7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ افشاگری مهم یک نماینده مجلس:
با افکار و برنامه های حسام الدین آشنا بیشتر آشنا شوید!
فداییان بانوی دمشق
🎧کتاب صوتی " فقط غلامِ حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی) تالیف : #حمید_حسام فصل0⃣1⃣ 📗#معرفی_کت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part11_فقط غلام حسین باش.mp3
7.02M
🎧کتاب صوتی " فقط غلامِ حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی)
تالیف : #حمید_حسام
فصل1⃣1⃣
📗#معرفی_کتاب📗
👌کتاب "فقط غلامِ حسین باش"شرح تحول روحی و خاطرات جانباز حسین رفیعی است ، حسین رفیعی معروف به حسین غلام جوان شر و نااهل روستای حصارخان استان همدان بود کسی که شب و روزش با دعوا و کفتربازی میگذشت، اما حضور او در جبهه و آشناییش با شهید علی چیتسازیان «حسینِ غلام» را تبدیل به «غلامِ حسین» کرد. رزمنده شجاعی که پای ثابت نیروهای اطلاعات عملیات سپاه انصارالحسین(ع) همدان شد.
✅این کتاب در دو بخش «حسینِ غلام» و «غلامِ حسین» نوشته شده است که بخش اول آن به معرفی دوران کودکی و نوجوانی و جوانی حسین رفیعی میپردازد اما فصل دوم این کتاب سرآغاز تحول روحی حسین از پیروزی انقلاب تا حضورش در جبههها و آشناییاش با شهید علی هاها و شهید علی چیتسازیان و در نهایت جانبازی اوست .صراحت و صداقت رفیعی در بیان خاطراتش از برجستهترین ویژگیهای این کتاب است .
📌تهیه شده در رادیو ایران صدا
با صدای #مهدی_نمینی_مقدم
#فقط_غلام_حسین_باش
#دفاع_مقدس
@fadayiane_banoye_damshgh
پدرش میگفتند:
وقتی مےخواست بره، گفت: "بریم سرِ مزار شهدا"🌿
و نشست سرِ مزار شهید جواد محمدی کلی گریه کرد... بهش گفتم چیزی شده؟
گفت: فقط دلم گرفته💔
مهدی یه بچه هیئتی بود که توی حلقه صالحین سردار شهید محمد اسحاقیان بزرگ شده بود و دنبال علمی بود که گره ای از کار مملکت باز کنه
راهش، همون راه شهدا با نیت خدمت بود.👌
#شهید_مهدی_اسحاقیان
#هواپیمای_اوکراینی
روایتی از #مسلم_نبی
#شبتون_شهدایی🌙✨
🔘
#خدا_باهات_حرف_داره
📎 آیات ۷_۱۰ سوره انسان به بحث انفاق اشاره دارد.
📌مُستطیر» از «سَیطره» یعنى سلطه است و ریشه آن «طَیر»، به معناى گستردگى است.
📌«قَمطریر» به معناى شرّى است که سخت باشد.
🔹بر اساس برخى روایات، اطعام مسکین و یتیم و اسیر در یک شب واقع شد و براساس برخى، در سه شب متوالى اتفاق افتاد و هر شب، یکى از آنها مراجعه کرد.
📌مراد از «یطعمون الطعام على حبّه» آن است که اهل بیت با آنکه آن غذا را دوست داشتند، به دیگران دادند. چنانکه قرآن در جاى دیگر می فرماید:
«لن تنالوا البرّ حتّى تنفقوا ممّا تحبّون»
به نیکى نمی رسید مگر آنکه از آنچه دوست دارید، انفاق کنید.
📌صاحب تفسیر المیزان می فرماید: محبّت اهل بیت به خداوند در آیه بعد مطرح شده که می گویند:
«انّما نطعمکم لوجه اللّه» و منظور از «على حبّه»،
علاقه به غذا است که در این صورت، علاوه بر اخلاص، ایثار آنان نیز ثابت می شود.
📌اگر به فکر نام و شهرت نباشید، خداوند نامتان را جاودانه مى کند. کارى که اهل بیت کردند، ارزش مادى فراوانى نداشت ولى چون خالصانه بود، خداوند آن را ماندگار ساخت.
📌در این آیه، کلمات مسکین و یتیم و اسیر به صورت نکره آمده تا بگوید: در اطعام، نباید گزینش کرد، بلکه به هرکس که بود انفاق کنید.
خوف از خداوند، به معناى خوف از مقام اوست.
📝پیام ها
۱- کمال واقعى زمانى است که نیکى در انسان نهادینه شود. (تمام کمالات با فعل مضارع که نشانه استمرار فعل است، آمده است.) «یوفون، یخافون، یطعمون و...»
۲- اطعام و انفاق زمانى ارزش بیشتر دارد که شىء انفاق شده، مورد نیاز و علاقه انسان باشد. «یطعمون الطعام على حبّه»
۳- اسلام، حامى مستمندان و یتیمان و اسیران است. «و یطعمون الطعام... مسکینا و یتیما و اسیراً»
۴- گروهى طعام را دوست دارند و گروهى اطعام را. «یطعمون الطعام على حبّه»
۵ - اطعام، زمانى ارزش بیشترى دارد که از خود و با دست خود باشد. «نطعمکم»
۶- کمکى ارزش دارد که خالصانه و به دور از هر منّت و انتظارى باشد. «نطعمکم لوجه اللّه»
۷- آنچه به عمل ارزش مى دهد، انگیزه خالصانه و اخلاص در عمل است. «نطعمکم لوجه اللّه لا نرید منکم جزاء و لا شکورا»
۸ - نیکان، نه تنها با زبان درخواست تشکّر ندارند، بلکه در دل هم به فکر تمجید و تشکّر نیستند. «لا نرید... شکوراً»
۹- گرچه ابرار انتظار پاداش ندارند ولى مردم نباید بی تفاوت باشند. در آیه ۲۵ سوره قصص مىخوانیم: حضرت شعیب دخترش را فرستاد تا پاداش سقّایى و آب دادن حضرت موسى را بپردازد. «انّ ابى یدعوک لیجزیک اجر ما سقیت»
۱۰- گذشتن از پاداش، به تنهایى نشانه اخلاص نیست، بلکه گذشتن از تمجید و تشکّر نیز لازم است. «لا نرید منکم جزاءً و لا شکورا»
۱۱- وفاى به نذر واجب است و کسى که به نذر خود وفا نکند، از قهر الهى بترسد. «یوفون بالنذر و یخافون یوماً»
۱۲- اگر کارى براى خدا باشد، فقط از قهر او می ترسیم، نه مردم. «نخاف من ربّنا»
۱۳- داشتن انگیزه الهى، منافاتى با شوق به ثواب یا خوف از عقاب ندارد. زیرا ثواب و عقاب نیز از خداست. «لوجه اللّه... انّا نخاف من ربّنا یوماً عبوساً»
۱۴- در قیامت، نه تنها مردم عبوسند، بلکه روز عبوس است. «یوماً عبوساً»
۱۵- براى فرار از آن روز عبوس، امروز در برابر مسکین و یتیم و اسیر، عبوس نکنید. « نخاف من ربّنا یوماً عبوساً»
💠 پیام صفحه ۵۷۹ قرآن
هدایت شده از فداییان بانوی دمشق
1_12519061.mp3
2.07M
💠 #دعای_عهد
✳️تغییر مقدرات الهی با مداومت بر خواندن دعای عهد...
🌸امام خمینی ره:
اگر هرروز (بعد از نماز صبح) دعای عهد خواندی، مقدراتت عوض میشود....⚡️
#کلام_شهید
✍ تیغ قلم برندہ تر از سلاح است و تا پشتوانه فرهنگی نباشد، حتی مبارزہ مسلحانه اثری ندارد.☝️
#شهید_اسماعیل_دقایقی🌷
#صبحتان_شهدایی 🌤