فانوس
♨️طنز تلخ با بازي رئیس جمهور و وزير آموزش و پرورش 🔰حالا می فهمم... نویسنده: فانوس 🔹دو، سه روزی اس
♨️آخرین خبر :چرا روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حضوری شرکت نکرد؟
akhr.ir/6752534
پ.ن: با توجه به انتقادات مطرح شده به عدم حضور رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس توسط کانال ها و سایت های مختلف( از جمله کانال فانوس) بهتر دانستیم توجیه رئیس دفتر ریاست جمهوری را در این رابطه انتشار دهیم تا جمع بندی این مساله توسط خود عزیزان صورت پذیرد و ان شآء الله بر ذمه هیئت تحریریه چیزی نباشد. آقای واعظی فرموده اند حضور رئیس جمهور در مدرسه باعث تجمع افراد می شود( نقل به مضمون) حال آن که این مساله لا اقل در محیط مدارس توسط همراهان رئیس جمهور شاید قابل مدیریت بود.
به نظر میرسد نقد دکتر محمود مهر محمدی که از لینک زیر میتوان پی جوی آن شد برای جمع بندی واقع بینانه مفید باشد.👇👇👇
https://eitaa.com/fanoosemellatha/845
#بازگشایی_مدارس
#بسته_خبری
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#بخوانید
✅بود بازرگان و او را طوطیای
در قفس محبوس، زیبا طوطیای...
✍فانوس
مولوی در حکایت طوطی و بازرگان، که طوطی طبق پیام دوستانش خود را به مُردن میزند تا از قفس رهایی یابد، نکته ای بس نغز در مسائل ارشادی و تربیتی آورده که برای همه به ویژه معلمان آموزنده است. و آن اینکه پند دادن به عمل، قویتر و مقبولتر از موعظه کردن های بیخاصیت لفظی است:
گفت طوطی: کو به فعلم پند داد
که رها کن لطف ِ آواز و وِداد...
چنانکه استاد علی حقشناس نیز معتقدند:
💎شما با زبانت آموزش می دهی و با رفتارت پرورش ایجاد میکنی.
💎بچه ها نسبت به شنیدنی هایشان حساس نیستند نسبت به دیدنی هایشان حساس هستند.
💎شنیدنی ها دست مایه دانش است و دیدنی ها دست مایه تربیت.
پ.ن:داستان طوطی و بازرگان را از دفتر اول مثنوی معنوی بخش یازدهم بخوانید.
🌺🌺🌺🌺
#معلم
#روش_های_تربیتی
#تعلیم_تربیت
🍃با فانوس همراه شوید🍃
👇👇👇👇👇👇
📲 eitaa.com/fanoosemellatha
📲 t.me/fanoosemellatha
✅درنگ
پدرم هرگز به من نگفت که چگونه زندگی می کند، او زیست و به من اجازه داد تا با نگاه کردن به او، زندگی کنم !
•┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈•
@fanoosemellatha
#معرفی_کتاب
♨️گلچینی از نظرات امام خامنه ای درباره آموزش و پرورش در سه کتابِ:
✅معلم باید در خط مقدم باشد:
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون معلمان و آموزش و پرورش از سال۶۶تا۹۷
گردآوری و تدوین: سعید ابوالقاضی
انتشارات شهید کاظمی
تعداد صفحات:۱۹۵
از مهم ترین خصوصیات این کتاب علاوه بر زیبایی چاپ و دسته بندی خوب مطالب، ارائه ی نمودار خلاصه برخی مباحث در چند صفحه پایانی است اما در این کتاب در رابطه با دانشگاه فرهنگیان کاری نشده است.
✅سایه ی نبی:
مولف: غلامحسین جعفری
انتشارات جهاد دانشگاهی واحد مازندران
تعداد صفحات:۲۳۰
ازخصوصیات این کتاب این است که علاوه بر ارائه نظرات امام خامنه ای در رابطه با آموزش و پرورش، دیدگاه های شهید مطهری و امام خمینی را نیز انتقال داده اند و برخی از مباحث این کتاب مانند:دانشگاه فرهنگیان و لوازم آموزش و پرورش در کتاب معلم باید در خط مقدم باشد، نیامده است.این کتاب نسبت به دو کتاب دیگر تفصیلی تر است.
✅منشور معلمی در کلام مقام معظم رهبری:
به کوشش معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان
ناشر:دانشگاه فرهنگیان
تعداد صفحات:۱۵۰( قطع جیبی)
ویژگی مهم این کتاب خلاصه تر بودن آننسبت به دو کتاب گذشته است. این کتاب مانند کتاب معلم باید در خط مقدم باشد صرفا به بیان نظرات امام خامنه ای اکتفا کرده است.
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
عرفان معلم.pdf
586.9K
#بخوانید
♨️فایل پی دی اف عرفان معلم.
🔰همراهان بزرگوار کانال فانوس. همان طور که قبلا گفته شد مدت کوتاهی، ارسال صوت های جدید عرفان معلم متوقف می شود تا عزیزان بتوانند با تامل بیشتری به مقدمات بحث که طی پنج جلسه گفته شد بپردازند.
بنا بر این در جهت سهولت کار، متن پیاده شده جلسات را خدمت شما ارائه می دهیم.
لطفا پس از مطالعه و دقت نظر، انتقادهای خود را به آیدی ادمین کانال ارسال کنید.👇
@A_fanoos
#عرفان_معلم
•✾•🍀🌹☘•✾•
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
♨️«آموزشوپرورش» و «علوم انسانی»؛ دو هدف استعمار نو
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔰استعمار به دو روش و صورت است:
یک. استعمار کهنه و قدیمی؛ در این نوع از استعمار، کشوری که استعمارگر است، کشوری دیگر را فقیر، عقبمانده، ضعیف و ناتوان نگه میدارد تا فقر و جهل و بیماری بر آن مسلط باشد. این استعمار آشکار و کهنه است.
دوم. استعمار نو؛ یعنی اینکه استعمارگر، کشوری را آباد کند، وضعیت بهداشت آن را بهبود بخشد، و فقر و بیسوادی را از چهرۀ آن برچیند؛ اما این کشور سالم، قوی و ثروتمند در جهت منافع استعمارگر مصرف شود؛ یعنی بهداشت، ثروت، سواد و معلوماتش در خدمت استعمارگر قرار گیرد.
این دو شیوۀ استعمار با هم متفاوتاند. شیوۀ اول، استعماری اجباری و تحمیلی است. در این شیوه، کشوری را فقیر، بیسواد، ناتوان و دور از بهداشت نگه میدارند تا بتوانند بر آن تسلط پیدا کنند. شیوۀ دوم، استعماری بهظاهر غیراجباری و غیرتحمیلی است. در این شیوه، کشوری را درعین باسوادی، استعمار میکنند، و درعین خوب بودنِ وضع بهداشت، در چنگ میگیرند، و درعین قدرت نظامی و ثروت، آلت دست نگه میدارند. نوع دوم، استعمار پیچیدهتری است. در این شیوه، برنامۀ استعمارگر کار کردن روی کتابها، روی درسها و روی آموزشوپرورش است؛ چشم او به علوم_انسانی دانشگاههاست. اگر استعمارگر بتواند در کشوری علوم انسانی دانشگاهها را در چنگ داشته باشد، آن کشور بیزحمت در چنگ اوست؛ یعنی چنین کشوری خرج استعمار خودش را هم خودش میپردازد، و هزینۀ استعمار را خودش به عهده میگیرد! حتی وسیلهای میشود برای اینکه استعمارگران بتوانند کشورهای دیگر را نیز استعمار کنند.
#آموزشوپرورش
#سند2030
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
✅روش های پیشگیری از کرونا در مدارس.
#بازگشایی_مدارس
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#تربیت_مطهر
♨️ اثر تربيتى سختی در زندگی انسان / اکسیر حیات
🔷سختى و گرفتارى، هم تربيت كننده فرد و هم بيدار_كننده ملتهاست. سختى، بيدار سازنده و هوشيار كننده انسانهاى خفته و تحريك كننده عزمها و ارادههاست.
🔷شدائد همچون صيقلى كه به آهن و فولاد مى دهند، هر چه بيشتر با روان آدمى تماس گيرد او را مصممتر و فعّالتر و برندهتر مىكند؛ زيرا خاصيت حيات اين است كه در برابر سختى مقاومت كند و بطور خودآگاه و يا ناخودآگاه آماده مقابله با آن گردد.
🔷سختى همچون كيميا، خاصيت قلب ماهيّت كردن دارد، جان و روان آدمى را عوض مىكند. اكسير حيات دو چيز است: عشق و بلاء.
🔷اين دو، نبوغ مى آفرينند و از موادّ افسرده و بى فروغ، گوهرهايى تابناك و درخشان به وجود مىآورند.
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج1، ص 180
#روشهای_تربیتی
#عوامل_تربیت
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
#اطلاعیه
🔰مقاله" راهکارهایی برای تدریس مجازی بهتر" به قلمِ فانوس
به زودی در همین کانال...
#بازگشایی_مدارس
#مدرسه_مجازی
┈••✾•🍀🌹☘•✾•┈
فانوس، رهیافتیدر زیستِمعلمانه
💡 eitaa.com/fanoosemellatha
💡 t.me/fanoosemellatha
نامه به مسئولین آموزش و پرورش.pdf
282.7K
🔰نامه ای مهم به مسئولین آموزش و پرورش!
✍دکتر سید علی آذین
(متخصص پزشکی اجتماعی
و نایب رئیس انجمن علمی پزشکی اجتماعی ایران و عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی.)
@DrAzinClinic
@fanoosemellatha