15.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️یک کلاس درس متفاوت
▪️سخنان سردار سلیمانی زیر بمب باران داعش
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 درنگ
#آوای_آفرینش
بهترین موسیقی ها 🔊 آن است که توجه انسانها را به قدرت ذات کبریایی جلب کند!
🌺🌼🌹"صبحتان عالی"🌺🌹🌼
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨اگر نخست وزیر نمیشدم.
راوی: محمد رجایی
دو نفر از ایشان یک سوال را در دو موقعیت پرسیدند که آقای رجایی به هر یک به تناسب موقعیتی که داشت پاسخ مستقل و خاصی داد. ایشان در پاسخ به سوال یکی از مسئولین وقت مجلس شورای اسلامی که پرسیده بود چرا شما ریاست جمهوری را پذیرفتید؟ گفته بود من برای این مسئولیت ریاست جمهوری را پذیرفتم که ثابت کنم می شود رئیس جمهور شد ولی عوض نشد و همان رجائی معلم ساده باقی ماند.
بعدها که در موقعیتی یکی دیگر هم این سوال را از او کرد در پاسخ به وی گفت: مادر انقلابی یک سری خواسته ها و اهدافی داشتهایم که اینها وقتی تحقق پیدا میکند که برای آنها عاملین اجرایی داشته باشیم بنابراین برای آن که این اصول و اهداف در جامعه پیاده شود پذیرش مسئولیت برای کسانی که به آن اصول و اهداف معتقد هستند یک امر واجب و ضروری است. مثلا اگر من نخست وزیر نباشم نمی توانم به کلیه ادارات در سر تا سر کشور بخشنامه کنم که موقع نماز کار را تعطیل کنند و نماز بخواند و بعد گفته بود من اگر این عنوان را نمی پذیرفتم یک معلم ساده بودم و فقط در سطح یک مدرسه امضای من اعتبار داشت
📚آینه ی سادگی ها، صفحه ۱۶۱
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
پدران و مادرانی که با زبان وجود و نه با فنون و روموز و صرفا با الهام از غریزه و طبیعت خویش فرزندان را پرورش می دهند، چیزی از تربیت نمی دانند اما به تمامت تربیت عمل می کنند. اما آن هایی که ذهنشان سرشار از اطلاعات علمی و نسخه های روان شناختی از تربیت است امکان عمل به آن را ندارند.
📚نیمه ی پنهان آموزش و پرورش، دکتر عبدالعظیم کریمی
#معلم
#روشهای_تربیتی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#بشنوید
🎙استاد علی صفایی حائری
💎خط انتقال معارف
👇👇
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#تربیت_مطهر
♨️دو روش تربیتیِ انذار و تبشیر
🔸استاد شهید مطهری🔸
🔰تبشیر مژده دادن است و از مقوله تشویق است. مثلا اگر شما بخواهید فرزندتان را وادار به یک کار کنید، از یکی از دو راه یا از هر دو راه در آن واحد وارد می شوید: یکی راه تشویق و نوید که مثلا وقتی می خواهید بچه به مدرسه برود شروع می کنید فواید و نتایجی را که مدرسه رفتن دارد برای بچه ذکر کردن تا میل و رغبت او برای این کار تحریک بشود... و راه دوم این که عواقب خطرناک مدرسه نرفتن را ذکر می کنید که اگر انسان مدرسه نرود و بی سواد بماند، چنین می شود و چنان می شود...
تشویق و تبشیر کشاندن بچه است از جلو و انذار و ترساندن به معنای اعلام خطر کردن راندن اوست از پشت سر.
...مکرر گفته ایم که نذیر ترساننده نیست. ترساننده ترجمه مخوِّف است. نذیر یعنی اعلام خطر کننده. اگر انسان مثلا از در می خواهد بیرون برود، کسی صدای ناهنجاری ایجاد کند، انسان را ترسانده است ولی این انذار نیست.
📚تبلیغ( انتشارات بینش مطهر)، استاد شهید مرتضی مطهری ص۲۴و۳۳
پ.ن: از سخنان شهید مطهری در رابطه با انذار و تبشیر میتوان نتایج تربیتی زیر را برداشت کرد:
۱.انذار اعلام خطر است نه خطرناک بودن و ترساندن. پس در تنبیه و مدیریت کلاس، متربی باید هر چه بیشتر از نتیجه رفتار خود احساس خطر کند نه از وجود مربی.
۲.در تعلیم و تربیت در بعضی موارد لازم است هم تشویق باشد هم انذار، و در برخی موارد یا تشویق یا انذار.
انذار معمولا مانع افتادن در دام اشتباه و نیز عاملی برای ادامه اشتباهات است و تبشیر موقعی است که انسان می خواهد متربی را به ترک بدی ها و یا اجرای خوبی ها تحریک کند.
هر گاه این دو عامل با یک دیگر همراه شوند خوب طبیعتا دو عامل برای تحریک داریم اما اگر مدل کار تربیتی ما فقط شامل تبشیر و تشویق شود ممکن است فرد دچار رخوت و سستی شود و اگر فقط انذار باشد ممکن است در متربی تنفر ایجاد کند.
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha