eitaa logo
فدائیان رهبر
2هزار دنبال‌کننده
46.2هزار عکس
36.9هزار ویدیو
186 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» [علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است] 1️⃣قسمت اول 🔹معنای اول: اینکه امیرالمؤمنین فعل و گفتارش حجّت است؛ چون دارای مقام ولایت و امامت است. یعنی مسلمانان بلکه تمام افراد بشر، باید در «تمام شئونِ حیاتیِ خود» به آن حضرت اقتدا کنند. 🔹بنابراين هر كس از آن حضرت پيروى كند مسلّماً «اهل صدق و صفا و عبادت و تسليم و جهاد و جُود و ايثار» خواهد بود. و معلوم است كه چنين شخصى اهل بهشت است؛ چون بهشتْ ظهورِ افعال و مَلَكاتِ نيك در عوالم ديگر است. 🔹و هر كس دعوت آن حضرت را ردّ كند و اقتدا به‌‏سيرۀ آن حضرت ننمايد، «دروغ و خيانت و كم‌فروشى و رباخوارى و زياده طلبى و شهوت‌‏پرستى و نفع‌طلبى و هواخواهى و اِعراض از ذكر خدا» را دنبال كند، مسلّماً اهل دوزخ است؛ چون دوزخ نيز ظهور مَلَكات و افعالِ زشت در آن عوالم است. 🔹آنچه موجب جدائىِ اين دو دسته از هم گرديده «امر و نهىِ مقام ولايت» است كه دسته‌‏اى پذيرفتند و دسته‌‏اى ردّ كردند. 🔹بنابراين «علىّ قسمت كنندۀ بهشت و جهنّم» خواهد بود؛ مانند معلّمى كه شاگردانى تربيت می‌‏كند، يك دسته كوشش می‌‏كنند و ياد می‌‏گيرند و دستۀ ديگر، تن به تنبلى داده و از تعلّم و ياد گرفتن اِبا می‌‏كنند. معلّم يك دسته را قبول و دستۀ ديگر را مردود می‌کند. پس صحيح است كه بگوئيم معلّم دسته‏‌اى را به مقام بالا فرستاده و دسته‏‌اى را در مكانِ سابقِ خود زندان نموده است؛ 🔺همچنين صحيح است كه بگوئيم: عَلِىٌّ قَسيمُ الْجَنَّةِ وَ النّار. 📝 ادامه دارد...
💠 معنای روایت «علیٌّ قسیمُ الجنّة و النّار» (علی تقسیم کنندۀ بهشت و دوزخ است) 2️⃣قسمت دوم 🔹معنای دوّم: از جهت حُبّ و بُغض است. چون محبت نتیجه و روح عمل است. كسى كه چيزى را دوست داشته باشد مسلّماً آثار او را نيز دوست دارد. كسانى كه أميرالمؤمنين را دوست دارند، از افعال و گفتار و سيرۀ آن حضرت نيز مسرور، و محبّتِ اين آثار را دارند؛ و بالعكس كسانى كه أميرالمؤمنين را دشمن دارند، سيره و سنّتِ آن حضرت را نيز مبغوض دارند، لذا كردارشان طبعاً كردارى خشن و ناپسند است. 🔹و چون افعال نيك در انسان ايجادِ «محبّت و صفا و نور» می‌‏كند، و افعال زشت موجب «ظلمت و تاريكىِ قلب و قساوت» می‌گردد، بنابراين دوستان أميرالمؤمنين طبعاً مردمى با حقيقت و با صفا و با محبت بوده، قلبِ آنان پاكيزه و روحِ آنان نورانی‌‏تر و نفْسِ آنان سبک‌تر است؛ و دشمنان أميرالمؤمنين، طبعاً مردمى از حقيقت و صفا دور؛ قلبِ آنان تاريك، و نفْسِ آنان خسته و سنگين، و روحِ آنان آلوده است. 🔹و چون نتيجۀ اعمالِ نيك همان «صفا و نورانيّت و محبّت به خدا»ست، و نتيجۀ اعمال زشت «ظُلمَت و قِساوت و اِعراض از خدا»ست، بنابراين اميرالمؤمنين به سبب تقسيم نمودن افراد مردم را به دو دستۀ «مُحبّ» و «مُبغِض» آنها را به دو دستۀ «بهشتى» و «دوزخى» تقسيم فرموده است. 📝 ادامه دارد...
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چهره به چهره 🔺بعضی وقتها تو تبلیغ باید از تریاکی ها یاد بگیریم...😊 🎙 استاد حجت الاسلام
❌️در اعتراضات فرانسه پلیس با حمله به یک زن مسلمان را از سر او برداشت! 🔻در ویدیو دوم میگوید: «حجابش را بردارید.»!
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صحبت های این رو حتما ببیند. ➕ خیلی طرفدار مصی علینژاد بودم همیشه کلاه میپوشیدم اهل نبودم ولی چیزی که توجه منو خیلی جلب کرد...
4️⃣ روز تا عیدالله الاکبر، عیدبزرگ باقی مانده 🌹آگاه باشید؛ که تمامی پیام آوران گذشته، به آمدنِ او (حضرت مهدی) نوید داده اند. 📚فرازی ازسخنان پیامبر اکرم (صل الله علیه واله) در درباره (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
🌹نکوهش تارک الصلاة🌹 در قیامت سگ گوید: الحمدلله که خدا مرا سگ خلق کرد و خوک خلق نکرد!!! خوک گوید: الحمدلله که خدا مرا خوک خلق کرد و کافر خلق نکرد!!! کافر گوید: الحمدلله که خدا مرا کافر خلق کرد و منافق خلق نکرد!!! منافق گوید: الحمدلله که خدا مرا منافق خلق کرد و تارک الصلاة خلق نکرد!!! (1) به پنج دسته تارک الصلاة اطلاق شده است: 1) کسانی که نماز نمی خوانند؛ 2) کسانی که نماز را باطل و غلط می خوانند؛ 3) کسانی که در نمازسهل انگارند(گاهی می خوانند، و گاهی نمی خوانند)؛ 4) کسانی که می خوانند ولی به تکلیف خود عمل نمی کنند یعنی: الف) باید وضو بگیرند تیمم می کنند؛ ب) باید تیمم کنند وضو می گیرند؛ ج) باید غسل کنند ترک می کنند و در نتیجه نماز را نیز ترک می کنند. 5) کسانی که نماز بر گردن دارند ولی نمی خوانند و وصیت هم نمی کنند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم درباره این افراد میفرمایند: «به غیر دین من می میرند، یعنی مسلمان از دنیا نمی روند» 📚منبع: جامع الأخبار ، صفحه ۷۴ ،الفصل الرابع و الثلاثون فی تارک الصلاة * امالی شیخ صدوق ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌🌸🌸🌺🍃
🎙 | غدیر وحدت‌آفرین ✏️ رهبر انقلاب: مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست. اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد. ۱۳۹۱/۸/۱۰ 🔹 رسانه KHAMENEI.IR در آستانه فرارسیدن عید غدیر کلیپ صوتی «غدیر وحدت‌آفرین» را منتشر میکند. 🎧 بشنوید👇
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 ویژه 🎥 توصیه امروز آقا برای کنکوری‌ها ❤️ بیخودی از کنکور نترسین، ان‌شاءالله قبول می‌شین ➕ درخواست درسا فرزند شهید مدافع حرم حمزه کاظمی از رهبر انقلاب درباره کنکور در دیدار امروز خانواده‌های شهدا 💫 نو+جوان؛ رسانه اختصاصی نوجوانان سایت khamenei.ir 🌷 Nojavan.Khamenei.ir
📣 پویش روایت «» آغاز به کار کرد 🌷 به مناسبت سالروز غدیر، عیدالله‌الاکبر و آغاز ولایت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام)، پویش روایت «» برگزار می‌شود. ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سال گذشته با اشاره به برگزاری مهمانی غدیر در تهران فرمودند: «این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! نمیدانم شما دیدید یا خیر؛ من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم؛ بعضی‌ها هم که رفته بودند، آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرف‌دار دینند، اینها دوست دارند دین را.» ۱۴۰۱/۵/۵ 📱 رسانه KHAMENEI.IR همگام با آحاد ملت ایران برای برگزاری مهمانی‌های عید غدیر در قالب پویش روایت از کاربران شبکه‌های اجتماعی دعوت میکند تا تصاویر و فیلم‌های حضور خود در مهمانی عید غدیر در اقصی نقاط ایران و جهان را به صفحه پویش ارسال یا با هشتگ روایت در فضای مجازی منتشر کنند. 🔹 مهمانی امسال عید غدیر در شهرهای مختلف کشور برگزار خواهد شد. این برنامه در تهران روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در مسیر ۱۰کیلومتری میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی برگزار می‌شود. نشانی صفحه پویش: 📥 farsi.khamenei.ir/ghadir1402/