🔹جمله کلیدی دیشب پوتین:
🔹ما هرگز اجازه نخواهیم داد تا چاقوی آمریکا زیر گلویمان قرار بگیرد. ⭕️سکولار اما عاقل
🇮🇷@faannoos
🔴بخشی از پیام همیشه زنده «منشور روحانیت»
🔶امام خمینی در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ در پیامی خطاب به «روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسلام و مدرسین گرام و طلاب عزیز حوزههاى علمیه و ائمة محترم جمعه و جماعات» که با عنوان «منشور روحانیت» معروف شد، نکات بسیار مهمی را بیان کردند.
🔹ای کاش این منشور به عنوان یک متن تاریخی، سیاسی، اخلاقی و آیندهپژوهانه در حوزههای علمیه تدریس میشد!
🔹ای کاش مدیریت محترم حوزههای علمیه هفته اول اسفند هر سال را در حوزههای علمیه به یاد تاریخ صدور این پیام الهی، کنگرهها و نشستهای علمی و نقادانهای پیرامون محتوای این پیام برگزار میکرد
🔹و ای کاش ......!
🔶به همین مناسبت بخشی از این پیام را با هم مرور کنیم:
«در حوزههاى علمیه هستند افرادى که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدى فعالیت دارند. امروز عدهاى با ژست تقدسمآبى چنان تیشه به ریشة دین و انقلاب و نظام مىزنند که گویى وظیفهاى غیر از این ندارند. خطر تحجرگرایان و مقدسنمایان احمق در حوزههاى علمیه کم نیست. طلاب عزیز لحظهاى از فکر این مارهاى خوش خط و خال کوتاهى نکنند، اینها مروّج اسلام امریکایىاند و دشمن رسول اللّه. ...
استکبار وقتى که از نابودى مطلق روحانیت و حوزهها مأیوس شد، دو راه براى ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکى راه ارعاب و زور و دیگرى راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتى حربة ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههاى نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القاى شعار جدایى دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازهاى کارگر شده است تا جایى که دخالت در سیاست دونشأن فقیه و ورود در معرکة سیاسیون تهمت وابستگى به اجانب را به همراه مىآورد؛ یقیناً روحانیون مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند. گمان نکنید که تهمت وابستگى و افتراى بىدینى را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته، به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست.
.... خون دلى که پدر پیرتان از این دستة متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختیهاى دیگران نخورده است. ... به زعم بعض افراد، روحانیت زمانى قابل احترام و تکریم بود که حماقت از سراپاى وجودش ببارد و الاّ عالم سیّاس و روحانى کاردان و زیرک، کاسهاى زیر نیم کاسه داشت. و این از مسائل رایج حوزهها بود که هر کس کج راه مىرفت متدینتر بود. یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک بشمار مىرفت. در مدرسة فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزهاى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مىگفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مىیافت، وضع روحانیت و حوزهها، وضع کلیساهاى قرون وسطى مىشد که خداوند بر مسلمین و روحانیت منت نهاد و کیان و مجد واقعى حوزهها را حفظ نمود.» (روح الله الموسوی الخمینی، ۳/ اسفند/ ۱۳۶۷)
@Ahmadhoseinsharifi
@faannoos
❗️تهاجم به مصوبه قانونی مجلس!!
🔸سرانجام پس از کش و قوس های فراوان طرح صیانت از کاربران مجازی در مجلس تصویب شد. ولی درست در همان زمان تصویب، ناگهان توپخانه های مخالفان عمدتا بانگاه سیاسی بر ضد این مصوبه فعال شد .
🔹البته از فضای مجازی بدون قانون و یله و رها و روزنامه های وابسته به جریان غرب گرا انتظاری نیست زیرا آن ها به عنوان پادوهای دشمن عمل می کنند و می خواهند از این تریبون نظام بر علیه نظام استفاده کنند، ولی از روزنامه های وابسته به جریان انقلاب انتظار دیگری می رود .
براستی چرا روزنامه های وابسته به آقای دکتر قالیباف مانند صبح نو و رسالت این گونه بر علیه این مصوبه آتش می ریزند؟!! آیا آقای قالیباف مخالف بااین مصوبه است؟ اگر هست چرا موضع خودش را رسما و شفاف اعلام نمی کند؟! این گونه عمل کردن بر خلاف شفافیتی است که عهدش را در انتخابات با مردم بسته بودید!
✍️یک نکته با مخالفان منطقی نه سیاسی
🔹آیا شما معتقدید که فضای مجازی باید یله و رها باشد و هیچ قانون و مصوبه ای درباره آن وجود نداشته باشد؟ در این صورت نه امنیت شغلی و نه امنیت اقتصادی و نه امنیت اخلاقی و نه امنیت سیاسی و نه امنیت خانوادگی و نه امنیت دینی برای آحاد جامعه وجود نخواهد داشت. از آبرو بردن مردم و حتی روسای سه قوه تا سربریدن یک دختر اهوازی و خالی کردن حساب مردم و آموزش سلاح و شورش بر ضد نظام همه و همه در همین فضای بی قانون آموزش داده می شود! آیانباید برای این فضای پیچیده و در اختیار دشمن فکری کرد؟!!
🔺براستی چرا با چندتا توییت نامعلوم این گونه جو زده شده اید
روانبخش
🇮🇷 @faannoos
🔴 آه و ناله ای که دامن مسئولان جمهوری اسلامی را خواهد گرفت.
از جنگ روانی دشمنان بخاطر ساماندهی فضای مجازی نترسید، از آه و ناله خانواده ها و پدران و مادرانی بترسید که فرزندانشان در فضای مجازی ولنگار گرفتار شده و آسیب دیده اند. از آه و ناله کودکانی بترسید که والدین آنها بخاطر فضای مجازی ولنگار از هم جدا شده اند....
#طرح_صیانت
✍️سیدهادی
✍️بیداری ملت
🇮🇷 @faannoos
❗️نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بیغیرت باشد.
🔸مصوبه دیروز کمیسیون مشترک مجلس در مورد تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به جهت برداشت عمومی و روایت سازی اجتماعی دچار تشویش است. چگونه می توان این روایت ها را به اصل و فرع ماجرا تبدیل کرد؟
اصل و فرع طرح صیانت چیست؟
🔸آیا کشور برای ایجاد محدودیت یا فیلترینگ قانون کم دارد؟ اگر پاسختان مثبت است به این سوال جواب دهید که چطور تا کنون فیلترینگ اعمال میشد؟ مگر توییتر یا تلگرام فیلتر نشد؟ شد، آنهم زمانی که صیانتی در کار نبود. تعریف چنین کارکردی برای طرح تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی چندان آوردهای برای نظام و حاکمیت ندارد.
🔹اختیارات و ضوابطی که از قبل هم بود چنین امکانی را به حاکم میدهد که شیر فلکه اینترنت را کم و زیاد کند و هیچ نیازی به صیانت و حمایت نداشته باشد. اما ماجرای طرح صیانت به این سادگی نیست که بخواهیم حمل بر فیلترینگ یا محدود سازیاش کنیم.
🔸برداشتها و روایتسازیها از طرح صیانت مشوش است. این روایتسازیها علاوهبر آنکه معمولا دقیق یا کامل نیست، مردم را هم دچار نگرانی میکند.
🔺به چند مورد از این روایتها دقت کنید:
۱-این طرح باعث محدودیت گسترده اینترنت خواهد شد
۲-این طرح باعث فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام و ... میشود
۳-این طرح با اینکه طرح خوبی است اما بدون اقناعسازی اجتماعی امکان عملیاتی شدن نخواهد داشت
۴-دعواهای حزبی و سیاسی طرح صیانت را از ساحت فنی و تخصصی خود دور کرده است
۵-این طرح حتی اگر در کمیسیون مشترک نهایی شود در صحن مجلس رای نمیآورد و حتی اگر در صحن مجلس رای بیاورد توسط شورای نگهبان رد میشود
۶-مصوبه کمیسیون مشترک بنا به نامه معاونت قوانین مجلس ابطال شد و ...
✍️هر کدام از این روایت ها در محل خود اهمیت و جایگاه مهمی دارد اما دقت کنید که مجموع این روایت ها چه اثر مهمی در جامعه برجای می گذارد؛ عرض می کنم.
🔺دانشجویان علم سیاست اولین چیزی که می آموزند مفاهیمی همچون حاکمیت، حکومت و دولت و ... است. یکی از ویژگی هایی که اغلب عالمان علم سیاست به آن اذعان دارند تقسیم ناپذیری حاکمیت است. یعنی نمی شود حاکمیت در یک سرزمین را به دو نیم تقسیم کرد و در اختیار دو ساختار جداگانه قرار داد. اساسا چنین اتفاقی یعنی نقض حاکمیت. خب اکنون فضای مجازی بخشی از فضای زیست یک ملت به حساب می آید. آیا می شود حاکمیت در این سرزمین مجازی را به نظام و ساختاری دیگر سپرد؟ معلوم است که معنای این اتفاق نقض حاکمیت است؛ اساسا نقض عقلانیت است.
🔸قانون، ارزش، فرهنگ و ایستارهای سیاسی یک جامعه با مفهوم اعمال حاکمیت معنا پیدا می کنند و اگر اعمال حاکمیت را نقض کردیم دیگر هیچ محدودیتی برای هیچ حاکمیتی وجود نخواهد داشت.
✍️ترجمه این حرفها در مصداق صیانت یک جمله است: نمی توان نخ حاکمیت فضای مجازی کشور را به خارج از کشور سپرد. اینکه دولت و نظام نظارهگر حضور و حاکمیت دیگران در جامعه خود باشد و هیچ نکند دقیقا مصداق عجز حاکمیتی و وابستگی است. نظام باید از ترک فعل دست بردارد.
اما ملزوماتش چیست؟
🔸تمام قاعدهگذاریها حتی سیاستگذاری تشویقی و تنبیهی، همه باید واجد عقلانیت باشند. از توجه به تکتک مفاد قانون تا نحوه مدیریت افکار عمومی تا ملاحظات و مناسبات اجرایی آن، همه و همه باید در چارچوب یک عقلانیت و منطق قابل دفاع پیش برود. امکان نقد عالمانه نیز فراهم باشد. پس از آن توجه، تامل و اعمال نقدهای درست و منطقی نیز در دستور کار قرار بگیرد. اما اصل و فرع تداخل پیدا نکند. بیخیالی نسبت به فضای مجازی درست نیست.
✍️ هیچ عقل سلیمی تدبیر و مدیریت بخشی از جامعه خود را به حاکمیت غیر حواله نمیدهد. شاید در چنین اعمال حاکمیتی ضعف و قوتی باشد، اشکالی ندارد باید مطالبه کرد تا اصلاح شود. اما خط اصلی گم نشود. نباید دولت و نظام در برابر فضای مجازی بیغیرت باشد.(خبرگزاری فارس)
🇮🇷 @faannoos
✅پاسخ دکتر تقی پور به جنجال رسانه ای علیه مصوبه صیانت
🔻رضا تقی پور رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی:
🔹اعضای کمیسیون مشترک بارها از مردم و منتقدین خواهش کرده اند که به جای توجه به مسائل فضای مجازی این طرح مجلس را به خوبی مطالعه کنند؛ زیرا در متن طرح به محدودسازی یا بستن شبکه اجتماعی هیچ اشاره ای نشده است.
🔹امروز بعد از ۵ ماه بررسی کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی کلیات آن در کمیسیون مشترک به تصویب رسید در این پنج ماه ۴۸ جلسه برگزار شده است که تمام این جلسات به صورت پخش زنده بوده است پس این که بیان می شود کمیسیون مشترک در عرض ۵ یا ۱۰ دقیقه طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی را به تصویب رسانده است کاملا غلط است.
🔹تمام جلسات کمیسیون مشترک ثبت و ضبط شده است و حدود ۱۴ جلسه توسط کمیسیون مشترک برگزار شده است و ۳۴ جلسه نیز با حضور کارشناسان مرکز پژوهشها، تشکلها و اتحادیه ها برگزار شده است که حاصل تمام این جلسات ختم به این طرح مصوب شده است.
🔹حتی نام طرح قبلی نیز در طرح جدید تغییر کرده است و این طرح به نام نظام تنظیم گری خدمات فضای مجازی مطرح شده است و موضوعاتی همچون محدودسازی یا فیلترینگ در طرح جدید مطرح نیست.
🔹این که مطرح میشود در طرح مجلس مسدود سازی یا فیلترینگ وجود دارد اصلاً چنین موضوعی در طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی نیامده است و هر کسی که این موضوع را مطرح می کند دروغ می گوید.
🔹همچنین اصلاً در رابطه با محدود سازی پهنای باند شبکه های اجتماعی در طرح مذکور به آن هیچ اشاره ای نشده است.
🔹شبکه های اجتماعی خارجی ابتدا باید به قانون ایران پایبند باشند و اگر موردی در این رابطه قبول نداشته باشند میتوانند از طریق گفتوگو و مذاکره آن را حل و فصل کنند و اگرمذاکرات به نتیجه نرسید تصمیم ادامه کار یا عدم استفاده از آن شبکه اجتماعی بر عهده مسئولان اجرایی کشور خواهد بود.
🇮🇷 @faannoos
🔴 امانت شهدا را پس بدهید
تا اینجامشخص شدکه نه مجلس و نه دولت که تابلوی #انقلابی بر سر گرفته اند حاضر نیستند هیچکدام برای صیانت از انقلاب و ساماندهی اوضاع فرهنگی و فضای مجازی از خود کوچکترین هزینه ای بدهند.لطفا تابلوی #انقلابیگری را تحویل بدهید این عنوان امانت شهداست.شما عنوان یک حزب سیاسی را انتخاب کنید
✍️سید هادی
🇮🇷 @faannoos
12.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥♨️ توضیح مزایای #طرح_حمایت از کاربران فضای مجازی در پنج دقیقه
🔹استاد #مومن_نسب
چرا در مورد این طرح به ما دروغ میگویند⁉️
❌ منافع چه کسانی با این طرح به خطر می افتد
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @faannoos
«من يك جملهاى را از يك مقام غربى نقل كنم. بنده دأبم نيست از قول اين سياستمدارها و معاريف غربى چيزى بگويم؛ اما اين جملهى جالبى است. او مىگويد: دو چيز است كه اگر در ميان مسلمانها دست به دست بگردد و ملتهاى مختلف مسلمان از اين دو چيز آگاه شوند، ديگر همهى تابوهاى غرب- يعنى اصول جزمى غرب- در هم خواهد شكست و باطل خواهد شد. اين دو چيز چيست؟ اين متفكر غربى مىگويد: يكى قانون اساسى جمهورى اسلامى است؛ كه اين قانون اساسى، يك حكومت مردمى و پيشرفتهى امروزى و در عين حال دينى را در چشم مسلمانان جهان ممكن مىسازد. اين قانون اساسى نشان مىدهد كه مىتوان يك حكومتى داشت كه هم متجدد باشد، امروزى باشد، پيشرفته باشد و هم كاملًا دينى باشد. قانون اساسى اين را تصوير مىكند. مىگويد چنين چيزى ممكن است. اين يك. دوم، كارنامهى موفقيتهاى علمى و اقتصادى و سياسى و نظامى جمهورى اسلامى است؛ كه اگر اين دست مسلمانها برسد، مىبينند كه آن امرِ ممكن اتفاق افتاده است، واقع شده است. او مىگويد اگر ملتهاى مسلمان از اين امكان و وقوع نسبى كه هم ممكن است، هم در ايرانِ امروزِ اسلامى به طور نسبى واقع شده است، مطلع شوند، اين نظامسازى را پيش چشم داشته باشند، ديگر جلوى سلسلهى انقلابها را نمىتوان گرفت.
امروز اين اتفاق افتاده است. البته اين اتفاق، امروز نيفتاده است؛ سى سال است. يك مطلبى تدريجاً و آرام آرام در ذهن ملتها جا مىگيرد، رشد مىكند، پخته مىشود، بعد به اين صورتى كه امروز در شمال آفريقا و در مناطق ديگر مشاهده مىكنيد، بروز مىكند.» 89/11/15، خطبههای نماز جمعهی تهران.
جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همهی راهحلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راهحل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجهی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلت زدگان داخلی صادر می شود، امّا منشأ آن، کانون های فکر و توطئهی خارجی است که با صد زبان به تصمیمسازان و تصمیمگیران و افکار عمومی داخلی القاء می شود. 1397/11/22