتی ما الگوی آن‌ها شدیم. 🔹این استاد دانشگاه اظهار داشت: مردم یمن دارند مقاومت می‌کنند، چون منطق انقلاب اسلامی مقاومت است. از این رو خدایی نکرده اگر مردم و رزمندگان یمنی ببینند که جمهوری اسلامی با آمریکا برای چندمین بار سر میز مذاکره نشسته آن‌ها چه خواهند گفت و چگونه خود را توجیه خواهند کرد که منطق انقلاب اسلامی نه به مستکبرین بوده است. ناامیدی مردم یمن را چه کسی می‌خواهد پاسخ بدهد. وی گفت: توافق با آمریکایی‌ها در این شرایط بهترین کادو به دولت بایدن است. دولت بایدن تاکنون تمام فشارهای حداکثری دولت ترامپ را حفظ و حتی اضافه کرده است. با این وجود توافق کادویی است که بایدن به شدت به آن نیازمند است. توافق بهترین بهره حیاتی و تنفس به دولت بایدن در این شرایط است چرا که او از حالت شکست به یک حالت برنده تبدیل می‌شود. کوشکی تاکید کرد: این استدلال که، چون اسرائیل مخالف برجام و مذاکرات است پس مذاکره خوب است استدلال درستی نیست. برهان خلف همیشه در ریاضی جواب می‌دهد، ولی الزاما در حوزه سیاست مثل ریاضیات نیست که همیشه جواب بدهد. استاد دانشگاه تهران ادامه داد: خیلی وقت‌ها ممکن است دو گروه به دلایل متفاوت با یک نکته مخال
ف باشند، اما این بدان معنا نیست که این دو گروه با هم هم جهت و همسان هستند؛ مثلا ما با اشغال افغانستان توسط شوروی مخالف بودیم و آمریکایی‌ها هم مخالف بودند و این مخالفت هم به این دلیل نبوده که ما با آمریکا دوست هستیم و مواضع ما با آن‌ها یکی است. 🔹وی تاکید کرد: ما به دلایل دیگری مخالف سرسخت اشغال افغانستان بودیم و آمریکایی‌ها هم به دلایل کاملا متفاوتی مخالف این حرکت بودند؛ پس اینکه امرور رژیم صهیونیستی با یک مسئله مخالف است این دلیل نمی‌شود که این مسئله، مسئله درستی است. نکته سر این است که اسرائیل از ابتدای مذاکرات برجامی تاکنون دنبال یک نکته بوده و آن هم این بود که از آمریکا مطالبه حداکثری کند تا به ایران حمله نظامی کند، اما چون آمریکایی‌ها این کار را نکردند از آن‌ها گلایه دارند. 🔹کوشکی اضافه کرد: اصلاح طلب‌ها می‌گفتند که مخالفین برجام مثل اسرائیل هستند و این مغالطه کودکانه را انجام می‌دادند. امروز صهیونیست‌ها می‌گویند برجام ۲۰۱۵ بسیار به نفع ما بود، اما خروج آمریکا از برجام باعث شد تا موضع ایرانی‌ها تقویت شود. امروز اسرائیلی‌ها می‌گویند که ما آن روز می‌گفتیم که با برجام مخالفیم و می‌گفتیم که آمریکا باید به ایران حمله کند، اما آن برجام، برجام درستی بود و ایران را زیر منگنه و زیر سخت‌ترین بازرسی‌ها گذاشته بود و ایران نمی‌توانست در فضای هسته‌ای خود تنفس کند و نوآوری داشته باشد و ترامپ اشتباه کرد و از آن برجام بیرون آمد و ایران به سمت غنی سازی ۶۰ درصد رفت. 🇮🇷 @faannoos
💢 ثبت نام دوره تربیت مدرس طرح ولایت 💠 مرکز آموزش‌های آزاد، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت فراگیر شدن طرح ولایت و به منظور تکمیل کادر اساتید طرح ولایت، دوره تربیت مدرس مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) برگزار می کند. ♻️ راه‌های ارتباط با ما – آدرس: قم- بلوار جمهوری – موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) – مرکز آموزش های آزاد – واحد تربیت مدرس اتاق ۱۴. – شماره تماس: 02532113639 – شناسه ارتباطی در پیام رسان ایتا: @Tarbiat_Modarres_iki ♻️ جهت ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 🌐 https://maab.iki.ac.ir/node/1722 🇮🇷 @faannoos
﷽ ♨️ فراخوان اردوی دانش آموزی طرح ولایت مقدماتی ✔️کاملا رایگان 🚩 اردوگاه شهید رجایی محمدشهر ⏰ زمان : ۸ و ۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ 💯 ویژه مقاطع تحصیلی یازدهم و دوازدهم 🔰 شیوه ثبت نام : نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۳۷۳۵۹۵۳۷۵ ارسال نمایید. ✅ مجوعه های فرهنگی می توانند جهت ثبت نام گروهی با همین شماره تماس حاصل نمایند. ➖مهلت ثبت نام: ۷ اسفند ماه ╔═ 🍃🌺🍃 ══════ و تَواصَوا بِالحَقِ‌ّ وَ تَواصَوا بِالصَّبر : https://eitaa.com/joinchat/2406547504Ca1b69b6c9b ╚═══ 🍃🌼🍃 ═════. 🇮🇷@faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر رهبرانقلاب درباره «دسته‌ی سومِ پس از جنگ» در جمله معروف شهید باکری جمله معروفی از شهید "حمید باکری" به یادگار مانده است: «زمانی فرامی‌رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان ۳ دسته می‌شوند: ۱. دسته ای از گذشته خود پشیمان می‌شوند. ۲. دسته ای راه بی تفاوتی را برمیگزینند. ۳. دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند که از شدت مصائب دق خواهند کرد» مهرماه ۹۱ در دیدار خانواده شهدای استان خراسان‌شمالی با رهبرانقلاب، فرزند یکی از شهدا در صحبت‌هایش این جمله شهید باکری را بیان می‌کند. که رهبر انقلاب اینگونه پاسخ می‌دهند. 🇮🇷 @faannoos
پاسخ امیر عبداللهیان به سوالی درباره مذاکره مستقیم با آمریکا وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس امنیتی مونیخ: 🔹آمریکایی‌ها طی هفته‌های قبل برای مذاکره مستقیم مرتبا به ما پیام دادند. 🔹اگر واشنگتن نیت خوب خود را برای پایان دادن به مسدود شدن دارایی های ما در خارج از کشور و برداشتن تحریم ها نشان دهد ما مذاکره مستقیم با آن را در نظر خواهیم گرفت!! 👤 سوء تفاهم نشه ها اون دولت قبل بود که اگر از این حرف ها می زد اونهم بعد از شهادت حاج قاسم مصداق بی غیرتی و..... بود الان در دولت آقای رییسی این سخنان نشانه عزت و غیرت انقلابیه!!! 🇮🇷 @faannoos
یکی از موانع پیشرفت ما، قبیله‌گرایی سیاسی یا جناحی است؛ [یعنی] «این کار را اگر چنانچه شما بکنید خوب است، اگر جناح مقابل شما بکند بد است»؛ این اِشکال کار ما است. گرفتار جناح‌گرایی و قبیله‌گراییِ سیاسی هستیم 1397/01/01
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا اکثر نیروهای در قدرت به دنبال برجام بودند و هستند؟ ◀️ چه طرح بحث مهمی می‌کند علیزاده. می‌گوید برجام فقط دستپخت ‌ نبود و بخش اعظم هم موافق آن بودند و امثال جلیلی و در اقلیت محض بودند؛ و به نظر می‌آید کلیت ، برجام را می‌خواسته و اکثریت مردم و همینطور اکثریت نیروهای در قدرت، خواهان حل کم هزینه دعوای ما با آمریکا هستند. 🔹 پاسخ ثابتی را بشنوید. 🇮🇷 @faannoos
✅جهادِ تبیین به روایت تصویر 🇮🇷 @faannoos
🔹جمله کلیدی دیشب پوتین: 🔹ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا چاقوی آمریکا زیر گلویمان قرار بگیرد. ⭕️سکولار اما عاقل 🇮🇷@faannoos
🔴بخشی از پیام همیشه‌ زنده «منشور روحانیت» 🔶امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ در پیامی خطاب به «روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزه‏هاى علمیه و ائمة محترم جمعه و جماعات» که با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد، نکات بسیار مهمی را بیان کردند. 🔹ای کاش این منشور به عنوان یک متن تاریخی، سیاسی، اخلاقی و آینده‌پژوهانه در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شد! 🔹ای کاش مدیریت محترم حوزه‌های علمیه هفته اول اسفند هر سال را در حوزه‌های علمیه به یاد تاریخ صدور این پیام الهی، کنگره‌ها و نشست‌های علمی و نقادانه‌ای پیرامون محتوای این پیام برگزار می‌کرد 🔹و ای کاش ......! 🔶به همین مناسبت بخشی از این پیام را با هم مرور کنیم: «در حوزه‏هاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عده‏اى با ژست تقدس‌مآبى چنان تیشه به ریشة دین و انقلاب و نظام مى‏زنند که گویى وظیفه‏اى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدس‌نمایان احمق در حوزه‏هاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظه‏اى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایى‏اند و دشمن رسول اللّه‏. ... استکبار وقتى که از نابودى مطلق روحانیت و حوزه‏ها مأیوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکى راه ارعاب و زور و دیگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربة ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راه‌هاى نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه‏اى کارگر شده است تا جایى که دخالت در سیاست دون‏شأن فقیه و ورود در معرکة سیاسیون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مى‏آورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشته‏اند. گمان نکنید که تهمت وابستگى و افتراى بى‏دینى را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست. .... خون دلى که پدر پیرتان از این دستة متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌هاى دیگران نخورده است. ... به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسه‏اى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزه‏ها بود که هر کس کج راه مى‏رفت متدینتر بود. یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار مى‏رفت. در مدرسة فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزه‏اى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مى‏گفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مى‏یافت، وضع روحانیت و حوزه‏ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى مى‏شد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعى حوزه‏ها را حفظ نمود.» (روح الله الموسوی الخمینی، ۳/ اسفند/ ۱۳۶۷) @Ahmadhoseinsharifi @faannoos
❗️تهاجم به مصوبه قانونی مجلس!! 🔸سرانجام پس از کش و قوس های فراوان طرح صیانت از کاربران مجازی در مجلس تصویب شد. ولی درست در همان زمان تصویب، ناگهان توپخانه های مخالفان عمدتا بانگاه سیاسی بر ضد این مصوبه فعال شد . 🔹البته از فضای مجازی بدون قانون و یله و رها و روزنامه های وابسته به جریان غرب گرا انتظاری نیست زیرا آن ها به عنوان پادوهای دشمن عمل می کنند و می خواهند از این تریبون نظام بر علیه نظام استفاده کنند، ولی از روزنامه های وابسته به جریان انقلاب انتظار دیگری می رود . براستی چرا روزنامه های وابسته به آقای دکتر قالیباف مانند صبح نو و رسالت این گونه بر علیه این مصوبه آتش می ریزند؟!! آیا آقای قالیباف مخالف بااین مصوبه است؟ اگر هست چرا موضع خودش را رسما و شفاف اعلام نمی کند؟! این گونه عمل کردن بر خلاف شفافیتی است که عهدش را در انتخابات با مردم بسته بودید! ✍️یک نکته با مخالفان منطقی نه سیاسی 🔹آیا شما معتقدید که فضای مجازی باید یله و رها باشد و هیچ قانون و مصوبه ای درباره آن وجود نداشته باشد؟ در این صورت نه امنیت شغلی و نه امنیت اقتصادی و نه امنیت اخلاقی و نه امنیت سیاسی و نه امنیت خانوادگی و نه امنیت دینی برای آحاد جامعه وجود نخواهد داشت. از آبرو بردن مردم و حتی روسای سه قوه تا سربریدن یک دختر اهوازی و خالی کردن حساب مردم و آموزش سلاح و شورش بر ضد نظام همه و همه در همین فضای بی قانون آموزش داده می شود! آیانباید برای این فضای پیچیده و در اختیار دشمن فکری کرد؟!! 🔺براستی چرا با چندتا توییت نامعلوم این گونه جو زده شده اید روانبخش 🇮🇷 @faannoos
🔴 آه و ناله ای که دامن مسئولان جمهوری اسلامی را خواهد گرفت. از جنگ روانی دشمنان بخاطر ساماندهی فضای مجازی نترسید، از آه و ناله خانواده ها و پدران و مادرانی بترسید که فرزندانشان در فضای مجازی ولنگار گرفتار شده و آسیب دیده اند. از آه و ناله کودکانی بترسید که والدین آنها بخاطر فضای مجازی ولنگار از هم جدا شده اند.... ✍️سیدهادی ✍️بیداری ملت 🇮🇷 @faannoos
❗️نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بی‌غیرت باشد. 🔸مصوبه دیروز کمیسیون مشترک مجلس در مورد تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به جهت برداشت عمومی و روایت سازی اجتماعی دچار تشویش است. چگونه می توان این روایت ها را به اصل و فرع ماجرا تبدیل کرد؟ اصل و فرع طرح صیانت چیست؟ 🔸آیا ‌کشور برای ایجاد محدودیت یا فیلترینگ قانون کم دارد؟ اگر پاسختان مثبت است به این سوال جواب دهید که چطور تا کنون فیلترینگ اعمال میشد؟ مگر توییتر یا تلگرام فیلتر نشد؟ شد، آنهم زمانی که صیانتی در کار نبود. تعریف چنین کارکردی برای طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی چندان آورده‌ای برای نظام و حاکمیت ندارد. 🔹اختیارات و ضوابطی که از قبل هم بود چنین امکانی را به حاکم می‌دهد که شیر فلکه اینترنت را کم و زیاد کند و هیچ نیازی به صیانت و حمایت نداشته باشد. اما ماجرای طرح صیانت به این سادگی نیست که بخواهیم حمل بر فیلترینگ یا محدود سازی‌اش کنیم. 🔸برداشت‌ها و روایت‌سازی‌ها از طرح صیانت مشوش است. این روایت‌سازی‌ها علاوه‌بر آنکه معمولا دقیق یا کامل نیست، مردم را هم دچار نگرانی می‌کند. 🔺به چند مورد از این روایت‌ها دقت کنید: ۱-این طرح باعث محدودیت گسترده اینترنت خواهد شد ۲-این طرح باعث فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و ... می‌شود ۳-این طرح با اینکه طرح خوبی است اما بدون اقناع‌سازی اجتماعی امکان عملیاتی شدن نخواهد داشت ۴-دعواهای حزبی و سیاسی طرح صیانت را از ساحت فنی و تخصصی خود دور کرده است ۵-این طرح حتی اگر در کمیسیون مشترک نهایی شود در صحن مجلس رای نمی‌آورد و حتی اگر در صحن مجلس رای بیاورد توسط شورای نگهبان رد می‌شود ۶-مصوبه کمیسیون مشترک بنا به نامه معاونت قوانین مجلس ابطال شد و ... ✍️هر کدام از این روایت ها در محل خود اهمیت و جایگاه مهمی دارد اما دقت کنید که مجموع این روایت ها چه اثر مهمی در جامعه برجای می گذارد؛ عرض می کنم. 🔺دانشجویان علم سیاست اولین چیزی که می آموزند مفاهیمی همچون حاکمیت، حکومت و دولت و ... است. یکی از ویژگی هایی که اغلب عالمان علم سیاست به آن اذعان دارند تقسیم ناپذیری حاکمیت است. یعنی نمی شود حاکمیت در یک سرزمین را به دو نیم تقسیم کرد و در اختیار دو ساختار جداگانه قرار داد. اساسا چنین اتفاقی یعنی نقض حاکمیت. خب اکنون فضای مجازی بخشی از فضای زیست یک ملت به حساب می آید. آیا می شود حاکمیت در این سرزمین مجازی را به نظام و ساختاری دیگر سپرد؟ معلوم است که معنای این اتفاق نقض حاکمیت است؛ اساسا نقض عقلانیت است. 🔸قانون، ارزش، فرهنگ و ایستارهای سیاسی یک جامعه با مفهوم اعمال حاکمیت معنا پیدا می کنند و اگر اعمال حاکمیت را نقض کردیم دیگر هیچ محدودیتی برای هیچ حاکمیتی وجود نخواهد داشت. ✍️ترجمه این حرفها در مصداق صیانت یک جمله است: نمی توان نخ حاکمیت فضای مجازی کشور را به خارج از کشور سپرد. اینکه دولت و نظام نظاره‌گر حضور و حاکمیت دیگران در جامعه خود باشد و هیچ نکند دقیقا مصداق عجز حاکمیتی و وابستگی است. نظام باید از ترک فعل دست بردارد. اما ملزوماتش چیست؟ 🔸تمام قاعده‌گذاری‌ها حتی سیاستگذاری تشویقی و تنبیهی، همه باید واجد عقلانیت باشند. از توجه به تک‌تک مفاد قانون تا نحوه مدیریت افکار عمومی تا ملاحظات و مناسبات اجرایی آن، همه و همه باید در چارچوب یک عقلانیت و منطق قابل دفاع پیش برود. امکان نقد عالمانه نیز فراهم باشد. پس از آن توجه، تامل و اعمال نقدهای درست و منطقی نیز در دستور کار قرار بگیرد. اما اصل و فرع تداخل پیدا نکند. بیخیالی نسبت به فضای مجازی درست نیست. ✍️ هیچ عقل سلیمی تدبیر و مدیریت بخشی از جامعه خود را به حاکمیت غیر حواله نمی‌دهد. شاید در چنین اعمال حاکمیتی ضعف و قوتی باشد، اشکالی ندارد باید مطالبه کرد تا اصلاح شود. اما خط اصلی گم نشود. نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بی‌غیرت باشد.(خبرگزاری فارس) 🇮🇷 @faannoos
پاسخ دکتر تقی پور به جنجال رسانه ای علیه مصوبه صیانت 🔻رضا تقی پور رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی: 🔹اعضای کمیسیون مشترک بارها از مردم و منتقدین خواهش کرده اند که به جای توجه به مسائل فضای مجازی این طرح مجلس را به خوبی مطالعه کنند؛ زیرا در متن طرح به محدودسازی یا بستن شبکه اجتماعی هیچ اشاره ای نشده است. 🔹امروز بعد از ۵ ماه بررسی کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی کلیات آن در کمیسیون مشترک به تصویب رسید در این پنج ماه ۴۸ جلسه برگزار شده است که تمام این جلسات به صورت پخش زنده بوده است پس این که بیان می شود کمیسیون مشترک در عرض ۵ یا ۱۰ دقیقه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی را به تصویب رسانده است کاملا غلط است. 🔹تمام جلسات کمیسیون مشترک ثبت و ضبط شده است و حدود ۱۴ جلسه توسط کمیسیون مشترک برگزار شده است و ۳۴ جلسه نیز با حضور کارشناسان مرکز پژوهشها، تشکل‌ها و اتحادیه ها برگزار شده است که حاصل تمام این جلسات ختم به این طرح مصوب شده است. 🔹حتی نام طرح قبلی نیز در طرح جدید تغییر کرده است و این طرح به نام نظام تنظیم گری خدمات فضای مجازی مطرح شده است و موضوعاتی همچون محدودسازی یا فیلترینگ در طرح جدید مطرح نیست. 🔹این که مطرح می‌شود در طرح مجلس مسدود سازی یا فیلترینگ وجود دارد اصلاً چنین موضوعی در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی نیامده است و هر کسی که این موضوع را مطرح می کند دروغ می گوید. 🔹همچنین اصلاً در رابطه با محدود سازی پهنای باند شبکه های اجتماعی در طرح مذکور به آن هیچ اشاره ای نشده است. 🔹شبکه های اجتماعی خارجی ابتدا باید به قانون ایران پایبند باشند و اگر موردی در این رابطه قبول نداشته باشند می‌توانند از طریق گفت‌وگو و مذاکره آن را حل و فصل کنند و اگرمذاکرات به نتیجه نرسید تصمیم ادامه کار یا عدم استفاده از آن شبکه اجتماعی بر عهده مسئولان اجرایی کشور خواهد بود. 🇮🇷 @faannoos
🔴 امانت شهدا را پس بدهید تا اینجامشخص شدکه نه مجلس و نه دولت که تابلوی بر سر گرفته اند حاضر نیستند هیچکدام برای صیانت از انقلاب و ساماندهی اوضاع فرهنگی و فضای مجازی از خود کوچکترین هزینه ای بدهند.لطفا تابلوی را تحویل بدهید این عنوان امانت شهداست.شما عنوان یک حزب سیاسی را انتخاب کنید ✍️سید هادی 🇮🇷 @faannoos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥♨️ توضیح مزایای از کاربران فضای مجازی در پنج دقیقه 🔹استاد چرا در مورد این طرح به ما دروغ میگویند⁉️ ❌ منافع چه کسانی با این طرح به خطر می افتد 🇮🇷 @faannoos
عده ای جاهل یا خائن هم بودند که برای جمهوری اسلامی ایران هم نقشه شوم خلع سلاح و انحلال سپاه و ارتش را طرح ریزی کرده بودند و اگر نبود رهبریِ حکیمانه سید علی در راس حکومت، خیلی زودتر از ، این ما بودیم که نابود شده بودیم 🇮🇷 @faannoos
🔴 دیاثت سیاسی و کاسبی با لغو تحریم‌ها در روسیه 🇮🇷@faannoos
«من يك جمله‏اى را از يك مقام غربى نقل كنم. بنده دأبم نيست از قول اين سياستمدارها و معاريف غربى چيزى بگويم؛ اما اين جمله‏ى جالبى است. او مى‏گويد: دو چيز است كه اگر در ميان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهاى مختلف مسلمان از اين دو چيز آگاه شوند، ديگر همه‏ى تابوهاى غرب- يعنى اصول جزمى غرب- در هم خواهد شكست و باطل خواهد شد. اين دو چيز چيست؟ اين متفكر غربى مى‏گويد: يكى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ كه اين قانون اساسى، يك حكومت مردمى و پيشرفته‏ى امروزى و در عين حال دينى را در چشم مسلمانان جهان ممكن مى‏سازد. اين قانون اساسى نشان مى‏دهد كه مى‏توان يك حكومتى داشت كه هم متجدد باشد، امروزى باشد، پيشرفته باشد و هم كاملًا دينى باشد. قانون اساسى اين را تصوير مى‏كند. مى‏گويد چنين چيزى ممكن است. اين يك. دوم، كارنامه‏ى موفقيتهاى علمى و اقتصادى و سياسى و نظامى جمهورى اسلامى است؛ كه اگر اين دست مسلمانها برسد، مى‏بينند كه آن امرِ ممكن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او مى‏گويد اگر ملتهاى مسلمان از اين امكان و وقوع نسبى كه هم ممكن است، هم در ايرانِ امروزِ اسلامى به طور نسبى واقع شده است، مطلع شوند، اين نظام‏سازى را پيش چشم داشته باشند، ديگر جلوى سلسله‏ى انقلابها را نمى‏توان گرفت. امروز اين اتفاق افتاده است. البته اين اتفاق، امروز نيفتاده است؛ سى سال است. يك مطلبى تدريجاً و آرام آرام در ذهن ملتها جا مى‏گيرد، رشد مى‏كند، پخته مى‏شود، بعد به اين صورتى كه امروز در شمال آفريقا و در مناطق ديگر مشاهده مى‏كنيد، بروز مى‏كند.» 89/11/15، خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران.
جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همه‌ی راه‌حل‌ها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجه‌ی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت ‌زدگان داخلی صادر می شود، امّا منشأ آن، کانون های فکر و توطئه‌ی خارجی است که با صد زبان به تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران و افکار عمومی داخلی القاء می شود. 1397/11/22