«مگر ما گفتیم به جنگلهای آمازون بروید و تبلیغ کنید!؟ آقایان نمیروند؛ میگوییم چرا نمیروید، میگویند میخواهیم درس بخوانیم! برادران! من این روش را قبول ندارم؛ ... من واللَّه این را الهی نمیدانم! چند نفرتان بیایید از مرجعیت و از ریاست و از مدرّسی و از فضل و سوادِ در آن حد بگذرید ... تبلیغ که اولیترین کار ماست، حوزهی علمیهی قم این کار را نمیکند!»
(در دیدار فضلای حوزه، ۱۳۷۰/۱۱/۳۰)
مشاهده در:
https://khl.ink/f/2587
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. تبلیغ در دانشگاه، «استثناء» بود و در حوزه، «قاعده». رندانه و موذیانه، «حوزه» را از «جامعه» گرفتند تا بتوانند در این غیبتِ عالمانه (!)، از ساختار ذهنیِ جامعه، ایدئولوژیزدایی کنند. آنچه از مصائب فرهنگی مشاهده میکنیم از نتایج انفکاک حوزه از جامعه در اثر «تحقیر تبلیغ» است. تبلیغ، حلقۀ وصل بود.
۲. در اثر تشبّه خودخواستۀ حوزه به دانشگاه، ذهنیّت تودهای و عمومی، آغشته به «علوم انسانیِ تجدّدی» شد، نه متبرک به «الاهیات اسلامی». دین را راندند و تجدّد را خواندند. طلبه را گرفتار جزئیات ذهنی کردند و اصحابِ علوم انسانیِ تجدّدی را تصمیمسازِ تدبیر جامعه.
🇮🇷 @faannoos
📢 اگر از تبلیغ غفلت بکنیم دچار استحاله فرهنگی میشویم
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۴/۲۱
🇮🇷 @faannoos
34.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیست دقیقه درباره تناقضات عجیب مهدی نصیری
مهدی نصیری نماد یکی از کسانی است که در سالهای گذشته تناقضات زیادی داشته، بدون آنکه توضیح قانع کننده ای در این باره به مخاطب بدهد.
در قسمت ۷۰ برنامه حافظه تاریخی ایرانی تناقضات او را بررسی کرده و ضمن مقایسه شخصیت او با شهید مجید قربانخانی توضیح داده ایم که چگونه یک فرد مدعی انقلابی گری به این نقطه رسید و در مقابل یک جوان لوطی جنوب شهری که نصف او سن داشت، به مقام شهادت رسید.
+ معرفی کتابی که باید یک نسخه از آن در هر خانه ای باشد
🔹برای پایین آوردن حجم فیلم، مجبور شدیم کیفیت آن را کم کنیم اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید.
🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید.
🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید.
@Hafezeh_tarikhi_irani
🇮🇷 @faannoos
هدایت شده از اندیشکده ققنوس انقلاب
🔴برگزارمی گردد؛
🔰کارگاه فرهنگی_پژوهشی #جریان_شناسی سیاسی صدراسلام بامحوریت فتنه #سقیفه و نگاه تطبیقی
با بیان: استاد سید احمد هاشمی
💥رئیس اندیشکده ققنوس انقلاب
💥دکترای حکمت متعالیه
💥استاد طرح ولایت
💥استاد حوزه
💥استاد موسسه امام خمینی(ره)
⏰زمان: ۱،۲،۳ مرداد ۱۴۰۲
#اندیشکده_ققنوس_انقلاب
#استاد_سید_احمد_هاشمی
#جریان_شناسی
#سقیفه
اندیشکده ققنوس انقلاب
🇮🇷@Ghoghnousenghelab
از احساسات تا میدان عمل
▪️ما در اثر بیلیاقتیهای امت اسلامی که شاید خودمان هم شریک باشیم، لیاقت حضور وجود مقدس ولی عصرارواحنافداه را نداریم...
▪️شاید ما هم اگر بودیم همین طور بودیم. درست است که حالا میگوییم سر و جانم فدای امام حسین؛ اما در صحنه معلوم میشود چه اندازه راست میگوییم.
۱۳۸۹/۰۲/۳۰
#مهدویت
#فتنه_اکبر
#جهاد_تبیین
🇮🇷 @faannoos
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙بشنوید||صحبتهای حاج قاسم سلیمانی پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸
ماجرای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و عوامل پشت پرده آن یکی از رمز و رازهای باقی مانده از تاریخ جمهوری اسلامی است. پیش از این با انتشار مقاله «روندپژوهی پذیرش قطعنامه 598 توسط امام خمینی(ره)» بخشی از ابعاد این ماجرا تبیین شد.
هماکنون صوت شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در اولین روزهای پس از پذیرش قطعنامه برای نخستینبار منتشر شده است. نکته مهم آنکه آن شهید عزیز در این صوت تلویحا به عدم پشتیبانی کامل از جنگ و عدم سرمایهگذاریها برای پیشرفت جنگ اشاره میکند و میگوید:
«اگر بنا بود واقعا دولت، مملکت، جنگ، نظام، سپاه همه اینها بیش از این سرمایهگذاری روی جنگ نکنند و آخرین سرمایهگذاری همین بود که تا حالا انجام گرفته بود واقعا مصلحت بهترین همین بود که امام تشخیص دادند.»
#عبرتهای_جنگ
#جام_زهر
#مرد_میدان
🇮🇷 @faannoos
23.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
↯
کلیپ زیبا «کجا ایستاده ایم؟»
🏷 شما از هیئت خودتون سوال کنید،
- که در این جهاد کجا قرار گرفته است؟
● حضرت امام خامنهای
🇮🇷 @faannoos
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،
حجتالاسلام حسین انصاریان: «مردم را نباید عصبانی کرد و به آنها فشار آورد؛ چرا که با فشار، کسی دیندار نمیشود. در دهه عاشورا به خانمهای بیحجاب و بدحجاب، فشار نیاورید تا آنها بتوانند در این مجالس شرکت کنند.»
جان لاک: «در ساحت دین، در هیچ حال و وضع، توسل به زور و اجبار، درست نیست»(ص۶۶).
#حافظ_مرزهای_اسلام_آمریکایی
🇮🇷 @faannoos
⭕️ گناه یا گناهکار؟
🔹 مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای توبه و پاکی از گناه است و به همین دلیل باید گناهکاران را به جلسات روضه و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت دعوت کرد :
▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است ...
❇️ اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست!
نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد!
❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن !
▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟
❇️ به نظر مدافعان ورود زنان بی حجاب به هیاتها و تکایا،امام زمان ( عج) به عنوان صاحب اصلی این مجالس ، موافق ارتکاب حرام و مخالفت با شریعت ( بی حجابی ) در این مجالس اند؟
✍ دکتر کوشکی
🇮🇷 @faannoos