هدایت شده از ✒یادداشـتهایتـاریخی
۳۴ سال کمای یهود
یهودیان نژادپرستترین افراد بشر هستند.
تیرههای مختلف یهود فاقد آیین مذهبی مشترک هستند و حتی ساختار معماری کنیسههایشان نیز با یکدیگر متفاوت است. آنان ذبح یکدیگر را شرعی ندانسته و ازدواج با یکدیگر را روا نمیدانند.
نیمی از ۱۳ میلیون جمعیت یهودی جهان در فلسطین اشغالی زندگی میکنند. مهمترین گروههای یهودیان فلسطین اشغالی اَشکِنازی، سِفاردی، مِزراحی و فلاشه هستند.
یکی از مشکلات دولت نامشروع اسرائیل نبود شخصیت مؤثر مورد تأیید همه گروهها است و تصویر شخصیتهای روی اسکناس یکی از چالشهای همیشگی این دولت بدون ملت است.
در فلسطین اشکنازیها ـ یهودیان اروپایی ـ از بهترین امکانات و پستها و بیشترین حقوق و مزایا برخوردار بوده و در ارتش به درجه ژنرالی نیز میرسند.
اما یهودیان فلاشه ـ آفریقایی ـ ضعیفترین نژاد هستند که حق اهدای خون را ندارند و سیاستهای عقیمسازی و نابارورسازی در مورد آنان اجرا میشود. ۸۵ درصد آنان زیر خط فقر زندگی میکنند و به همین دلیل بیشترین استخدام در بخشهایی از ارتش که بیشترین تلفات را دارد را به خود اختصاص دادهاند.
نارضایتی این گروه از سال ۲۰۱۲ به شورش علیه حکومت اسرائیل منجر شده و این جنبش انقلاب بردهها لقب گرفته است.
یکی از سنتهای الهی نابودی ملتهای دچار اختلاف است.
قرآن کریم از اختلاف دایمی قوم یهود تا قیامت خبر میدهد و سوره اسراء از نابودی یهودیان سرکش و نابودی عبادتگاههای آنان خبر داده است.
در روایات شیعه نابودگر این قوم گروهی از قم معرفی شده است. در سفر تثنیه تورات آمده «قومی از دوردستها که زبانشان را نمیفهمید مانند عقاب برسر شما فرود خواهندآمد.» در سفر خروج نیز آمده است «شما در برابر دشمنانتان پا به فرار خواهید گذاشت، کسانی که از شما نفرت دارند برشما حکومت خواهندکرد».
در تورات آمده زمانی که سنگ به سوی شما پرتاب شد، زمان نابودی قوم یهود است. نخستین سنگ در انتفاضه نخست مسجد الاقصی در سال ۱۳۶۶ به سمت آنان پرتاب شده است. اگر حمایت ترکیه، اعراب و نوکران منطقهای اسرائیل نبود، سالها از نابودی اسرائیل گذشته بود.
شاید جنبشی که پس از تغییر پایتخت اسرائیل در میان جوانان فلسطینی پدید آمده، همان خبر انجیل لوقا در مورد محاصره یهودیان و نابودی آنان باشد.
قرآن کریم یهود را مغضوب خدا معرفی کرده که همواره طعم ذلت را میچشند و این ذلت پس از جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه و حمله موشکی سوریه به جولان آشکارتر است.
الیس الصبح بقریب.
#فرج_نژاد
🔰@yasmhj🔰
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
ارتحال استاد فرجنژاد و یک مطالبه بایسته از حضرات آقایان #قالیباف و #رئیسی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
فقدان مجاهد گمنام و پرکار، جناب آقای فرجنژاد، موجب تأثر عمیق مردم و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و خصوصا نیروهای جانبرکف جهادی گردید.
مردی که بدون اینکه به دنبال نام و نان باشد، شبانهروز برای تحقق آرمان مجاهدت میکرد.
مردی که عاشق مردم بود و مثل امام و رهبری، طریقه زهد و سادهزیستی در پیش گرفته بود.
راز این روزها را در آن اخلاص و مجاهدت و زهد و مردممداری باید جست.
از امثال #حسن_روحانی که امثال فرجنژاد برای مقابله با افکار و اقدامات غیرمردمی و غیرانقلابی آنان کمر بسته بودند، انتظاری نیست که به تکریم و تعظیم این مجاهدان راه خدا بپردازند اما؛
از مدیران انقلابی و جهادی و کارآمد و باکفایت همچون آقایان قالیباف و رئیسی انتطار است که هرطور مقدورشان است به تعظیم و تکریم امثال برادر مجاهد و مردمی، جناب استاد فرجنژاد بپردازند.
مخفی نیست که تکریم اینان، موجب آبرو و عزت تکریم کنندگان است.
اشتباه نشود، انتظار نداریم برای ارتحال تمام جهادیها رؤسای قوا دست به قلم شوند و پیام تسلیت بنویسند(که البته اگر چنین کنند هم راه دوری نمیرود)، چنانکه تکریم جهادیها را صرفا به دوران فقدان و صرفا محدود به پیام تسلیت و انور تشریفاتی نیز نمیدانیم و براین باوریم که اینان را در زمان حیات شان باید دریابید، بعد از ممات، اولیای الهی و خصوصا سیدالشهدا(علیهالسلام) خود میزبان این مجاهدان راه خدا هستند.
بلکه انتظار آن است که #پیشگامان و #نمادهای_کار_جهادی را تکریم فرمایند، به نشانه تکریم کار جهادی و ترویج مدیریت جهادی.
از یاد نبریم که؛
محمدحسین فرجنژاد شخص نیست، شخصیت است و از این رو، تعظیم و تکریم او، تکریم مردمدوستی، زهد، تقوا، اندیشهورزی، ولایتمداری و کار جهادی است.
تا عزیزانمان صلاح را چه تشخیص دهند.
یا علی مدد
@rozaneebefarda
@knhene
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
ناآشنایی متولیان فرهنگ با درد مردم
ایجاد قوانین سختگیرانه برای بافت قدیم شهر در کوتاه مدت نتیجهای جز تحمیل هزینه سنگین بر مردم و به ویژه جوانان فاقد مسکن نخواهد داشت و در درازمدت فرهنگ اصیل محلات شهری را از میانبرده و مانایی و پویایی فرهنگ این مناطق را خواهد کشت و میراث فرهنگی این مناطق را به ویرانه مبدل خواهد کرد.
یقینا زندگی در چنین اماکنی افسردگی، اغتشاش، هرج و مرج و فقدان مشارکت اجتماعی را به همراه خواهد داشت و ساکنانی با خردهفرهنگهای متضاد را برای از میان بردن این فرهنگ یاری خواهد کرد.
چنانچه مسائل زیست محیطی و آلودگی هوای این محدودهها نیز در نظر گرفته شود، مجموعه عوامل زمینهساز خروج مالکان ریشهدار و فرهنگساز از بافتهای قدیمی شهری، فراهم میشود.
#یونسکو_شهر_جهانی_نفوذ
#توسعه_بیهدف_گردشگری_فرصت_یا_تهدید؟!
@fahome
حذف تاملبرنگیز نام غدیر
چرا در اطلاعیههای و بنرهای رسمی شهرداری در سطح شهر نام بوستان ۵۰ هکتاری غدیر به بام میید تغییر پیدا کرده است؟!
نام نمادین و زیبای غدیر زینتبخش بسیاری از بوستانهای شهرهای ایران اسلامی است.
مطالبه ارادتمندان امیرالمومنین ع در این ایام باید برگرداندن نام زیبای غدیر باشد.
شهردار و شورای شهر، پیش از عید غدیر بازگشت نام زیبای غدیر را رسما اعلام کنند.
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
نام غدیر از شهر میبد حذف شدنی نیست
مطالبه مردمی بازگشت نام غدیر به بوستان ۵۰ هکتاری حسن آباد میبد.
شهرداری میبد در اقدامی عجیب با حذف نام مبارک غدیر از این بوستان، آنرا بوستان بام میبد نام نهاده است‼️
آیا این تغییر نام مراحل قانونی را طی کرده است و تصویب شورای پنجم را دارد؟
برای بازگشت نام غدیر طومار مطالبه مردمی را امضا می کنیم، همه در زنده نگاه داشتن نام غدیر وظیفه داریم.
مومنان برای امضای طومار به ادمین کانال پیام دهند.
آیدی ادمین:
@knhene1
@knhene
گردشگران خارجی برهنه در یزد
صنعت گردشگری بدون پیوست فرهنگی و نظارت، دروازه استحاله فرهنگی و نفوذ است.
#یونسکو_شهر_جهانی_نفوذ
#توسعه_بیهدف_گردشگری_فرصت_یا_تهدید؟!
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
#اداره_تبلیغات_اسلامی_میبد
#اداره_اوقاف_و_امور_خیریه_میبد
#جشن_غدیر
#هیات_مذهبی
#نظارت
#حرمت_شکنی
اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف میبد بر برگزاری جشنهای غدیر توسط هیئتهای مذهبی در مکانهای مقدس، نظارت و از حرمت شکنیهای سالهای گذشته جلوگیری کنند.
@knhene
@fahome
چرا شهردار محترم میبد و رسانههای وابسته به شهرداری در مصاحبههای خود از بوستان "غدیر" به عنوان "بام" میبد یاد میکند.
خانواده معظم شهدا، روحانیون و اقشار مختلف مردم با امضای توماری خواستار بهکارگیری نام واقعی بوستان غدیر توسط مسئولان و رسانهها شدند.
امضای تومار توسط مردم ولایتمدار شهرستان در مساجد همچنان ادامه دارد.
@fahome
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیر رسانهها بر فرهنگ عفاف و حجاب
زندهیاد حجت الاسلام محمدحسین فرجنژاد
@fahome