هدایت شده از حوزه انقلابی
🔘بیانیه بیش از ۵۰ تشکل حوزوی در خصوص رسالت های تمدنی دولت اسلامی:
بسم الله الرحمن الرحیم
با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و رسالت تشکیل دولت و جامعه و تمدن اسلامی، بعد از آسیب شناسی عمیق نسبت به برنامه های اجرا شده نظام کارشناسی غربی در کشور در چلّه اول انقلاب، موارد ذیل به عنوان مشکلات اساسی کشور تشخیص داده شد :
▫️۱_ ساخت مجتمعهای مسکونی آپارتمانی ( به عنوان ریشه چالش های بهداشتی فرهنگی و اقتصادی کشور )
▫️ ۲_ گسترش آموزش و پرورش غربی مدرک گرا در ایران
▫️۳_ احتکار زمین و عدم اجرای قانون مترقی احیای موات
▫️۴_ طراحی نهادهای موازی در کنار مساجد توسط شهرداری ها، وزارت بهداشت و ارشاد و ... و نادیده گرفتن زندگی در محله
▫️۵_ محرومیت زدایی و حمایت از مستضعفین بر اساس الگوهای غلطی مانند تسهیلگری (پیشنهاد سازمان ژاپنی جایکا) و توانمندسازی (پیشنهاد بانک جهانی)
▫️۶_ عدم تشکیل شبکه ملی اطلاعات و اشغال شبکه اجتماعی کشور توسط دشمن
▫️۷_ استفاده از پول اعتباری در مبادلات و خلق افسارگسیخته پول توسط بانک ها و استفاده از دلار به عنوان ارز واسط
▫️۸_ عمومی نشدن تجارت و عدم توجه دولت به ساخت بازارهای وقفی و رایگان
لهذا برای مواجهه صحیح با آسیب های فوق الذکر ، تغییر بنیادین در نظام کارشناسی کشور توسط ریاست محترم جمهور و همه دلسوزان انقلاب اسلامی یک ضرورت است.
در بیانیه های بعدی درباره نقشه اصلاح سازمان برنامه و بودجه و نظام کارشناسی کشور ، مباحث بیشتری را مطرح خواهیم نمود.
۹ دی ۱۴۰۱
✍تشکل حوزوی «جهاد تبیین»
✍مدرسه تمدنی «بینات» ( مشهد)
✍اندیشکده «تمدن نوین اسلامی»
✍موسسه فرهنگی « دین فطری »(مشهد)
✍ «جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی» (مشهد)
✍تشکل «طور سینا»
✍ستاد حوزوی « إحیاء فریضتین »
✍پژوهشکده «سبک زندگی شیعی»
✍موسسه «فرهنگ اسلامی»
✍اندیشکده حکمرانی «معراج»
✍گروه آموزشی «شاکران»
✍موسسه فرهنگی هنری «الامام المامون» عجل الله تعالی فرجه الشریف
✍تشکل حوزوی «سعداء قم»
✍موسسه «تمدن مهدوی»
✍کانون «امام رئوف» علیه السلام
✍موسسه «صهیونیست شناسی»
✍مرکز تحقیقاتیِ تمدن اسلامی «طاها»
✍مجموعه آموزشی «رایحه سیب»
✍مجموعه «سفره تندرستی»
✍کانون سلامت «محیا»
✍کانون فرهنگی «ترنم»
✍موسسه «رویش مهدوی»
✍تشکل طلبگی «قیام»
✍موسسه قرآنی «طاووس اهل الجنة»
✍دارالشفاء «حضرت نرجس خاتون»علیها سلام
✍گروه جهادی «شهید علی تمام زاده»
✍اندیشکده «برکت»
✍مؤسسه «طب الأئمه»علیهم السلام
✍ستاد احیای طب اسلامی در کشور
✍موسسه «بلد طیب»
✍مجموعه «محبین آل یاسین» علیهم السلام
✍موسسه «برکت» بوشهر و فارس
✍موسسه «سبک زندگی برتر» ملایر
✍موسسه «ریحانه النبی» علیهماالسلام
✍قرار گاه سلامت «جواد الائمه» علیه السلام
✍گروه فرهنگی «شهیده زینب کمایی»
✍موسسه «اصحاب الیمین»
✍آموزشگاه آزاد «رحیق»
✍موسسه فرهنگی زیارتی «راهیان نور»
✍مجموعه سلامت «فطا»
✍مجموعه تمدنی«عین الحیات»
✍موسسه «احیای سلامت» شعبه قم
✍مرکز تحقیقات طب وعلوم اسلامی «الشفاء»
✍کانون فرهنگی جهادی «بانوی تمدن ساز»
✍مجموعه «طبالنور»
✍موسسه فرهنگی قرآن وعترت «نخل»
✍موسسه قرآنی «طلوع مهر النبی» ص
✍گروه فرهنگی «امام هادی» علیه السلام
✍گروه ترویج سبک زندگی اسلامی«ره نما»
✍موسسه پژوهشی امام رضا (علیه السلام )
✍نهضت تربیتی «حضرت سیدالشهدا» علیه السلام
✍مرکز تحقیقاتی اموزشی «طب النبی»
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از T124.ir
💎پاسخی به تفسیر غلط روایت اُطْلُبُوا الْعلْمَ وَلَوْ بالصّين 💎
🔷بايد گفت كه واژه علم در چنين رواياتي، مطلق نيست و «ال» در «العلم»، الف و لام جنس و استغراق كه به مفهوم هر علمي باشد، نيست بلكه الف و لام «عهد» است، يعني علم معهود و مطلوب دين را ـ كه ويژگيها و ماهيت چنين دانشي در ديگر روايات و آيات قرآني بيان شده است ـ هر كجا يافتيد، بياموزيد، گرچه اين آموختن، مستلزم طي مسافتهاي دور و دراز باشد.
🔷ذكر «چين»، بيانگر نهايت اهتمام دين اسلام به علم مطلوب است، يعني همان علمي كه موجب خشيت و خضوع در برابر خداوند ميشود و يا علمي كه مربوط به معاش است و از وحي و انبياي الهي نشأت گرفته است، نه آن كه بلاد كفر ميتوانند منشأ و مصدر علم مطلوب باشند.
🔷همانگونه كه روايت امام صادق عليه السلام: اُطلُبوا العلم ولو بخوض اللُّجَج (دانش بجوييد ولو با فرو رفتن در اعماق درياها) بيانگر اهميت علم مطلوب است، نه آن كه فيالمثل نظر به علم غواصي داشته باشد. ضمن آن كه تعبير «ولو بالصين» يا «ولو بلغ الصين» تعبير رايجي در آن روزگار و كنايه از نهايت مسافت بوده است، مثل اين روايت:
وَالرِّجُلُ يَذْكُرُ بَعْدَ ما قامَ وَ تَكَلِّمَ وَ مَضي في حَوائجه انِّهُ انِّما صَلّي رَكْعَتَيْن فيالظُّهْر وَ الْعَصْر وَ الْعَتَمَة وَ الْمَغْرب قال [الصادق عليه السلام]: يَبْني عَلي صَلوته فَيُتَّمُهاوَلَوْ بَلَغَ الصّينَ وَلايُعيدُ الصِّلاةَ
🔷از امام صادق عليه السلام سئوال شد: فردي بعد از آن كه نمازش را به پايان برد، برخاست، سخن گفت و به دنبال كار خود رفت؛ ناگاه به يادآورد كه تنها دو ركعت از نماز ظهر، عصر، عشاء و يا مغرب را به جا آورده است و نماز را سلام داده است، در اين صورت چه بايد كند؟ امام عليه السلام فرمود: همان نماز را تمام ميكند و لازم نيست نمازش را دوباره از آغاز بخواند ولو آن كه تا چين رفته باشد.
تعبير ولو بالصين يا ولو بَلَغَ الصين، هيچ مفهومي فراتر از «نهايت مسافت» ندارد.
🔷ضمناً بايد توجّه داشت كه تعميم روايات معدودي چون «اُطْلُبُوا الْعلْمَ ولَوبالصين» به هر علم و هر منبع و سرچشمهاي از علم، با روايات فراواني كه منبع مشروع «علم» را منحصر به وحي و اهل البيت: ميدانند، تعارض پيدا خواهد كرد و طبق اصول و قواعد جمع بين احاديث، بايد روايات را به گونهاي معنا كرد كه چنين تعارضي رخ ندهد و در نهايت اگر هم تعارض مرتفع نگردد، روايات ضعيفتر (از جهت كميت، دلالت و سند) تحتالشعاع، روايات قويتر قرار خواهند گرفت.
#طب_اسلامی
#نشر_حداکثری
🔶کانال خبرگزاری طب اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/3095134386C5a05e04158
💎خواص درمانی حجامت💎
از جمله خواص درمانی اثبات شده وتجربه شده حجامت👇👇👇
✍برطرف کردن انسداد عروق وپیشگیری از سکته های مغزی وقلبی
✍تنظیم ترکیبات خون،کاهش چربی و کلسترول،تری گلیسرید و قند خون و رفع غلظت خون
✍درمان سردردهای شدید مانند میگرن وسینوزیت،آرامش اعصاب،افزایش هوش وحافظه،قوت بینایی وجلای چشم
✍درمان ناراحتی های پوست وخارش بدن، جوش،کهیر،لک و پیس صورت وآلرژی ها
✍درمان آسم،تنگی نفس،واریس، رماتیسم،دیسک کمر،آرتروز و بسته شدن دریچه قلب
✍تقویت و واکسینه بدن در مقابل سرماخوردگی و ویروس های بیماری های مختلف و مسمومیت ها
✍درمان ریزش موی سر وهمچنین تقویت رشد موها
✍بهبود درد اندامهای بدن،رفع قولنج،بی حالی، کسلی،سنگینی بدن،اسپاسم عضلات،بهبود بیماری های زنان
🔻«حجامت بدن را سالم و عقل را استوار می نماید.»
✍به تجربه ثابت شده است که حجامت در اطفال و کودکان موجب افزایش رشد قد و وزن، رفع لاغری، بی اشتهایی، ضعف، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی و کاهش اختلالات رفتاری و بی قراری و پرخاشگری در ایشان و درمان زردی و آبله و در نهایت واکسیناسیون در برابر بیماریها می شود.
⚠️علایم نیاز به حجامت
🔴گرچه علایم نیاز فوری به حجامت بر تشخیص طبیب متکی است اما برای عموم مردم نشانههای روشنی دارد که عبارتند از:
1⃣احساس گرمی و داغ شدن.
2⃣مورمور شدن پوست.
3⃣احساس کاذبی که فرد تصور کند روی پوستش مورچه یا حشره ای راه می رود.
4⃣برافروختگی و قرمزی صورت.
5⃣پر بودن رگ های چشم.
6⃣خارش پوست.
7⃣خستگی مفرط بدون ضعف بدن.
8⃣چرت زدن هنگام روز.
9⃣فشار خون بالا.
🔟خواب رفتن دست و پا
⬅️و ...
⚠️🚫توجه داشته باشید که به طور کلی، حجامت برای تمام افراد مورد نیاز است و علایم فوق به معنی نیاز ضروری حجامت می باشد.
#طب_اسلامی
#حجامت
#نشر_حداکثری
@farajghasemi
════✤✾🍃✾✤════
هدایت شده از اعمال یداوی رحیق/فرج قاسمی
🕌کاروان زیارتی کربلای معلی
🌐در شب آرزو ها (لیله الرغائب)
🚌دوسر زمینی ۵/۳۰۰/۰۰۰ تومان
✈️دو سر هوایی ۱۰/۵۰۰/۰۰
👤با مدیریت قاسمی ، اویسی
شماره جهت ثبت نام
📞09102820542
هدایت شده از اعمال یداوی رحیق/فرج قاسمی
💠شروع فعالیت تبلیغاتی و تبادل در کانال اعمال یداوی(استاد قاسمی)
جهت تبادل یا رزرو تبلیغات به کانال زیر مراجعه و تعرفه ها را مشاهده فرمایید👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2572484875C7243b35697
18.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتما ببینید👌
🔷حاج سید محمود شمس معروف به زانگ هی می باشد که در چین به دلیل کاردانی و استعدادش به فرماندهی نیروی دریایی آن سرزمین برگزیده می شود.
🔹حاج سید محمد شمس در سال 1421 میلادی به قاره امریکا و استرالیا مسافرت کرده و از آن سرزمین دیدن کرده است از خصوصیات بارز حاج سید محمود شمس ایمان صمیمی آن به دین اسلام بوده که علاوه بر رفتن به حج، ساخت چندین مسجد در گوشه و کنار جهان از جمله در فیلیپین، جزایر مالاگا و اندونزی می باشد.
🔹 اولین نقشه آمریکا بوسیله یک وکیل چینی از عتیقه فروشی در شانگهای به قیمت 500 دلار خریداری شده است. خود نقشه متعلق بسال 1763 م می باشد ولی بر روی نقشه نوشته شده این نقشه کپی از نقشه ای می باشد که در سال 1418 میلادی کشیده شده است.
#سید_محمود_شمس
#آمریکا
#کریستف_کلمپ
#طب_اسلامی
#فرج_قاسمی
🔶کانال اعمال یداوی رحیق/استاد فرج قاسمی
https://eitaa.com/joinchat/1759838228Cbcd844697c
🔶آداب نوزاد قبل از بریدن ناف🔶
▫️اگر تمام پزشکان، اطباء، دانشمندان، متخصصین اطفال، ماموران بهداشت جهانی و ... را یک جا جمع کنند و سوال زیر را از آنها بپرسند چه پاسخی دارند؟
◽️برای نوزادی که تازه متولد شده است و هنوز ناف او را قطع نکردهاند چه برنامهای دارد که برای او مفید باشد؟
◻️سکوتی از جنس "نمیدانیم" آن محفل را در مینوردد
⬜️پس در پیشگاه معصوم علیه السلام اظهار جهل کرده و زانوی تعلم باید زد
💠ابی یحیی رازی میگوید: امام صادق علیه السلام به من فرمودند وقتی فرزندی از شما متولد میشود با او چه کار میکنید؟
عرض کردم: نمیدانم چکار کنیم
حضرت فرمودند:
🔹 باید به اندازه یک عدس جاوشیر در آب حل کرده و داخل بینی راست نوزاد دو قطره و بینی چپ او یک قطره بچکانید.
🔹و داخل گوش راستش اذان و گوش چپ او اقامه بخونید.
اگر چنین کنید هیچ وقت دچار فزع (ترس و از جا پریدن، ترس در خواب و جیق کشیدن) نمیشود و تا ابد دچار بیماری ام الصبیان(بیماریهای مربوط به کودکان) نمیگردد
الكافي (ط - الإسلامية)، ج2، ص: 572
@farajghasemi
════✤✾🍃✾✤════
🔰انواع سرلاک ها کودک
📢برای کسانی که سلامتی کودکشان بااهمیت هست.
✅طبیعی ارگانیک سالم بهداشتی
✅بهترین جایگزین سرلاک های صنعتی
✅ مفید برای رشد استخوان ماهیچه و عضلات کودک شما ✅ بالا بردن سیستم دفاعی بدن
✅ مفید برای کودکان که کمبود آهن دارند و رشد آن ها متوقف شده است
✅ سرشار از ویتامین های گروه B و ویتامین C
و...
👈 یک میان وعده مغذی و خوشمزه برای کودکان بالای 6 ماه.
🛒عرضه در فروشگاه محصولات طبیعی رحیق
✈📦ارسال به سراسر کشور
☎️جهت سفارش محصولات به شماره
📠 +98 939 230 2525
@rahigh124
در واتساپ,ایتا پیام بدید😍😍
✅کانال فروشگاه در ایتا:
http://eitaa.com/Rahigh124124
✅پیج اینستاگرام فروشگاه رحیق:
https://instagram.com/rahigh124
✅پیج روبیکا فروشگاه رحیق:
https://rubika.ir/rahigh124
🔶آناتومی انسان در طب اسلامی🔶
امام جعفر صادق علیه السلام در پاسخ به پرسش یک نصرانی پیرامون تشکیلات و خصوصیّات بدن انسان به تعداد استخوان ها و ظایف رگ ها پرداخته اند.
سَالِمٌ الضَّرِیرُ؛ إِنَّ نَصْرَانِیّاً سَأَلَ الصَّادِقَ علیه السلام عَنْ تَفْصِیلِ الْجِسْمِ- فَقَالَ علیه السلام إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى خَلَقَ الْإِنْسَانَ عَلَى اثْنَیْ عَشَرَ وَصْلًا- وَ عَلَى مِائَتَیْنِ وَ سِتَّهٍ وَ أَرْبَعِینَ عَظْماً- وَ عَلَى ثَلَاثِ مِائَهٍ وَ سِتِّینَ عِرْقاً- فَالْعُرُوقُ هِیَ الَّتِی تَسْقِی الْجَسَدَ کُلَّهُ وَ الْعِظَامُ تُمْسِکُهَا- وَ اللَّحْمُ یُمْسِکُ الْعِظَامَ وَ الْعَصَبُ یُمْسِکُ اللَّحْمَ وَ جَعَلَ فِی یَدَیْهِ اثْنَیْنِ وَ ثَمَانِینَ عَظْماً- فِی کُلِّ یَدٍ أَحَدٌ وَ أَرْبَعُونَ عَظْماً مِنْهَا فِی کَفِّهِ خَمْسَهٌ وَ ثَلَاثُونَ عَظْماً وَ فِی سَاعِدِهِ اثْنَانِ- وَ فِی عَضُدِهِ وَاحِدٌ وَ فِی کَتِفِهِ ثَلَاثَهٌ فَذَلِکَ أَحَدٌ وَ أَرْبَعُونَ عَظْماً- وَ کَذَلِکَ فِی الْأُخْرَى وَ فِی رِجْلِهِ ثَلَاثَهٌ وَ أَرْبَعُونَ عَظْماً- مِنْهَا فِی قَدَمِهِ خَمْسَهٌ وَ ثَلَاثُونَ عَظْماً وَ فِی سَاقِهِ اثْنَانِ- وَ فِی رُکْبَتِهِ ثَلَاثَهٌ وَ فِی فَخِذِهِ وَاحِدٌ وَ فِی وَرِکِهِ اثْنَانِ- وَ کَذَلِکَ فِی الْأُخْرَى وَ فِی صُلْبِهِ ثَمَانِیَ عَشْرَهَ فَقَارَهً- وَ فِی کُلِّ وَاحِدٍ مِنْ جَنْبَیْهِ تِسْعَهُ أَضْلَاعٍ- وَ فِی وَقَصَتِهِ ثَمَانِیَهٌ وَ فِی رَأْسِهِ سِتَّهٌ وَ ثَلَاثُونَ عَظْماً وَ فِی فِیهِ ثَمَانِیَهٌ وَ عِشْرُونَ وَ اثْنَانِ وَ ثَلَاثُونَ.
🔷روزى يك فرد نصرانى به نام سالم ضرير به محضر مبارك امام جعفرصادق عليهالسلام شرفياب شد و پيرامون تشكيلات و خصوصيّات بدن انسان سؤالهائى را مطرح كرد؟
امام جعفر صادق عليهالسلام در جواب او اظهار داشتند :
🔳خداوند متعال بدن انسان را از دوازده قطعه تركيب كرده و آفريده است، تمام بدن انسان داراى 246 قطعه استخوان ، و 360 رگ مىباشد.
رگها جسم انسان را سيراب و تازه نگه مىدارند، استخوانها جسم را پايدار و ثابت مىدارند، گوشتها نگهدارنده استخوانها هستند، و عصبها پى نگهدارنده گوشتها مىباشند.
دستهاى انسان را با 82 قطعه استخوان آفريده است، كه در هر دست 41 قطعه استخوان وجود دارد و در كف دست 35 قطعه، در مچ دو قطعه، در بازو يك قطعه؛ و شانه نيز داراى سه قطعه استخوان مىباشد.
و همچنين هر يك از دو پا داراى 43 قطعه استخوان است، كه 35 قطعه آن در قدم و دو قطعه در مچ و ساق پا؛ و يك قطعه در ران .
و نشيمنگاه نيز داراى دو قطعه استخوان مىباشد.
و در كمر انسان 18 قطعه استخوان مهره وجود دارد.
و در هر يك از دو طرف پهلو، 9 دنده استخوان است، كه دو طرف 18 عدد مىباشد.
و در گردن هشت قطعه استخوان مختلف هست .
و در سر تعداد 36 قطعه استخوان وجود دارد.
و در دهان 28 عدد تا 32 قطعه استخوان غير از فكّ پائين و بالا، موجود است.
👈معمولا انسانها تا سنين بيست سالگى، 28 عدد دندان دارند؛ ولى از سنين 20 سالگى به بعد تعداد چهار دندان ديگر كه به نام دندانهاى عقل معروف است، روئيده مىشود.
📚بحار الأنوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار، ج۴۷، ص: ۲۱۹-۲۱۸
#تفصیل_جسم
#آناتومی_استخوانی
#معجزه_ی_بیان
#فرج_قاسمی
@farajghasemi
════✤✾🍃✾✤════