6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حاجآقا برگردون
پ.ن: تعداد این طلبهها بیشمار است.
@fakhrian_ir
اگر اسلام را میخواهید به این تقابل پایان دهید
[۱]. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط میشود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشهها و برداشتهای بینابین، که نه بهکلی از وحی بریده است و نه آنچنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پایبند، و گفتهها و نوشتهها و کردهها بر این موضوع بینابین گواه.
[۲]. بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام سخت به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوریها یا دلسوزیهای بیگانگان معتقد و ملتزم. بینش دیگر، هرچند دلش همین را میخواهد و زبانش همین را میگوید و قلمش همین را مینویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان.
[۳]. بینش اول، به نظام و شیوهای برای زندگی امّت ما معتقد است که در عین گشودن راه بهسوی همه نوع پیشرفت و ترقّی، مانع حل شدن مسلمانها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام و ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزشهای آن، جامعه را به راهی میکشاند که خود به خود درها را بهروی ارزشهای بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام میگشاید.
[۴]. بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه میکند که جامعه را بهسوی امامت متقین و گسترش این امامت بر همه سطوح راه میبرد. بینش دیگر بیشتر روی شرایطی تکیه میکند که خود به خود راه را برای نفوذ بیمبالاتها یا کممبالاتها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آنها بر سرنوشت انقلاب هموار میسازد.
[۵]. اگر این دو بینش در اداره امور جمهوری اسلامی ادامه یابد، نه کارهای جاری مردم سر و سامان پیدا میکند، نه مشکلات موجود دینی، فرهنگی، اخلاقیات اجتماعی و اقتصادی این مردم رنجدیده و محروم و ایثارگر با سرعت و قاطعیت کافی حل میشود و نه میتوان برای آینده طرحهای اصیل اسلامی ریخت و به مرحله عمل درآورد. نظر ما این است که رشد کمی و کیفی دارندگان بینش اول (اسلام فقاهتی و خط اصیل امام) بهلطف الهی امروز به آن درجه رسیده است که نهادهای لشکری و کشوری بهوسیله صاحبان این نوع بینش اداره شود و اداره جمهوری اسلامی بر پایه یک بینش استوار گردد.(۱)
__________________
۱. گزیدهای از نامۀ آیتالله شهید بهشتی به امام خمینی. ۲۲ اسفند ۵۹
@fakhrian_ir
بیرجند،سخنرانیِپیشازخطبههاینمازجمعه.mp3
11.9M
#بشنوید
🔸اگر تریبونِ نماز جمعه، بلندگویِ عدالتخواهیِ انقلابی نباشد، آن تریبون، تریبونِ نماز جمعۀ جمهوری اسلامی نیست.
▫️سخنرانیِ پیش از خطبههای نماز جمعۀ شهرستان بیرجند (مرکز استان خراسان جنوبی) ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
@fakhrian_ir
سفر ۴ روزهام به خراسان جنوبی تمام شد و الان در مسیر برگشت به تهران.
این سفر کاری جزو لذتبخشترین سفرهایم بود.
از همه دوستانم که زحمت کشیدند، تشکر میکنم.
جلسات زیاد و فشرده بود، اما خونگرمی، خوشفهمی و مهربانیشان نگذاشت خسته شویم.
هنوز هواپیما پرواز نکرده، دلم برایشان تنگ شده.
@fakhrian_ir
هدایت شده از مسجد جامع الغدیر 🇵🇸
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 حجتالاسلام والمسلمین استاد فخریان
🔺نامه عجیب و شنیدنی حاج قاسم به دخترش
احتمالا شما هم نشنیده اید!
📌سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیرجند
۱۴۰۱/۰۴/۱۰
#تولید_ما👨💻
@masjed_alghadir_birjand
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
حوزۀ علمیهای که کلیسا میشود!
ایشان در ادامۀ آسیبشناسی از تحقیق و ارائۀ مباحث دینی و اسلامی میفرماید:
به علاوه چون عموماً بحثهای [اسلامی]، ذهنی و دور از حیطۀ تأثیر «عملی» و «عینی» و مخصوصاً «اجتماعی» انجام گرفته، [چیزی] بیش از معرفتِ ذهنی به بار نیاورده و نسبت به زندگی «جمعی» انسانها، علیالخصوص نسبت به تعیین «شکل و قوارۀ جامعه»، تعهّد و تکلیف و حتی نظریۀ روشن و مشخصی را ارائه نداده است.
این یکی از مهمترین آسیبهای دینشناسی است که آیتالله خامنهای در مقدمۀ کتاب طرح کلی بیان میفرماید.
دینی که مباحث و آموزههایش هیچ نسبتی با زندگی جمعی و اجتماعی و مسائل مهم و روزمرۀ مردم نداشته باشد، هیچگاه نخواهد توانست در متن زندگی مردم نقشِ خاصی ایفا کند. سرنوشت این دین، قطعاً محکوم به انزوا و قهراً محتوم به فناست. آنچه قلب را میفشارد و ذهن را سخت میآزارد این است که هنوز هم در پارهای از حوزههای علمیه و تحقیقات دینی و مباحث اسلامی، مشتی از مباحث خشک و بیأثرِ در زندگی اجتماعی، دیده میشود. باید بدانیم سرنوشت حوزۀ دینیای که گرههای زندگی اجتماعی انسانها را بدرستی با قوانین الهی، باز نکند، چیزی جز کلیسای مسیحیان رهبانی، نخواهد بود.
▫️گزیدهای از مباحث حجةالاسلام فخریان پیرامون کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از اسماعیل فخریان - رسانه
تومبعوثشدی،باورتمیشه؟.mp3
11.03M
تو مبعوث شدی، باورت میشه؟
🔹به علت گرفتگی صدای استاد محترم، صدا مقداری ضعیف است.
🔉 نشست خانوادگی اعضای مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
📅 ۱جلسه ۱۴۰۱٫۰۴٫۱۱
🕌 بیرجند، بقعۀ امامزادگان باقریه
@fakhrian_ir
@fakhrian_media
در یک جامعه هرچه بصیرتِ سیاسی و ولایتپذیری مردم ارتقاء پیدا کند، منافقین مجبور میشوند با صراحت بیشتر باطن خود را آشکار کنند. دست و پا زدنهای جریانِ باریک و نحیفِ ضدّ انقلاب را، در این چهارچوب ملاحظه بفرمایید.
@fakhrian_ir
هدایت شده از قرارگاهجهادیشهیدحاجقاسمسلیمانی
🔻گزارشِ عملکردِ قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی از مهر ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱ (حدود ۹ ماه)
🔸قرارگاهی در خدمتِ مردم
🔹قرارگاهی برای محرومیتزدایی
◀️ مبلغِ هزینهکرد: یک میلیارد و صد و سی میلیون و هفتصد و هشتاد و سه هزار و نهصد و هفتاد و پنج تومان (۱۱۳۰۷۸۳۹۷۵)
بخشی از مواردِ هزینهکرد:
۱. درمانی (کمک هزینه برای رفع نازایی، هزینۀ انجام زایمان، عمل قلب، تهیه دارو، انجام آزمایشهای پزشکی و...)
۲. اشتغالزایی (تهیه دارِ پارچهبافی)
۳. اعطای وام
۴. تهیۀ جهیزیه، سیسمونی و لوازم خانگی
۵. کمک هزینۀ ودیعه مسکن و اجارهبها
۶. کمک هزینۀ تعمیر مسکن
۷. تهیۀ بستههای معیشتی و فرهنگی
۸. کمک به برگزاری مراسمهای دینی
۹. اطعام گسترده در ایام غدیر
۱۰. تهیه وسایل سرمایشی و یخچال برای بیمارستانهای کمبرخوردار
۱۱. تهیۀ تلفن همراه جهت انجام تکالیف آموزشی دانش آموزان
۱۲. تهیۀ منبع آب برای مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند.
۱۳. تهیۀ آرد برای پخت نان در روستاها
و...
▫️این قرارگاه، وابسته به مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری میباشد. فعالیتهای این قرارگاه در عرصۀ محرومیتزدایی است.
دریافت کمکهای نقدی🔻
6273817010167124
بانک سپه(انصار سابق) _ به نام گروه جهادی شهید حاجقاسم سلیمانی
▫️قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی (وابسته به مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری)🔻
https://eitaa.com/joinchat/1321533478C79e2104caf
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جملهای از دعای عرفه که بزرگان خیلی با آن اشک میریختند
دست ما رو هم میگیری دیگه، درسته؟
@fakhrian_ir
خدایا
به حق اولیاء و مقربانت، به حق ابیعبداللهالحسین، مرا از خودم بگیر و خودت را به من بده.
«مَا ذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الَّذِي فَقَدَ مَنْ وَجَدَك»
آن کس که تو را ندارد، چه دارد؟ وآن کس که تو را يافته، چه ندارد؟
@fakhrian_ir