🎬 منجی و شیطان در فیلم دختران آفتاب - بخش اول
◾️ غرب همیشه یک چهره وحشی را از شرق نشان میدهد. چرا؟ برای اینکه میخواهد هویت خودش را بسازد؛ و هویت مستلزم یک دیگری است. یعنی غرب یک دیگری میسازد که شرقیها، انسانهای وحشی و توسعهنیافته هستند، و ما برعکس اینها مدرن و توسعهیافته هستیم.
◾️ پس منجیهای شرقی، منجیهای بینالمللی نیستند (منظور از منجی در مفهوم عام یعنی نجاتدهنده یک عده از بحرانها). زمانی که همهی جهان در خطر است منجی آنگلوساکسون است؛ یک فرد با ویژگیهای آمریکایی و از نژاد آمریکایی میتواند منجی جهان باشد.
◾️ اما اگر حادثه در شرق افتاد و شرقیها درگیر آن شدند، اینها لیاقت منجی آمریکایی را ندارند و یک فرد از خودشان با این تفاوت که باید تحت تربیت اروپا و غرب باشد منجی اینها میشود. در این فیلم فردی که در کشور فرانسه رشته حقوق خوانده، به کمک اینها میآید و منجی این فیلم میشود.
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمایی از دختران تجزیه طلب کرد»
#نقد_فیلم
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎬 منجی و شیطان در فیلم دختران آفتاب - بخش اول ◾️ غرب همیشه یک چهره وحشی را از شرق نشان میدهد. چرا؟
🎬 منجی و شیطان در فیلم دختران آفتاب - بخش دوم
◾️ در فیلم دختران آفتاب، بررسی کردیم که منجی که بود و چه ویژگیهایی داشت. حالا شیطان در این فیلم چه کسی است؟ آیا شیطان در این فیلم همان داعش تروریستی است که ما میشناسیم و آمریکا ساخته؟ خیر.
◾️ در این فیلم اسلام شیعی داعش نشان داده میشود. به چه دلیل این را میگوییم؟ یک کد در این فیلم وجود دارد که یک بخشی از فیلم زمان حمله کردن، یک شمشیر ذوالفقار در فیلم وجود داشت و این یک المانی است که با هدف گذاشته شده.
◾️ میبینیم که در این فیلم داعش را به اسلام شیعه الصاق میکند. داعشی که ساخته آمریکا و غرب است که شیعهها را نابود کند، در این فیلم اینطور بازنمایی و تحریف شده نمایش داده میشود.
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمایی از دختران تجزیه طلب کرد»
#نقد_فیلم
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
7.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #ببینید|استفاده ابزاری غرب از زنان
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمایی از دختران تجزیه طلب کرد»
#غرب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💭 ضعف سینمای اسرائیل
❗️ ما خیلی شنیدیم که هالیوود دست یهودیها و صهیونیستها است و به این دلیل فکر میکنیم سریالهای اسرائیلی از استانداردهایی که در هالیوود وجود دارد برخوردار است؛ اما اینطور نیست.
❗️ما از مرور سینمای اسرائیل به این نتیجه رسیدیم که سینمای اسرائیل برخلاف تصور با سینمای هالیوود از نظر جذابیتها، هنرپیشهها، محتواها، تکنیکها و... بسیار متفاوت است.
❗️ سینمای اسرائیل از حیث بازیگر بسیار ضعیف است؛ حتی از بازیگران عربی هم ضعیفتر هست. از حیث کارگردانی و تکنیک و محتوا هم چنین حالتی دارد.
❗️ اسرائیل به هیچ عنوان سینمای جذاب، قابل دفاع و تأثیرگذاری نداشته و ندارد. شاید تنها مخاطب اسرائیلی داشته باشد و مخاطب جهانی ندارد.
📎 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران»
#سینمای_غرب
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎥 توضیحاتی پیرامون سینمای آینده ساز
🔷 سینمای آیندهساز، سینمایی است که از آینده خبر میدهد؛ یعنی اگر نشانهها را در آن فیلمها دنبال کنید، میتوانید به یک پیشبینی اجمالی از آینده برسید. همانگونه که قبل از شیوع کرونا فیلمهای زیادی دیدیم که نشان میداد در آینده یک ویروسی در جهان منتشر خواهد شد. حتی در بعضی فیلمها با ریزترین جزئیات نمایش داده شد.
🔶 سینمای آیندهساز، سینمایی است که میخواهد ذهن مخاطب را برای یکسری اتفاقاتی که قرار است در آینده بیافتد آماده کند. سیر عظیم فیلمهایی که عربها را وحشی، تروریست و افرادی نشان میداد که باید جلو آنها گرفته بشود و الان امروز برج دوقلو را خراب کردند، فردا خانههای ما را خراب میکنند، باعث شد تا ذهن مردم آماده شود که حتی در حین جام جهانی، جهان پذیرش جنگ به عراق را داشته باشند.
📎 دکتر حفیظه مهدیان، نشست «تحلیل فیلم دختران آفتاب، روایتی سینمایی از دختران تجزیه طلب کرد»
#سینمای_غرب
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید|توضیحاتی پیرامون سطح «تکنیک» در سطوح چهارگانه مدیریت
📎 مهندس فاطمه کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
12.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|روش مطالعه و بررسی یک فیلم
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
#سواد_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💬 پشت پردهی فتنهها
◽️ در اکثر فیلمهای آنارشیستی این صحنه و سناریو وجود دارد که پشت سر رهبران جنبشها، ورای لیدرهای جنبشها، جریانها، افراد یا نظام حاکم و قدرتمندی وجود دارد که دیده نمیشوند و این مردم و لیدرها را به عنوان عروسکهای بازی خود قرار داده و از آنها سوءاستفاده میکنند.
◽️ برای مثال در فتنه سال ۷۸ یا همان کوی دانشگاه تهران شما میدانید مدیریت اصلی فتنه را چه ارگانی برعهده داشتند؟ وزارت کشور! یک حاکمیتی که مخالفتهای جدی با رهبری داشتند.
◽️میخواستند فشار بیاورند به ایشان، یک جریان فتنه ایجاد کردند، مورد حمایت غرب قرار گرفتند و نمایندگان مجلس به سنای آمریکا نامه نوشتند که ایران را تحریم کنید. جریانی از حاکمیت پشت سر فتنه قرار گرفتند تا رهبری تحت فشار قرار بگیرند و مجوز رابطه با آمریکا را بدهند.
📎 استاد سعید ارجمندفر، نشست «آنارشیسم اجتماعی در رسانه»
#انقلاب_اسلامی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 تفکر هزارهگرایی و بروز عینی آن
☑️همیشه فیلمهای آخرالزمانی وجود داشتهاند؛ اما در یک مقطعی، تعداد این فیلمها بسیار زیاد شده است. از اواخر قرن بیستم تا دهه اول قرن بیست و یکم به وفور فیلمهای آخرالزمانی در هالیوود ساخته میشد.
☑️در یک مقطع حدود ده ساله بیش از ۱۵۰ فیلم قدرتمند و شاخص آخرالزمانی در هالیوود تولید شد. سوال پیش میآید که چرا در این دوره به این اندازه فیلمهای آخرالزمانی ساخته شده است؟
☑️یکی از دلایلی که در این مقطع فیلمهای آخرالزمانی زیادی ساخته شد، به تفکر هزارهگرایی مسیحیان صهیونیست بازمیگردد. مسیحیان صهیونیست و اشراف یهود معتقدند که در هر هزاره، ظهور منجی آخرالزمان و جنگ آخرالزمانی رخ میدهد.
☑️در سالهای نزدیک 1000 میلادی هم این اعتقاد را داشتند و به همین دلیل جنگهای صلیبی را راه انداختند. یکی از محورهای اصلی تفکر هزارهگرایی مسیحیان صهیونیست این است که جنگ آخرالزمان در منطقه فلسطین اشغالی اتفاق میافتد و مسیحیان برای اینکه زمینه ظهور حضرت مسیح در هزارهها را فراهم کنند باید منطقه بیتالمقدس را در اختیار داشته باشند.
📎 استاد آرش فهیم، دوره دین و سینما
#سینمای_غرب
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎞 دور شدن واقعیت از سینما
📜 در تاریخ، رسانهها هرچه جلوتر میروند، واقعیتها کمتر میشود. پنچاه، شصت سال پیش و قبلتر از آن هر فیلمی ساخته میشد یک چهارچوبی مانند یک معلم بر سر فیلمها و فیلمسازان بود و به آنها تأکید میکرد که باید مطابق با واقعیت صحبت کنند.
📜 اما بعد از آن گفتند که ما تا به حال هرچه ساختهایم باور کردهاند؛ بیخیال واقعیت، هرچه میخواهیم بسازیم. چون در دورهی وانموده و «hyperreality» هستیم. دورهای که بسیار جادوگری رواج دارد، مردم هم که کتاب نمیخوانند و تاریخ نمیبینند.
📜 اگر هم مراجعه کنند در وبلاگ و پیچ خود دو نکته مینویسند اما ما هم فروش خود را کردهایم و هم تأثیر گذاشتهایم. جریان اصلی سینما ایجاب میکند تاریخ به چه نحوی روایت بشود. همانگونه روایت میکند.
📎 استاد محمد حسنی، نشست «شورشهای آخرالزمانی غرب و ایران اکنون همراه با بررسی فیلم جوکر»
#نقد_فیلم
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
7.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|وادادگی در برابر سینمای غربی
👤 استاد محمد حسین فرج نژاد
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
☑️ نگاه همهجانبه در نقد فیلم
🔘 فیلم تهران از لحاظ هدف، یک فیلم رئال و قابل تأمل است، گرچه از لحاظ پرداخت و نمایش خوب عمل نکرده و ضعف دارد. یک زمانی دو فرد عزیزی در تلویزیون میخواستند پیرامون این سریال صحبت کنند که اول صحبت گفتند چه فیلم ساده و مزخرفی است. از اینطور تعاریف ذکر کردند و بحث را جمع کرده و در مورد یک فیلم دیگری که در مورد اسرائیل ساخته شده بود به گفتوگو پرداختند.
🔶 اینطور برخوردها نباید معیار سنجش ما قرار بگیرد. همین اثر اگر ۱۰۰ واحد هزینه و تلاش برداشته و تنها به اندازه ۱ واحد تأثیرگذاری داشته باشد باید به آن توجه داشت و هدف از ساخت این سریال را مورد بررسی قرار داد.
🔷 این فیلم در نگاه ما طوری جلوه میکند که چیز خاصی ندارد؛ اما یک مخاطب دیگر با عقبهی دیگری که دارد ممکن است از این فیلم تأثیر بپذیرد و ما به این دلیل باید نگاه همهجانبه به این فیلم و فیلمهای دیگر داشته باشیم.
📎 استاد علیرضا سلطانشاهی، نشست «نقدی بر سریال اسرائیلی تهران»
#نقد_فیلم
عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad