eitaa logo
فانوس (سید احمد هاشمی)
1.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
16 فایل
#مواضع و #بیانات سید احمد هاشمی🎙 🔻دکتری حکمت‌متعالیه‌مؤسسه‌امام 🔻استاد مؤسسه،طرح‌ولایت،حوزه 🔻بنیان‌گذار دوره‌های فلسفه برای نوجوان 🔻مؤلف مجموعه‌کتب «فانوس» 🔸مؤسس اندیشکده ققنوس‌انقلاب ارتباط با استاد 📲 @Hashemi_faannoos
مشاهده در ایتا
دانلود
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710067808924828181 🗒 همچنان، حرف و‌ حکم خدا بر زمین مانده است و تجاهر به فسق، جولان می‌دهد. اگر در مجلس کنونی، غلبه با انقلابی‌های حداکثری بود، تاکنون «لایحه‌ی حجاب» به سرانجام رسیده و کشف حجاب، متوقف شده بود. تعدی ولنگاران، حاصل تعلل محافظه‌کاران است. آری، از «انقلابی‌های حداقلی» نمی‌توان توقع قاطعیت انقلابی داشت. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
⭕️وزیر گردشگری و چوب خدا 🔹وزیر گردشگری : گردشگر خارجی نجس نیست بلکه عین طهارت و پاکی است و روحانیون باید مساجد را باز نگه دارند تا گردشگران خارجی مشکل دستشویی خود را در آنجا حل کنند.(مشروح مصاحبه در خبرگزاری مهر) 🔹کاری به این نداریم که حضرت امام، مسجد را سنگر دفاع از اسلام ، انقلاب و نظام می دانستند و ضرغامی مسجد را مکانی برای حل فلان مشکل گردشگران خارجی می بیند!!(واضح است که هر کس به اندازه شعور و معرفت خود می فهمد!) اما این که ضرغامی،مجتهد شده و فتوا صادر می کند نکته ای نیست که بتوان از آن گذشت! 🔹و لابد به فتوای ضرغامی است که هر زن بی حجاب و بی عفتی جرأت می کند به مساجد تاریخی ورود کرده و افسار پاره کند! جفتک بزند و مقدسات و احکام شرع را لگد مال کند! 🔹از نظر قانونی مسئولیت اقدامات خلاف شرع وزیر گردشگری در مرحله نخست، بر عهده رئیس جمهور و در مرحله بعد عهده مجلس است.( چون رئیس جمهور حق عزل وزیر و نمایندگان امکان استیضاح وزیر را دارند.) 🔹و بدیهی است ادامه فعالیت فردی با چنین دیدگاههای غلط و خطرناکی به معنای تایید این دیدگاهها از جانب رئیس جمهور و مجلس یازدهم است! 🔹البته ضرغامی بارها عدم پایبندی خود به احکام شرع را علنی کرده است: از دیدار با دختر جوان بی حجاب تا تشویق زنان به آواز خوانی و مطربی و حضور در محل نوازندگی و خوانندگی زنان و...! ▪️آقای رئیسی! چوب خدا صدا ندارد اما دردناک است! آیا ناتوانی دولت در اداره اقتصاد و گرانی روزانه ارز و سکه و کالاها در روزهای اخیر،چوب خدا برای تنبیه شما و دولت نیست؟ دولتی که برخی وزرایش برای شریعت،حرمتی قائل نیستند ! ✍ دکتر کوشکی 🇮🇷 @faannoos
🔴نکته‌ای در باب فرهنگ: (به بهانه حادثه بیمارستان قم) 🔸«قسم به چشم تو ما مست و خصم هشیار است» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حادثه بیمارستان قرآن و عترت قم و موج‌سواری رسانه‌ای دشمنان داخلی و خارجی و دوستان نادان و البته پرمدعای رسانه‌ای که مع‌الاسف در اغلب بزنگاه‌ها به مثابه سربازان رایگان دشمن عمل می‌کنند، نشان داد که دشمنان فرهنگ و عفت و غیرت ما، نه به خواب رفته‌اند و نه از اقدامات خود در جهت حرمت‌زدایی از مقدسات و عفت‌زدایی از جامعه ذره‌ای کوتاه آمده‌اند: «وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم‏» (بقره، ۱۲۰) آنان بسیار حساب‌شده و با برنامه توانسته‌اند، مدیران و کنشگران فرهنگی و تربیتی جامعه ما (وحتی بخش نه‌چندان اندکی از روحانیت) را به گوشه رینگ برده و از گردونه‌ تأثیرگذاری فرهنگی خارج کنند. پوشش رسانه‌ای حادثه بیمارستان قم نشان داد که دشمنان هر زمان که اراده کنند می‌توانند با آفرینش یک حادثه کوچک، موجی جدید در جامعه ایجاد کنند و ماهی مراد خود را صید کنند و حساسیت‌های فرهنگی جامعه را روز به روز کم‌رنگ‌تر و کم‌رنگ‌تر کنند. 🔻به عنوان یک کنشگر فرهنگی جزء معتقدم قوه عاقله فرهنگ جامعه (البته اگر اساساً چنین قوه‌ای در حال حاضر وجود داشته باشد) بسیار معیوب و بیمار و از کار افتاده است! نیاز به یک درمان اساسی دارد. مسئولان فرهنگی ما در تولید اسناد بالادستی فرهنگی توانا و چیره‌دستند! اما در عرصه عقلانیت کاربردی و کاربردی‌سازی اسناد تولیدی، ناتوان و ناکارآمد! 🔸راهبرد فرهنگی مجلس و دولت ما در مواجهه با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی، به ویژه گسترش بی‌حجابی) و در تقویت بنیان‌های فرهنگ اسلامی ایرانی معلوم نیست. (البته اگر اساساً چنین راهبردی وجود داشته باشد). بیش از یک سال است که عملاً قوانین پیشین را از کار انداخته و در حال تدوین لایحه‌ای جدید‌ند! لایحه‌ای که به احتمال بسیار زیاد در حکم «نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب» خواهد بود. 🔹اقتدار در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی وجود ندارد (البته اگر اساساً اعتقاد و اراده‌ای نسبت به این موضوع وجود داشته باشد) ♦️جامعه فرهنگی ما از سردرگمی و بی‌برنامگی و بلاتکلیفی شدیداً رنجور و کلافه و خسته است. 🔸جامعه در حال انس گرفتن با بیماری مزمن و کُشنده بی‌عفتی و بی‌حیایی و بی‌غیرتی است. 🔹شیوع بی‌عفتی و بی‌غیرتی، نتیجه‌ای جز شیوع بی‌دینی نخواهد داشت. افتخار به بی‌حجابی و بی‌حیایی به سرعت به افتخار به بی‌دینی و الحاد تبدیل خواهد شد! 🔻باید بیدار شد؛ و الله همه ما مسؤولیم؛ دشمن به لایه‌های زیرین و ریشه‌ای فرهنگ ما وارد شده است! باید از خواب غفلت بیدار شد! تا دیر نشده است باید برای ناکارآمدی نهادهای عریض و طویل فرهنگی و اجتماعی فکری کرد! «دولتی‌کردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلکی بوده است که متأسفانه در سالیان گذشته شروع شده و الان به اوج خود رسیده است و آثار مخرب آن را همگان می‌بینیم! باید کار را به خود مردم و نهادهای مردمی سپرد. 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
امام خامنه‌ای: 《دولت محترم هم باید توجه کند دیگران هم توجه کنند ...مسئولین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می‌کنند. با مسائل فرهنگی شوخی نمی‌شود کرد، بی‌ملاحظگی نمی‌شود کرد. اگر چنانچه یک رخنه‌ی فرهنگی به وجود آمد، مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود [آن را] جمع کرد... سبد کالا داد، یارانه‌ی نقدی داد؛ اینجوری نیست، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادی دارد.》 ( ۱۳۹۲/۱۲/۱۵) 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
haerishiraz_masoolin.mp3
زمان: حجم: 3.4M
🔊 کلیپ صوتی 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حرف زدن بس است! عمل کنید!🔸 ✅ در قضیۀ حجاب، مردم می‌خواهند و مأموران مبارزه با منکرات را ببینند. نمی‌خواهند حرف تحویل بگیرند! ✅ مردم که عاشق چشم و ابروی مسئولین نیستند! مسئولین، تا اندازه‌ای برای مردم محبوبیت دارند که کارشان را درست انجام بدهند. ✅ مردم به اندازۀ کافی حرف شنیده‌اند. ! 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
https://virasty.com/Mahdijamshidi/1710095185855750965 🗒 بخشی از مسئولان مؤثر، معتقد به «نظام» هستند نه «نظام انقلابی». ازاین‌رو، حساسیت و اهتمامی نسبت به مواجهه با مسأله‌ی کشف حجاب و برهنگی ندارند.‌ بیگانه با «غیرت اسلامی» هستند و در بند «تساهل لیبرالی». مؤمنان را در جامعه، ذلیل کرده‌اند و مفسدان را جسور. جام‌ زهر فرهنگی را در برابر انقلابی‌ها نهاده‌اند. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔴نمی‌شود و نمی‌توانیم❗️ 🔹رئیس و معاونان مرکز ملی تغییر یافته‌اند اما همچنان تفکر رزم آرا که و حاکم است درحالیکه گفتمان انقلاب اسلامی می شود و می توانیم است. 🔹دال مرکزی مصوبه اخیر شعفم، همین دو واژه است؛ نمی‌شود و نمی‌توانیم جلوی جاسوس افزارهای دشمن را بگیریم پس برایشان فرش قرمز پهن کنیم!! 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️آرمان ها رو تکرار و مطالبه کنید و دست بر ندارید ⭕️ نسبت به تحقق آرمان ها طلب کار باشید 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
878.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻لعنت خدا بر آنان که خواب را از چشمان تو ربودند و لعنت بر مسئولین دولت‌های اسلامی که آسوده می‌خوابند و چشمان تو را نمی‌بینند... تاریخ خیانت به فلسطین را فراموش نخواهد نکرد. 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos
🔻 می‌خواهند روی جنازه‌تان برقصند 🔸 صحنه‌ای نمادین در مختارنامه هست که به خاطرش باید به میرباقری آفرین بگوییم. در قیام مسلم، زن‌های غوغایی کوفه می‌خواهند وارد میدان شوند که راه‌شان را می‌بندند. بحث و نصیحت فایده‌ای نمی‌رساند و سرانجام مسلم بن عوسجه می‌گوید‌: رهایشان کنید برادران، شما مَردید، حریف این بی‌حیاها و دریده‌ها نیستید. ورق برمی‌گردد. 🔹 به «سلیطه» در واژه‌نامه نگاه کنیم: بدزبان، پرخاشگر، هرزه، پتیاره، فتنه‌انگیز،... همه اینها هست اما یک معنا که به ریشه نزدیک‌تر است کامل‌شان می‌کند: سلطه‌جو. سلیطه هر زنِ قدرتمندی نیست، اکیدا ربطی به مادرسالار ندارد! زنی است که با پرده‌دری و بی‌حیایی پی سلطه می‌گردد، با سلاحِ دریدگی می‌خواهد غلبه کند و فرمان براند. 🔸 آیکون، نماد، شمایل و محرکِ اصلی جنبش کشف حجاب در ایران علینژاد بوده؛ سلیطه به معنای واقعی کلمه‌. حالا یک ترفند جنگی شده که نیروی خیابانی را او می‌سازد، چالش‌ها را او ابداع می‌کند و به پیش می‌راند اما عده‌ای با چهره دیپلماتیک، با مقاومتِ مدنی یا روشنفکریِ اتوکشیده می‌خواهند این جنبش را آب بکشند تا از ذاتش مبرا شود. 🔹 مرد مسلمان نمی‌تواند جلوی سلیطه‌ها بایستد، کم می‌آورد، نمی‌تواند با فریاد و فحاشی مقابله کند، خلع سلاح می‌شود. طرف مقابل راهش را یاد گرفته و‌ دارد خودش را تحمیل می‌کند. بر خیابان مسلط شده‌ و گام به گام جلوتر می‌آید. هدف صف‌بندی و‌ جنگ است و با صدای بلند عاقبت آخوند و مذهبی و چادری را فریاد زده‌اند. 🔸 این آستانه شکست از سلیطه‌ها است و نشانه بارز اینکه طیفی از مذهبی‌ها مرعوب شده حق را به آنها می‌دهند غافل از اینکه سرنوشتی جز مرگ برایشان نمی‌خواهند. هر چه بتوانند خواهند کشت و هرگز به هیچ‌ مخالفی رحم نخواهند کرد. تولد اینها از دوره رضاخان و سرکوب اکثریت با اقلیتِ محض جایی برای تردید نمی‌گذارد. 🔹 عکسی تاریخی پس از سرکوب ۱۵ خرداد زن‌هایی با لباس غربی را نشان می‌دهد که پشت به تانک‌های ارتش، شیرینی پخش می‌کنند. به گلوله بستن مردم در جای جای کشور را جشن گرفته و شادباش می‌گویند. دقیقا همان جنسی هستند که اگر تذکری ساده بشنوند چنان هیاهو و غوغایی از مظلومیت راه می‌اندازند که مسلمان نشنود کافر نبیند. 🔸 اکثر مردم با حجاب اسلامی موافق‌اند اما در صحنه‌های جنجال رفراندوم برگزار نمی‌شود! آنکه دریده‌تر است غلبه خواهد کرد و آنقدر خودش را تحمیل می‌کند تا همه قدرت را بگیرد. پیام بسیار واضح مخابره شده: «سلیطه‌ حاکمِ واقعی است، همه باید از ما بترسند، هیچ کس نباید جرأت کند علیه آزادی مطلق ما چیزی بگوید». 🔹 اگر نتوانند ساز و کاری برای مهارِ سلیطه‌ها پیدا کنند یا به مدافعان آگاهی بدهند تا به موج‌ها کمک نرسانند خطر اصلا دور نیست. اگر شک دارید که می‌توانند بازی را ببرند به «ززآ» نگاه کنید، به وضع خیابان‌ها پیش و پس از آنچه علینژاد تمهید کرد، به بلایی که اقلیتِ محض براندازها بر سر کشور آورد. خم شدن ‌و شکست نشانه آسمانی ندارد‌. ✍دانشطلب 🇮🇷 Eitaa.com/Faannoos