34.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️تبارک الله احسن الخالقین
♦️ بالاخره کلیپ سلام فرمانده لبنان آماده شد صوت بسیار زیبا و کلیپ دیدنی
♦️با این کلیپ و فیلم برداری زیبایی که داشته اند و بازدید بالایی در یوتیوب فقط در ساعات اولیه داشت، لبنانی ها هم زیبایی کشورشان را نشان دادند و هم همبستگی خود را اعلام کردند
👤آنتی استکبار:واقعاً چرا واحد رسانه ای حزبالله آنقدر از رسانه های داخلی ما قوی تر است طوری که صهیونیست ها برای اخبار موثق به شبکه المیادین و المنار رجوع می کنند مقایسه کنید با صدا و سیمای خودمان که با این همه بودجه و امکانات می شود گفت تقریبا کاری جز سوتی دادن ندارد.
🌀لیدر باید تو میدون باشه، نه تو کانادا و امارات...
#اللهمانصرامامناالخامنئی
🔵صدای انقلاب را از اینجا بشنوید
🆔 @JahadeTabiien
🔺گاف براندازها؛ وقتی اسمی برای دروغ دانشگاه شریف پیدا نمیکنند...😁
یه نفر اسم شهدای دانشگاه شریف، مثل شهید شهریاری و شهید احمدی روشن که شهدای هستهای ما هستند رو نوشته؛ بعد کانال احمق و دروغپراکن براندازا برداشته سریع زده کانالش که وای جمهوری اسلامی این افراد رو کشته و داره جنایت میکنه یعده احمق تر از خودشون هم باور میکنن!
🆔 @JahadeTabiien
آقا جان تا وزارت جهاد برنامه الگوی کشت بده نظرتون چیه اسرائیل رو شخم بزنیم برای کشت پائیزه؟😂😎💪
#اسقاطیل
ساعت به وقت حاج قاسم۲۰؛ ۱ 🥀😭 آن چنان جای گرفتی
تو به چشم و دل من
که به خوبان دو عالم
نظری نیست مرا ...
#سردار دلها ❤️
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
💢 حجاب در ادیان (1)
👈 حجاب در آیین زرتشت
🔸پژوهشها نشان میدهد که زنان ایران زمین از زمان مادها که نخستین ساکنان این دیار بودند، دارای حجاب کاملی، شامل پیراهن بلند چین دار، شلوار تا مچ پا و چادر و شنلی بلند بر روی لباسها بوده اند.
🔹این حجاب در دوران سلسلههای مختلف پارسها نیز معمول بوده است. بنابراین، در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی کامل برخوردار بوده اند.
🔸برابر متون تاریخی، در همه آن زمانها، پوشاندن موی سر و داشتن لباس بلند و شلوار و چادر رایج بوده است. جایگاه فرهنگ پوشش در میان زنان نجیب ایران به گونهای بوده که در دوران سلطه کامل شاهان، هنگامی که خشایارشاه به ملکه «وشی» دستور داد که بدون پوشش به بزم بیاید تا حاضران، زیبایی اندام او را بنگرند، وی امتناع نمود و از انجام فرمان پادشاه سر باز زد و به خاطر این سرپیچی، به حکم دادوَران، عنوان «ملکه ایران» را از دست داد.
🔹در زمان ساسانیان، مساله حجاب با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد. افزون بر چادر، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف معمول شد. زنان طبقات بالای اجتماع، جز در تختِ روانِ روپوش دار از خانه بیرون نمی آمدند و هرگز آشکارا با مردان رفت و آمد نمی کردند. در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده است، صورت هیچ زنی دیده نمیشود.
🔸پوشش موی سر و حتی داشتن نقاب بر صورت، تا پایان دوران امپراطوری ساسانیان ادامه داشت. پس از فتح ایران، هنگامی که سه تن از دختران کسری، شاهنشاه ساسانی را نزد عمر آوردند، شاهزادگان ایرانی همچنان با نقاب، چهره خود را پوشانده بودند. او دستور داد تا پوشش از چهره بردارند تا خریداران پس از نگاه، پول بیشتری بدهند. دوشیزگان ایرانی خودداری کردند و به سینه مأمور اجرای حکم مشت زده، آنان را از خود دور ساختند. خلیفه بسیار خشمناک شد ولی امام علی علیه السلام، او را از این کار بازداشت و دستور داد با آن ها مدارا کنند.
💢 حجاب در ادیان (2)
👈 حجاب در آیین یهود
🔹حکم حجاب در آیین یهود، دارای شدتی بی سابقه است. ویل دورانت میگوید: عالمان یهودی حتی گفتگوی علنی میان مردان و زنان را ممنوع کرده بودند.
🔸یکی از گناهان بزرگ در آیین یهود، نپوشاندن موی سر بود و اگر کسی مرتکب آن گناه می شد، مستوجب طلاق می گشت. یهودیان، این احکام را از کتاب آسمانی خود، تورات به دست آورده اند.
🔹در آیاتی از تورات، کیفیت پوشش زنان یهودی بیان شده است و در مورد اینکه مردان خود را شبیه به زنان کنند و بالعکس، آمده است: «متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد؛ زیرا هر که این را انجام دهد، مکروه «یهْوَه» خدای توست.»
🔸در کتاب مقدس یهودیان نسبت به مساله حجاب موارد ذیل بیان شده است:
1- لزوم پرهیز از زنان فریبکار و بیگانه.
2- وجوب پوشاندن سر.
3- نهی از لمس و تماس.
4- واژه چادر و برقع، که در ماجرای عروسی یهودا آمده است، آن جا که می گوید:«پس رخت بیوکی را از خویشتن بیرون کرده، برقعی به رو کشیده و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در راه تمنه است، بنشست.»
🔹ویل دورانت، به نقل از کتاب «تلمود» که آن را اصلی ترین کتاب فقهی در تعلیم و تربیت یهودیان می داند، مطالبی در مورد حجاب نقل می کند، از جمله: لزوم پوشاندن سر از نامحرمان و همچنین لزوم سکوت زن و پرهیز از هرگونه آرایش برای سایر مردها.
✳️ منتظر واقعی از شلوغیهای آخرالزمان کلافه نمیشود!
🔹عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی:
کسانی که سالها «عَجِّل عَلی ظُهُورِکَ یا صاحِبَ الزَّمان» میگفتند، چرا از ظهور مشکلات و نابسامانیها کلافهاند و تاب تحمّل آن را ندارند؟ اینها مقدّمهی ظهور است. پس یا دعای بر تعجیل ظهور حضرت را پس بگیرند یا دست از بیتابی و بیقراری بردارند و به آنچه هست تن بدهند.
🔸بعد از هر شلوغی، خلوتی متناسب با آن بود و هر چه شلوغی بیشتر باشد، خلوت بعد از آن بزرگتر است. در آخرالزمان شلوغی خیلی زیاد است، به نحوی که «یکفُرُ بَعضُهُم بِبَعضٍ وَ یَلعَنُ بَعضُهُم بَعضا»ً؛ گروهی گروه دیگر را تکفیر میکند و جمعی جمع دیگر را لعنت میکند.
📚 از کتاب مصباحالهدی
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 برخورد متفاوت!
♨️ داستان کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ
➕ اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می شویم که داریم می بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم.
📌حجت الاسلام دسمی
#حجاب
#جامعه_سازی
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع |
🍃🌹🍃
🌺 حضرت آیتالله سید علی خامنهای:
۱. در این مدت، با سکوتش، کنشگری معناداری کرد.
۲. با حضورش، به شایعات نادرست پایان داد.
۳. محیطی دانشگاهی را انتخاب کرد (و بعد، از اهمیت دانشگاه گفت).
۴. مجموعهای از نیروهای مسلح (و انتظامی) را برگزید.
۵. سان دید (و بر سلامت جسمانیاش صحه گذاشت).
۶. ایستاده سخنرانی کرد (درحالیکه فرماندهان نشسته بودند).
۷. صراحت چشمگیری به خرج داد.
۸. بهعنوان یک ایرانی، با غم ملی #مهسا_امینی همدردی نمود.
۹. از «مظلومیت و اقتدار توأمانِ» جمهوری اسلامی و مردم ایران گفت.
۱۰. مسئله حجاب/ بیحجابی را کمرنگ کرد.
۱۱. به اهانتهای فراوانِ نسبت به خودش اشارهای نکرد.
۱۲. مردم ایران (راضی و ناراضی، معترض و غیرمعترض) را ستود و دراقلیتبودگیِ آشوبگران را پدیدار کرد.
۱۳. نقش قدرت نرم و سخت «دولتهای متخاصم» و «ضربهخوردگان جمهوری اسلامی» را برجسته نمود.
۱۴. علاوه بر جمهوری اسلامی، از ایدهی «ایران قوی و مستقل» دفاع کرد.
۱۵. گفت «کشور خیلی مشکل دارد»، و این که از سوی دیگر «حرکت جدّیای وجود دارد برای برطرف کردن این مشکلات».
۱۶. خدشه به امنیت کشور و مردم را به هیچ وجه برنتابید و از این بابت، به دفاع از پلیس پرداخت.
۱۷. از خواص جامعه، طلبِ موضعِ صریح کرد (و البته موضعگیریِ بدون تحقیق را نکوهید).
۱۸. جامعهی هنری و ورزشی ایران را تحسین نمود.
۱۹. جوانان و نوجوانان را از غائلهی آشوبگران مستثناء کرد.
۲۰. قومیتها (مخصوصاً بلوچ و کرد) را ستود.
🌹❤️🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎉 ٺمامڪھڪشاݩنشاݩازٺوداࢪد..
🎊 زمانبدوݩٺو، سࢪگذرنداࢪد..
عیدتون مبارک 🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش پسر «ایرج قادری» به حوادث اخیر(اغتشاشات) .واقعا تفاوت را ببینید
ژوبین قادری، پسر مرحوم ایرج قادری (کارگردان، فیلمنامهنویس و بازیگر): مردم همیشه به عهد خود به انقلاب و به کسانی که واقعاً دلسوز هستند وفا کردند/ در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی همه مردم آمدند .
مینوسیم تا بماند که دختر کوموله ای
در عروسی اش شرط کرد:(۶ بسیجی ۱۴ ساله را «سر ببرند» تا به خانه شوهر برود)
و راضی نشد تا (۶سپاهی،۴ارتشی،۲روحانی) «دیگر» هم سر بریدند...
تا نابودی تان زیر بار موشک هایمان هستید شک نکنید...
🔴 «عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟! مطلبی جامع و روشنگرانه بهمراه فتاوای مراجع
1. روز نهم ربیعالاول نزد شیعیان جایگاه خاصی دارد، چرا که این روز را یکی از اعیاد مهم تلقی کرده و به خاطر سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به شادی میپردازند.
متاسفانه گهگاهی دیده میشود که بعضی از افراد جاهلانه یا عامدانه بیان میکنند که در چنین روزی خلیفه دوم کشته شده و داستانسراییهای بسیاری هم در زمینه دارند؛ افسانههایی که بیشتر توسط دشمنان اسلام و برای دامن زدن به اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی ساخته میشود. عالمان دینی بر خرافهبودن این موضوع تأکید دارند و آن را موجب دامن زدن به اختلافات مسلمانان میدانند.
2. رهبر معظم انقلاب در روز 27 آذر سال 1387 با بیان اینکه نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتشافروزی میان غیر شیعه شتاب داد، تصریح میکنند: «این جور نباشد که کسى از یک گوشهاى خیال کند، دارد از شیعه دفاع میکند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیستهاست».
http://bit.ly/2hjwoPa
3. مرگ خلیفه دوم اواخر ذیالحجه یا اول محرم است!
از لحاظ تاریخی چه شیعه و چه سنی تاریخ مرگ خلیفه دوم را نهم ربیع نمیدانند، طبق روایات تاریخی «عمر بن خطاب» اواخر ذیالحجه یا اول محرم فوت کرده است.
توضیحات بیشتر:
http://bit.ly/2hjvz8W
http://bit.ly/2hjvKRO
4. بنابراین برخی جشنهای نهم ربیع خرافه بوده و این رسم غلطی است، لذا با توجه به بحث بیداری اسلامی و اینکه نگاه ملتها به سوی ایران است، دامن زدن به آن، کار اشتباهی است و در این شرایط نیاز به وحدت بیش از گذشته احساس می شود.
5. باید در ایام ربیع از آن خرافهها که مخالف دیدگاههای امام(ره) است، پرهیز و جایگاه واقعی امامت را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم. عیدالزهرای واقعی ما شیعیان تبیین جایگاه امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است، و خشنودی آن حضرت در این است که ما این جایگاه رفیع امامت را برای جامعه خود تبیین کنیم و از مباحثی که تفرقه بر انگیزند پرهیز کنیم.
6. ماجرای قتل خلیفه دوم در این روز دسیسه دشمنان بوده که میخواستند با مطرح کردن آن در این روز مردم را از اصل امامت و مهدویت دور کنند.
نباید از اصلی که بارها در کتابهای تاریخی شیعه و سنی بر آن تأکید شده است، غفلت کرد. در کتابهای تاریخی شیعه و سنی نیز تاریخ مرگ خلیفه دوم اواخر ذیالحجه و اول محرم ذکر شده است، این منابع تاریخی عبارتند از: «تاریخ الیعقوبى»، «التنبیه والإشراف»، «مروج الذهب»، «الفتوح»، «مسارّ الشیعه»، «الإمامة والسیاسة»، «أنسابالأشراف»، «الطبقاتالکبرى» و «تاریخالطبری».
همچنین در سیره اهلبیت(ع) تأکید بر مدارا با اهل سنت صورت گرفته است، چنان که در کتابهایی نظیر «المحاسن للبرقی»، «الکافی»، «تفسیر العیاشی»، «بحارالانوار» و «مستدرک الوسایل» به احادیثی بر میخوریم که بر اصل وحدت مسلمانان اذعان دارند.
7. و اما هشدارهای علما و مراجع:
🔹رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنهای: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است.
🔸آیت الله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست.
🔹آیت الله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشنها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. "
🔸آیت الله شبیری زنجانی: جای تأسف است که میبینیم جریاناتی این فاصله را زیاد میکنند.
🔹آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بیاحترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
ادامه و منبع فتاوا:👇
http://bit.ly/2hjpGZs
http://bit.ly/2hjyUoL