eitaa logo
اسماعیل فخریان
11هزار دنبال‌کننده
754 عکس
407 ویدیو
48 فایل
مدیر: @im_enqelabi
مشاهده در ایتا
دانلود
انسان٢۵٠ ساله.mp3
3.37M
خط ائمه هدی (علیهم‌السلام) @fakhrian_ir
هدایت شده از اسماعیل فخریان
Reza Narimani - Boland Shod Alamdar (128).mp3
7.34M
بلندشو علمدار، علم رو بلند کن به یاد حاج‌قاسم عزیز @fakhrian_ir
خدایا ساعات پایانی ماه مبارک رمضان است. ما را پاک از این ماه خارج کن و پاکیزه بپذیر. به ما فهمی بده تا عظمت تو را، عظمت خودمان را و عظمت راه پیش روی‌مان را درک کنیم. آمین
پیشنهاد می‌کنم امروز قبل از افطار، دقایقی روضۀ امام حسین علیه‌السلام بخوانید یا روضه گوش دهید. ماه رمضان را با اشک بر اباعبدالله تمام کنید. در روضه به آقا عرض کنیم: آقاجان اگر در این ماه معنویتی کسب کردم، به تو می‌سپارم، برایم حفظش کن. @fakhrian_ir
روضۀ حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام محال‌ها را ممکن می‌کند. گِره‌های کور را باز می‌کند. مرحوم آشیخ عبدالکریم حق‌شناس رحمة‌الله‌علیه می‌فرمود: مدت طولانی بود که حاجتی داشتم و برآورده نمی‌شد. شبی مُلهم شد که متوسل به باب‌الحوائج، حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام شوم. شروع کردم به روضه خواندن. وسط روضه صدایی از آسمان شنیدم که می‌گفت: شیخ عبدالکریم ادامه نده، حاجت تو را دادند. ملائک طاقت روضۀ این طفل شیرخوار را ندارند.
از علامۀ شهید، مرتضی مطهری ۴جلد کتاب با موضوع «فطرت» منتشر شده. او مباحث حول فطرت را اُمّ المعارف الالهیه، یعنی مادر تمام معارف الهی می‌داند. همچنان عارفِ کاملِ مکمّل، حضرت آیت‌الله‌العظمی آمیرزا محمد علی شاه‌آبادی، عمدۀ مباحث معرفتی خود را حول «فطرت» قرار می‌داده تا جایی که او را شیخِ فطرت می‌نامند. فطرت، یعنی مدلِ خاصی که در خلقت انسان بکار رفته است که ذاتاً و اصلاً و خلْقاً توحیدی و الهی و ربوبی است. فطرت، یعنی رسیدن به اصل خود. به خودِ خود. که البته بازگشت به خود همان بازگشت به خداست. واضح بگویم که در عصر حاضر، «خمینیِ بت‌شکن» بزرگ‌ترین نقش در ایجاد زمینۀ بازگشت به خویشتن را برای بشریت داشته است. @fakhrian_ir
برنامۀ «محفل» نمایندۀ باطن و ذات مردم ایران بود. محفل نشان داد ذات دین‌دوستی مردم را. این برنامه و امثال آن، رسالت صدا و سیمای جمهوری اسلامی را بسیار سنگین‌تر می‌کند. حالا دیگر خیلی‌ها فهمیدند که هیچ‌گاه چند سلبریتی نخواهند توانست جامعۀ فهیم ایران را راهبری کنند. @fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی رسولی جزو آن‌دسته از جوانانی است که با انقلاب نفس می‌کشد، با انقلاب زندگی کرده است، اصلا هویتش انقلاب است. جزو مداحانی است که از یک نقشۀ ذهنی جامع برخوردار است، به‌همین جهت معمولاً نقطه‌زنی می‌کند. او مداحی و هیئت را برای جریان‌سازی می‌خواهد. چشمش به قلۀ تمدن‌سازی است. امام را می‌شناسد، آقا را خوانده است. حرف دارد، درد دارد. خوشبختانه از نگاه کلان نیز برخوردار است. از حضرت زهرایی می‌خواند که هستیش را فدای امامش کرد. از امام حسینی می‌خواند که برای اقامۀ دین قیام کرد. سیاسی است، اما سیاست‌زده نه. تواضعش دوست‌داشتنی‌ست. پسر شهیدی است که برای شهادت اشک می‌ریزد. و من دوستش دارم چون انقلابیِ عاقل است. این چند خط را برای دل خودم نوشتم. @fakhrian_ir
در شناخت دشمن باید به‌روز باشیم. مهم‌ترین ثمرات این به‌روز بودن: ۱. آمادگی کامل برای مواجهه با او ۲. بازی نکردن در زمین دشمن ۳. مخرج مشترک نداشتن با دشمن ۴. عقب نماندن از نقشۀ دشمن دوستان گرامی دشمن دائم داره مشکل ایجاد می‌کنه، هم دشمن داخلی و هم خارجی، این اولاً. ثانیاً مشکلات کشور رو تقریباً همه می‌دانند. خب حالا وظیفۀ ما چیه؟👇 اگر یک به یک مردم این کارزاریم صف اول و غیر اول نداریم همه در صف اولینیم باهم چو بنیان مرصوص چون سد محکم به هرجا که هستی به فکر وطن باش به هر صف نشستی برو صف شکن باش @fakhrian_ir
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ بصیرت خواص حرکت عوام 🔹 بعضی‌ها در فضای فتنه، این جمله‌‌ی «کن فی الفتنة کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب» را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به‌هیچ‌وجه فتنه‌‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود. (مدظله‌العالی) کانال رسانه انقلاب اسلامی🔻 @rasaneh_enqelab •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈• @t_manzome_f_r کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
مناظرۀ آقایان درخشان و غنی‌نژاد فارغ از آنکه مناظرۀ اقتصادی نبود و بیشتر پرداختن به گزاره‌های جزئی و مثال‌های متعدد بر اساس دو مکتب کاملا متضاد بود، این پیام را داشت که هم لیبرالیسم چقدر خطرناک است! و هم جریان انقلاب چقدر در گفتمان‌سازی حرفِ انقلاب، از جمله اقتصادِ انقلاب اسلامی می‌بایست کار می‌کرده و اما متأسفانه عقب افتاده. از قضا پیام پنهان اما مهمِ حرف‌های چندی پیشِ آقای علوی بروجردی که می‌گفت: اسلام نظام اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ندارد، هم همین است. از بس به نظامات اسلام بی‌توجهی شده، آن وقت کسی در قامت ادعای اجتهاد، به خود اجازه می‌دهد همین قدر نسبت‌های واهی به اسلام بدهد. اینکه آقای غنی‌نژاد خیلی راحت و صریح از اقتصاد لیبرالی بلکه از مطلق لیبرالیسم دفاع می‌کند نه از این باب است که او خیلی حرف‌دان است یا لیبرالیسم آش دهن سوزی است، خوشبختانه امروز گندِ لیبرالیسم دنیا را گرفته؛ بلکه به این جهت است که اسلام در قامت نظامات اجتماعی که تماماً علمی هستند، در جلوی چشم خواص و عوام ظاهر نشده است. این نقطۀ کانونی بحث است. دعوا را به آن دو دکتر مناظره‌گر تقلیل ندهید، دعوا بر سر طلبکاری انقلاب از حوزه و دانشگاه است. دعوا آنجا نیست که غنی‌پور شهید بهشتی را چپ می‌داند! مشکل آنجاست که آقای حوزه علمیه! انقلاب و مردم می‌گویند تو حرفت چیست؟ دانشگاه تو چه می‌گویی؟ فرضاً حرف هم داری! خب کجاست حرفت؟ رساندی؟ رسانه داری؟ گفتی؟ آموزش دادی؟ تحول در حوزه یعنی این! یعنی بیا میدان علم دینی را بدست بگیر. از بس تو در سایه هستی، آن دیگری می‌گوید انقلاب که حرف علمی ندارد! انقلاب یک مشت شعارِ آرمانی است! آقای حوزه علمیه به این جملات امام بیشتر دقت بفرمایید: «والله اسلام تمامش سیاست است. اسلام را بد معرّفی کرده‌اند.‏‎ ‎‏سیاست مُدُن از اسلام سرچشمه می‌گیرد. من از آن آخوندها نیستم که در اینجا بنشینم و‏‎ ‎‏تسبیح دست بگیرم؛ من پاپ نیستم که فقط روزهای یکشنبه مراسمی انجام دهم و بقیۀ‏‎ ‎‏اوقات برای خودم سلطانی باشم و به امور دیگر کاری نداشته باشم. پایگاه استقلال‏‎ ‎‏اسلامی اینجاست. باید این مملکت را از این گرفتاری‌ها نجات داد. نمی‌خواهند این‏‎ ‎‏مملکت اصلاح بشود؛ اجانب نمی‌خواهند مملکت آباد شود.»(۱) «حکومت در نظر مجتهد واقعی، فلسفۀ عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است. حکومت نشان دهندۀ جنبۀ عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.»(۲)  «بیشتر کتب فقه، کتب، سیاست است.»(۳) __________________________________ ۱. صحیفه امام، ج ۱، ص ۲۷۰. ۲. همان، ج ۲۱ ص ۲۸۹. ۳. همان، ج ۱۳، ۱۲. ✍اسماعیل فخریان @fakhrian_ir