📩 شرط پاکی دل انسان
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: صاف کردن دل فقط از راه نماز، از راه توسل، از راه توجه و از راه ذکر به دست میآید. اگر کسی خیال کند که میتوان دل و روح را بدون اینها صاف کرد، سخت در اشتباه است. از راه گریهی نیمهشب، از راه خواندن قرآن با تدبر و با دقت، از راه خواندن ادعیهی صحیفهی سجادیه، دل انسان صاف میشود؛ والّا اینطوری نیست که بگوییم آقا برو دلت را صاف کن؛ هر کاری هم کردی، کردی.
🏷 #بهار_قرآن
🇮🇷 @faannoos
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀حدود ١۵سال از ایراد این سخنان میگذرد
🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی
📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#شب_بیست_و_چهارم
⏰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام
⚠️انشاالله صوت کامل این جلسه به زودی بارگذاری می شود.
#هیئت_انقلابیِ_کربلاء
🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙
🎤 مناجات خوانی و روضه اهل بیت ع
#شب_بیست_و_چهارم
⏰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام
#هیئت_انقلابیِ_کربلاء
🇮🇷 @faannoos
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله: در آستانه یک پیروزی بزرگ و سرنوشت ساز هستیم و انشاالله به زودی شاهد آن خواهیم بود.»
🇮🇷 @faannoos
🔴یک خواسته کوتاهمدت برزمینمانده!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم یکی از وظایف قطعی و فوری مسؤولان حکومتی را مدیریت فضای مجازی و رسانهای دانسته و میفرمایند:
«ابزارهای رسانهای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هماکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهرهگیری از این ابزارها را به چشم خود میبینیم. دستگاههای مسئول حکومتی دراینباره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد. و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهادهای غیرحکومتی نیست. در دورهی پیشِرو باید دراینبارهها برنامههای کوتاهمدّت و میانمدّت جامعی تنظیم و اجرا شود؛ انشاءالله.»
🔻به نظر شما:
آیا چهار سال برای عملیاتی شدن یک «برنامه کوتاهمدت» کافی نیست؟
آیا «دستگاههای حکومتی» که مخاطب اصلی این بخش از بیانیه هستند، نباید پاسخگوی عملکرد خود در قبال این وظیفه باشند؟
از دولت و مجلس پیشین انتظاری نبود؛ اما اگر از این دولت و این مجلس و این قوه قضاییه انتظار «برنامهای جامع» در زمینه «مدیریت فضای مجازی» را نداشته باشیم، از چه کسی باید داشت؟
منتظر چه دوران طلایی دیگری برای تحقق آرمانها و اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم؟
🇮🇷 @faannoos
🔻آنجا از آنِ ما نیست:
دعوت به «مهاجرتِ معکوس» در حجمِ میلیونی
_________________
🖋مهدی جمشیدی
[1]. متناقضیم؛ اهلِ "تشییع میلیونیِ" شهید سلیمانی در خیابانهای ایران هستیم، امّا حاضر به "هجرت میلیونی" از خیابانهای اینستاگرام که کدخدایش، سلیمانی را ترور شخصیّت میکند، نیستیم! چرا؟! در جنگ شناختی و نبرد روایتها، "ترور شخصیّت" به اندازه "ترور شخص"، تعیینکننده است، امّا گویا ما رزمندۀ عرصۀ تضادهای روایتی نیستیم. زیر سایۀ دشمن نشستن و نفسکشیدن، ننگ نیست؟! همین که صاحب این خانه، قاتل عزیزِ ماست، کافی نیست؟! همین که بر سر این سفره، جام شراب نهاده شده، کافی نیست؟!
[2]. هجرتِ ایمانی... کوچ برای نمایاندن تعهّد به اسطورۀ ملّی ... درهمشکستن استیلای اعتبارات رقیبِ تمدّنی .... کنشگری در زمین خویش و با قواعد خویش. چه مسلمان باشیم و چه فقط ایرانی، آن قدر دلیل و حجّت در میان است که کسی، توجیهی در دست نداشته باشد.
[3]. اگر چنین شود، دیگر در اینستاگرام، "مخاطب" و "کاربر" و "خریدارِ" چندانی باقی نخواهد که کسبۀ مجازی به آنها مشروط شوند. "اعتبار شبکهها"، هم اینگونه کسب میشود و هم اینطور زایل. دنیای جدید، بهشدّت "اعتباری" شده است. چون در "اعتباریّات" غرقهایم، این تحلیل، شعار نیست: همهچیز به "انتخابهای خودِ ما" وابسته است، امّا "انتخابهای جمعی"، نه "انتخابهای فردی".
[4]. و به نظرم پای "غیرت انقلابیمان" نیز میلنگد. گویا به "ارادتورزی بیهزینه" عادت کردهایم! دینداری عافیّتاندیش.... انقلابیگری نمادین... فقر واکنشهای سلبی... . و مگر حسین نگفت که چه اندک هستند دینداران در زمانۀ تنگی و سختی. نشانۀ صدق ما، از خویش و خواستههای خویش گذشتن است، وگرنه دیانتِ زبانی، کاری است که از همه ساخته هست.
[5]. حضور ما در فضای مجازیِ بیگانه، کارکردهایی دارد، ولی یک اشکال بزرگ هم دارد، و آن، این است که دیگران از ما "الگو" خواهند گرفت و به ما "استناد"، و حضورشان را در آنجا "توجیه" خواهند کرد. این ضرر، "بیشتر از همۀ فایدهها" است. ما در حال ایجاد "زنجیرۀ وابستگی" هستیم؛ "بیماریِ بیگانهگُزینی"، همۀ ما را به خود مشروط کرده و هیچکس حاضر نیست این "چرخه" را در نقطهای قطع کند. هر یک از ما میتوانیم "یک نقطۀ آغاز تاریخی" باشیم. در این حال، "زنجیرۀ استقلال" شکل خواهد گرفت و "دومینوی مهاجرتِ معکوس"، شبکههای اجتماعیِ غربی به "عزاخانه" و "ماتمکده" تبدیل خواهد نمود.
[6]. و البتّه دیگران در "عرض رهبری"، قرار ندارند؛ چون همه، "تکلیف مشابه" ندارند و بنا به تفاوت در "موقعیّت اجتماعی"، تکالیف نیز تا حدّی تغییر خواهند کرد. بهراستی، چند درصد از ما که در شبکههای اجتماعیِ غربی به سر میبریم، مشغولِ "جهاد تبیین" هستیم؟! تنها در حال دیدن و مصرف و پرسهزنی هستیم و بس، و این یعنی حضورمان توجیه ندارد.
🇮🇷 @faannoos
رهبر معظم انقلاب در دیدار رمضانی خود با دانشجویان (۱۴۰۱/۰۲/۰۶):
«تفکر صحیح به استاد و راهنما نیاز دارد که بهعنوان نمونه مرحوم آیتالله مصباح در مسائل فکری، یک استاد و راهنمای مرجع بود.»
#علامه_مصباح
🇮🇷 @faannoos
🌙 شب های بندگی 🌙
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد سید احمد هاشمی
📚با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
#شب_بیست_و_پنجم
⏰ ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
🕌 کرج، میدان توحید، مسجد امام سجاد علیه السلام
#هیئت_انقلابیِ_کربلاء
🇮🇷 @faannoos
💠💠💠
خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند
❇️این حدیثی که من خواندم از قول پیغمبر اکرم که «تَناکَحوا تَناسَلوا تَکثُروا»، خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند، افزایش پیدا کنند. واقعاً هم این جور است که اگر چنانچه عدد ملّت مسلمان -حالا در یک کشور اسلامی مثل کشور ایران یا در فضای اسلامی مثل امّت اسلامی- زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آنها وجود دارد؛ یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهراً زیادترند، تواناییها قهراً بیشتر است، نیروی انسانی قهراً راقیتر است؛ این چون طبیعی است اگر چنانچه جمعیّت زیاد باشد. جمعیّت کم، مقهور واقع میشود. امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّتهای زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافتهاند؛ چین یک نمونه است، هند یک نمونه است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بینالمللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد. بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار میکنم، تأکید میکنم، به خاطر این است.
#ازدواج
#جمعیت
🇮🇷 @faannoos