هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
◾️گزیدهای از بیانات امام خمینی (ره) دربارهی آل سعود و وظیفهی مسؤولان جمهوری اسلامی
⛔️ اگر ما از مسئلۀ قدس بگذریم، اگر ما از صدام بگذریم، اگر ما از همۀ کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی توانیم [از] مسئلۀ حجاز بگذریم. مسئلۀ حجاز یک باب دیگری است، غیر [مسائل] دیگر. (جلد ٢٠ صفحه ٣۶۶)
⛔️ حکومت سعودى مطمئن باشد که امريکا لکه ننگى بر دامنش نهاده است که تا قيام قيامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمى شود و خونى که از دل اقيانوس بزرگ ملت ما بر سرزمين حجاز جارى شده است، زمزم هدايتى براى تشنگان سياست ناب اسلام گرديده است که ملتها و نسلهاى آينده از آن سيراب و ستمکاران در آن غرق و هلاک مى شوند.
(جلد٢٠ صفحه ٣۵١)
⛔️ مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت - ارواحنافداه - است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظهای مسئولین را از وظیفهای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.
(جلد ٢١ صفحه ٣٢٧)
#آل_سعود
#توافق
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷 @Ghoghnousenghelab
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
5.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ وعدهی امام خامنهای دربارهی سقوط حتمی آل سعود:
❌ در دنیای اسلام یک عده انسانهای بیارزش و نالایق و پست سرنوشت برخی از جوامع اسلامی را در دست گرفتهاند؛ دولتهایی که مشاهده میکنید، سعودی و امثال اینها.
⚠️ البته اینها نابود شدنی هستند، ظواهر نباید کسی را گول بزند، اینها ساقط شدنی هستند. «ان الباطل کان زهوقا». اینها باطلند و قطعا دچار زوال و سقوط و بدبختی خواهند شد.
🛑 حالا ممکن است چهار صباح زودتر یا دیرتر انجام بگیرد. بستگی دارد به اینکه مؤمنین و جامعهی مؤمن چه جوری عمل بکند. اگر درست عمل بکند این اتفاق زودتر میافتد. اگر درست عمل نکند این اتفاق چهار صباح دیرتر میافتد؛ اما، حتما این اتفاق میافتد.
١٣٩۶/٠٣/٠۶
#آل_سعود
#توافق
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷 @Ghoghnousenghelab
🔴 کدام ولایت مداری؟!!
از کل طرح ها و بخشنامه ها و ادعاهای رنگارنگ و جورواجور مسئولین برای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری(حفظه الله) در موضوع جوانی جمعیت، یک مورد چندرغاز وام با هزار اما و اگر و شرط و شروط اجرایی شد و یکی هم اولویت قرار دادن مادران سه فرزند و بیشتر در قرعه کشی خودروها و عدم نیاز به افتتاح حساب وکالتی بود و چند قلم طرح تشویقی ناچیز دیگر ...
که این دومی هم به لطف تدابیر مشعشع مسئولین در طرح اخیر واگذاری ۵۰۰ هزار خودرو حذف شده است!!!
در ناکارآمد بودن سیاست های تشویقی #جمعیت همین بس که نتوانسته اند جلوی روند کاهشی زاد و ولد را بگیرند!
این سهل انگاری در رفع یکی از بزرگترین دغدغه های رهبری مصداق بارز واقعی نبودن ادعای ولایت مداری خیلی از مسئولین است ...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مطالبه
✍ "قاسم اکبری"
🇮🇷 @faannoos
به جوانها بگویید زود ازدواج کنید و فرزند بیاورید
روز دوشنبهای حدود ده سال پیش برای موضوع جمعیت، با آیتالله رجبی، آیتالله بیریا و... خدمت حضرت آقا حفظهاللهتعالی رسیدیم. فرمودند: جوانها در ارتباط با ما دو دستهاند. عدهای تعبد به ما دارند (گفتههای ما را میپذیرند) و عدهای تعبد به ما ندارند.
به آنهایی که تعبد به ما دارند بگویید زود ازدواج کنند و خیلی بچه بیاوردند. اما آنهایی که ما را قبول ندارند، از نظر علمی به آنها ثابت کنید که زود ازدواج کنند و خیلی بچه بیاورند.
مرتضی آقاتهرانی
#مرتضی_آقاتهرانی
#ازدواج
#فرزندآوری
🇮🇷 @faannoos
12.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر کس رو دیدم ،من از اون پایین تر بودم !
دیواری کوتاه تر از من پیدا نکردی؟
#حقیقت_انقلاب_و_انقلابی
🇮🇷 @faannoos
اگر گناه بود چه خاکی بر سر کنم؟!
🔸️[آدمی خطا کند و] چند دقیقه بعد به سادگی بگوید این کاری که کردم گناه نبود؟! اگر گناه بود آن وقت چه خاکی بر سرم کنم؟ تا زود است توبه و استغفار کنم که خدایا قول میدهم دیگر انجام ندهم، غلط کردم!
🔸️[اگر چنین بگوییم] به ملائکه دستور میدهد که اگر نوشته اند پاک کنند اگر هم هنوز ننوشتند ننویسند. این حد لازم محاسبهای است که هر مؤمنی باید داشته باشد. اگر این محاسبه نباشد باید در ایمان خودش شک کند.
۱۳۹۰/۰۷/۱۷
#استغفار
🇮🇷 @faannoos
🔴قواعد زیست فیلسوفانه(۱۲)
🔶آزادی از حاکمیت اکثریت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فیلسوفان به این دلیل که تنها منبع و روش معتبر و مُطاع را «عقل» و «استدلال عقلی» میدانند، طبیعتاً تحت تأثیر آداب و سنتها و عادات اجتماعی و امثال آن قرار نمیگیرند.
توضیح آنکه فیلسوف هرگز
1. مسحور «جماعت» و «اکثریت» نمیشود. کثرت طرفداران یک اندیشه را نه «دلیل» حقانیت آن میداند؛ و نه حتی «نشانه» حقانیت آن.
2. فریفته نامها و مکتبها نمیشود. البته هرگز به بزرگان فکری هم توهین و جسارت نمیکند؛ اما احترام گذاشتن به نامها و مکتبها به معنای پذیرش کورکورانه و مقلدانه سخنان و ایدههای آنها نیست.
3. گرفتار عادات و آداب اجتماعی نمیشود؛ شیوع و رواج یک اندیشه را معیار حقانیت آن نمیداند. اساساً از مهمترین کارویژههای فلسفه این است که آدمیان را از چنبره «عادتهای فکری» و «نگاههای عادتزده» به عالم و آدم، نجات دهد.
4. همانطور که خود را مسحور و محصور در چارچوب آداب و عادات اجتماعی نمیداند، دشمنی خاصی با آنها نیز ندارد. او همه چیز را با ترازوی عقل و اندیشه میسنجد.
#فلسفه
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
﷽
🖼 #گزارش_تصویری
#دوره_نهم
💥 دوره آموزشی مصباح ولایت💥
👌 تبیین عقلانی و نظام مند اندیشه های بنیادین اسلام
✅️ویژه دانش آموزان
برای اولین بار در کشور
دوره جامع فلسفه اسلامی برای کودکان و نوجوانان
👤مدرس:استاد سید احمد هاشمی
🚩قزوین،آوج،مدرسه دخترانه پروین اعتصامی
🗓اسفند ۱۴۰۱
برای اطلاع و ثبت نام در دوره های بعد با ما در ارتباط باشید👇
@mesbah_velayat
۰۹۳۸۳۵۴۸۴۲۷
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#علامه_مصباح_یزدی
#سند_تحول_بنیادین
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مصباح_ولایت
#مذاکره_علم
#استاد_فکر
#گام_دوم
#نوجوان
#قزوین
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
🔻انقلابیِ نمایشی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. «انقلابیِ نمایشی»، کسی است که بنیانهای فکر اسلامی و انقلابیاش دچار چرخش به سوی لیبرالیسم شده است، امّا همچنان «ادّعای انقلابی» دارد و با «ادای انقلابی»، تظاهر میکند. او آنقدر «عملگرا» و «روزمرّهاندیش» بوده که بهتدریج، دامنۀ تجدیدنظرهایش به قلمرو ارزشهای اساسی نیز رسیده و از درون، استحاله و مسخ شده است. او خویشتنِ انقلابیاش را باخته و جز پوستۀ نمادین و شعاری، چیزی از هویّتش باقی نمانده است. او چون در مواجهههای عملی و عینی، احساس کرده است که «منطق انقلابی»، شکست میخورد و او را ناکام میگذارد، هستۀ انقلابیگری را وانهاده و پوستۀ انقلابی را حفظ کرده است تا در عین این «عبور هویّتی» و «چرخش فکری»، دستکم برخی از ظواهر را نگاه داشته باشد. در واقع، رندانه و زیرکانه چرخش کرده است، نه صادقانه و شفاف. حرفهای ناگفتۀ زیرمیزی دارد که تعهد به منافعش، اجازۀ بازگویی آنها را نمیدهد. چون میخواهد در ساخت قدرت بالا برود و بماند و منزلت سیاسیاش تثبیت شود، جسارت ساختارشکنی ندارد. در پی جایابیِ ساختاری است نه طرد شدن. بدینجهت، در جادّۀ «محافظهکاری» و «کلّیگویی»، شبروی میکند تا مبادا حاشیهای ساخته شود. در خلوت به گونهای سخن میگوید که احساس میکنیم که تفاوت او با رقیب سیاسیاش، فقط «سیاسی» است و مسأله، بودنِ «شخص او» است نه «استقرار ارزشها». او فقط در ظاهر و بهنام، نمایندۀ ارزشهاست نه در واقع. واقع و واقعیّت، چیزی جز منافع شخصِ او نیست و باقی، «پوششها» و «توجیهها» و «نقابها»یی برای پنهان نگاهداشتن این راز هستند.
۲. «انقلابیِ نمایشی»، اینگونه فهمیده است که لیبرالیسم، «منطقِ زمانه» شده و او نیز چارهای جز بازتولید این منطق ندارد و باید از خود، چنین خویشتنِ جدیدی بسازد. او دربارۀ منافع شخصیاش، تابآوری ندارد و اهل مدارا نیست، امّا اگر پای ارزشهای اسلامی و انقلابی در میان باشد، از هیچ تساهل و تسامحی فروگذار نمیکند و هیچ خطّ قرمزی را نمیشناسد. بهخوبی میداند که میتواند با ارجاع به «مصلحتاندیشی» و «خواست مردم» و «عقلانیّت» و «حکمرانی خوب» و «حکمرانی نو» و «بحران حکمرانی» و ... از همۀ ارزشها عبور کند. او هیچگاه دستش از توجیه، خالی نیست؛ برای مستقر نشدن هر یک از ارزشها، دهها استدلال دارد و به این واسطه، اسلام و انقلاب را به «آرزوهای خوب امّا نشدنی» تبدیل میکند. حتّی اندکی آرمانگرایی را نیز برنمیتابد و با تیغ واقعیّتها و شبهواقعیّتها به جان آرمانها میافتد و از آنها، تصویری «خیالی» و «خام» میسازد. گویا ارزشها فقط در صفحههای کتاب، شدنی هستند، امّا همین که میدان واقعیّت پدید آمد، باید آنها را کنار نهاد و جانب لیبرالیسم را گرفت. بهاینترتیب، او وانمود میکند که ارزشهای اسلامی و انقلابی، «خوبهای ناممکن» هستند؛ محالهایی برای ناکجاآباد که از سطح شعار، فراتر نمیروند و اگر چالش نیافرینند، هیچ گرهی را نمیگشایند.
۳. «انقلابیِ نمایشی»، به رهبر انقلاب ارجاع میدهد، امّا ارجاعهایش «گزینشی» و «دلخواهانه» هستند و ازاینرو، حاصلش جز «تحریف» نیست. رهبر انقلاب را به نفع خویش، مصادرهبهمطلوب میکند و از ایشان چهرهای میسازد که خود میخواهد. او همۀ آیتالله خامنهای را قبول ندارد، بلکه حتّی بسیاری از درونمایههای اندیشهاش را نمیپسندد، امّا چون میخواهد در قدرت سیاسی بماند و از نردبان قدرت بالا برود، زبان به اعتراض نمیگشاید و شفاف سخن نمیگوید، بلکه موذیانه، تفکّر ایشان را تحریف میکند. همچنانکه کسانی در جریان اصلاحات از امام خمینی، چهرۀ لیبرال ساختهاند، کسانی نیز در جریان اصولگرایان، با آیتالله خامنهای چنین معاملهای میکنند.
۴. انقلابیِ نمایشی، بیایدئولوژی است؛ چون «سیّال» و «شناور» است و بر اساس «اقتضاهای شکنندۀ روزمرّه»، هویتّش را تعریف میکند. در هر زمانی به رنگی درمیآید و این رنگ نیز برآمده از «جوّ» و «فضا» است؛ همچون آفتابپرست، این «زمینه» است که رنگ و لعاب او را تعیین میکند. خودش، همان بیرون است و اگر خودی در میان باشد، جز منافع و تمنیّات و لذّت قدرت نیست. بهاینترتیب، ایدئولوژیاش به تعبیری، «جوّزدگی» و «عوامزدگی» است، البتّه با نام موجّه «مردم» و «جامعه» و «مصلحت» و «عقل سیاسی» و ... . در واقع، ایدئولوژیاش تابع جهت وزش باد است نه حقیقت. او از ارزشها، چنان خواجهگانی ساخته است که در حرمسرای لیبرالیسم، بیتوته کرده و بی هیچ تنش و تلاطمی، به خدمت «سلطنت لذّت» گمارده شدهاند؛ ارزشهایی رقیق و منفعل و بیخاصیّت که تسهیلگر جماع تحمیلی «لیبرالیسم» با «جامعۀ ایران» هستند.
🇮🇷 @faannoos