eitaa logo
محتوی گفتمان انقلاب اسلامی
602 دنبال‌کننده
388 عکس
209 ویدیو
99 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ولایت یا محبت؟! ✏️ اينكه چند هزار ساعت از على و پيامبر سخنرانى كنيم، آيا عشقى از آنها در دلمان مى‌آيد؟ اگر عشقى هست، در حد جُرج جُرداق و احمد حنبل است يا نه، عشقِ بالاتر است‌؟ آنچه مطلوب است، ولايت على است، نه صِرف محبت او. محبت على را هر كسى دارد. كسانى كه در اين هستى عاشق يك بلبل و يك برگ مى‌شوند، شكوه يك جنگل يا يك منظره آنها را مى‌گيرد، چگونه شكوه و عظمت على، آنها را به خودش جذب نكند؟! ✏️معاويه هم على را دوست داشت. مگر كسى مى‌تواند على را دوست نداشته باشد؟! ولى مسئله، ولايت است؛ يعنى فقط على را دوست داشته باشيم و فقط او را حاكم بگيريم. اين ولايت به‌معناى اولويّت است. يعنى آنها در ما نسبت به ما حاكم‌تر و سزاوارتر باشند. ✏️ چنين ولايتى زيربنا مى‌خواهد. دو عنصر، زيربناى آن را مى‌سازند: يكى شناخت و آگاهى نسبت به ولىّ و دومى محبت ولىّ‌ است كه آن ولايت را بر من هموار مى‌كند. همان‌طور كه من وقتى به آگاهىِ طبيب يا مكانيك پى بردم، بدنم يا ماشينم را به او واگذار مى‌كنم و او، چون آگاه‌تر است، نسبت به ماشين يا بدن من سزاوارتر است. 📄 برشی از کتاب 📚 عوامل رشد، رکود، انحطاط ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
🔸تحقق یک آینده نگری همین چند هفته پیش بود که 🇮🇷 رهبر انقلاب گفتن : «اگر شما نتوانید لایه‌های عمیق و متنوّع این فنّاوری هوش مصنوعی را تأمین کنید، فردا اینها یک ایستگاهی مثل آژانس اتمی درست میکنند برای هوش مصنوعی ... که باید اجازه بگیرید که در فلان بخش از هوش مصنوعی استفاده کنید، در فلان بخشِ دیگر حق ندارید استفاده کنید!» ❗️👆حالا عکس پست رو ببینید. 🎯 مدرسه سواد هوش مصنوعی ایران درگاه درک و خلق آینده ا @ailitiran
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | قیام حسینی، تبیین زینبی ❤️ سالروز وفات حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها تسلیت باد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📜 دین؛ مُزاحِم یا مُراحِم؟! ✏️ برخوردها خيلى تفاوت دارد. كسى كه به تو مى‌گويد: اگر اين كار را بكنى مى‌سوزانمت، با كسى كه مى‌گويد: اين كار را نكن، كه مى‌سوزى و تو مى‌بينى كه دارد دامنت را خاموش مى‌كند، دارد بارش رحمتش را بر تو و وجود تو مى‌ريزد، آيا حالت تو در رابطه با او فرق نخواهد كرد؟! ✏️ در رابطه با مذهب هم، نيز همين تلقّى را داريم. خيال مى‌كنيم كه اسلام، دينى است كه مدام به هر چيزى كه مى‌خواهيم دست بزنيم، مى‌گويد: بكن نكن. مدام مزاحم ماست؛ مى‌خواهيم غذا بخوريم، مى‌خواهيم بنشينيم، مى‌خواهيم بخوابيم و...، مدام مى‌گويد: بكن نكن! ✏️ گاهى اوقات با بعضى از رفقا كه در جمعى هستيم من خودم خجالت مى‌كشم كه به ايشان بگويم، گوشت نخوريد، برنج نخوريد، كه چاق يا لاغر مى‌شويد! من خودم شرمنده مى‌شوم. اين بكن و نكن‌هاى ما يواش يواش خستگى و نفرت مى‌آورد؛ تا چه رسد به مذهبى كه از روز اولىّ كه تو مى‌خواهى حركت کنی... مى‌خواهى دوست شوى، دشمن شوى، غضب كنى، شهوتى اجرا كنى، هر قدمى و هر گامى كه مى‌خواهى بردارى، با امر و نهى همراه است. همين‌هاست كه بغض و نفرت مى‌آورد و رضا را مى‌گيرد.. بار تكليف، بار سنگينى است. مگر اين كه پاى محبّتى در ميان باشد تا اين بار را سبك كند! 📄 برشی از کتاب 📚 فوز سالک ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از بزک پهلوی 🤥
📣 واقعیتی طنز؛ پهلوی دوتا شاه داشت که سه بار فرار کردن! 🔹‌۲۶ دی‌ماه سالروز آخرین فرار پهلوی از ایران گرامی باد. ‌👈 کانال 🤥👇 🔸 https://eitaa.com/j_bazak
📜 پُر از اِدعا ✏️ من همانى هستم كه بر من اثر مى‌گذارد. اين يك معيار است؛ ما درست، مساوى با چيزى هستيم كه خوشحالمان مى‌كند و رنجمان مى‌دهد. اين شناسنامه‌مان است. خودمان را بشناسيم. خيال نكنيم اين نگاه، سواد مى‌خواهد. ✏️ ابوذرهاى عالم سواد نداشتند. ابوذر حتى اسم خودش را هم بلد نبود بنويسد. ابوذرها اين مدارك تحصيلى را هم نداشتند... ابوذرها كه جريان فكرى پيدا كردند و به شناختى رسيدند، فهميده‌اند كه اين انسان از در و ديوار عالم، بزرگ‌تر است. ✏️ آدم زود مى‌فهمد اندازه‌اش چقدر است و چه‌كسى است! اگر اين فرش را به ما بدهند و خوشحال شويم، ما به‌اندازه آن فرش هستيم. اگر صندلى اول را به ما دادند و خوشحال شديم، ما به اندازه يك صندلى هستيم. ما همان‌چيزى هستيم كه بر ما اثر مى‌گذارد. به‌سادگى مى‌توانيم بفهميم يك‌دانه كاغذيم، يك‌دانه عكسيم، يك‌دانه بارك‌الله هستيم! ✏️ الان خيلى مدعى هستيم و خودمان را از ملائكه، از كروبيان، جلوتر مى‌دانيم؛ ولى يك لحظه مى‌بينيم عجب، ته صف هستيم!... بعد از اين شناخت، آنچه مطرح مى‌شود، اين است كه حالا چه مى‌توانيم بشويم‌؟ ✏️ ما مى‌توانيم نور چشم رسول بشويم. وجودى شويم كه ولىِّ خدا به‌خاطر ما از سرور و بهجت، سرشار شود. مى‌توانيم بشويم افتخار خدا! 📄 برشی از کتاب 📚 جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
هدایت شده از Afiat elahi
5.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 انبوهی از سوسک ها به نوادا حمله می کنند!* ♦️ پس از آتش سوزی در کالیفرنیا و نیویورکُ‌حالا نوبت اهالی نوادا در آمریکا است که طعم یک بحران خیلی متفاوت را بچشند. 📿@Myrlohi
نوع مذهب من چیست؟ اصیل؟سنتی؟عاطفی 👇معرفی کتاب: کتاب اندیشه من .طرح مذهب اصیل تالیف ابوالشهید مرحوم استاد صفایی حائری 👌دراین کتاب به سوالات زیر پاسخ داده می شود آيا اسلام و اصولاً مذهب اصالتى دارد و يا اين كه زاييده اقتصاد، ترس، عدالت خواهى و طبقه‏ى روحانى است؟  بر فرض اصالت، آيا لزومى دارد؟ آن‏ها كه دين ندارند چه ضرر كردند و اين‏ها كه به دين چسبيده‏اند چه پيشرفتى به دست آورده‏اند؟  دين چه دارد؟  و چگونه مى‏تواند پياده شود و از عالم آرزوها به خارج قدم بگذارد؟  زمينه‏ هاى سؤال  سپس به خاطر اين كه اين بحث‏ها بدون مقدمه نباشد به مطالب زير انديشيدم:  - آيا انسان در جستجوى بهزيستى و زندگى بهتر هست؟  - آيا بهزيستى در جامعه‏ى انسانى با غرائز به دست نمى‏آيد؟  - اگر بهزيستى در اين جامعه به قانون و رهبرى نيازمند است،  آيا عقل جمعى - پارلمان - و وجدان جمعى - دولت - براى قانون گذارى و حكومت كافى نيستند؟  آيا مذهب - اسلام - كه مدعى است مى‏تواند گذشته از قانون گذارى و حكومت به تربيت و شكوفا كردن استعدادها هم دست بيابد، اصالتى دارد؟ و لزومى دارد؟ و طرحى دارد؟ پس اين طرح چگونه پياده مى‏شود؟ص۱۲
👌قسمتی از کتاب اندیشه من: انسان با تفكر در استعدادهايش و تضاد مضاعف غرايز فردى و اجتماعى و عقل و فكرش، به كار خودش پى مى‏برد كه خوردن و خوابيدن و خوش بودن نيست و نظم و عدالت و رفاه نيست؛ چون اين‏ها، به اين همه سرمايه احتياج نداشت، بزغاله و زنبور با غريزه به اين همه رسيده‏اند.  انسان از آن تضاد و رقابت مى‏يابد كه كارش حركت است؛ زندگى و مرگ متحرك و خوردن متحرك و نظم و عدالت متحرك و در نتيجه هستى راه است و كلاس است و كوره است.  اكنون بايد پرسيد حركت به سوى چه؟ به سوى چيزى كه پايين‏تر از اوست و يا برابر با اوست و يا برتر از او؟ ناچار بايد حركت به سوى برتر باشد و تكاملى باشد.  برتر از انسان كيست؟ آن كه بى‏نيازش كرده و نيرويش داده و حكمت در سرش ريخته است.  و اين است كه اللَّه مى‏شود جهت حركت انسان و هستى.  و انسان در اين هستى به خاطر رشد و پيشرفت بايد به سوى او بيايد.  و اين است كه راهى مى‏خواهد؛ صراط  و وسيله‏اى؛ عقل و عشق و عجز  و سرمنزلى؛ معاد و آخرت  و راهبرى و پيشوايى؛ رسول، امام  و آدابى و روشى؛ احكام و شرايع  با تفكر، به اين شناخت‏ها - معارف - مى‏رسيم و هر شناختى ناچار احساسى مى‏آفريند؛ شناخت خوبى‏ها، عشق و شناخت بدى‏ها، نفرت.  هر شناختى عقيده‏اى را به دنبال مى‏كشد و عقيده‏ها و عشق‏ها حركت و كوشش را سبز مى‏كنند. هنگامى كه انسان عظمت خود را شناخت، به كم قانع نمى‏شود و حتى به بهشت دلخوش نمى‏گردد، كه: " رضوان من اللَّه اكبر ".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 چشمانی پُر از رسول! ✏️ جوانی بود هر روز قبل اینکه برود سر کارش می‌آمد در مسجد به رسول خدا نگاهی می‌کرد و می‌رفت. حضرت هم او را می‌شناختند، تا او می‌آمد سرشان را بلند می‌کردند که او بیشتر چشمش را از رسول خدا پُر کند... جوان چند روزی نیامد، حضرت سوال کردند که... 🌐 سایت استاد علی صفایی حائریمبعث خاتم‌الانبیاء محمدالمصطفی "صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌" را خدمت حضرت‌ولی‌عصر "سلام‌الله‌علیه" تبریک عرض می‌کنیم. ▫️ | عضو شوید👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca