eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15.3هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
نجات فضای مجازی.mp3
1.53M
🎙| استاد فرج نژاد: فضای مجازی باید از شرّ دیکتاتورهای دموکراسی‌نما یعنی آمریکا و انگلیس، نجات پیدا کند. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡 شهر آرمانی یهود (قسمت چهارم) 🔦 در اندیشه‌ی صهیونیستی، واژه‌ی عبری عالیاه که اصطلاحی دینی و به معن
💡شهر آرمانی یهود (قسمت پنجم) 🔦 استاد توفیقی در کتاب «آشنایی با ادیان بزرگ» می‌نویسد: معاد نه در تورات، بلکه در هیچ جای «عهد عتیق» نیامده است، پس باید گفت که تعبیر کلی آخرت در تثنیه 16:8 و مراثی ارمیا 18:4، به معنا‍‌ی عاقبت دنیوی است. 🔦 از نظر تورات (در سفر لاویان، باب 26 و سفر تثنیه، باب 28) دین‌داری در جلب نعمت‌های این جهان و بی‌دینی در سلب آنها تاثیر و قطعی دارند. اعتقاد به جاودانگی روح، از قدیم در میان بنی‌اسرائیل وجود داشته و در چند فراز «کتاب مقدس» بدان اشاره شده است 🔦 ولی آن باور پس از بازگشت از «بابل» با عقیده به جاودانگی روح، نزد آن قوم و قیام مسیحا [منجی موعود] پیوند خورد و اعتقاد به رستاخیز مردگان، پس از پیروزی خیر بر شر [در همین جهان] را پدید آورد. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 110، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|جنگ قومیتی، نژادها و طوایف - بخش اول 👤استاد محمد حسین فرج نژاد 📆24 تیر 1398 ⬇️فیلم با کیفیت: 🌐 aparat.com/v/4ujyl 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
💡خون‌های رنگین یهودی 🔦 یهودیان صدر اسلام هم که به آیین اصیل موسوی نزدیک‌تر بودند، به دلیل وجود همین روحیه‌ی برتری نژادی می‌گفتند: هرگز آتش دوزخ جز چند روزی به ما نخواهد رسید. آن‌چنان خود‌پسندی بر آنان غلبه یافته بود که در روز محاسبه هم خون یهودی را رنگین‌تر از دیگران می‌دانستند. 🔦 البته آیه‌ای نازل شد که این اندیشه را رد می‌کرد: بگو آیا پیمانی از خدا گرفته‌اید - پس خداوند هرگز از پیمانش تخلف نمی‌ورزد - یا چیزی را که نمی‌دانید به خدا نسبت می‌دهید؟ و همچنین در جایی دیگر می‌فرمایند: [فضیلت و برتری] به آرزو‌های شما و آرزوهای اهل کتاب نیست؛ هر کس بد کند، کیفر داده می‌شود و کسی را جز خدا، ولی و یاور خود نخواهد یافت. 🔦 پروردگار، ملاک برتری را تنها پرهیزکاری و ایمان درست می‌داند، نه پندارها و آرزوهای قومی و قبیله‌ای. برخلاف این سخن الهی، در «تورات» می‌خوانیم که خدا حتی پس از ارتداد هم مردم خاص و برگزیده‌ی خود را دوست دارد! و ایشان را مجاناً دوست دارد. همان ادعای یهودیان صدر اسلام، امروزه به شکلی ناخوشایند، در تورات تحریف شده و «تلمود» وجود دارد که می‌گویند: یهودیان اصلا عذاب نمی‌شوند. آتش جهنم تسلطی بر ارواح گناه‌کار اسرائیل ندارد. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 110 و 111، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
💡معاد مادی یهودی (قسمت اول) 🔦بحثی درباره‌ی آخرت‌شناسی نزد یهودیان وجود دارد، که به این شرح است: یکی از موضوع‌هایی که در تورات کمتر مورد توجه قرار گرفته، مسئله‌ی آخرت است. دانشمندان یهود برای اثبات معاد در «تورات» به مواردی استناد کرده‌اند که هرگز صراحت نداشته است. سپس نویسنده، یکی از استدلال‌های تلمودی را در اثبات جهان آینده می‌آورد. 🔦 درباره‌ی معاد مادی یهودی، سخنان علی عزت بگوویچ از اندیشمندان جهان اسلام بسیار روشنگر است: در میان تمامی ادیان، یهودیت، دینی دنیوی و دارای تمایلات چپ است. بهشت دنیوی موعود و کلیه‌ی تئوری‌های یهودی مطروحه، از این تمایل ناشی می‌شود. 🔦 «کتاب ایوب»، رویای تحقق عدالتی است که باید در این دنیا محقق شود؛ یعنی در آن دنیا نه، بلکه در این دنیا فورا باید تحقق یابد...! یهودیان خبر از آمدن «ملکوت خداوند» را قبل از آمدن عیسی(ع) داده‌اند، اما آنها برخلاف مسیحیان نه در آن دنیا که در همین دنیا آن را انتظار می‌کشند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 112، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت اول) 🔦بحثی درباره‌ی آخرت‌شناسی نزد یهودیان وجود دارد، که به این شرح است: یکی
💡معاد مادی یهودی (قسمت دوم) 🔦 ایده‌ی بهشت دنیایی در ذات خود یهودی است، نه تنها از نظر محتوا، بلکه از نقطه‌نظر منبع و سرچشمه نیز چنین است. قالبی یهودی برای تاریخ گذشته و آینده، برای ستم‌دیدگان تمامی دوران‌ها و بدبختی‌ها که فراخوان پرقدرت است. 🔦 این قالب را قدیس «آگوستین» به مسیحیت و «کارل مارکس» یهودی به سوسیالیسم منتقل کرد (برتراند راسل، تاریخ فلسفه غرب). تمامی قیام‌ها، اتوپیار‌ها، سوسیالیسم‌ها و دیگر جریانات که خواستار ایجاد بهشت در روی زمین هستند، در بنیان و ماهیت خود دارای آبشخوری توراتی و عهد عتیقی بوده و ریشه‌ای یهودی دارند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 112 و 113، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت دوم) 🔦 ایده‌ی بهشت دنیایی در ذات خود یهودی است، نه تنها از نظر محتوا، بلکه ا
💡معاد مادی یهودی (قسمت سوم) 🔦 پس از رنسانس که نفوذ تفکرات یهودی و کابالیستی بر اروپاییان بیشتر و پروتستانتیسم توسط مارتین لوتر، تاسیس شد و به سمت تفاسیر عهد عتیقی از «کتاب مقدس» پیش رفت، دین‌های غیر آخرت‌گرا هم سر برداشتند که پروتستانتیسم به عنوان اولین عامل مهم در تضعیف آخرت‌گرایی، سردمدار ادیان غیر آخرت‌گرا شد. 🔦 در کتاب «گنجینه‌ای از تلمود» در بخشی به نام جهان آینده، دیدگاه فرقه‌های گوناگون یهودی بررسی شده است که به قسمتی از آن اشاره میکنیم: صدوقیان (صادوکیان) یکی از فِرق مهم یهود چنین تعلیم می‌دادند که با مردن جسم، روح نیز معدوم می‌شود و مرگ، پایان موجودیت انسان است. 🔦 انکار وجود جهان آینده، با انکار اصل پاداش و مجازات که فریسیان (فرقه‌ی مسلط در یهودیت امروز) برای آن اهمیت بسیاری قائل بودند، توام بود و از این رو فریسیان با این بی‌ایمانی به شدت مبارزه می‌کردند. 🔦 علت ظاهری این امر که چرا صدوقیان، اعتقاد به رستاخیز مردگان را رد می‌کردند، این بود که بنا به عقیده‌ی ایشان، ذکری از این موضوع در اسفار پنج‌گانه‌ی «تورات» نیامده است و فقط در تورات شفاهی که مورد قبول آنها نبود، سخن از معاد به میان آمده است. این نظر صدوقیان را دانشمندان [فریسی] یهود به شدت رد کرده‌اند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 113 و 114، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜تاریخ یهود (دوره نهم) 🔘دوران حضور توام با امنیت یهودیان در عربستان و غرب آسیا، ذیل حکومت اسلام، تا
📜تاریخ یهود (دوره دهم) 🔘 دوران جنگ های صلیبی که از سال 1091 تا 1394م. تداوم یافت. همراه با افول بغداد، با سنگ اندازی های صلیبیون یهودی و مسیحی توسعه طلب، پایتخت عباسیان در قرن هشتم هجری/ چهاردهم میلادی توسط مغولان فتح شد. 🔘در این دوران بسیاری از تجهیزات مالی و جنگ صلیبیون را یهودیان دنیا طلب تامین کردند تا مسلمانان را از جنوب اروپا و اندلس بیرون کنند و نفوذ گسترده تری را بر مسیحیان و اروپائیان داشته باشند. 🔘درباره جنگ های صلیبی، فیلم های متعددی ساخته اند که مسلمانان را متهم به خونریزی شدید و یهودیان را مظلومان ابدی جلوه داده است که برای نجات اروپاییان از شر مسلمانان و اعراب مهاجم(!) تلاش کرده‌اند. 🔘در برخی آثار سینمایی، جنگ های صلیبی را گریزناپذیر جلوه داده‌اند؛ در برخی نیز مظلومیت یهودیان را به تصویر کشیده اند. باید در این تاریخ نگاری مجعول تجدید نظر کرد و هدف مسیحیان و یهودیان صلیبی از فتح بیت المقدس و نابودی جهان اسلام را جدی‌تر مطالعه کرد. 📚 دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 124 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|نگاهی به یهودیت و صهیونیسم 🖇گوشه‌ای از کلاس استاد آرش فهیم، دوره دین و سینما 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
جلسه هفتگی 29 مهر.mp3
43.93M
🎙 صوت نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه» با حضور حجت الاسلام دکتر سعید ارجمندفر 📆29 مهر 1401 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت سوم) 🔦 پس از رنسانس که نفوذ تفکرات یهودی و کابالیستی بر اروپاییان بیشتر و پر
💡معاد مادی یهودی (قسمت چهارم) 🔦 نویسنده سپس استدلال‌های فریسیان درباره‌ی رستاخیز مردگان را از «تورات» آورده و نوشته است: و آنچه آشکار است و خود فریسیان هم نمی‌توانند منکر شوند، این است که هیچ جا در اسفار پنج‌گانه‌ی تورات، درباره‌ی رستاخیز، به طور شفاف سخن گفته نشده است. افزون بر صدوقیان، فرقه‌ی سامره‌ای‌ها (شومرونی‌ها) هم منکر رستاخیز مردگان هستند. 🔦 ولی در اینکه این رستاخیز مورد قبول گروهی از یهودیان در کجاست، باز هم اختلاف وجود دارد، نویسنده در این‌باره نیز می‌فرماید: بین نظریات علمای یهود درباره‌ی مرگ و آخرت، اختلافات بارزی را می‌توان مشاهده کرد. دانشمندان یهود دوران اولیه، دوران ماشیح (مسیح موعود یهود) را با جهان آینده یکی دانسته‌اند. 🔦 طبق نظر آنها، منجی موعود به وضع و نظام فعلی در این جهان پایان داده، نظامی جاودان برقرار خواهد ساخت که در آن افراد عادل و نیکوکار، یک زندگی روحانی فارغ از قید و بند‌های جسم را طی خواهند کرد، در حالی که معلمان دوران بعدی، دوره‌ی ماشیح را یک مرحله‌ی زود‌گذر، واقع در میان دنیای فعلی و جهان آینده می‌دانستند. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 114، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📋 | با سلام و احترام خدمت مخاطبین محترم کانال موسسه رسانه ای استاد فرج نژاد، درخواست داریم سطح رضایت خود را از کانال مشخص کنید: 🌐 EitaaBot.ir/poll/xfjwv 💬 پیشنهادات و انتقادات خود را به آیدی @admin_eeita بفرستید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🏦عطش بی‌پایان بانک‌ها برای مکیدن خون مردم جهان 💰در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی - آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. 💰بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربرد همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. ما هم به عنوان بانک، واسط بین اسلحه سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. 💰اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد؛ هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکار سیستم سرمایه‌داری می‌شوند. 💰در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آن‌ها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 📕مقاله آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی، نشریه خردورزی، مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 1.mp3
2.37M
📻 | معرفی فضای مجازی و روند آموزش کار در این فضا 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
❓ تعامل رسانه با جامعه به چه نحو است؟ 🌐 پرسیده می‌شود اگر که جامعه اصلاح شود، ماهیت رسانه هم اصلاح می‌شود؟ به لحاظ منطقی بله زمانی که جامعه عوض بشود رسانه هم عوض می‌شود اما به کل قرار است که رسانه جامعه را اصلاح کند. جامعه چطور اصلاح می‌شود؟ ⭕️ دانشگاه ما و ساختار آن بویژه در حوزه علوم انسانی غربی است، نظام آموزشی ما در مقطع پیش از دانشگاه هنوز کمبودهای بسیار زیادی دارد، رسانه ما هم که اینطور است، وضعیت بازار ما اعم از اسباب‌بازی، پوشاک، و کالاهای مختلف هم که پر از ایراد است، پس چگونه جامعه عوض خواهد شد؟ ♻️ جامعه با معلمان خود، با ساختار آموزشی خود، با صنایع فرهنگی، صنایع پوشاک، معماری و مهم‌تر از همه نظام رسانه‌ای خود متأثر شده و اصلاح می‌شود. چه تغییر رویکردی در هرکدام از این‌ها اتفاق افتاده است که جامعه تغییر کند؟ ⚠️ در مقاطعی رسانه مخاطب را به دنبال خود می‌کشد و در مقاطع دیگر مخاطب رسانه را به دنبال خود می‌آورد. اما واقعیت این است که رسانه منبع تأثیرگذاری بر روی جوامع است. 📎 دوره دین و سینما، فلسفه و ماهیت سینما با تدریس دکتر حسنی 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 2.mp3
2.98M
📻 | آیا بحث های در مورد سواد رسانه ای لازم است؟ آیا این بحث ها کافیست؟ 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💡معاد مادی یهودی (قسمت چهارم) 🔦 نویسنده سپس استدلال‌های فریسیان درباره‌ی رستاخیز مردگان را از «تورا
💡معاد مادی یهودی (قسمت پنجم) 🔦 همین‌طور که این جمله‌های «تلمود» گویاست، گروهی از فریسیان، معاد را کاملا مادی و در همان دوران ماشیح می‌دانند، ولی گروهی اعتقاد دارند که دوران ماشیح، میان این جهان و جهان آینده است؛ گرچه روشن نیست که جهان آینده از نوع دیگری غیر از این جهان مادی و دوران ماشیح باشد. 🔦 شرط پیروزی در جهان آینده در «تلمود»، خواندن و آموزش تورات و به جا آوردن فرمان‌های خدای یهود دانسته شده و در جایی دیگر، شرط سکونت در اسرائیل یا علاقه‌مند کردن فرزندان به آموختن تورات برای بهره بردن از جهان آینده، قرار داده شده است. 🔦 البته قولی هم به بهره‌مندی عادلان و نیکان غیر یهود از از نصیب‌های جهان آینده و عالم باقی داده شده است، ولی باید مشخص شود که ملاک عدالت و نیکی غیر یهود از منظر یهود چیست؟ وجود باغ‌ بهشت و جهنم هم با طبقه‌های هفت‌گانه در تلمود پذیرفته شده است. 📚اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 115، محمدحسین فرج‌نژاد 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
فضای مجازی 3.mp3
3M
📻 | چه محتواهایی باید به مباحث سواد رسانه‌ای اضافه شود؟ 👤 استاد محمد حسین فرج نژاد 📆 10 بهمن 1395 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜تاریخ یهود (دوره دهم) 🔘 دوران جنگ های صلیبی که از سال 1091 تا 1394م. تداوم یافت. همراه با افول بغد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول 🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های صلیبی به کشور خود بازگشتند، گروه های مخفی، دولت در سایه ایجاد کردند و به تدریج اقتدار اقتصادی یافتند؛ «شوالیه های معبد» یکی از همین گروه هاست. 🔘 زمینه های ایجاد تصوف یا عرفان یهودی در همین زمان و در میان بازگشتگان از جنگ های صلیبی و اشرافیت یهود، شکل گرفت و بلاخره در اوایل قرن چهاردهم میلادی با تدوین کتاب «زوهر» به انسجام رسید. 🔘 در همین دوران، مهاجرت بیشتر یهودیان به ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، پرتغال، و روسیه انجام پذیرفت، چرا که این کشورها درحال تبدیل به مراکز مهم اقتصادی بودند. در این عصر، یهودیان که سال‌ها از نظر علمی در فلسفه و عرفان شاگرد مکتب مسلمانان بودند، در انتقال فرهنگ و علوم تمدن اسلامی به اروپا، نقش برجسته‌ای داشتند. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 124 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش اول 🔘 شوالیه های هم پیمان یهودیان و مسیحیان جنگ طلب، پس از جنگ های
📜 تاریخ یهود (دوره یازدهم) - بخش دوم 🔘 همچنین، یهودیان ثروتمند نفوذ گسترده‌ای در دربارهای اروپایی داشتند و اولین زمینه استعمار ماوراء بحار با کمک وام های یهودیان و کشتی های مسافرتی و جنگی یهودیان اسپانیا و پرتغال شکل گرفت. 🔘 واسکو داگاما کیریستوف کلمب و سایر دریانوردان و غاصبان یهودی، سفرهای دریایی سیاسی و تجاری - نظامی خویش را آغاز کردند. در همین سفرها با سرزمین های جدیدی که قرن ها پیش مسلمانان یافته بودند (قاره آمریکا، هندوستان و شرق دور) آشنا شدند و به غصب و تاراج آن مشغول شدند. 🔘 مطالعه فیلم های معروف به وسترن و فیلم های سفرهای دریایی غریبان و ورود همراه با نظامی گری و وحشی گری آنها به آمریکا و هند و شرق دور، در این باره لازم است. 📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 125 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
📘 ایمان‌گرایی فردی در مسیحیت 🔹 در مسیحیت زمان قرون وسطی دین، دین جمعی بود، کلیسا اعتبار داشت. شما زمانی که می‌خواستید عبادت کنید، قبل از خواب یا زمان‌های دیگر اعتبار نداشت مگر تا زمانی که یکشنبه‌ها به کلیسا بروید. 🔹حالا هم تلاش کلیسا همین است و می‌گوید فقط مسیحیانی را تشییع و تدفین می‌کند که با کلیسا ارتباط داشته باشند. هرچند که پول خوبی هم می‌گیرد اما همه کس را قبول نمی‌کند. 🔹 اما بعد از قرون وسطی و آمدن رنسانس همه چیز عوض شد. محوریت الوهیت و تفسیر معارف الهی از کلیسا گرفته شده و به مردم داده می‌شود. محوریت روحانیت و رهبانیت از کلیسا گرفته شده و به مردم داده می‌شود. 🔹مردم نه جمعی از مردم، بلکه به صورت فرد فرد؛ یعنی هرکس هر تفسیری از کتاب مقدس داشت، همان درست است حتی اگر برخلاف حرف کشیش باشد، حرف او برای خودش است، هرآنچه تو فکر می‌کنی حق است. 🔹این نگاه، نگاه پروتستانیسم است اما به مرور بخاطر گسترش فرقه‌های پروتستانیسم و مردمی بودن این شعار مورد اقبال واقع شده و بیس سینمای مسیحی هم بر این اساس قرار گرفته است. 📎 دوره دین و سینما، سینمای مسیحی، دکتر سعید ارجمند‌فر 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
✨مؤسسه رسانه‌ای مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 📔با موضوعات: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، و... 📝برای بهره‌گیری از فایل‌های آموزشی و دوره‌های علمی روی لینک زیر کلیک کنید: https://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b