سلام علیکم، ما بر حسب یک سنت چند ساله، اولا حتما منزل و کوچه را آذین بندی می کنیم. در روز عید غدیر هم چند سال قبل تمام فامیل را جمع کرده و در یک حسینیه ناهار مهمان می کردیم، اما چند سالی هست که شرایط این کار بزرگ مهیا نیست و لذا تنها به مهمان کردن فرزندان و نوهها بسنده میکنم. با کمک دوستان هم هر ساله مبالغی جمع و در یک نقطه روستایی دور افتاده صعب العبور کوهستانی در جنوب لرستان طبخ و توزیع غذای گرم داریم. امسال اگر خدا بخواهد در نظر داریم علاوه بر موارد ذکر شده روز عید غدیر همسایههای ساختمان محل سکونتمان را هم مهمان آقا امیرالمومنین کنیم. شب عید غدیر هم قرار است با کمک نوههایم در پارک کنار منزل برنامه پذیرایی از بچه ها را با پخش بادکنک و شکلات و هدایایی خاص برای نوجوانان داشته باشیم.
پیامهای ارسالی برای اطعام و جشن غدیر خیلی زیاده و البته شیرین.
✍ادمین
10.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جانها به فدای تو یا علی
@fakhrian_ir
سلام علیکم
اعیاد مبارک
ما چون سادات هستیم از زمانی که نبودیم پدر و مادر عزیزم روز عید غدیر رو به بهترین وجه در منزلشون از عاشقان و شیعیان امیرالمومنین علیه السلام که از سراسر ایران مهمانشون بودند پذیرایی میکردند و اکنون که پدر عزیزم برحمت خدا رفتند 😞 تک تک خواهران و برادرانم راه پدر رو ادامه دادیم و هر کدام در منزل خودمان این عید بزرگ را گرامی میداریم
هم برای بزرگتر ها هدیه تهیه میکنیم و هم برای بچه ها☺️
بیشتر خودمون ذوق میکنیم تا مهمان ها🤗🤗
باسلام وتبریک این عید بزرگ وباعظمت
من و دوستان انشاءالله قرار است پخت غذا در حدود ۷۰۰نفر داشته باشیم و روز عید بین فامیل و نیازمندان تقسیم کنیم، به مدد و یاری آقا امیرالمومنین سعی میکنم خودم هم درخانه حتی شده به نیت چهارده معصوم ۱۴ غذا آماده کنم وبین همسایگان پخش کنم
البته بستههای خوراکی و فرهنگی هم همراه آن خواهد بود.
هدایت شده از اسماعیل فخریان
36.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اطلاعیه مراسم روز #عید_غدیر خم💐
🔴 موضوع: غدیر و حاکمیت سیاسی در اسلام
با حضور حجةالاسلام فخریان
📆 جمعه ۱۶تیر، ساعت ۱۳:۳۰
با حضور خواهران و برادران
🕌 زنجان، خیابان زینبیۀ غربی، حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
@fakhrian_ir
غدیر ظهور مردمسالاری دینی و مشارکت عمومی و مسئولیتپذیری همگانی است.
بزرگداشت غدیر و جشنها و اطعام مردمی غدیر هم تداوم همان مسئولیتپذیری است.
باید همه مسائل اجتماعی ما کاملا مردمی، یعنی با مشارکت حداکثری مردم باشد. هیچ دولتی نمیتواند چنین حماسهای که شما در جشنهای غدیر شاهد آن بودید را رقم بزند.
همیشه گرهها بهدست مردم باز میشود. غدیر هم مثل اربعین یک الگوی بینظیر در فهم قدرت مردم و گرهگشاییهایی است که توسط مردم انجام میشود. باید کار را به مردم سپرد. در مشارکتهای مردمی تنها وظیفه دولتها، سازماندهی و خدماتدهی است ولاغیر. سالار بودن مردم، به حضور مردم است. به مشارکت مردم است، به تصمیم و اقدام مردم است. حذف مردم و صرفا تأکید بر پاسخگویی مسئولین و شفافیت، خود ضد مردمسالاری است. باید فهمید که مهمترین مسألهای که دولت (بهمعنای عام) باید پاسخگوی آن باشند، میزان ظرفیتی است که جهت مشارکت مردم در حکمرانی فراهم ساختهاند!
@fakhrian_ir
⭕️ رکورد مشارکت مردمی در غدیر شکسته شد
🔸ستاد برگزاری مهمونی ۱۰ کیلومتری: امسال ۴۳۳ هزار نفر از مردم به عنوان بانی در مهمانی عید غدیر مشارکت داشتند.
پ.ن: انشاءالله غدیر همچون اربعین فراگیر و مردمی میشود و خواهید دید که تبدیل به عرصۀ مشارکت حداکثری مردم و در حقیقت ظهور مردمسالاری خواهد شد.
@fakhrian_ir
غدیر و اربعین بهترین مثال برای حکمرانی مردمی است. حکمرانی مردمی یعنی حکمرانی علوی، یعنی حکمرانی حسینی.
AudioCutter_بوشهر،حوزۀعلمیۀالزهراعلیهاالسلام(4).mp3
165K
🔉 #بشنوید
برات پیش اومده از شدت «جهاد» غَش کنی؟
@fakhrian_ir
میلاد امام کاظم در ماه صفر است یا ذیالحجه؟
استاد معظم، محمدهادی یوسفی غروی:
در کشور ما روز هفتم صفر [هنوز گاهی] بهعنوان سالروز میلاد امام کاظم تبریک گفته میشود؛ درحالیکه هرچند طبرسی در «اعلام الوری» و «تاج الموالید» نیز شهرآشوب در «مناقب آل ابیطالب» در قرن پنجم و ششم، روز هفتم صفر را برای میلاد امام کاظم ذکر کردهاند؛ اما همان طور که علامه شوشتری، صاحب «قاموسالرجال» گفته، قبل از قرن پنجم «لم یُعیّن أحدٌ شهره» یعنی هیچکس ماه ولادت امام کاظم را تعیین نکرده است؛ چه برسد به روز ولادت! در منابع قدیمتر، مثل «اصول کافی» یا حتی «ارشاد» شیخ مفید، اصلاً روز میلاد امام کاظم ذکر نشده، بلکه تنها سال ولادت آن حضرت، سال ۱۲۸ه ذکر شده است.
در «المحاسن» برقی از ابیبصیر نقل شده که من سال ۱۲۸ ه.ق همراه با امام صادق به حج مشرف شدم. وقتی از حج برگشتیم و به شهرک ابواء (در نزدیکی مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم درد زایمانشان گرفت و آن حضرت، آنجا به دنیا آمدند. بنابراین وقتی در راه بازگشت از موسم حج حضرت به دنیا آمده باشند بسیار بعید است که ایشان در ماه صفر به دنیا آمده باشند؛ بنابراین میلاد امام کاظم در روزهای آخر ماه ذیالحجه بوده است. از آنجاکه ذیالحجه آخرین ماه سال قمری است و میلاد امام هم در روزهای آخر این ماه واقع شده است به همین دلیل گاهی در تاریخ اشتباه شده و به جای سال ۱۲۸ ه.ق سال ۱۲۹ ه.ق نوشته شده است.
پس تاریخ هفتم صفر بهعنوان سالروز میلاد امام کاظم اصلا صحت ندارد و علمای شیعه بنا را بر این گذاشته بودند که دو ماه محرم و صفر عزا باشد. من تاکنون در هيچ تقويمي قبل از رحلت مرحوم آيتالله بروجردي، نديدم که ميلاد امام باقر و امام کاظم در ماه صفر ذکر شده باشد. اين ماجرا پس از درگذشت مرحوم بروجردي که علما عليه شاه قيام کردند، انجام شد. شاه تصميم گرفت عليه حوزه اقدامي کند و چون حوزه هفتم ماه صفر را شهادت امام حسن مجتبي ميدانست، آخوندهای درباری آن وقت، از کتابها استخراج کردند که ولادت امام کاظم، هفتم صفر است و سوم صفر را هم ولادت امام باقر اعلام کردند. بدین ترتیب به دستور شاه در تقويمها اين روز بهعنوان ميلاد امام کاظم ثبت شد. هنوز هم پس از گذشت سالها از اين موضوع، دفاتر مراجع و علما هفتم صفر را بهعنوان شهادت امام حسن مجتبي ميدانند و عزاداري ميکنند.
@fakhrian_ir
بیش از ۴۰ روز است در خراسان شمالی سیل اومده و چند منزل تخریب شده، استانداری و بهصورت مشخص شخص استاندار باید حداکثر طی دو هفته برآورد خسارت میکرده و اسامی رو برای دریافت تسهیلات اعلام میکرده که هنوز این کار انجام نشده. آقای استاندار، اگر خونۀ خودت هم تخریب میشد، همین قدر معطل میکردی؟! بنده خدا میگه یک نفر نیومد تو این مدت به ما سر بزنه! من اگر جای رئیسجمهور بودم، استاندار رو نقره داغ میکردم.
نمایندگان مجلس به جای اینکه رگ گردنتون برای ابلاغیۀ وزارت کشور متورم بشه و وزیر رو تهدید به استیضاح کنید، حواستون رو به این موارد بدید. نمایندگان خراسان شمالی تو این مدتِ بعد سیل، چه پیگیریهایی برای کم کردن مشکلات و بیچارگیهای مردم کردید؟
همهتون بدونید، اگر به مردم خدمت نکنید، غاصبید، دزدید. پولی که میگیرید حرامه. مثل گوشت سگ و خوک.
@fakhrian_ir