💠💠💠
خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند
❇️این حدیثی که من خواندم از قول پیغمبر اکرم که «تَناکَحوا تَناسَلوا تَکثُروا»، خدای متعال از مسلمانها خواسته که زیاد بشوند، افزایش پیدا کنند. واقعاً هم این جور است که اگر چنانچه عدد ملّت مسلمان -حالا در یک کشور اسلامی مثل کشور ایران یا در فضای اسلامی مثل امّت اسلامی- زیاد باشد، این زمینه و امکان برای رشد و تعالی در آنها وجود دارد؛ یعنی وقتی که عدّه زیاد است، افراد صالح در آن قهراً زیادترند، تواناییها قهراً بیشتر است، نیروی انسانی قهراً راقیتر است؛ این چون طبیعی است اگر چنانچه جمعیّت زیاد باشد. جمعیّت کم، مقهور واقع میشود. امروز در دنیا آن کشورهایی که جمعیّتهای زیادی دارند، به برکت آن به خیلی امکانات دست یافتهاند؛ چین یک نمونه است، هند یک نمونه است؛ با اینکه مشکلاتی هم دارند امّا در عین حال خود این جمعیّت زیاد به عنوان یک ارزش اجتماعی، ارزش سیاسی، یک ارزش بینالمللی برای آنها توانسته موفّقیّتهایی را به وجود بیاورد. بنا بر این نسل باید افزایش پیدا کند؛ اینکه من تکرار میکنم، تأکید میکنم، به خاطر این است.
#ازدواج
#جمعیت
🇮🇷 @faannoos
💠💠💠
👈و البتّه امروز در کشور ما مردم گوش میکنند، حرفی ندارند؛ آن کسانی که این حرف به آنها میرسد، حرفی ندارند و گوش میکنند منتها مسئولینی که بایستی عملاً دنبال کنند و زمینهها را فراهم کنند، آن کار لازم را انجام نمیدهند. البتّه مسئولین [رده] بالا میگویند قبول داریم امّا مسئولین میانی درست عمل نمیکنند؛ به هر حال افزایش فرزند باید به صورت یک فرهنگ دربیاید. شما ببینید، در بعضی از کشورهای غربی ــ مثلاً در آمریکا ــ خانوادهای پانزده تا بچّه دارند، بیست تا بچّه دارند و از این قبیل، تشویق [هم] میشوند و هیچ کس مذمّتشان نمیکند. امّا نوبت به کشور ما که میرسد، این طرف قضیّه تشویق میشود، [یعنی] کمفرزندی و مانند اینها. بنابراین این هم یک نکته است که انشاءاللّه باید مورد توجّه باشد.۱۳۹۸/۰۱/۰۶
بیانات در دیدار جمعی از زوجهای جوان
#ازدواج
#افزایش_جمعیت
#فرزندآوری
🇮🇷 @faannoos
🔰 سخننگاشت | مسئولان را از کارهای نمایشی برحذر بدارید
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار دانشجویان: طبیعت #دانشجو مطالبهگری است؛ #مطالبهگری کنید. برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند... البتّه هیچ لزومی هم ندارد که برخورد تند و تیز بکنید! ۱۴۰۱/۲/۶
🌙 @Khamenei_ir
*رهبرانقلاب: هر یک نفری که #روز_قدس توی خیابان میآید، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک میکند.*
*✊ وعده ما فردا راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور*
#القدس_هی_المحور
#مقتدر_مظلوم
🇮🇷 @faannoos
📩 غلبه بر هوای نفس
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: گاهی انسان به خود تلقین میکند که نمیتواند بر هوای نفسش فائق بیاید. روزه ماه رمضان به انسان ثابت میکند که میتواند آن وقتی که اراده کند، پیروز شود. میتوان با اراده و توکل از عادات ناپسندی که در ما هست و مایه عقب افتادگی مادی و معنوی است، نجات یافت.
🏷 #بهار_قرآن
🇮🇷 @faannoos
🔻آنجا از آنِ ما نیست:
دعوت به «مهاجرتِ معکوس» در حجمِ میلیونی
_________________
🖋مهدی جمشیدی
[1]. متناقضیم؛ اهلِ "تشییع میلیونیِ" شهید سلیمانی در خیابانهای ایران هستیم، امّا حاضر به "هجرت میلیونی" از خیابانهای اینستاگرام که کدخدایش، سلیمانی را ترور شخصیّت میکند، نیستیم! چرا؟! در جنگ شناختی و نبرد روایتها، "ترور شخصیّت" به اندازه "ترور شخص"، تعیینکننده است، امّا گویا ما رزمندۀ عرصۀ تضادهای روایتی نیستیم. زیر سایۀ دشمن نشستن و نفسکشیدن، ننگ نیست؟! همین که صاحب این خانه، قاتل عزیزِ ماست، کافی نیست؟! همین که بر سر این سفره، جام شراب نهاده شده، کافی نیست؟!
[2]. هجرتِ ایمانی... کوچ برای نمایاندن تعهّد به اسطورۀ ملّی ... درهمشکستن استیلای اعتبارات رقیبِ تمدّنی .... کنشگری در زمین خویش و با قواعد خویش. چه مسلمان باشیم و چه فقط ایرانی، آن قدر دلیل و حجّت در میان است که کسی، توجیهی در دست نداشته باشد.
[3]. اگر چنین شود، دیگر در اینستاگرام، "مخاطب" و "کاربر" و "خریدارِ" چندانی باقی نخواهد که کسبۀ مجازی به آنها مشروط شوند. "اعتبار شبکهها"، هم اینگونه کسب میشود و هم اینطور زایل. دنیای جدید، بهشدّت "اعتباری" شده است. چون در "اعتباریّات" غرقهایم، این تحلیل، شعار نیست: همهچیز به "انتخابهای خودِ ما" وابسته است، امّا "انتخابهای جمعی"، نه "انتخابهای فردی".
[4]. و به نظرم پای "غیرت انقلابیمان" نیز میلنگد. گویا به "ارادتورزی بیهزینه" عادت کردهایم! دینداری عافیّتاندیش.... انقلابیگری نمادین... فقر واکنشهای سلبی... . و مگر حسین نگفت که چه اندک هستند دینداران در زمانۀ تنگی و سختی. نشانۀ صدق ما، از خویش و خواستههای خویش گذشتن است، وگرنه دیانتِ زبانی، کاری است که از همه ساخته هست.
[5]. حضور ما در فضای مجازیِ بیگانه، کارکردهایی دارد، ولی یک اشکال بزرگ هم دارد، و آن، این است که دیگران از ما "الگو" خواهند گرفت و به ما "استناد"، و حضورشان را در آنجا "توجیه" خواهند کرد. این ضرر، "بیشتر از همۀ فایدهها" است. ما در حال ایجاد "زنجیرۀ وابستگی" هستیم؛ "بیماریِ بیگانهگُزینی"، همۀ ما را به خود مشروط کرده و هیچکس حاضر نیست این "چرخه" را در نقطهای قطع کند. هر یک از ما میتوانیم "یک نقطۀ آغاز تاریخی" باشیم. در این حال، "زنجیرۀ استقلال" شکل خواهد گرفت و "دومینوی مهاجرتِ معکوس"، شبکههای اجتماعیِ غربی به "عزاخانه" و "ماتمکده" تبدیل خواهد نمود.
[6]. و البتّه دیگران در "عرض رهبری"، قرار ندارند؛ چون همه، "تکلیف مشابه" ندارند و بنا به تفاوت در "موقعیّت اجتماعی"، تکالیف نیز تا حدّی تغییر خواهند کرد. بهراستی، چند درصد از ما که در شبکههای اجتماعیِ غربی به سر میبریم، مشغولِ "جهاد تبیین" هستیم؟! تنها در حال دیدن و مصرف و پرسهزنی هستیم و بس، و این یعنی حضورمان توجیه ندارد.
🇮🇷 @faannoos
🔴پاداش راهپیمایی روز قدس
✍ احمدحسین شریفی
🔻برای «هر قدمی» که در روز قدس برمیداریم «عملی صالح» در «پرونده اعمال» ما نوشته میشود.
زیرا:
✅ شرکت در راهپیمایی روز قدس موجب خشم دشمنان اسلام میشود.
✅و قرآن میفرماید هر قدم و اقدامی که موجب خشم دشمنان اسلام شود، عملی صالح است:
مَاكَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُواعَن رَّسُولِ اللَّهِ وَلَايَرْغَبُوابِأَنفُسِهِمْ عَن نَّفْسِهِ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ لَايُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَلَانَصَبٌ وَلَامَخْمَصَةٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَايَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَايَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّاللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ (توبه120)؛ سزاوار نیست که اهل مدینه، و بادیهنشینانی که اطراف آنها هستند، از رسول خدا تخلّف جویند؛ و برای حفظ جان خویش، از جان او چشم بپوشند! این بخاطر آن است که هیچ تشنگی و خستگی، و گرسنگی در راه خدا به آنها نمیرسد و هیچ گامی که موجب خشم کافران میشود برنمیدارند، و ضربهای از دشمن نمیخورند، مگر اینکه به خاطر آن، عمل صالحی برای آنها نوشته میشود؛ زیرا خداوند پاداش نیکوکاران را تباه نمیکند.»
✅ پس به طور قطع در ازای هر قدمی که برای راهپیمایی روز قدس برمیداریم «عملی صالح» در پرونده اعمال ما ثبت میشود.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹