🔰 لوح | مجاهدانِ بیریا و گمنام
🔻رهبر انقلاب: اولین احساس، پس از خواندن بخشهائی از کتاب حوض خون، احساس شرم از بیعملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بیریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفتهئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. مهر ماه ۱۴۰۰ 👤 عجب تعبیر پر مغز و دردناکی؛ احساس شرم از بیعملی
🇮🇷 @faannoos
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
روح بلند و ملکوتی حضرت آیتالله العظمی علوی گرگانی به ملکوت اعلی پیوست.
ارتحال این مرجع عالیقدر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزههای علمیه و عموم ارادتمندان و علاقمندان ایشان
تسلیت عرض مینماییم.
🇮🇷 @faannoos
یک ماه قبل که این توییت را زدم برخی پرسیدند منبع این ادعا که نفت را به قیمت روز میفروشیم کجاست؟
مصاحبه امروز وزیر نفت با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران را بخوانید.
اوجی گفته: نرخهایی که هم نفت خام و هم میعانات گازی و سایر محصولاتمان را میفروشیم مبنی بر "قیمت های روز دنیا" هستند.
🇮🇷 @faannoos
🔸 بزرگترین وظیفهی منتظران امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف این است که از لحاظ معنوی و عملی و پیوندهای دینی با مومنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.
مقام معظم رهبری مدظلهالعالی
🇮🇷 @faannoos
36.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
Khamenei.ir153820929_-211340.mp3
زمان:
حجم:
1.2M
🎙 #کلیپ_صوتی | تلاش در راه ظهور
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: «از یکى از بزرگان نقل کردهاند که کسى آمده بود [پرسیده بود] که چرا آقا ظهور نمیکنند؟ آن بزرگ گفته بود که خب حالا آقا ظهور کنند که چه اتّفاقى بیفتد؟ شما چه کار کنى؟ آدم خوبى بشوى؟ خب الان آدم خوبى بشو. دنیا را آن بزرگوار اصلاح خواهد کرد؛ ارتباط شخص تو چگونه است با ظهور آن بزرگوار؟ نمیخواهى آقا بیاید که به تو پول بدهد، جاه بدهد، مقام بدهد؛ میخواهى آقا بیاید تا اینکه دنیا اصلاح بشود. خیلى خب، حالا شما یکى از آن افرادى که وقتى امام زمان تشریف آوردند، بنا است آدم خوبى بشوى؛ خب، همان کارهایى که آن زمان قرار است انجام بدهى، حالا انجام بده. البتّه آن زمان آسانتر است، حالا مشکلتر است، خب اجرش هم بیشتر است؛ وظیفهى ما این است.» ۱۳۹۲/۰۴/۰۲
🇮🇷 @faannoos
🚨 معنویت را در درگیری با کفر میدهند برادر!
چگونه مراسمات مذهبی را ضربدر نصرت امام علیه السلام بکنیم؟
🔹عزیزی می گفت چندین سال است که سه شنبه ها با پای پیاده از حرم به جمکران می روم اما معنویت و روشنی خاصی در خود احساس نمی کنم. من با استناد به دو آیه بنیادین قرآن عظیم( ۶۹ عنکبوت/ ۲۹ فتح) به او گفتم: معنویت را در درگیری با کفر می دهند برادر. اگر سالها پیاده بیایی و بروی، اما ازین رفت و آمدها خراشی بر گُرده پلید کافر کیشان نیفتد، یعنی که همراه با رسول نیستی و در نتیجه احساس معنوی و روشندلی هم نخواهی داشت. معیار گرانقدر معیت با رسول، در همه ساحات زندگی بشر، اصلی ترین مقیاس ها و سنجه هاست. به عنوان نمونه: یک هیئت، یک سخنرانی، حتی یک ایستگاه صلواتی به میزانی که با تمسک به علم امام، با تمسک به قرآن عظیم، وارد درگیری با نظم غلط موجود شود، به همان میزان هم در طریق صحيح نصرت امام گام بر میدارد...
📝 قاسم یزدانی مقدم
🇮🇷 @faannoos
🔆 جهاد امید آفرینی
(قطعاتی از سخنرانی شب نیمه شعبان۱۴۰۰/ مسجد دانشگاه شریف)
🔹یک روایت مهم:
امام کاظم(ع) به علی بن یقطین فرمود:
الشیعةُ تُربَّی بِالاَمانِیِّ مُنذُ مائَتی سِنَة
دویست سال(تا زمان ایشان) است که آرزو شیعه را تربیت کرده است.۱
آرزو چگونه میتواند یک امت را تربیت کند؟!
🔹دو نحوه حادثه امید سوز در تاریخ تشیع:
1️⃣ استضعاف و ظلم دشمنان با مثل کربلا و زندان و اسارت.
اینجا گرچه ماندن امید سخت است اما با آرزو تربیت شدن و صبر و استقامت یافتن را می فهمم.
2️⃣ ناکامی ها، شکستها و خیانت ها درون جبهه خودی و حتی در دستگاه ولایت!
اینجا نحوه هایی دارد.
اینجا امید چگونه نسوزد؟! آرزو چگونه موهوم نشود و باز ملت را تربیت کند؟!
🔹سه دسته ناکامی و شکست وخیانت در جبهه خودی:
1️⃣ باید جای قیس بن سعدعباده انقلابی باشی که با امام مجتبی(ع) هم بشرط مبارزه با شام بیعت می کند! با فرماندهی عبیدالله بن عباس فرماندارِ فراری یمن در عهد امیرالمومنین مواجه میشود، اینبار هم خیانت می کند و شبانگاه به معاویه می پیوندد!
اگر قیس بودی، امید از کجا می آوردی و آرزو چگونه برایت می ماند؟!!
او خیانت پسرعموی امام را به امام سرایت نداد و برای مردم خطبه خواند که او(ابن عباس) و پدرش و برادرش برای اسلام کاری نکردند و او هم خیانت اولش نیست...
پس از تبیین او لشکر فریاد کردند: خدا را شکر که او را از ما راند و با دشمنان همراه کرد.۲
قیس امید آفرید و آرزوی شیعه را تحکیم کرد.
2️⃣ اگر جای شاگرد درسخوان امام باقر(ع) و شبکه ساز امام صادق(ع) بودی و می دیدی نه پسر عمو که فرزند امام صادق(ع) خیانت می کند، چه می کردی؟!
فساد آقازادگی درون بیت خود امام(ع)!
عبدالله افطح پسر بزرگ بعد از فوت اسماعیل اما بی سواد و بی تقوا با دعوی امامت، مایل به مرجئه و فرقه های انحرافی!
شاگردان اصیل، جای خود باختن و ناامید شدن، آرزوی روز درخشان شیعه را سردست گرفتند با سؤال و استیضاح او را برای شیعه رسوا کردند و راه را بر امامت امام کاظم(ع) باز کردند!
یاد گرفتند و یاد دادند: اِنَّ اولی الناسِ بابراهیمَ للذین اتَبعُوه(۶۸ آل عمران) معیار فامیل و نژاد نیست انطباق بر آرمانهاست.
3️⃣ جای فعالین سازمان وکالت نبوده ای که ببینی مقدمات نهضت بزرگ شیعه مورد خیانت زعمای آن واقع میشود!
۶وکیل امام کاظم(ع) با طمع در اموال شرعی متعلق به امامت، در امام کاظم(ع) توقف می کنند و راه بر امام رضا(ع) می بندند!
اموال را بالا می کشند و کنیزان را زن خود می کنند!
طعنه شیخ بغداد شنیده میشود که آنها را شاهد کرده و بگوید: در دنیا بدتر از شما شیعیان یافت نمیشود!
یونس بن عبدالرحمن ها رشوه قبول نکردند، تخریب شدند و حتی امام برحق(امام رضا) نشد رسما از او حمایت کند اما باز روشنگری کردند.
اینگونه آرزوی شیعه را در سینه ها نگه داشتند و امت را تربیت کردند.
🔸یک آرزو برای تربیت دو شرط دارد:
1️⃣ تصویر معلوم و روشن داشته باشد(المأمول).
مردمت از سربداران تا صفویه و... آرزویشان معلوم و معین شده: یاران قائم آل محمد(ص) برای اقامه عدل در زمین باشند.
وقتی علامه مجلسی از حکومت سلطانی صفوی امید زمینه سازی دارد، انقلاب اسلامی اولویت بیشتری دارد.
البته اگر بتوانی ناکامی ها و خیانت ها را مثل سلف صالح قبل تدبیر کنی. امیدها را نگه داری و آرزو را شفاف تر کنی!
2️⃣ بر آن تصویر روشنِ آرزو، وعده تحقق الهی هم نشسته باشد(المُومَّل).
وعده ها درباره قومت در آیات و روایات زیادی آمده اند. وعده خداست که یاران امام زمانشان کند!
پس آرزوی موهومی نیست، آرزوی امضاء شده ای است.
البته آرزو از انشائیات و ساختنی هاست نه حکایات و اِخباریات پس خوف و رجاء باهم دارد.
🔸باور کن این آرزو شیعه را تربیت کرده است!
مقام امام زمان در حله را با قله بازی دراز یا کانال کمیل مقایسه کن تا باور کنی با آرزو تربیت شده ایم!
مقام حله همان خانه ای است که به حسب حکایت، امام زمان(ع) دو بزغاله بر بام بجای شیخ علی حلاوی و قصاب کشت و همه مشتاقان حاضر در حیاط فرار کردند!
بازی دراز جایی است که گردانی همه کشته میشوند تا با ۶نفر زخمی قله را فتح کنند و ایام عید به نائب امام زمان(ع) هدیه دهند!
با آرزوی امام عدل، تربیت نشده ایم؟!
🔸حدیث لوح آدرس تربیت شدگان دوره غیبت آن امام را می دهد:
سرهایشان به ظلمه هدیه داده میشود!
کشته میشوند و آتش زده میشوند!
زمین از خونشان رنگین میشود !
و...
این خصوصیات برای اهل قعود است یا جبهه مقاومت؟!
نشان اینها را در یاران خمینی می بینی یا اسلام های دیگر و تشیع ها و فقاهت های دیگر؟!
همین جمهوری اسلامی موجود، مرکز اصلی این آدمها در عالم است یا ...؟!
📎پاورقی:
۱)الکافی ج۱ص۳۶۹/ الغیبه للنعمانی ص۲۹۵/ الغیبه للطوسی ص۳۴۱
۲) ارشاد مفید ج۲ص۹
حجت الاسلام قنبریان
🇮🇷 @faannoos
تبدیل اورانیوم با غنای60 درصد به مولیبدن آن هم در شرایط حساس کنونی که مذاکرات هسته ای در جریان است تنها برای نشان دادن حسن نیت دولت سیزدهم برای توافق هسته ای انجام شده است. تولید مولیبدن (مواد اولیه برای رادیو دارو) میتوانست با اورانیوم با درصد پایین تر اتفاق بیافتد
این اقدام ایران به معنای این است که ایران برنامه ای برای اورانیوم با غنای 90 درصد ندارد یا حداقل آنکه آن را تا زمانی نامعلوم به تاخیر انداخته است
این ها پیام های واضحی است که از تهران صادر شده است...
یکی از علل اصرار غربی ها برای تسریع در شکل گیری توافق هسته ای جلوگیری از سرعت افزایش تولید اورانیوم با غنای 60 درصد و انباشت آن و حرکت به سمت 90 درصد هست، طبیعتا اقدام ایران برای استفاده از اورانیوم 60 درصد برای تولید مولیبدن حاوی پیام کاهش غنای 60 درصد برای استمرار مذاکرات هسته ای است(یعنی همان خواسته آمریکا)
بخش زیادی از اهرم فشار ما در مذاکرات هسته ای همین اقدام راهبردی برای احیای منافع برباد رفته در توافق هسته ای است
سوال اساسی این است اقدام دولت در زمان بندی کنونی چه پیامی را برای طرف غربی خواهد داشت؟ و چرا در این زمان که غربی ها به توافق نیاز دارند پیام همکاری و حسن نیت از تهران صادر می شود؟؟
مولیبدن به راحتی با اورانیوم 20 درصد نیز می تواند به تولید گسترده ای برسد
خوب است دولت مردان و شورای امنیت ملی توضیح دهند که چرا برای تولید مولیبدن اورانیوم 60 درصد را انتخاب کرده اند؟ و اینکه درقبال این اقدام پر ریسک دقیقا چه امتیازی را از آمریکا دریافت کردند؟ هرچند این اقدام بدون دریافت پر کاهی امتیاز از غرب انجام شده است
ابوقاسم