eitaa logo
✨فانوس شب✨
905 دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
84 فایل
جهاد تبیین را جدّی بگیرید، شبهه‌زدایی از ذهن مخاطبین را جدّی بگیرید! بعضی‌ها در مقابل تیر و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه نتوانستند بِایستند!
مشاهده در ایتا
دانلود
1.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قابل توجه عبدالحمید که در بلوچستان ایران گردن کلفت کرده و هر هفته داره با آزادی کامل اراجیف میگه و جمهوری اسلامی رو متهم میکنه! جناب عبدالحمید، خوب به بلوچهای پاکستان نگاه کن که چطور بخاطر کمی آرد به جان هم افتاده اند. چهل سال است تحریم هستیم، اجناس گران شده ولی نایاب نشده، گرسنه نمانده ایم. هرچند برنامه اربابان عبدالحمید اینه که ایران هم تجزیه بشه هم مردمش به جان هم بیوفتن. اما کور خوندن. ✅
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اینجا پاکستانه. جایی که با آمریکا و سعودی و امارات روابط حسنه داره و چهل سال زیر شدیدترین تحریم‌ها نبوده. اما ببینید مردم چطور برای گرفتن یک گونی آرد دنبال کامیون راه افتادن. 😔 ✅
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انقلاب : افتخار به توهم است 🔹قابل توجه کسانی که وقتی نقدی به هخامنشیان و کوروش زده میشه سریع نگران هويتشون می شن. 👈مجدد سخن رهبر را تکرار می کنیم ▪️افتخار به هخامنشیان توهم است. ▪️
❄️تمایز میان «ضعف حجاب» و «کشف حجاب»: 💎حاشیه‌ای بر موضع ‌گیری اخیر رهبر انقلاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱🔸. حجاب یک «ضرورت شرعی» است؛ هیچ تردیدی در «وجوب حجاب» وجود ندارد و هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک «واجب شرعی» است که باید «رعایت» بشود.(در دیدار بانوان، ۱۴۰۱/۱۰/۱۴). تأکید ایشان بر این‌که حجاب، یک «امر شرعی» است به این سبب است که کسانی گمان می‌کنند که حجاب، فقط «جنبۀ قانونی» دارند و چون می‌توان قانون را «تغییر» داد، می‌توان از حجاب نیز عبور کرد. آنچه که قانون است، ساختۀ خود انسان‌هاست و اگر نظر جمعیِ انسان‌ها تغییر کند، قانون نیز باید دگرگون شود. ازاین‌رو، بقا و تداوم «امر قانونی»، وابستۀ به ارادۀ خودِ «جامعه» است و «حاکمیّت» نیز حقّ ندارد بر قانون، پافشاری کند. این در حالی است که حجاب، پیش از آن ‌که «قانون» و برآمده از «نظام سیاسی» باشد، «حکم دینی» و مبتنی بر «ارادۀ تشریعیِ الهی» است و تبدیل ‌شدنش به قانون نیز برخاسته از حکم دین است. حجاب، «حکم خدا» است و نه «حکم نظام جمهوری اسلامی». خدای‌ متعال، حجاب را برای زن خواسته است و چون حجاب، امر عمومی و معطوف به زندگی اجتماعی است، باید حاکمیّت دینی آن را به قانون تبدیل کند. از طرف دیگر، هرگز چنین نیست که این حکم، شبهه‌دار و مخدوش باشد و بتوان در اعتبار و انتساب آن به اسلام، تردید کرد، بلکه حجاب، یک امر «قطعی» و «حتمی» است؛ آن هم در مرتبۀ «وجوب». ۲🔹. نباید کسانی‌ که حجاب را «به‌طور کامل» رعایت نمی کنند به «بی‌دینی» و «ضدّ انقلابی» متهم کرد. در یکی از سفرهای استانی در جمع علما گفتم چرا بعضی از شما خانمی را که حجابش «ضعیف» است - مثلاً «یک مقداری موهایش بیرون است» - متهم می کنی؛ در حالی ‌که بنده وقتی وارد این شهر شدم، یک سوم جمعیّتی که استقبال آمد از این‌جور خانم‌ها بودند و اشک می‌ ریختند. یا فرض کنید که در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت می کنند؛ اینها دخترهای خودمان‌اند. در مراسم ماه رمضان که عکس ‌هایش را برای من می‌آورند، اشک می‌ریزند؛ من حسرت میخورم به آن‌جور اشک ‌ریختن. ضعف حجاب، «درست نیست»، اما این موجب نمی‌شود که ما او را «خارج از حوزۀ دین و انقلاب» بدانیم. همۀ ما «نقص»‌هایی داریم که باید نقص‌ها را «برطرف» کنیم و هرچه می‌توانیم برطرف کنیم بهتر است.‌(همان). با وجود قطعیّتی که دربارۀ حکم حجاب وجود دارد، نباید کسانی‌ را که «حجاب کامل» ندارند، «بی‌دین» یا «ضدّ انقلاب» دانست. رعایت ‌نکردن حجاب کامل، نه به معنی «عبور از دین» است و نه به معنی «ستیزه ‌جویی با انقلاب». این نقص، «نقص» است و «برخلاف شرع»، امّا مشاهده می‌کنیم که همین عدّه از زنان، هم در «مراسم دینی» شرکت می‌کنند و هم در «مراسم انقلابی»؛ در حالی‌ که اگر با «دین» و «انقلاب»، تضاد و مخالفت داشتند، نباید چنین می‌کردند. در واقع، دین‌داری آنان، گرفتار «نقص» و «ضعف» است و این به معنی «دین ‌گریزی» و «انقلاب ‌ستیزی» نیست. در عین حال که باید از متهم ‌ساختن زنانی که مبتلا به «ضعف حجاب» هستند به «ضدّیّت با دین و انقلاب» پرهیز کرد، امّا نباید نسبت به این نقص، «بی‌تفاوت» و «خاموش» بود. سخن دربارۀ «خودداری از اتهام ناروا» است نه «تعطیل ‌کردن امر به ‎‌معروف و نهی ‌از منکرِ مردمی و دولتی». همچنان که خود ما نیز گرفتار مجموعه‌ای از ضعف ‌های اخلاقی هستیم، اینان نیز از لحاظ حجاب، دچار ضعف هستند. البتّه میان «ضعف فردی» و «ضعف اجتماعی»، تفاوت وجود دارد و نمی‌توان ضعف اجتماعی را به حال خویش رها کرد و به ارادۀ خود فرد، وابسته دانست، بلکه اگر فرد، با هیچ توضیح و استدلالی حاضر نشد که ضعفِ اجتماعیِ خویش را برطرف کند، باید «قانون» به میدان بیاید. امّا حتّی مواجهۀ قانونی نیز به معنی «خارج ‌شدن فرد از حوزۀ دین و انقلاب» نیست. اینان، «غیر خودی» و «معارض» و «دشمن» نیستند، امّا این بخش از رفتار اجتماعی‌ شان هم برخلاف «حکمِ قطعیِ شرع» است و هم برخلاف «قانون». ۳🔸. در این قضایای اخیر، خیلی علیه حجاب کار شد و امیدشان این بود که همین ‌هایی که «حجاب نیمه ‌کاره» دارند، به‌ کلّی «کشف حجاب» کنند؛ اما چنین نکردند. یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌ کننده و فراخوان فرستنده (همان). در اینجا میان «حجاب نیمه‌ کاره» و «کشف حجاب»، تمایز برقرار شده است؛ به‌ صورتی که «کشف حجاب» به ‌عنوانی حرکتی در امتدادِ خواست دشمن قلمداد شده است. از این ‌رو، زنانِ دارای «حجاب نیمه‌ کاره» از این جهت که به فراخوان دشمن، پاسخ مثبت ندادند و از این سطح، فروتر نرفتند و «کشف حجاب» نکردند، ستوده شده‌اند. پس سخن ایشان در این سخنرانی معطوف به آن دسته از زنانی است که «حجاب نیمه ‌کاره/ ناکامل/ ضعیف» دارند، نه آنان که به ‌کلّی «کشف حجاب» کرده‌اند.
3.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این پوستر زیبا که همه تحسین‌ش کردند رو به صورت موشن ببینید👌 پیشاپیش مبارک❤️
در کجای دنیا ؟!
611.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های جالب این هموطن‌ و در حاشیه تجمع اعتراضی اخیر در مقابل سفارت فرانسه 🔺شرافت، انسانیت، غیرت یعنی این خانم... میگوید: آمدم برای اینکه به مملکتم توهین شده، به رهبرم که جانم فدایش توهین شده، آمدم بگویم که هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. بانوی محترم من شما را نمیشناسم و نامتان را هم نمیدانم اما ان شالله خداوند از عمر بی ارزش بنده کم کرده و به انسان های بزرگی چون شما اضافه کند... پرچم بالاست🇮🇷✌️ 🌷الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ‌🌹
✍گذر تاریخ نشان داد که اگر قدرت تحلیل مردم غنی نشود، به جای ساخت تندیس دانشمندان شهیدی که بدون دریافت حتی یک ریال پاداش، غنی‌سازی ۲۰٪ را به ارمغان آوردند تندیس کسانی ساخته می‌شود که با دریافت صدها سکه و مدال، این دستاورد را نابود و کشور‌ را مبتلا به کردند 🖌 محمد جوانی 🗓 ۲۱‌دیماه_ سالروز شهادت مصطفی‌احمدی‌روشن؛ یادش گرامی🌹
411.9K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تلنگری که پرونده‌ی علیرضا اکبری به ما می‌زند ▪️چند روز است اسمش سر زبان‌ها افتاده است: "علیرضا اکبری". وقتی اسمش را شنیدم و کمی با سوابقش آشنا شدم، ذهنم درگیر این شد که اکبری هم مثل خیلی از دوستان و هم‌نسلهایش "ّبچه‌ی انقلاب" بوده، بچه جبهه بوده، عمر و جوانی‌اش را در راه انقلاب صرف کرده؛ دغدغه خدمت به انقلاب داشته؛ راحت بگویم: گذشته‌ و کارنامه جوانی‌اش، حسرت خیلی از ما نسل بعدی‌های انقلاب بوده؛ چه می‌شود که می‌پذیرد به "دشمن" اطلاعات بدهد و با او همکاری کند؟ خدا نکند کسی احساس کند آنچه یک عمر جمع کرده، یک دفعه تباه شده و از کفش رفته! با خودم فکر می‌کنم در دوران بازداشت و دادگاه چه حس و حالی داشته است؟ شب‌های انفرادی را با چه افکاری به صبح رسانده؟ طعم تلخ حسرت و پشیمانی چقدر کامش را تلخ کرده؟ از برخی شنیده‌ام که چنین حال و روزی دارد. ▪️از وقتی فیلمِ گفتگویش را دیدم که شعری درباره شهادت دوستانش خواند و بغض در گلو و اشک در چشمش دوید، ذهنم درگیر شد. درگیرِ آن حس متناقض درون یک انسان که گاهی یاد شهادت هوایی‌اش می‌کند و گاهی همکاری با دشمن، زمینش می‌زند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اگر قصاص نباشد چه میشود؟ ▪️استاد رحیم پور ازغدی پاسخ می دهد 🔴
🚨 اینطور نیست که عموم مردم در غرب نمی‌دانند، بلکه تبلیغات برنامه‌ریزی شده آنچنان گسترده و پیچیده است که نفهمیدند چه بلایی بر سرشان آورده‌اند.