اطلاعیه
♨️سلسله جلسات عرفان معلم به زودی در کانال فانوس
✅ عرفان معلم و مساله ی سلوک معرفتی معلمان از مسائل بنیادی و اثرگذار در حیات هر معلم و از مهمترین شئون آموزگاران است که تا کنون مورد بررسی قرار نگرفته است.
✅این اصطلاح که از ابداعات استاد علی حق شناس است به زودی در کانال فانوس ارائه خواهد شد تا ان شآء الله فتح البابی باشد برای پیگیری این مساله از سوی معلمان، محققان و اندیشمندان جامعه.
#عرفان_معلم
#اطلاعیه
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
🔰شربت سکنجبین!
✍فانوس
مواد لازم جهت تهیه شربت سکنجبین:
سرکه + عسل (یا شکر)
(به میزان مساوی)
🔹شربت سکنجبین که از سرکه و عسل (یا شکر) میپزند، برای تهیه آن باید میزان سرکه و عسل برابر و متناسب باشد، اگر مقدار سرکه بیشتر شود، شربت ترش میشود و باید به همان اندازه نیز عسل اضافه شود تا سکنجبین مناسب حاصل شود.
چونکه سرکه سرکگی افزون کند
پس شِکر را واجب افزونی بود
قهر سرکه، لطف همچون انگبین
کین دو باشد رکن هر اِسکَنجبین
انگبین گر پای کم آرد ز خَل
آید آن اِسکنجبین اندر خَلَل
(دفتر ششم)
🔹از دیدگاه مولانا، رفتار های نیک و بد انسان ها در جهان هستی باید متناسب و برابر باشد، اگر انسان های ناشایست قهر و ظلم (سرکه) را پیشه خود کردهاند باید به همان اندازه انسان های والامقام، لطف و محبت (عسل) خود را افزایش دهند و تحت تاثیر شرایط نامناسب ظالمان و افراد پست قرار نگیرند تا تعادل در میان گردش اخلاقی جهان برقرار گردد و اِلّا چنانکه در تمثیل تهیه شربت سکنجبین دیدیم شربت ترش خواهد شد، جهان نیز رو به ترشی و فساد میگراید.
❇️واژه نامه:
▪️سرکگی: ترشی
▪️اَنگبین: عسل
▪️خَل: سرکه
#اکسیر_محبت
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلـیپ تصـویـری🎥
🎼زمینه/ کفران نعمت
🔘هـیـئـت جنت العـباس(ع)
⚜ڪانال اختصاصے کربلایی حسن عطایی⚜
https://t.me/joinchat/AAAAAEqPjHZu8knHTsNukw
#حسینیه_مجازی
#محرم_۱۴۴۲
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
803.mp3
5.47M
♨️فضیلت توکل در معلمی/ توکل اخلاقی و توکل عرفانی.
🔸 استاد علی حق شناس🔸
✅ آن جا که کارها را به خدا واگذار میکنی یک نوع معامله است و آنجا که خودت را به خدا واگذار میکنی یک نوع معاشقه است.
✅ می گویند سختی ها و شکست ها ما را از پا نمی اندازد، آن چه ما را از پا می اندازد انفعال در برابر آن هاست.
✅ خدای من! من به عنوان یک معلم جوان مبارزه می کنم و سعی خودم را می کنم به نتیجه نمیاندیشم آنچه مرا خفه میکند نگرانیاز نتیجه است نقش من تلاش است.
#اخلاق_معلمی
#معلم_مبارز
#توکل
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#معرفی_کتاب
♨️ فرهنگ نامه توصیفی نیمه پنهان آموزش و پرورش رسمی.
نویسنده: دکتر عبدالعظیم کریمی
🔰 کتاب " نیمه ی پنهان آموزش و پرورش رسمی"، همان گونه که از عنوانآن بر می آید، نگاهی نقد گونه، آسیب شناسانه و در عین حال طنز آمیز به فراسوی کارکرد آموزش و پرورش رسمی و آگاهی از واژگان، اصطلاحات و مفاهیمی است که امروزه در پهنه وگستره نظام های رسمی تعلیم و تربیت به کار گرفته می شوند، اما از نظر معنا دچار تغییر، تحریف، جا به جایی و بعضا واژگونی شده اند... آن گاه با دیده ای هراس انگیز شاهد آثار مسموم برنامه ها و روش هایی خواهیم بود که علیرغم انگیزه و نیت خیر، نتایج شری را به دنبال میآورد.
پ.ن: اگر خواستید با یک نگاه موشکافانه به صورت لقمه ای و خیلی سریع با مشکلات آموزش و پرورش فعلی آشنا شوید، کتاب نیمه ی پنهانآموزش و پرورش رسمی را از دست ندهید.
#کتاب_شناسی
#نقد_آپ
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ چرا عدهای باید فقیرِ فقیر و دردمند باشند و عدهای از پرخوری نتوانند از جایشان بلند شوند؟!
◾️مجالس حسینی باید «بیدارکننده» باشد نه «بیحسکننده»
منبع: کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
eitaa.com/motahari_ir
#محرم_۱۴۴۲
#حسینیه_مجازی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨️قصه گویی/ تربیت حسینی.
🔸 آیت الله حائری شیرازی🔸
🔰 من یادم هست وقتی که بچه بودم، در خانواده وقتی همه به خواب میرفتند، آخر شب میآمدم خدمت پدر. پدرم این قصههای پیغمبران را در همان طفولیت برای من نقل میکرد و گاهی مثلاً یک قصه چندین شب طول میکشید و همینطور مقید بودم و گوش میکردم. وقتی این برنامهاش مصادف شد به ایام محرم، پدرم جریان عاشورا و جریان مسافرت حضرت، جریان بیعت گرفتن از امام حسین در مدینه، جریانی که از این ماه رجب شروع شده است، به تفصیل، شب به شب نقل میکرد.
اینها کارهای موثری است. یعنی پدر و مادر یکی از خدمات بزرگی که به فرزند میکنند همین است که سرگذشت اینها را برای طفل بیان کنند. این در وجود طفل از همان طفولیت اثر میگذارد. در اخلاقش، کردارش، رفتارش، در عبادتش، نمازش، روزه اش اثر میگذارد و همهٔ اینها را اصلاح میکند.
منبع:
@nooredideh
#روشهای_تربیتی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
✅ نام نیکو گر بماند ز آدمی
به کزو ماند سرای زرنگار
#جایگاه_معلم
#ارزش_معلم
@baclassha:منبع
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨گونه های انسانی
نویسنده: فانوس
🔰انسان ها دو دسته اند: متعالی و نامتعالی.
هدف انسان های متعالی رشد است، در دو جغرافیای فردی(خودسازی) و اجتماعی( دیگر سازی)
انسان های متعالی در تربیت خود و ترقی جامعه منتظر هیچ کس نمی مانند و همیشه آغازگر حرکت های نو و رو به پیشرفت هستند.
" قُل اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَه اَن تَقوموا لِله مَثنَی و فُراداً"
بگو شما را فقط به یک چیز موعظه می کنم به این که برای خدا دوتا دوتا یا انفرادی قیام نمایید.
اگر همراه یافتند چه بهتر اما اگر پیدا نشد هیچ گاه وظیفه و رسالت خویش را به خاطر نبود هم گام و هم رزم کنار نخواهند گذاشت.
این که می گویند " یک دست صدا ندارد" برای این گفته اند که انسان در طی مسیر حق دنبال یاور باشد نه این که از حرکت و مبارزه دست بکشد و نا امید بشود. مگر هدف انجام وظیفه نیست و از ما غیر اجرای تکلیف خواسته اند؟ و اگر معنای این ضربالمثل به غیر از این باشد، نا معقول است.
انسان های والا منتظر شرائط و فرصت نمی ایستند بلکه شرائط را می سازند و فرصت ها را ایجاد می کنند چرا که این شرائط نیست که انسان را تغییر می دهد بلکه این انسان است که شرائط را تغییر می دهد.
#خود_نوشته
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
📄نکته
🔹 وقتی به دنیا آمدی، همه خندان😁 بودند ولی تو گریان😭؛ حال آنچنان زندگی کن که در وقت مرگت، همه گریان😭 باشند و تو خندان😊!
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ معرفت واقعی امام حسین(ع) تو را اینچنین متحول میکند!
◾️ اینهمه تأكید بر احیای عزای امام حسین(ع) برای فهم این نکتههاست ....
منبع:کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
eitaa.com/motahari_ir
#محرم_۱۴۴۲
#حسینیه_مجازی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨️مجموعه صوتی مدیریت کلاس.
🔸 استاد علی حق شناس🔸
زمان: مجموعا ۱۸دقیقه
🔰یکی از مهمترین دغدغه های دانشجومعلمان و نومعلمان مساله ی مدیریت کلاس است تا جایی که حتی برخی از معلمان با سابقه نیز هنوز که هنوز است روش صحیحی برای مدیریت کلاس پیدا نکرده اند و گاه برای حفظ آرامش کلاس از روش های غیر انسانی و ضد تربیتی مانند خشونت، تنبیه بدنی، سختگیری، دادزدن و بیرونکردن از کلاس استفاده می کنند که متاسفانه تاثیرات بدی بر جای گذاشته است.
🔰 استاد علی حق شناس طی صوت های زیر چند نکته کلیدی و کاملا کاربردی برای مدیریت کلاس ارائه داده اند که می تواند مدل خوبی برای افزایش مهارت کلاسداری باشد.
توصیه میشود حتما صوت های زیر که مجموعا ۱۸ دقیقه می شوند با دقت و تامل گوش داده شود.
✅صمیمیت و قاطعیت
https://eitaa.com/fanoosemellatha/731
✅تفاوت سختگیری، سهل گیری و جدیت
https://eitaa.com/fanoosemellatha/581
✅نظم پذیری معلم نظم دیکتاتوری و نظم متوازن
https://eitaa.com/fanoosemellatha/210
✅روش ایجاد جاذبه در کلاس
https://eitaa.com/fanoosemellatha/180
✅وقار و متانت معلم
https://eitaa.com/fanoosemellatha/61
✅ایجاد سکون در کلاس(تفاوت سکوت و سکون)
https://eitaa.com/fanoosemellatha/116
✅مدیریت کلاس در روزهای اول
https://eitaa.com/fanoosemellatha/755
#مدیریت_کلاس
#مهارت_کلاسداری
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha