هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ
هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمییابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندانشان باشند؛
You will not find a people believing in Allah and the Last Day endearing those who oppose Allah and His Apostle even though they were their own parents, or children, or brothers, or kinsfolk
سوره مبارکه مجادله آیه ۲۲
حاشیه های نگران کننده سفر هیئت سوئیسی-حافظ منافع آمریکا-در آستانه ۱۳ آبان به دارالعباده
چرا در دیدار با رئیس مجلس سوئیس از سران فتنه یاد شد؟
مردم دارالعباده با فتنه گران مرزبندی دارند و به فتنه گر افتخار نمی کنند؛اگرچه متولد یزد باشد.
#یزد
#دارالعباده
#یونسکو
#رئیس_مجلس_سوئیس
#یونسکو_شهر_جهانی_نفوذ
#توسعه_بی_هدف_گردشگری_فرصت_یا_تهدید
#Yazd
#Unesco
@knhene
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
میبد در حال تبدیل شدن به قطب اقتصادی اسب ایران است، آیا هیچ پیوست فرهنگی در این زمینه توسط مسئولان برنامه ریزی شده است؟
تجربه صنعت میبد امروز در مقابل چشمان ماست...
هنجارشکنی ها در مسابقات اخیر اسب سواری میبد نشان داد این ورزش و صنعت در میبد بدون پیوست فرهنگی است.
#میبد
#قطب_اقتصادی_اسب
#پیوست_فرهنگی
#اسب
#مطالبه
#meybod
#Hourse
@knhene
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
در حاشیه برگزاری فستیوال و مسابقات اسب سواری با حضور سوارکاران زن به صورت غیر اختصاصی؛
مسئولان ورزش استان بر اساس نظر کدام مرجع دینی اقدام می کنند؟!
حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی):
به طور کلی اسب سواری برای دختران و بانوان در مجامع عمومی و در منظر نامحرم، موجب جلب نظر مردان و در معرض فتنه و به فساد کشیده شدن اجتماع و منافی عفت بانوات است و لازم است ترک شود و در صورتی که در منظر نامحرم نباشد، فی نفسه اشکال ندارد.
#آیت_الله_العظمی_خامنه_ای
#میبد
#اسب
#سوارکاری
#بانوان
#یزد
#دارالعباده
#Meybod
#horse
@knhene
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
💠امیرالمومنین علی علیه السلام: زنان خود را بر زینها سوار نکنید(در متن جامعه و معرض دید نامحرمان)،که این کار باعث تحریک و تهییج آنان به سمت فساد و گناه می شود.
وسایل الشیعه ج ۲۰ ص ۱۷۸
چرا جشنواره ها و مسابقات اسب سواری بانوان در محیط های اختصاصی بانوان برگزار نمی شود؟
مسئولان فدراسیون استان پاسخگوی هنجارشکنی های مسابقات باشند.
#یزد
#دارالعباده
#میبد
#اسب
#سوارکاری
#مسابقه
#جشنواره
#فستیوال
#مطالبه
#meybod
#Yazd
@knhene
@fahome
هدایت شده از ✒یادداشـتهایتـاریخی
💠حیات کوتاه اما پر برکت امام حسن عسکری ع💠
زندگی سیاسی امام حسن عسکری ع دارای دو دوره است.
🔶🔸دوره نخست ـ به خصوص در دوران کوتاه منتصر ـ که حضرت از آزادی بیشتری برخوردار بودند. در این دوره امام بیش از صد شاگرد بزرگ پرورش داد که آثار تفسیری، کلامی و فقهی آنان امروزه از منابع غنی شیعه به شمار میآید. بیشترین روایات رسیده از امام در این دوران از تاریخ امامت روایات تفسیری است و حتی کتابی منسوب به ایشان نیز وجود دارد. در میان آثار آنان کتابهایی در مورد جغرافی و پزشکی نیز به چشم میخورد. در این دوره امام سفری به مکه (نه سفر حج) نیز داشته است.
🔶🔸در دوره دوم امام در پایتخت ـ سامرا ـ به شدت تحت نظر و گاه زندانی است. در زمان حضور امام در خارج از زندان امام باید دو روز در هفته حضور خود را اعلام نماید. مسیر رفت و آمد امام در این دو روز تنها محل ملاقات عمومی شیعیان و ارادتمندان با ایشان است. البته گاهی حتی بدون بدون سلام و بدون اشاره به سوی حضرت!
🔷🔹تنها راه ارتباط با حضرت در این دوره استفاده از پوشش گدا یا دستفروش و پنهان ساختن نامهها در داخل مشک روغن یا الوار درونتهی است و امام از طریق نامه با وکیلان خود در ارتباط است. وکیلان فقیهان جامع الشرایطی بودند که از دوره امام صادق ع مسئول پاسخگویی به سؤالات شرعی، شبهات کلامی، قضاوت و فصل خصومات، اخذ و مصرف وجوهات و... بوده و برای ایجاد وحدت رویه بر سایر فقیهان منطقه خود ولایت داشتند. به تدریج بر اختیارات فقیهان وکیل افزوده شد تا در عصر دوران غیبت کبری که بیشترین اختیار را دارا شده و ولی مطلقه امور در چهارچوب دین و حاکمان شرع شدند و بنابه توقیع امام زمان ع حکمشان حکم خدا معرفی شد.
🔷🔹وکلای امام در بیهق، نیشابور، اهواز، کوفه، بغداد، مکه و ... مشغول فعالیت بودند. امام با کمک آنان ابنحاتم قزوینی ملحد را از میان برداشت، فیلسوف بزرگ اسحاق کندی را متوجه اشتباه خود ساخت، با تفکرات سلفی آن زمان جنگید، شیعه را از هندوستان تا مراکش و از یمن تا آسیای میانه مدیریت کرد.
🔷🔹نخستین حکومت مستقل شیعی ایرانی در سال 250 در مازندران و توسط سادات حسنی ع تأسیس گردید. سادات حسنی ع در این دوره نیز برای حفظ جان امام، ایثارگرانه قیامهایی در کوفه داشتند که قیام سال 256 سبب هراس حکومت و موجب آزادی امام از زندان گردید.
البته حضرت در این دوره سفرهایی اعجازی و از طریق طی الارض نیز داشته است. مانند ملاقات با شیعیان گرگان و پاسخگویی به سؤالات آنان و شفای بیمارانشان.
🔴قدرت روزافزون امام حسن عسکری ع به واسطه والیان فقیه به خصوص در ایران و عراق موجب هراس حکومت عباسی شد. امام در آخرین دوره زندان مسموم شد و مدتی پس از آزادی ـ بنابه مشهور ـ در هشتم ربیع الاول به شهادت رسید.
محبوبیت امام به گونهای بود که با شهادت ایشان سامرا ـ پایتخت ـ یکپارچه تعطیل و به یک عزاخانه بزرگ تبدیل شد.
@yasmhj
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
اعتراض علمای یزد به حرمت شکنی ها در مسابقات ورزشی استان؛
حجه الاسلام و المسلمین محمد اعرافی؛ خطیب جمعه میبد با تاکید بر پیوست فرهنگی برای همه مراسم ها فرمودند: در مسابقات ورزشی اختلاط زن و مرد مصیبت برای دارالعباده است .چیزی که فتوای صریح مراجع عظام تقلید است نباید اختلاف باشد. ما با شادی مخالف نیستیم. اسلام بر هر دو جنبه شادی و غم اعتقاد دارد و من تا جان دارم در مقابل منکرات فرهنگی ایستادگی می کنم .
تربیت بدنی و فدراسیون اسب سواری و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند.
#یزد
#دارالعباده
#میبد
#اسب
#جشنواره
#مسابقه
#فستیوال
#اختلاط
#بانوان
#سوارکاری
#مطالبه
#تربیت_بدنی
#Yazd
#meybod
#horse
@knhene
@fahome
فرازهایی از خطبه امام حسین علیهالسلام در نکوهش برخی از صاحبان دانش در موسم حج سال ۵۸ یا ۵۹ هجری:
حضرت در فراز نخست خطبه خویش فرمودند: «اعْتَبِرُوا أَیُّهَا النَّاسُ بِمَا وَعَظَ اللَّهُ بِهِ أَوْلِیَاءَهُ مِنْ سُوءِ ثَنَائِهِ عَلَى الْأَحْبَارِ»، مردم پند بگیرید از آنچه خداوند در قرآن کریم، اولیاء خود را نسبت بدان هشدار داده است و این هشدار براساس بدگویی از «احبار» (گروهی از علمای یهود) است.
حضرت در این مرحله، بعضی آیات را مورد استناد قرار دادند: «لَوْلا یَنْهاهُمُ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَکْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَصْنَعُونَ»(سوره مائده، آیه ۶۳)، چرا ربانیون و احبار از قول اثم و اکل سحت نهی نکردند؟ چه بد رفتاری از علماء سرزد و چه بد روشی را دنبال میکردند!
امام به این آیه نیز استناد فرمود «لُعِنَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذَلِکَ بِمَا عَصَوْا و َکَانُوا یَعْتَدُونَ»(سوره مائده، آیه۷۸)، عدهای از بنیاسرائیل بر زبان حضرت داود ع و حضرت عیسی ع مورد لعن و نفرین قرار گرفتند. علت لعن شدن هم این بود که آنها تعدی و تجاوز کردند و معصیت کردند: «کَانُوا لَا یَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْکَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا کَانُوا یَفْعَلُونَ»(سوره مائده، آیه۷۹)، تعدی و معصیت آنها این بود که در برابر منکری که انجام میگرفت نهی نمیکردند، سکوت میکردند. چه بد رفتاری داشتند!
حضرت فرمود: «إِنَّمَا عَابَ اللَّهُ ذَلِکَ عَلَیْهِمْ لِأَنَّهُمْ کَانُوا یَرَوْنَ مِنَ الظَّلَمَهِ الَّذِینَ بَیْنَ أَظْهُرِهِمُ الْمُنْکَرَ وَ الْفَسَادَ فَلَا یَنْهَوْنَهُمْ عَنْ ذَلِکَ» خداوند بر احبار، این عیب و نقطهی ضعف را گرفت چون از ستمپیشگان، منکر و فساد را میدیدند؛ ولی در عینحال بیتفاوت بودند.
@fahome
هدایت شده از کانون نخبگان حامی اسلام ناب امام خمینی(ره)
اعتراض به ابتذال در جشن انار
امام جمعه مهریز ؛حجه الاسلام و المسلمین محی الدینی: برگزاری بعضی جشن ها در شهرستان مهریز که به اسم فرهنگ و شادی مردم هست هیچ گونه هماهنگی با مسائل شرعی ندارد و این زیبنده شهرستان دارالولایه مهریز نیست لذا نظارت مسئولان بیشتر و متولیان دارای مجوز رسمی باشند.
#مهریز
#سریزد
#جشنواره_انار
#دارالولایه
#یزد
#دارالعباده
#Yazd
@knhene
@fahome
شب ، تبسّم های ماه بی تبسّم را بپوشاند
باد فریادش نشاط فصل سوم را بپوشاند
در خراسان ، شاه ایران می خرد حتی گدایان را
خواهرش مرهم شود غم های مردم را بپوشاند
با طهارت وارد ابیات باید شد ولی از لطف
آبروی بی وضو را، بی تیمم را بپوشاند
کوچه کوچه پرچم مشکی کنایه وار می گوید
اشک ، سیمای غریب شمس هشتم را بپوشاند
داغ مادر را به یاد آورد ، وقتی داغ خواهر دید
روضه ای تکرار شد دنیا ترنّم را بپوشاند
چادری که خاک هایش تربت آل عبا می شد
سوخت اما در مسیری که تحکّم را بپوشاند
می رسد لبیک آن در خواست از پشت در آخر
می رسد شاعر به جایی که تجسّم را بپوشاند
محمداسماعیل بیکی شورکی
@fahome