استاد عبدالحسین خسروپناه، معتقد است شریعتی، وجوه الهی و ولایت تکوینی مقام امامت را کنار گذاشته و امامت را به یک رژیم سیاسی فروکاسته است.
خسروپناه همچنین به انکار همیشگی بودن امامت و محدود شدن آن به دوازده امام در تفکر شریعتی انتقاد میکند و یادآوری میکند که امامت، نظامی همیشگی است که حتی بعد از شهادت امام زمان هم با بازگشت دیگر امامان، ادامه مییابد.
به باور خسروپناه، نظریه شریعتی در باب امامت، به حذف ساحتهای مختلف اسلام و اتکای صرف به وجوه انقلابی آن میانجامد.
📰خسروپناه، آسیبشناسی دینپژوهی معاصر، ۱۳۸۹ش، ص ۳۷۰.
@fahome
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتشار برای اولین بار
تصاویر دوربین مداربسته حرم رضوی علیهالسلام از اولین لحظات حملهی گرگ تکفیری به سه روحانی در صحن مطهر حرم امام رضا علیهالسلام
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد، از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد.119توبه
نظر علامه طباطبایی(ره) در مورد کتب علی شر یعتی
علامه طباطبایی(ره) در پاسخ کتبی به سؤال مؤمنین درباره کتب شریعتی نوشتند: نوع مطالب ايشان اشتباه و طبق مدارک دينی _اسلامی غيرقابلقبول میباشد
علامه طباطبایی(ره) در نتیجه این جواب صادقانه و صریح، توسط برخی انقلابی نمایان افراطی طرفدار شریعتی که بعدها از انقلاب جدا شدند، شخصیت غیر انقلابی معرفی شد.
http://eitaa.com/knhene
http://eitaa.com/fahome
متاسفانه اخیرا قسمتهای گزینش شدهای از دیدگاه امام خامنهای مدظله درباره علی شریعتی منتشر شده، که مربوط به مصاحبه شماره ۱۰۲ نشریه سروش با ایشان، در خرداد ۱۳۶۰ است.
این در حالی است که ایشان در همان مصاحبه نیز مطالب صریحی در نقد وی دارد. به عنوان نمونه ایشان در پاسخ خبرنگار میگویند: "شریعتی را ممکن است به عنوان یک فیلسوف، یک متفکر بزرگ، یک بنیانگذار جریان اندیشه مترقی اسلام، معرفی کنند. اینها همانطوری که اشاره کردید، افسانهآمیز و مبالغهآمیز است و چنین تعبیراتی در خصوص مرحوم دکتر شریعتی صدق نمیکند.
شایان ذکر است، دیدگاه امام خامنهای مدظله درباره شریعتی، از سال ۱۳۶۲ و پس از دیدن پرونده وی تغییر کرده است.
📚جعفریان، رسول، جریانها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران، علم، دوم، ۱۳۹۸، ص۸۲۹.
@fahome
پیکر غرق به خون آیتالله اسلامی که به دست هواداران افراطی شریعتی به شهادت رسید.
شهید مطهری ضمن انتقاد از شریعتی گفت صرفنظر از افکار نادرست وی و غرور و اشتباهاتش، ضربه جبران ناپذیری بر هماهنگی روحانیت و طبقه تحصیلکرده زد و آنها را نسبت بهم سخت بدبین نمود و احساسات جمعی از جوانان خام را علیه روحانیون برانگیخت.»
📚عالم جاودان استاد شهید مرتضی مطهری-ص۴۴۴.
@fahome
در دوره مشروطه، جریان فكری نزدیک به وهابیت، قدرت گرفت. این جریان، در پوشش مبارزه با خرافات، به جنگ باورهای مسلم شیعه و تکفیر آن رفت.
این گروه خود را《تشيع علوی》 معرفی و در نسبت طهارت به صدیقه طاهره س تشکیک و مواردی چون عزاداری برای معصومین ع، شفاعت، رجعت و برخی مقامات معصومین را غلو و خرافه دانسته و آن را 《تشیع صفوی》لقب داد.
علی شریعتی با نگاشتن تشیع صفوی و علوی بار دیگر این جریان را احیا کرد.
نظریه تشیع علوی و تشیع صفوی، به باور محققانی چون رسول جعفریان، منشأ ایجاد گروه فرقان بوده است.
📚جعفریان، «فرقان؛ برکشیده نظریه تشیع علوی و صفوی»، در فصلنامه یادآور، ش ۶، ۷ و ۸.
@fahome
تمام آنچه درباره دکترای جامعهشناسی و یا تاریخ علی شریعتی گفته میشود، مردود است.
شریعتی پس از اخذ لیسانس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشهد، به فرانسه اعزام شد و توانست از دانشگاه پاریس مدرک بگیرد.
البته مدرک دکترا؛ ولی دکترایی نازلتر از مدرک دولتی دانشگاه پاریس و از نوع مدارک دکترای اعطایی به کشورهای جهان سوم، ایرانیان و آفریقاییها، که اعطای آن با اهداف سیاسی و فرهنگی صورت میگرفت. اخذ این مدرک بسیار آسان و مشروط به نوشتن پایاننامه بوده است.
مدرک دکترای شریعتی به استناد ترجمه بخشی از کتاب فضایل بلخ بوده است. دانشگاه پاریس نخست این پایاننامه را نپذیرفت؛ ولی به دلیل بورسیه بودن و عدم امکان تمدید، آن را رد نکرد. البته شریعتی در کلاسهای متفرقه گورویج و ماسینیون حضور مییافته است.
به همین دلیل استخدام شریعتی در دانشکده ادبیات و دستیابی به استادیاری رشته تاریخ دانشکده، به واسطه اظهار نظر زریاب خویی بوده است.
شریعتی در دهه پنجاه از طرف دانشگاه مشهد مامور به خدمت در وزارت علوم شد. حقوق وی در دوره سخنرانی در حسینیه ارشاد و زندان نیز به وی پرداخت میشد. شریعتی پس از بیست سال سابقه خدمت و به درخواست خودش، بازنشسته شد.
📚جعفریان، رسول، جریانها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران، علم، دوم، ۱۳۹۸، ص۷۸۱- ۷۸۳.
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا ۗ
آيا نديدهاى كه خدا چگونه مثل زد؟ سخن پاك چون درختى پاك است كه ريشهاش در زمين استوار و شاخههايش در آسمان است.به فرمان خدا هر زمان ميوه خود را مىدهد. ابراهیم (ع)آیه و24و 25
17 ذی القعده سالروز شهادت حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ عبد الکریم حائری(ره) گرامی باد
مسئولین پاسخ دهند:تا کنون برای معرفی هویت شهر میبد به عنوان زادگاه آیت الله العظمی حائری(ره) ،مؤسس حوزه علمیه قم چقدر تلاش شده است؟
http://eitaa.com/knhene
http://eitaa.com/fahome
یکی از اندیشمندانی که بهرغم همه خطرات، در برابر مواضع ضددینی و ضدشیعی شریعتی موضع گرفته است، آیت الله مکارم شیرازی بوده است.
آیتالله ناصر مکارم شیرازی با چاپ مقالهای در مجله مکتب اسلام و با عنوان «آیا شورا مبنای حکومت اسلامی است؟» نظر شریعتی را نادرست دانسته و استدلال کرده بود که شیعه به انتخاب خلیفه بر اساس رای شور معتقد نیست و خلیفه را منتخب خدا و پیامبر ص میداند.
چندی بعد مقالهای دیگر توسط آیتالله مکارم در همین نشریه منتشر شد که در آن نظریه دیگر شریعتی مبنی بر اینکه میوه ممنوع بهشتی «آگاهی» بوده است رد شده بود.
آیتالله مکارم شیرازی به آقای شریعتی توصیه کرده بود که قبل از ارائه نظراتش با اهل فن مشورت کند.
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
لِمِثْلِ هَٰذَا فَلْيَعْمَلِ الْعَامِلُونَ آری، برای مثل این، باید عملکنندگان عمل کنند! 61 صافات
امام خمینی(ره):
چمران در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید.
مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران
آستان مقدس امامزادگان سید کمال الدین و سید صدرالدین قنبر (ع) جمعه 3 تیر 1401، بعد از نماز عشاء
http://eeita.com/knhene
http://eitaa.com/fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
امام خامنه ای مدظله:
سازمان تبلیغات اسلامی با تشکیل دوره های کوتاه مدت می تواند شیوه ها و روشهای مؤثر تبلیغی را به مبلغین اعزامی به روستاها و کارخانه ها و نهادهای مختلف آموزش دهد و از این رهگذر آنان را به عنوان مبلغین کارامد و زبده به هر منطقه ای که لازم باشد اعزام کند.
28 خرداد 75
یکم تیر سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی گرامی باد.
میبد سالهاست که تبدیل یک شهر کارگری شده است، فقط شهرک صنعتی جهان آباد که به مساحت 430 هکتار است، 270 واحد تولیدی فعال دارد و دومین شهرک فعال و بزرگ استان یزد است؛سازمان تبلیغات اسلامی میبد برای این ظرفیت عظیم چه برنامه ریزی و عملکردی داشته است؟!
چند روحانی مبلغ برای پاسخگویی به نیازهای کارگران در این شهرک فعالند و چند نماز جماعت در این شهرک اقامه می شود؟!
کارگران بیش از دو دهه از عمر خود را در شیفتهای کارخانه می گذرانند و تقریبا همه جوانی خود را در محیط کار به سر می برند،چرا روحانیت مبلغ شهر میبد حضور فعالی در کارخانه ها ندارد؟
Http://eitaa.com/knhene
احمد نقیبزاده، استاد دانشگاه تهران، معتقد است شریعتی میخواست مارتین لوتر ایران باشد تا نوعی مذهب پروتستان ایجاد کند و همانطور که لوتر در مقابل کلیسا ایستاد، او نیز میخواست در مقابل روحانیت بایستد. نقیبزاده معتقد است شریعتی در این راه شکست خورد.
🗞 «به تاریخ پیوست»، در مصاحبه با احمد نقیبزاده، در روزنامه اعتماد، ۲۹ خرداد ۹۵، ص ۱۰.
@fahome