اسماعیل فخریان
سلام تو این چند روز چند مرتبه رفتم که دیدههام رو بنویسم، اما فرصت نشد. الان تو اورژانس بیمارستان شه
🔻رهبر انقلاب در ارتباط تصویری ستاد ملی مبارزه با #کرونا:
من این را میخواهم عرض بکنم -که این هم یک مطالبهی جدّی و یک آرزو است، انشاءاللّه این آرزو برآورده بشود- کاش کسانی بتوانند مثل شهید آوینی روایت کنند این جهاد عظیم و عمومی را؛ همچنان که شهید آوینی با آن بیانِ شیرین و زیبا و اثرگذارِ خودش توانست جزئیّات جبهه را برای ما روایت بکند و آن را ماندگار بکند، کاش کسانی بتوانند این کار را بکنند، هم در گفتار و هم در نوشتار و هم در کارهای هنری و نمایشها و پدیدههای هنری.
۹۹/۲/۲۱
@fakhrian_ir
«سوئیت هوم»ها از جان مردم چه میخواهند؟
🔹«سوئیتهوم» اصطلاحی است که بعضی کاربران اینستاگرام برای مشهور کردن خود از آن استفاده میکنند. آنها هر روز عکسهایی بسیار زیبا و خوش رنگ و لعاب از جزئیات خانه و زندگی خود و اعضای خانوادهشان، از قصه آشنایی با همسر گرفته تا بارداری و نکات خانهداری و البته بچهداری منتشر میکنند.
🔹تا اینجای کار، همه چیز عادی! -یعنی متاسفانه عادی شده- است. اما این خانههای خوش رنگ و لعاب، و این کودکان خوشپوش و همیشه شاد، پشت صحنهای دارند که مخاطبان نمیبینند.
🔹با افزایش فالوئرهای اینستاگرامرها، برندهای مشهور نیز برای تبلیغ محصولاتشان به سراغ آنها میروند. چراکه تبلیغ در این صفحات، بسیار ارزانتر از رسانههای رسمی است و البته درآمد بسیار خوبی برای اینستاگرامری است که هیچ کار خاصی نمیکند جز استفاده از آن کالا.
🔹قیمت یک استوری یا پست تبلیغی، ممکن است به چند میلیون تومان هم برسد. اما در بسیاری موارد، هیچ پولی جابجا نمیشود و تبلیغ کننده فقط افتخار دریافت رایگان یک کالا یا خدمات را پیدا میکند. اما وظیفهاش این است که با آب و تاب، حسرت استفاده از آن کالا را در دل مخاطب بیندازد.
🔹آنچه در ذهن مخاطب باقی میماند، کمبود همان چیزهای بهظاهر عادی، در زندگی روزمرهاش است. حالا او گمان میکند برای کودک یا همسرش کم گذاشتهاست؛ دقیقا همان چیزی که تبلیغکننده میخواهد.
🔹ضربه اصلی سوئیتهومها، به افسردگی مخاطبانشان یا ترویج مصرفگرایی خلاصه نمیشود. به جامعهای فکر کنید که درآمد بلاگرها و سوئیتهومهایش بسیار بیشتر از پزشکان، صنعتگران و... است.
منبع: فارس
🔴 حذف اپلیکیشن وزارت بهداشت از گوگلپلی به دلیل تحریمهای ضدبشری
پ.ن: دشمن، #دشمن است، پس از او نمیتوان انتظاری غیر از دشمنی داشت.
بزرگترین #مقابله با دشمن، #بینیازی از اوست و بینیازی در #قوی شدن است.
مطالبهی #اینترنت_ملی و #شبکهی_ملی_اطلاعات و حمایت از موتورهای #جستجوگر ایرانی و برنامههای بازارگونه را جدی بگیریم.
#باید_قوی_شویم
@fakhrian_ir
✅ دو توصیهی رهبر انقلاب
🔹️ خودسازی خیلی مهم است؛ هم در ابعاد فردی و هم در ابعاد جمعی.
انفعال و انحراف دو آسیب محیطهای جوان از جمله دانشگاه است. #انفعال با #خودسازی برطرف میشود و #انحراف_فکری با تقویت #مبانی_معرفتی.
۹۹/۲/۲۸
پ.ن: در گام دوم انقلاب، پایهی اصلیِ جامعهپردازی و تمدنسازی، #خودسازی در ابعاد فردی و جمعی و تقویت #مبانی_فکری است.
این دو را جدی بگیریم.
@fakhrian_ir
متن زیر از آقای مهدی نصیری است و در ادامه به نقدی این سخن میپردازیم:
❇️ با کدامین کارنامه حکمرانی، سودای جهانگشایی داریم؟ / مهدی نصیری
👈 آیت الله علیرضا اعرافی رییس حوزه های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... و .... اخیرا اظهار داشته اند:
"حوزه باید پاسخگوی هفت میلیارد بشر باشد؛ نمی توان بعد از تحولات جهان کار کرد؛ بلکه باید قبل از آن برنامه ریزی های لازم را انجام داد." (حوزهنیوز)
◀️ پیرامون این سخنان چند نکته قابل ذکر است:
1️⃣ این گونه حرف زدن از مصادیق غلو و مبالغه گویی غیر منطقی است که در امر دین و مقدسات زیانبار تر از عرصه های دیگر است. آیا واقعا حوزه ما سرشار از پاسخ های متقن و منقح و علمی برای مشکلات بشریت و دنیاست؟ ما که در پیش پا افتاده ترین مسائل فقهی خود مانند وقت نماز صبح تا مهمترین مساله کلامی و فلسفی مان یعنی توحید، اختلافات در حد تضاد و تناقض داریم؟
و البته همان طور که در کتاب «عصر حیرت» توضیح داده ام چنین اختلافات و تحیرهای نظری و فقهی و کلامی از لوازم عصر غیبت و شرایط عدم دسترسی به هادی و فصل الخطاب معصوم است که لازم است فقها و عالمان شیعی پیوسته متذکر این امر باشند و از بلندپروازی های اصلاح گرانه و انقلابی بر حذر باشند.
2️⃣ ما به ازای عملی ما در قبال شعارها و ادعاهایمان برای عرضه به دنیا چیست؟ کشوری مملو از مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و....با قوای سه گانه ای گرفتار ضعف های اساسی ایده ای و ساختاری و مدیریتی و انضباطی و ..؟
کشوری گرفتار دوقطبی های مزمن فرساینده و ویرانگر اجتماعی و سیاسی با کاهش حضور مردم در میدان انتخابات و سطوح بالای طلاق و اعتیاد و کاهش زاد و ولد و بیکاری و فقر و تورم لجام گسیخته و شکاف طبقاتی و گرفتار در چنبره اژدهای هفت سر فساد و چپاول بیت المال و مسئولان اشرافی و..؟
البته این حرف به معنای انکار نقاط قوت و دستاوردهای جمهوری اسلامی نیست اما به نظرم این حجم از دستاوردها و نقاط قوت هنوز به سطحی نرسیده که با اتکای به آن بتوان به دنیا فخر فروخت و ادعای ام القری بودن نه تنها برای جهان تشیع و جهان اسلام که برای کل جهان و بشریت را کرد!
3️⃣ جایگاه اصل انتظار و مهدویت و ضجه های تاریخی شیعه در دعای افتتاح و ندبه و هزاران آیه و روایت در این موضوع، در این نوع نگاه که این قدر اعتماد به نفس در طرح وعده تمدن سازی و اصلاح عالم پیش از ظهور و یا مقدمه ظهور دارد (که البته ظهور متوقف بر چنین اصلاحات بلندپروازانه ای نیست)، کجاست؟
4️⃣ به نظرم نقطه قوت اغلب مسئولان جمهوری اسلامی به خصوص روحانیون و حوزویان آنها در فن خطابه و عبارت پردازی و بلیغ گویی، از جمله عوامل ضعفها وکاستی ها در تمام سالهای پس از انقلاب بوده است چه آن که این توانایی، امر را بر آنان مشتبه کرده و احساس می کنند که با سخندانی و سخنرانی (به خصوص وقتی به زیور طبع و پخش و نمایش در رسانه های مکتوب و صوتی و تصویری آراسته می شود) مسائل و امور جامعه، تمشیت و حل و فصل، و رضایت عامه جلب می شود، در حالی که واضح است وقتی در مقام حرف قوی و در مقام عمل ضعیف باشیم خود از اسباب تضعیف و ادبار ملک است.
اسماعیل فخریان
متن زیر از آقای مهدی نصیری است و در ادامه به نقدی این سخن میپردازیم: ❇️ با کدامین کارنامه حکمرانی،
اسماعیل فخریان:
نگاه صفر و صدی و چشم بستن به واقعیتهای موجود و تمرکز بر آرمانها و نادیده گرفتن دستاوردها و راه طی شده، از انسان یک موجود #ناامید و #دلسرد میسازد. این نگاه نمیگذارد اعتماد به نفس داشته باشی، نمیگذارد پیشرفتها را ببینی. در حقیقت این نگاه از تو یک آدم تنبلِ بیمصرف میسازد که حاضری به اسم دین و انتظار، غُر بزنی و تکانی به خودت ندهی.
نمیخواهم در مورد اهداف انقلاب و فرآیند رسیدن به این اهداف صحبت کنم، زیرا که بارها گفته شده و همچنین نمیخواهم از دستاوردهای جمهوری اسلامی بگویم، زیرا که آنچه که عیان است، چه حاجت به بیان است؟!
اگر دارای نگاه کلان و جامع باشیم تحلیلهای ما از فرآیند حرکت انقلاب مثل تحلیل آقای نصیری نخواهد بود.
شما را به مطالعهی مطالب زیر توصیه میکنم👇
@fakhrian_ir
رهبر انقلاب اسلامی:
یک نکتهی بسیار مهم در اینجا این است که با سیاست ناامیدسازی و ایجاد توهّم بنبست در کشور بشدّت باید مبارزه بشود؛ این یک سیاست خصمانهی آمریکایی و غربی است که در کشور احساس بنبست به وجود بیاورند، ناامیدسازی کنند؛ انواع و اقسام کارها را هم برای این قضیّه میکنند؛ با این سیاست بایست بجد مقابله بشود. تزریق احساس ناتوانی، ناامیدی، بیچارگی، سیاست قطعی دشمن است. هدف دشمن این است که آن احساس افتخاری را که ملّت ایران دارد، از او بگیرند؛ با شایعه، با دروغ، با درشت کردن ضعفها، با کوچک کردن موفّقیّتها و پیروزیها این احساس را بگیرند. ملّت ایران امروز یک احساس افتخاری دارد؛ احساس میکند مستقل است، ایستاده است، معتبر است، آبرومندِ در دنیا است، صاحب نفوذ در منطقه است، کارهای مهمّی را انجام داده و انجام میدهد و انجام خواهد داد؛ ملّت احساس افتخار میکنند، این احساس افتخار را میخواهند از ملّت بگیرند، سلب کنند، پیروزیها را شکست جلوه بدهند. ملّت و مسئولین ما به برکت انقلاب و به برکت خودباوری ناشی از انقلاب حقیقتاً نبوغ نشان دادهاند از خودشان. در طول این سالهای متمادی کارهای مهمّی انجام گرفته؛ اینهمه ما گرفتاری داشتیم، جنگ داشتیم، تحریم داشتیم؛ اینهمه گرفتاری وجود داشته، درعینحال شما ببینید در زمینهی کشاورزی، در زمینهی علم، در زمینهی فنّاوری، در زمینهی بهداشت و درمان، در ارتقاء سطح آگاهیهای عمومی، در زمینهی عزّت بینالمللی، در مورد مردمسالاری واقعی و صحیح و مورد اطمینان، در مورد خدمات گستردهی عمومی در سراسر کشور، چقدر کار در این کشور شده؛ حقیقتاً آنچه انجام گرفته است، بهمعنای حقیقی کلمه بسیار مهم و قابل اعتنا است. پیروزیها را هم دشمن میخواهد شکست وانمود بکند برای اینکه حرکت و همّت امیدوارانه را که حلّال مشکلات کشور است میخواهند از بین ببرند و از دست ملّت بگیرند.
کشور بحمدالله قوی است، جمهوری اسلامی بحمدالله قوی است؛ ما اگر ضعیف بودیم در مقابل ما اینهمه سازوبرگ لازم نبود. شما میبینید دشمن یک جبهه درست کرده و با سازوبرگ متنوّع وارد میدان شده؛ خب این برای چیست؟ اگر ما ضعیف بودیم که اینهمه خودکُشان لازم نداشت که دشمن خودش را بکشد برای اینکه انواع و اقسام سلاحها را وارد میدان بکند؛ سلاح نظامی، سلاح تبلیغاتی، سلاح اقتصادی و امثال اینها. پیدا است ما قوی هستیم دیگر؛ خب ما قوی هستیم و تلاش میکند و البتّه نمیتواند؛ به همان شکلی که مثال زدیم و قبلاً عرض کردیم. هردفعه هم شکست خورده، ایندفعه هم بحمدالله، باذنالله شکست خواهد خورد.
۹۷/۳/۲
@fakhrian_ir
نگاه کلان به انقلاب.pdf
201.1K
بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاههای استان فارس
موضوع: نگاه کلان به انقلاب اسلامی
۸۷/۲/۱۴
@fakhrian_ir
با سلام
نفتکشهای ایران علیرغم هیاهوی جبههی استکبار به ونزوئلا #رسید.
در جنگ نامتقارن، آن طرفی که #ارادهاش قویتر باشد، پیروز است.
ارادهی جبههی مقاومت، چون مومن است، بیشتر است.
چهل سال است ایران در تمام چالشها پیروز است و در مقابل این پیروزی، افول جبههی استکبار را شاهد هستیم.
@fakhrian_ir
تقدیر از جهادگران.mp3
18.32M
🎙 #بشنوید
صوت سخنرانی در جلسه تقدیر از جهادگران _ شهرری
📅 شنبه ۹۹/۳/۱۰
@fakhrian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴فیلم دیده نشده از بیانات رهبر انقلاب درباره امام خمینی"رحمهالله": ما مُرده بودیم امام ما را #زنده کرد
هدایت شده از اسماعیل فخریان - رسانه
تبیین و تحلیل سخنرانی های 14 خرداد.mp3
12.46M
🔊 #تبیین و تحلیل سخنرانی های حضرت آقا در سالگرد رحلت حضرت امام خمینی "رضواناللهتعالیعلیه"
📅 ۱ جلسه | ۹۹٫۰۳٫۱۵
🖥 جلسه مجازی
@fakhrian_media
@fakhrian_ir
آمریکا #غرق میشود
رهبر انقلاب اسلامی:
آمریکاییها ظاهر قضیه را آرایش میکنند و شکوه و جلال میدهند، برای اینکه هم دیگران را فریب بدهند، هم بعضیها در دنیا بترسند. اما همچنان که شکوه و جلال کشتی معروف تایتانیک مانع از غرق شدن آن نشد، شکوه و جلال آمریکا هم مانع از غرق شدنش نیست و آمریکا غرق خواهد شد.
۹۸/۱۱/۲۹
از بعد از فرمایشات دیروز حضرتآقا پیرامون عدالت و آقای آملی لاریجانی، عدالت خواهانِ ضدعدالت، دو راه بیشتر ندارند:
یا باید در مقابل عمودِ خیمهی عدالت بایستند( کما هوالمشهور و المشهود)
یا باید از عملکرد گذشته و حال خود توبه کنند و به خط #عدالت برگردند.
منتظریم ببینیم چه میکنند.
پ.ن: آنها که به اسم عدالتخواهی نامهی سرگشاده به رئیس سابق دستگاه قضا نوشته و ایشان را متهم به حمایت از فاسد و مفسد کردند و او را توصیه به توبه و انابه، طبق فرمایش رهبر انقلاب ظالماند و خطا کار.
@fakhrian_ir
پاسخ رهبر انقلاب اسلامی به نامهی آیتالله طاهری امام جمعه مستعفی اصفهان در سال ۸۱
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آیتالله آقای حاج سید جلال الدین طاهری دامت توفیقاته
با سلام و تحیت
دیروز نامهای منسوب به جنابعالی ملاحظه کردم که در آن از برخی اوضاع کشور از جمله رواج فسادهای اخلاقی و مالی و وجود تبعیض میان طبقات مردم و استفادههای نامشروع برخی از اصحاب مناصب حکومتی یا روحانی شکوه کردهاید.
اینها مطالب حقّی است که اینجانب در چند سال اخیر بارها در اجتماعات عمومی و نیز در دیدار مسئولان ذیربط دربارهی آن هشدار داده و بسیج همهی امکانات را برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از همه خواستهام. اکنون هم معتقدم جز با جهادی مخلصانه و برخاسته از احساس درد و احساس خطر، این شجرههای ملعونه قلع نمی شود و این محتاج همکاری و همصدایی همه بخصوص صاحبان موقعیتهای حکومتی و اجتماعی است. یقیناً از جنابعالی که سوابق ممتدی در انقلاب دارید بیشتر از خیلی ها انتظار و توقع داشته و دارم و اکنون که طبق این اعلامیه به این فکر افتادهاید آن را به فال نیک میگیرم. امروزه برای رفع مشکلات مردم سه امر محوری وجود دارد:
#یکی تولید کار و اشتغال برای نسل جوان پراستعداد و پرشمار این کشور است که مشکلات زندگی را از دوش بخش مهمی از مردم ما بر می دارد.
#دوم مبارزه با فساد اقتصادی در دستگاهها است که اگر عزم همگانی بر آن قرار نگیرد همهی تلاشهای دولت کنونی و دولتهای قبلی را خنثی و دستاوردهای نظام مقدس ما را ضایع میسازد و فاصله طبقاتی را عمیق و منابع محدود ملّی را به خورد متجاوزان به حقوق ملت میدهد.
#سوم و از همه مهمتر وحدت ملّی و یکصدایی مسئولان و خواص است که اگر مخدوش شود هیچ حرکت سازنده به سامان نمیرسد. مردم فداکار و مؤمن ما بحمدالله در زیر پرچم اسلام و انقلاب متحدند. نمونهای از حضور پُرحماسه و پُرانگیزهی مردم در دفاع از نظام اسلامی و اعلام حمایت از مبانی انقلاب را خود جنابعالی در سفر چند ماه قبل اینجانب به اصفهان شاهد و ناظر بودید و پس از آنکه عظمت و هیبت اجتماع مردم مؤمن و غیور و جوانان پرشور و مصمم را در میدان امام و خیابانهای اطراف آن به چشم خود دیدید، به اینجانب گفتید که من از اوایل انقلاب چنین جمعیت متراکم و پرشوری در این میدان عظیم ندیدهام. مردم بر خلاف تحلیل تعداد انگشت شمارِ اشخاص مغرض یا فریب خورده، پشتیبان نیرومند انقلاب و اسلام و اماماند. کسانی که بر اثر تلقین اطرافیان ناباب و نامطمئن پنداشتهاند که نظام جمهوری اسلامی دوران ضعف وانحلال را میگذراند، خودشان در دوران ضعف و انحلالند. دشمنان سوگند خوردهی انقلاب که یکروز هم با امام و امت دلِ صاف و مهربان نداشتهاند با این تلقینها میخواهند مردم را مأیوس، جوانان را گمراه، و بعضی پیران موجّه ولی بیخبر را مدّعی امام و انقلاب کنند. در چنین شرایطی حرف زدن و اقدام کردن هوشیاری بیشتری میطلبد و اندک غفلتی دشمنان داخلی و خارجی را در سوءاستفاده و سوء نیت خود گستاخ میسازد و جفای بزرگی به این ملت مظلوم است. از همین رو، روزی که اطلاعیهی منسوب به جنابعالی صادر شده ضدانقلاب که در زیر سایهی آمریکا و اسرائیل با پول آنها زندگی و تغذیه میکند بیشترین سوءاستفاده را از آن کردند و آن را مقابله با سیاستهای امام راحل و نفی و رفض نظام اسلامی و شعارهای آن وانمود کردند. البته بنده با سابقهی رفاقت و آشنایی با جنابعالی و اطلاع از سوابق ممتدتان در انقلاب و نیز اطلاع از محبّتی که همواره نسبت به اینجانب ابراز کردهاید چنین برداشتی نمیکنم ولی کسانی که سخن شیطان را باور کنند و فریب آن رابخورند نیز وجود دارند. این باید موجب شود که همهی ما در گفتار و اظهار خود هوشیاری و دقت و اخلاص بیشتری به کار گیریم و نگذاریم وحدت و انگیزه این ملت بزرگ و قهرمان خدای نخواسته با غفلت ما مخدوش شود. آمریکا برای عملی کردن تهدید خود در ایران تنها کمبودی که دارد وجود یک پایگاه مستحکم مردمی است که بتواند با استفاده از آن انتقام خود را از انقلاب و اسلام و امام بگیرد و برای سرکوب این ملت آزاد و شجاع، یک دیکتاتوری سیاه شبیه دیکتاتوری پهلوی در این کشور مستقر کند. البته این خواب بی تعبیر و خیال احمقانهی آنان مانند تحلیلهای غلط همیشگیشان نسبت به مسائل کشور، برای آنان جز خسران و یأس چیزی به بار نخواهد آورد. مهم آن است که خواص ملت نگذارند هیچ حرکت و اقدام آنان در خدمت آن هدف شوم قرار گیرد. در باب فساد اقتصادی خوب است همه از اطرافیان و منسوبان خویشاوندی و شخصیتی خود شروع کنند. فساد را فقط در اشخاص دور دست نبینند، بلکه در نزدیکان خود و اشخاص ظاهراً مورد اعتماد خود هم آن را حس و با آن مبارزه کنند.
بلای گرفتاری در مُشت اطرافیان نامطمئن موجب شد که یکی از یاران و شاگردان نزدیک امام در اواخر عمر آن یگانهی زمان، مطرود ایشان واقع شود و او را از دخالت در امور سیاسی منع شرعی کنند و باز اگر آن شخص به این تصمیم و اخطار حکیمانهی استاد و مراد خود عمل میکرد یقیناً مشکلات بعدی را برای خود و کشور به وجود نمیآورد.
اینجانب جفای به خودم را فراموش میکنم اما همه باید از امام راحل عظیم خود آموخته باشیم که جفای به ملت و تلاش برای سُست کردن بنیان نظام اسلامی قابل بخشش نیست.
در پایان از مردم عزیز و وفادار ومردان و زنان مؤمن و غیور اصفهانی و بخصوص از فرزندان انقلابیم میخواهم که همهی سعی خود را در حفظ آرامش شهر و محیط نماز جمعهی اصفهان بکار برند و از هر شعار و حرکتی که موجب تشنج و اختلاف و دودستگی شود جداً پرهیز کند. بی شک یکی از مهمترین هدفهای دشمن ایجاد هرج و مرج و آشفتگی و درگیری میان اقشار ملت است. با کمال هوشیاری از تحقق این خواستهی دشمنان زبون و ابله و پلید، جلوگیری کنید.
اکنون که جناب آقای طاهری از امامت جمعه کناره گرفتهاند مانند ماههای گذشته که ایشان به خاطر ابتلائات جسمانی در نماز حاضر نمیشدند جناب حجةالاسلام آقای حاج سید علی قاضی عسگر و جناب حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمد تقی رهبر امامان جمعهی موقت اصفهان، نماز جمعه را با متانت و استحکام و شکوه فراوان برگزار کنند. اینجانب از کسی شِکوه نمیکنم و به مدد الهی اطمینان دارم و به خاطر عزم مؤمنانهی این ملت بزرگ و عظمتی که در هنگامه مشکلات از خود نشان میدهند جبههی سپاس بر درگاه الهی میسایم و اگر شکوهای در دل باقی بماند به درگاه ولی الله اعظم "ارواحنا فداه" عرضه خواهم کرد.
والسلام علی جمیع عبادالله الصالحین سیدعلی خامنهای ۲۰/۰۴/۱۳۸۱
@fakhrian_ir
پاسخ رهبر انقلاب به نامهی سرگشاده آقای طاهری در سال ۸۱، امروز بهترین پاسخ به آقای موسوی خوئینی است👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی جایگاه تولید کنندهی ایرانی در رسانهی ملی #تخریب شود، وقتی تولیدکننده #تحقیر شود، به همان میزان جهش تولید #تهدید میشود.
پ.ن: رفتار مجری #مشمئز_کننده است.
@fakhrian_ir
عاقلها از چهارچوبها استقبال میکنند
قوانین الهی که عمدهی آنها اجتماعی و مربوط به زندگی جمعی انسانهاست، در حقیقت چهارچوبهایی هستند که به زندگی انسانها، شکل درست میدهند.
عاقلها از چهارچوبهای منطقی استقبال میکنند. زندگی بیچهارچوب، شبیه جنگل است. چهارچوب و قانون به زندگی شکل انسانی میدهد و زندگی را از حد حیوانیت خارج میکند.
امروز بصورت اتفاقی چند مرتبه از مجری یک برنامهی زندهی رادیویی، دوگانهی موافقین و مخالفین حجاب اجباری را شنیدم و بسیار تاسفانگیز بود که او فرق قانون و اجبار را متوجه نبود. نمیتوانست بین چهارچوب منطقی حاکم بر زندگی جمعی را با اجباری که در مقابل اختیار است، تمایز بگذارد.
هیچکدام از انسانها به قانون چراغ سبز و قرمز سر چهارراه اعتراض نمیکنند و آن را یک مسالهی اجباری تلقی نمیکنند، بلکه از آن به یک قانون منطقی جهت شکل دادن به زندگی جمعی نام میبرند.
حجاب یک چهارچوب منطقی است که بودنش موجب سلامت جامعه و نبودنش موجب امراض گوناگون میشود.
جفاکارانهترین تعبیر در مورد قانون حجاب، کلمهی حجاب اجباری است.
بخوانید کلمات رهبر انقلاب را👇
@fakhrian_ir
آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همهی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همهی منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرفنظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرصومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار میایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگتر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد یا بیحجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانهی خودش است، کار شخصی میکند.
آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همهی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.
۹۶/۱۲/۱۷
@fakhrian_ir