#فهرست_کتاب_گویا
📚1.مدیر مدرسه
✍🏻جلال آل احمد
https://eitaa.com/fanoosemellatha/214
📚2.نخستین آموزگار
✍️چنگیز آیتماتوف
https://eitaa.com/fanoosemellatha/259
📚3.میخواهم درس بخوانم
✍️عبدالرحمن دیه جی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/293
📚4.مدرسه
✍️محمد میرکیانی
https://eitaa.com/fanoosemellatha/304
📚5.زندگی من
✍️برنیسلاو نوشیج
https://eitaa.com/fanoosemellatha/325
📚6.مردی برای ابدیت
✍️ نیما مهر
https://eitaa.com/fanoosemellatha/416
📚7.مردان فاخر
https://eitaa.com/fanoosemellatha/365
📚8.زنگ آخر
🎙محمدرضا سرشار
https://eitaa.com/fanoosemellatha/443
#تربیت_مطهر
♨دو صد گفته چون نیم کردار نیست!/ چگونه گفته هایمان تا عمق روح دانش آموز اثر می گذارد؟
🔸استاد مرتضی مطهری🔸
🔰در حدیث است: مردم را به سوی خیر و نیکی بخوانید ولی بوسیله غیر زبان، یعنی به وسیله عمل و پیشقدم شدن. فرزندان آدم با آنکه دارای قوّه فکر و تشخیص میباشند و میبایست همواره مستقل فکر کنند و مستقل عمل نمایند، کم و بیش تحت تأثیر عمل دیگران و روش دیگران میباشند.
🔰در اطراف حق و عدالت و انصاف و کرم و تقوا و گذشت و فداکاری
و حرّیت و آزادی، سخن زیاد گفته شده و از این جهت کم و کسری وجود ندارد؛چیزی که کمتر یافت میشود عمل به حق و طبق عدالت و انصاف است.
چیزی که کیمیاست واقعیت فداکاری و گذشت است. اکسیر نایاب، یک روح حرّ و آزاد است. از این روست که بشر کمتر به سخن و گفتار وقعی میگذارد اما در مقابل عمل سر تعظیم فرود میآورد؛ یعنی آنجا که با شخصیتی روبرو میشود که حقیقتاً از حق و عدالت منحرف نمیشود و تقوا و پرهیزکاری را پیشه میسازد و روحی حرّ و آزاد دارد، خود به خود خاضع و علاقهمند میشود.
🔰این است سرّ اینکه سخنان حکما و فلاسفه از متون کتب، کمتر تجاوز میکند ولی تعلیمات انبیا جهانگیر میشود. پس از قرنها که نظر می افکنیم میبینیم موجی که پیغمبران و اولیای خدا ایجاد کردهاند هنوز باقی است بلکه روز به روز بر عظمت و اهمیتش افزوده میشود. این موج، موج عمل و پیشقدم شدن است. سخن هرگز نمیتواند چنین موجی عظیم به وجود آورد. موج سخن، کوچک و ضعیف است و زود با برخورد به موجی بزرگتر از خود نابود میگردد.
#معلم
#روشهای_تربیتی
#آموزش_با_رفتار
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
♨چگونه می توان اهمیّت فلسفه را به دانش آموزان فهماند؟
📝نویسنده: فانوس
🔹گره زدن مسائل فلسفی با زندگی روزمرّه. مثلا مبحث علل ناقصه و علّت تامّه را می توان برای عدم موفقیّت یک دانش آموز در مسائل مهم زندگی اش به کار برد و به او فهماند که اگر در کاری موفّق نشده است به این دلیل بوده است که فقط به بخشی از عوامل موفقیّت در آن کار پرداخته است و... .
🔹ارتباط دادن مسائل فلسفی با مشکلات روز جامعه مثل افسردگی ها، خودکشی ها، مشکلات اقتصادی و... به این صورت که معلّم به دانش آموزان بفهماند که پیشرفت و یا پسرفت یک جامعه به جهان بینی و فلسفه ی آنان بستگی دارد.
🔹مقایسه ی دو سبک زندگی غربی و اسلامی-ایرانی با مثال و اینکه تفاوت های این نوع زندگی ها ریشه در فلسفه های متفاوت دارد. در این رابطه اگر بتوان از فیلم هایی که در این زمینه ساخته شده است استفاده کرد بسیار عالی است.
#معلم
#روش_تدریس_فلسفه
🌷با فانوس همراه شوید🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
📲 instagram.com/fanoosemellatha
211.mp3
9.34M
♨صفات ظاهری معلم.
🔰استاد علی حق شناس
🍀🍀🍀🍀
💎می گویند هر مدی متغیر است اما سادگی همیشه مد است.
💎تفاوت گناه شرعی با گناه عرفی و اخلاقی.
🍀🍀🍀🍀
#روش_های_تربیتی
#صفات_ظاهری_معلم
🔺با فانوس همراه شوید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
♨تفاوت تعلیم با تربیت.
🔸آیت الله عبدالله جوادی آملی🔸
🔰تربیت به گفتار حاصل نمی شود.
1. رفتار معلم⬅تربیت
2. لفظ و گفتار معلم⬅ تعلیم
#معلم
#تفاوت_تعلیم_تربیت
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨انشاء از حفظ!/ انعطاف و آزادی در تربیت.
نویسنده: معصومه فخرایی
در سال سوم خدمتم، به دلیل کمبود ساعت، دو ساعت انشاء به من داده بودند. یک روز موضوع انشایی به دانش آموزان دادم. هفته بعد که قرار شد بچه ها انشاء بخوانند، دانش آموزی را صدا زدم که بیاید انشاء بخواند. دانش آموز حین خواندن گاهی مکث های کوتاهی می کرد، اما بلافاصله انشاء را ادامه می داد. حدس می زدم که شاید چیزی ننوشته باشد، تا یانکه انشاء تمام شد. وقتی دفتر را از او گرفتم تا نکات دستوری انشاء را نگاه کنم و به او نمره بدهم، دیدم صفحه سفید و خالی است. به او گفتم: دخترم انشایی که خواندید کجاست؟ در جوابم گفت: من انشاء ننوشته ام. گفتم: این مطالب را که می گفتید از کجا بود؟ گفت: از حفظ می گفتم. ابتدا کمی ناراحت شدم که چرا انشاء ننوشته اما بلافاصله در دلم به استعدادش احسنت گفتم که بدون اینکه مطلبی روی کاغذ نوشته باشد، خیلی قشنگ موضوع انشاء را شرح می دهد. اما چون در پایان دانش اموزان متوجه موضوع شده بودند، برای اینکه از طرف ان ها تکرار نشود، ابتدا فواید انشاء و روی کاغذ آوردن مطالب را به او تذکر دادم و از او خواستم که دیگر تکرار نشود.
📚فصل های بی تکرار، ص195
#معلم
#روشهای_تربتی
#انعطاف_در_تربیت
#خاطره
🌷 به فانوس بپیوندید 🌷
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
#تربیت_مطهر
🔰آدمهای کمحوصله و عصبانی که زود ناراحت میشوند، نمیتوانند مدیر و رئیس باشند و جمعیتی را اداره کنند، حالا هر نوع مدیریتی میخواهد باشد. یک معلم که میخواهد یک کلاس را اداره کند، اگر آدم تنگ حوصلهای باشد نمیتواند اداره کند. یک مرد که میخواهد عائله خودش را در درون زندگی خودش اداره کند، او هم باید سعه صدر داشته باشد. به هر نسبت که دایره مدیریت انسان وسیعتر باشد احتیاج به سعه صدر بیشتری دارد.
📚آشنایی با قرآن ج ۱۳ ص۲۰۵
#معلم
#اخلاق_معلمی
#فضیلت_حلم
💞 به فانوس بپیوندید 💞
👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽ببینید | بهترین پاسخ به پرتکرارترین سوال نوجوانان/ هدف زندگی.
🔸استاد علی رضا پناهیان🔸
🔻خدایا! چرا من را آفریدی؟
🔺این کلیپ زیبا را از دست ندهید!
منبع: کانال *یک مربی*
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💥به فانوس بپیوندید💥
👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
♨نتیجه تربیت ضعیف و ناصحیح
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔰اگر انسانها بد تعلیم و تربیت شوند، ابزار تهاجم فرهنگی خواهند شد. در جنگ نظامی، اگر یڪ عده نظامی بر عدۀ دیگری غالب شوند، مغلوب را میڪشند یا به اسارت میگیرند؛ اما در جنگ فرهنگی، اگر فرهنگی بر فرهنگ دیگر غالب شود، بهجای اینڪه مغلوب ڪشته یا اسیر شود، تغییر سِمَت میدهد و عوض اینڪه سرباز و افسرِ دوست باشد، سرباز و افسرِ دشمن میشود.
منبع:
@haerishirazi
#معلم
#روش_های_تربیتی
#تربیت_بد
🔺با فانوس همراه شوید🔻
👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha