eitaa logo
فداییان بانوی دمشق
905 دنبال‌کننده
28هزار عکس
11.3هزار ویدیو
151 فایل
#شهدا_علمداران_سپاه_عشق با مطالب شهدایی، مهدویت، تحلیلی_بصیرتی و فرهنگی🌷 با ما همراه باشید 🌸ارتباط با خادم کانال🌸 @tasnim2060
مشاهده در ایتا
دانلود
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ افشاگری مهم یک نماینده مجلس: با افکار و برنامه های حسام الدین آشنا بیشتر آشنا شوید!
💌 راه درک ارزش خدا #پیام_معنوی
Part11_فقط غلام حسین باش.mp3
7.02M
🎧کتاب صوتی " فقط غلامِ حسین باش" ( خاطرات جانباز حسین رفیعی) تالیف : فصل1⃣1⃣ 📗📗 👌کتاب "فقط غلامِ حسین باش"شرح تحول روحی و خاطرات جانباز حسین رفیعی است ، حسین رفیعی معروف به حسین غلام جوان شر و نااهل روستای حصارخان استان همدان بود کسی که شب و روزش با دعوا و کفتربازی می‌گذشت، اما حضور او در جبهه و آشناییش با شهید علی چیت‌سازیان «حسینِ غلام» را تبدیل به «غلامِ حسین» کرد. رزمنده شجاعی که پای ثابت نیروهای اطلاعات عملیات سپاه انصارالحسین(ع) همدان شد. ✅این کتاب در دو بخش «حسینِ غلام» و «غلامِ حسین» نوشته شده است که بخش اول آن به معرفی دوران کودکی و نوجوانی و جوانی حسین رفیعی می‌پردازد اما فصل دوم این کتاب سرآغاز تحول روحی حسین از پیروزی انقلاب تا حضورش در جبهه‌ها و آشنایی‌اش با شهید علی هاها و شهید علی چیت‌سازیان و در نهایت جانبازی اوست .صراحت و صداقت رفیعی در بیان خاطراتش از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کتاب است . 📌تهیه شده در رادیو ایران صدا با صدای @fadayiane_banoye_damshgh
پدرش میگفتند: وقتی مےخواست بره، گفت: "بریم سرِ مزار شهدا"🌿 و نشست سرِ مزار شهید جواد محمدی کلی گریه کرد... بهش گفتم چیزی شده؟ گفت: فقط دلم گرفته💔 مهدی یه بچه هیئتی بود که توی حلقه صالحین سردار شهید محمد اسحاقیان بزرگ شده بود و دنبال علمی بود که گره ای از کار مملکت باز کنه راهش، همون راه شهدا با نیت خدمت بود.👌 روایتی از 🌙✨
✨بسم قاصم الجبارین✨ الهـــی به نام تو که بی نیازترین تنهایی... با تکیه بر لطف و مهربانی ات روزمان را آغاز می کنیم الهی به امید تو ❤️
#قرآن_نور_است. 💠هر صبح در چشمه سار نور الهی، نورانی شویم. صفحه ۵۷۹ @fadayiane_banoye_damshgh
🔘 📎 آیات ۷_۱۰ سوره انسان به بحث انفاق اشاره دارد. 📌مُستطیر» از «سَیطره» یعنى سلطه است و ریشه آن «طَیر»، به معناى گستردگى است. 📌«قَمطریر» به معناى شرّى است که سخت باشد. 🔹بر اساس برخى روایات، اطعام مسکین و یتیم و اسیر در یک شب واقع شد و براساس برخى، در سه شب متوالى اتفاق افتاد و هر شب، یکى از آنها مراجعه کرد. 📌مراد از «یطعمون الطعام على حبّه» آن است که اهل بیت با آنکه آن غذا را دوست داشتند، به دیگران دادند. چنانکه قرآن در جاى دیگر می فرماید: «لن تنالوا البرّ حتّى تنفقوا ممّا تحبّون» به نیکى نمی رسید مگر آنکه از آنچه دوست دارید، انفاق کنید. 📌صاحب تفسیر المیزان می فرماید: محبّت اهل بیت به خداوند در آیه بعد مطرح شده که می گویند: «انّما نطعمکم لوجه اللّه» و منظور از «على حبّه»، علاقه به غذا است که در این صورت، علاوه بر اخلاص، ایثار آنان نیز ثابت می شود. 📌اگر به فکر نام و شهرت نباشید، خداوند نامتان را جاودانه مى‏ کند. کارى که اهل بیت کردند، ارزش مادى فراوانى نداشت ولى چون خالصانه بود، خداوند آن را ماندگار ساخت. 📌در این آیه، کلمات مسکین و یتیم و اسیر به صورت نکره آمده تا بگوید: در اطعام، نباید گزینش کرد، بلکه به هرکس که بود انفاق کنید.  خوف از خداوند، به معناى خوف از مقام اوست. 📝پیام ها ۱- کمال واقعى زمانى است که نیکى در انسان نهادینه شود. (تمام کمالات با فعل مضارع که نشانه استمرار فعل است، آمده است.) «یوفون، یخافون، یطعمون و...» ۲- اطعام و انفاق زمانى ارزش بیشتر دارد که شى‏ء انفاق شده، مورد نیاز و علاقه انسان باشد. «یطعمون الطعام على حبّه»   ۳- اسلام، حامى مستمندان و یتیمان و اسیران است. «و یطعمون الطعام... مسکینا و یتیما و اسیراً»  ۴- گروهى طعام را دوست دارند و گروهى اطعام را. «یطعمون الطعام على حبّه» ۵ - اطعام، زمانى ارزش بیشترى دارد که از خود و با دست خود باشد. «نطعمکم» ۶- کمکى ارزش دارد که خالصانه و به دور از هر منّت و انتظارى باشد. «نطعمکم لوجه اللّه» ۷- آنچه به عمل ارزش مى‏ دهد، انگیزه خالصانه و اخلاص در عمل است. «نطعمکم لوجه اللّه لا نرید منکم جزاء و لا شکورا» ۸ - نیکان، نه تنها با زبان درخواست تشکّر ندارند، بلکه در دل هم به فکر تمجید و تشکّر نیستند. «لا نرید... شکوراً» ۹- گرچه ابرار انتظار پاداش ندارند ولى مردم نباید بی تفاوت باشند. در آیه ۲۵ سوره قصص مى‏خوانیم: حضرت شعیب دخترش را فرستاد تا پاداش سقّایى و آب دادن حضرت موسى را بپردازد. «انّ ابى یدعوک لیجزیک اجر ما سقیت» ۱۰- گذشتن از پاداش، به تنهایى نشانه اخلاص نیست، بلکه گذشتن از تمجید و تشکّر نیز لازم است. «لا نرید منکم جزاءً و لا شکورا» ۱۱- وفاى به نذر واجب است و کسى که به نذر خود وفا نکند، از قهر الهى بترسد. «یوفون بالنذر و یخافون یوماً» ۱۲- اگر کارى براى خدا باشد، فقط از قهر او می ترسیم، نه مردم. «نخاف من ربّنا» ۱۳- داشتن انگیزه الهى، منافاتى با شوق به ثواب یا خوف از عقاب ندارد. زیرا ثواب و عقاب نیز از خداست. «لوجه اللّه... انّا نخاف من ربّنا یوماً عبوساً» ۱۴- در قیامت، نه تنها مردم عبوسند، بلکه روز عبوس است. «یوماً عبوساً» ۱۵- براى فرار از آن روز عبوس، امروز در برابر مسکین و یتیم و اسیر، عبوس نکنید. « نخاف من ربّنا یوماً عبوساً» 💠 پیام صفحه ۵۷۹ قرآن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#سلام_مولای_مهربانم✋ هر که شد پابند عشقت در جهان از همه عالم بِبُرد ناگهان نام تو حاجت روایش می کند ای همه دار و ندار آسمان أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیڪْ ألْفَرَج
هدایت شده از فداییان بانوی دمشق
1_12519061.mp3
2.07M
💠 #دعای_عهد ✳️تغییر مقدرات الهی با مداومت بر خواندن دعای عهد... 🌸امام خمینی ره: اگر هرروز (بعد از نماز صبح) دعای عهد خواندی، مقدراتت عوض میشود....⚡️
✍ تیغ قلم برندہ تر از سلاح است و تا پشتوانه فرهنگی نباشد، حتی مبارزہ مسلحانه اثری ندارد.☝️ 🌷 🌤