فانوس
#پاسخ_به_چهار_پرسش 🔰به مناسبت #هفته_معلم، گروه فرهنگی فانوس تصمیم گرفت تا برخی سوالات مهم را که بر
#پاسخ_به_چهار_پرسش
🔰به مناسبت #هفته_معلم، گروه فرهنگی فانوس تصمیم گرفت تا برخی سوالات مهم را که برای بسیاری از معلمان طرح شده است، با چند تن از اساتید و معلمان پر تجربه این مرز و بوم در میان بگذارد و پاسخ آن ها را برای شما عزیزان نیز منتشر کند.
▪️سوال دومی که از #استاد_حق_شناس پرسیدیم به شرح زیر است:
♨️با توجه به فراز و نشیبهای موجود در نسل جدید به علتگسترش رسانهها و دیگر تغییرات فرهنگی_اجتماعی بهترین راهکارهای مواجهی اثر بخش معلم با نسل امروز چیست؟ لطفا در این باره اندکی توضیح دهید.
✅اما پاسخ تفصیلی ایشان به این سوال:
👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅مساله اصلی، بالا بردن شان معلمی است.
🎥رهبر معظم انقلاب: معلمی کار بسیار بزرگ، مهم و با ارزشی است.
🔶️گشودن گره های معیشتی معلمان نیز کار بسیار لازم و مهمی است که باید انجام بگیرد.
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
@newsfarhangian
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰روز بزرگداشت خیام
28 اردیبهشت ماه
#استاد_شفیعی_کدکنی
#مناسبت_روز
╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮
@fanoosemellatha
╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
فانوس
✅مساله اصلی، بالا بردن شان معلمی است. 🎥رهبر معظم انقلاب: معلمی کار بسیار بزرگ، مهم و با ارزشی است.
🔰سخنی کوتاه پیرامون دغدغه امامخامنهای درباره "حرمت اجتماعیمعلم"
🔶️نقطهی مشترک بسیاری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، مسألهی محوری« حرمت معلم» با تعریف خاصی است که ایشان بیان فرموده اند: منزلت معلمی فقط این نیست که یکی را تکریم و احترام کنند و دستش را ببوسند؛ منزلت معلمی یعنی تأثیرگذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگیِ یک ملت. اگر جامعه معلمان بتوانند این کار را انجام دهند، منزلت معلمی به معنای حقیقی کلمه حفظ شده.« ۱۳۸۴/۲/۱۲»
🔶️ اهمیت این مساله نزد ایشان تاحدی است که در تاریخ ۱۳۹۰/۲/۱۴ به وجوب تکریم معلم و نقشافرینی آحاد جامعه در این رابطه امر فرموده اند.
🔶️با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همیشه راهکارهایی برای موضوعات مختلف مطرح شده در سخنان خود بیان می فرمایند، با جستجوی کلید واژهی " حرمت معلم" در بیانات ایشان، راهکارهای عملیاتی مهمی با مخاطبین نقش آفرین زیر بدست خواهد آمد:
مسئولین(۸۴/۲/۱۲)، نهاد آموزش و پرورش(۹۱/۲/۱۳)، رسانه ها و صدا و سیما( ۹۹/۶/۱۱ و ۹۷/۲/۱۹)، محیط های فرهنگی و هنری(۹۷/۲/۱۹)، معلمان(۹۱/۲/۱۳)، دانش آموزان و خانواده ها( ۸۶/۲/۱۲) و بالاخره عامه ملت ایران(۸۷/۲/۱۲).
🔶️بنابراین میتوان راهکارهای گفته شده توسط امام خامنه ای( حفظه الله) را در پنج بخش: وظائف معلمان، مسئولین، وظائف مشترک معلمان و مسئولان، وظایف معلمان و رسانه ها و وظائف عمومی مضمون بندی کرد.
🔶️معلمان می توانند پس از مطالعهی دیدارهای امام خامنهای با معلمان و دستیابی نظاممند به این راهکارها، از طریق تشکیل گروههای مختلف در سراسر میهن اسلامی، مطالبهگری و اجرای برخی از این راهکارها را در دستور کار خود قرار دهند.
کلیدی ترین راهکار برای بازگرداندن حرمت اجتماعی معلمان، حضور فعالانهی آنها در اجتماع و تاثیرگذاری در روند تاریخی است.
پ.ن: مدتی پیش راهکارهای مقام معظمرهبری را درباره افزایش حرمت اجتماعی معلم، بیرون کشیده و مضمون بندی کردهام اما به خاطر آن که فعالیت در این زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشد، مطلب بالا را به عنوان یکسرنخ و پیشنهاد در کانال قرار دادم تا این دغدغه همهگیرتر شود.
✍رضا نوریفر
#حرمت_اجتماعی_معلم
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
فانوس
✅ حاجی بابایی : سر معلمان کلاه گذاشتند ، رتبه بندی همان قانون خدمات کشوریست 🔻نماینده همدان در خصوص
🔰چرخش عجیب حاجی بابایی در اظهاراتش پیرامون لایحه رتبه بندی معلمان
🔹حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از برگزاری جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش خبر داده و گفته : نظام رتبه بندی معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری کاملاً مجزا و شبیه آنچه در دانشگاهها اجرا می شود، خواهد بود!
حاجی بابایی تاکید کرده که : مبنای لایحه رتبه بندی براساس مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم واستاد معلم خواهد بود، که مبنای حقوق و مزایا در این رویکرد حداقل ۸۰ درصد، اعضای هیات علمی دانشگاهها که هم رتبه و هم سابقه هستند، خواهد بود! / ایسنا
🔹 اظهارات اخیر حاجی بابایی در حالی مطرح شده است که این نماینده مجلس چند روز قبل در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفته بود :
لایحه رتبه بندی معلمان که اخیراً از سوی دولت به مجلس ارائه شده، چیزی جز قانون مدیریت خدمات کشوری نیست و سرِ همه معلمان را کلاه گذاشته اند! ما در لایحه رتبه بندی که تدوین کرده بودیم، قرار شد از همان ابتدا که فرد معلم می شود، حقوقش همانند پایه مربی (۸۰ درصد هیات علمی) در دانشگاه ها باشد و سپس براساس فعالیت های علمی و پژوهشی و با تأیید هیات ممیزی ارتقاء بگیرند. برخی معلمان می گویند سریعتر تصویب کنید! چه چیزی را تصویب کنیم وقتی هیچ یک از منافع فرهنگیان و سند تحول بنیادین را محقق نمی کند؟!
#بسته_خبری
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
@newsfarhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تسلط علمی و وارستگی اخلاقی دو بعد معلمی
🔸 استاد علی حقشناس🔸
#ویژگیهایهویتیمعلم
╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮
@fanoosemellatha
╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
#تامل
🔰تقلب چیست؟(شماره۱)
🟡تقلب کار کسانی است که نمیخواهند در خود یا سازمانی که در آن شرکت دارند، تحول ایجاد کنند.
🟣تقلب مسدود کردن راه جبران اشتباهات گذشته و پیشرفت در مسیر آینده است.
#نقد_آپ #تقلب
#اخلاق_معلمی #ضمن_خدمت
#اخلاق_دانشآموزی #فصل_امتحانات
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
🔰کودک و محتوای نامناسب
🔸️ دکتر سعید رستمی🔸️
(معلم و مدرس دانشگاه)
#نکته_تربیتی
#کودک
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
#تامل
🔰تقلب چیست؟(شماره ۲)
🟢تقلب مساوی است با پذیرش وضع موجود.
🟠تقلب فرار از مشکلات و ضعفهاست.
🟡تقلب پاککردن صورتمساله است.
پ.ن: تقلب به دو صورت شخصی و سازمانی بروز پیدا می کند.
#نقد_آپ #تقلب
#اخلاق_معلمی #ضمن_خدمت
#اخلاق_دانشآموزی #فصل_امتحانات
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
10.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا از معلمی خسته میشویم؟
پرسش یک مسأله اساسی در زیست معلمانه...
🔹استاد علی حقشناس🔹
کمیّت کار آدم ها را خسته نمی کند،
فقدان انگیزه آدمها را خسته می کند.
#با_معلمی
#در_معلمی
#علت_خستگی_معلمان
#انگیزه_در_معلمی
_______________
🌸فانوس رهیافتی در زیست معلمانه...
🌸با فانوس همراه شوید:
👇👇👇
🍃 *ایتا:*
eitaa.com/fanoosemellatha
🍃 *تلگرام:*
t.me/fanoosemellatha
🍃 *واتساپ:*
https://chat.whatsapp.com/Gu3McRV2zseCMDxHeB3qRG