📸حضور حاج حسین یکتا در دورهمی الزامات حضور زنان در فضای مجازی در دوره «زن و رسانه» موسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 #گزارش_تصویری| دوره «زن و رسانه» پنجشنبه و جمعه هفته گذشته در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
💡سرکار خانم فتحی با موضوع بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای مجازی، سرکار خانم منافی با موضوع تجربه نگاری کنشگری در فضای مجازی، حجتالاسلام سلمان رضوانی با موضوع زن در رسانه ملی و حجتالاسلام پیشاهنگ با موضوع زن در شبکههای ماهوارهای در ایران، از اساتید این هفتهی دوره بودند.
💬ضمناً جمعه صبح دورهمی و نشست الزامات حضور زنان در فضای مجازی با حضور فعالان فضای رسانه و میدانی حوزه زن و با حضور حاج حسین یکتا برگزار شد.
#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مارپیچ سکوت چیست؟
📎 استاد احمد باصری، دوره رسانه و جنگ شناختی
#دوره
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️نفوذ فرانکیستها در کشورهای مختلف
▫️فرانکیستهای لهستان، مانند دونمههای عثمانی، در دوران بیثباتی سیاسی کشور از موقعیت بهره جستند و برخی از آنان عناوین اشرافی برای خود به دست آوردند. برخی از خانوادههای فرانکیست مقیم امپراتوری اتریش نیز به صفوف اشرافیت اتریش راه یافتند. در سده نوزدهم، بسیاری از آنان به مقامات عالی سیاسی لهستان رسیدند.
▫️ سازمان سرّی فرانکیست لهستان با دونمههای عثمانی رابطه نزدیک داشت. کانون دیگر فرقه فرانک، در شهر ورشو بود. فرانکیستها در این شهر به احداث کارخانههای متعدد دست زدند و در سازمانهای فراماسونری آن تکاپویی گسترده داشتند. در سالهای ۱۸۴۸_۱۸۴۹ تعداد زیادی از خانوادههای فرانکیست به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند. به نوشته دائرهالمعارف یهود، حتی تا به امروز نیز برخی از اعضای فرقه فرانک تصویر مینیاتور اوا فرانک، دختر یاکوب، را به گردن خود میآویزند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۳، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ ادراکی
◾️ در اواخر قرن بیستم تحولاتی همچون پیدایش امکانات برای شناخت انسان به خصوص مطالعه درباره مغز انسان و عملکردهای آن، مطرح شدن نظریات جدیدی در حوزه محاسبات، گسترش ارتباطات دیجیتال و فناوریهای آن رخ داد.
◽️ از دیگر تحولات این قرن ساخت اولین رایانه جهان بود. در اثر پیدایش این تحولات و ارتباط آنها با یکدیگر، جنگ ادراکی شکل میگیرد؛ که جنگ ادراکی آخرین جنگ پیش از جنگ شناختی است.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🎬 سینما، سرچشمهی هنرها
📌 سینما رسانهای مرکزیت یافته و منبع تغذیه برای سایر رسانههاست و همچون یک آفریننده خلاق برای کل فرهنگ عمل میکند.
📌 تکوین و بازتولید جامعه جدید از خلال تصاویر صورت میگیرد و فیلم، غنیترین و تاثیرگذارترین منبع خلق تصویر در ذهن مخاطب است.
📌 سینما میانجی و حدواسطی است بین هستی و آگاهی ما از هستی و به این دلیل است که می تواند انگارههای ذهنی مخاطب را تغییر داده و انگارههای جدیدی را خلق کند و نیز به این دلیل است که می تواند مخاطب را به بازاندیشی هویتی وادارد.
📌 کار سینما خلق جهان نمادینی است که قواعد و ارزش های خود را داراست. جهانی که با استفاده از نشانه ها ساخته شده و نمادین است، و بنابراین لزوما منطبق بر جهان واقعی ما نیست.
📎 دکتر مهدیان، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️قبالا و انحراف معنویت یهود
▫️اواخر قرن نوزدهم و کل قرن بیستم، یکی از مهمترین ادوار حضور اندیشه یهودی در عرصه عمل جهانی است؛ یکی بهدلیل تأسیس سازمان صهیونیسم با مخارج اشراف یهود چون روچیلدها و با مدیریت اجرایی «تئودور هرتصل» و دیگری بهدلیل جنگهای خانمانسوز اول و دوم و دیگر بهدلیل تأسیس رژیمی یهودی در فلسطین اشغالی که از آرمانهای آخرالزمانی قبالای لوریایی بود.
▫️نقشی که قبالا و حسدیسم در اندیشه معنویت یهودیت معاصر ایفا کردند، اصلا کماهمیت نیست، گرچه اهمیت آن به اندازه اهمیت زمانهای پیشین نیست. چندان آثار مکتوبی که واقعاً زنده باشد از حسیدیسم وجود ندارد؛ لیکن اندیشه شخصی نویسندگان دینی چون آبراهام ایزاک کوک (حدود ۱۸۶۵_۱۹۳۵) پیشوای روحانی، عارف و خاخام اعظم فلسطین، هنوز هم تاثیر چشمگیری دارند.
▫️علاوه بر این، تجدید حیات اندیشه دینی در محافل یهودی «غربیشده» در خلال دو جنگ جهانی، بسیار تحت تأثیر اندیشههای مارتین بوبر (۱۸۷۸_۱۹۳۵) فیلسوف یهودی بوده است؛ چرا که بوبر در بخشی از آثار خود به تبلیغ ایدئولوژی حسیدیسم، آنچنان که خود فهمیده بود، میپردازد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۴ و ۱۴۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🔘 روش درست تحلیل پدیدهها
💬 برای تحلیل هر پدیده و موضوع، باید چند قدم قبل از خود موضوع، یعنی موضوعات قبل، ریشهها و تاریخچه آن موضوع را بررسی کرد. زمانی که ریشهها و گذشته موضوع مشخص شد، اصل موضوع نمایان و واضحتر میشود.
💬 در هر موضوع اگر درباره ریشه و گذشته خود موضوع تحقیق و بحث نکنیم، به نتیجه درستی نمیرسیم؛ چه موضوعاتی که در رسانه مطرح است مانند زن در رسانه، دین در رسانه و یا حتی موضوعاتی حول جامعه شناسی، اگر این موارد را بررسی نکنیم تحلیل درستی ارائه نخواهیم داد.
📎 حجتالاسلام سلمان رضوانی، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت.mp3
1.93M
🎙#بشنوید|تفاوت جنگ نرم و جنگ سخت
👤دکتر محمد حسین قربانی
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 انتخاب دقیق مسیر پژوهش
◽️ در پژوهش، انتخاب دقیق مسیر بسیار مهم است. زمانی که ما مسیر خود را دقیق و قطعی انتخاب نکنیم، در میان راه، مدام شاخه به شاخه میشویم و در آخر هم به نتیجهای نمیرسیم.
◽️ اگر مسیر پژوهش ما مشخص باشد، به تناسب مسیر، سؤالهای چرا؟ چگونه؟ چطور؟ و باقی سوالات اولیه را به درستی جواب میدهیم و طرح ما بدون نقص و کامل جلو میرود.
◽️ اگر طرح ما کامل باشد، سازمانها و سرمایهگذاران بهراحتی با ما همکاری خواهند کرد. برای مثال فرض کنید یک ایدهی تجاری دارید که به دنبال جذب سرمایه برای آن ایده هستید؛ برای این کار باید نیاز جامعه به محصول را مشخص کنید، بازار کار را مشخص تعیین و موارد دیگری که برای ایدهی شما حیاتی است را مشخص و ذکر کنید.
📎 استاد روحالله رفیعی، #دوره مستندسازی با موبایل
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 تاریخچه جنگ شناختی
◾️ در اوایل قرن بیست و یکم، سلسله مفاهیمی به مرور زمان به وجود آمد که جنگ شناختی را شکل داد. جنگ شناختی نسبت به سایر جنگها از لحاظ ابزار، تکنیکهای مورد استفاده، عمق موضوعات، قلمرو و محدوده متفاوت است. جنگ شناختی در قلمرو انسان سیر میکند و تمامی ابعاد انسان را دربرمیگیرد.
◽️ به عبارتی دیگر جنگ شناختی با پشتوانه علوم شناختی، تبدیل به جنگ پیچیدهای شده است که تمامی محیط و ابزارهای جنگ سخت را به جنگ نرم منتقل میکند. همانطور که میبینید در جهان جنگها از نوع سخت به نوع نرم تبدیل شده است.
◾️ کشور آمریکا از سال ۲۰۰۸ این نوع جنگ را به عنوان یکی از راهبردهای خود قرار داده است و بعد از سال ۲۰۰۲ در جنگ عراق که در آن زمان هم نشانههایی از جنگ شناختی را مشاهده میکنیم، دیگر آمریکا جنگ سختی در سطوح بالا آغاز نکرده است.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت ابزارهای متعارف و غیر متعارف در جنگ ترکیبی.mp3
1.26M
🎙#بشنوید| ابزارهای متعارف و نامتعارف در جنگ ترکیبی
👤دکتر محمد حسین قربانی
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️چگونه مکتب نو ارتدکسی دچار عرفان شد؟
▫️مکتب «نو ارتدکسی» که به دست سامسون رافائل هرش (۱۸۰۸_۱۸۸۸) در آلمان بنیانگذاری شد، در بدو امر نسبت به عرفان، کاملاً بیتوجهی میکرد، اما بالاخره تحت تأثیر آن قرار گرفت؛ بهخصوص بعد از اینکه متفکران یهودی غربی در خلال جنگ جهانی اول، یهودیت پویای موجود در لهستان را از نو کشف کردند.
▫️تأثیر آثار آبراهام جاشوآ هشل (۱۰۲) (۱۹۰۷_۱۹۷۲)، نویسنده یهودی لهستانی که از پیشزمینه حسیدایی برحستهای برخوردار بود و در دو فرهنگ سنتی و غربی بار آمده بود و به ایالات متحد آمریکا مهاجرت کرد، نیز در این میان برجسته بود.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۵، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️رهبر فرقه کابالا را بشناسید
▫️عبدالله شهبازی مینویسد: «چندی پیش، پل اسکات در روزنامه دیلی میل گزارشی از پیوستن مدونا به فرقه کابالا ارائه داد و از این طریق بود که من با داستان عجیب احیای فرقه کابالا و آغاز موج گسترش سریع آن آشنا شدم. بنیانگذار و رهبر این فرقه، که امروزه عملاً بر هالیوود حکومت میکند، یک یهودی ۷۵ ساله بهنام فیوال گروبرگر است. او ۳۵ سال پیش نام خود را به فیلیپ برگ تغییر داد و به کمک معشوقه سابق و همسر امروزش، کارن، سازمانی بهنام «مرکز آموزش کابالا» تأسیس کرد و خود را رهبر طریقت کابالا خواند.»
🔚 برگ از کارن دارای دو پسر است: یهودا (۳۲ ساله) و مایکل (۳۰ ساله). کارن کتابهایی در زمینه کابالا مینویسد و خزانهدار و مسئول امور مالی فرقه است. یهودا و مایکل نیز در اداره سازمان کابالا به پدر کمک میکنند. فیلیپ برگ، کمتر در محافل ظاهر میشود عکسهای اندکی از او وجود دارد. پیشینه او نیز در هالهای از ابهام است.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۶، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تمدن غرب، تمدن علم ناقص
👤دکتر محمد حسنی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#غرب_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️ضرورت حضور طلاب در فضای مجازی
▫️حضور طلاب در فضای مجازی باید بازنمایی صحیحی از کنشگری روحانیت باشد و نحوه بهرهگیری طلاب از این فضا باید نتیجهای مثبت بدهد.
▫️خیلی از طلاب در برابر تهاجم فرهنگی فعالیتهایی انجام میدهند اما چون کار آنها شبکهای نیست، نتیجه مطلوبی ندارد.
▫️عمل به جهاد تبیین، مهمترین فعالیتی است که طلاب برای کنشگری در فضای مجازی میتوانند انجام بدهند.
📎 سرکار خانم فتحی، #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
◾️فیلیپ برگ چرا به اورشلیم رفت؟
▫️ پرس کارت مینویسد: «من کشف کردم که فیلیپ برگ قبل از ازدواج با کارن، زن و حداقل هشت فرزند داشت. همسر اول برگ، زنی به شدت مذهبی بود بهنام ریزکا که شش ماه پیش درگذشت. ولی در زندگینامه رسمی فیلیپ برگ درباره ازدواج اول او مطلبی دیده نمیشود.
▫️برگ ادعا میکند که از موطنش، نیویورک، برای آموختن کابالا از ربی یهودا براندوین به اسرائیل رفت. براندوین، که دایی همسر اول برگ بود، بهعنوان یکی از برجستهترین استادان کابالا شناخته میشد. ولی پسر براندوین ارتباط استاد و شاگردی برگ با پدرش را تکذیب میکند. پل اسکات میافزاید: «برخلاف این ادعا، برگ نه با انگیزههای معنوی بلکه با مقاصد مالی به اورشلیم رفت.» آوراهام گروبرگر، یکی از پسرانش فیلیپ برگ از همسر اوّل، میگوید: «پدرم فروشنده بیمه بود و برای این کار به اورشلیم سفر کرد.»
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۴۶، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📑 پژوهشی پیرامون نافرمانی مدنی زنان - بخش پنجم
📎 مهندس کریمی دردشتی، نشست «نافرمانی مدنی زنان در شبکههای اجتماعی»
🎥فیلم کامل نشست:
🌐 aparat.com/v/8joSX
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💠 هفته دوم دوره زن و رسانه برگزار میشود ▫️ پنج شنبه اول دی ماه ▪️ بررسی کنشگری طلاب خواهر در فضای
💠 هفته سوم (آخر) دوره زن و رسانه برگزار میشود
▫️ پنج شنبه هشتم دی ماه
▪️ سلبریتیها و فضای مجازی ساعت 14:10 الی 17:30 با تدریس خانم بزرگی
▪️ زن و مسیحیت با نگاهی به سینما ساعت 17:50 الی 19:20 با تدریس استاد ارجمندفر
▫️ جمعه نهم دی ماه
▪️ زن در شبکه نمایش خانگی ساعت 8 الی 10 با تدریس خانم مهدیان
▪️ تکنیکهای اقناع علیه زنان ساعت 10 الی 12 با تدریس خانم مهدیان
▪️ نمایش و نقد فیلم در حوزه زنان ساعت 13 الی 16 با تدریس خانم راد
#دوره
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🎥#ببینید|کو تأثیر شما... ◾️ صحبت های استاد فرج نژاد با #شیعیان_هند #استاد_فرج_نژاد 🆔 eitaa.com/fa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اینجا هند شهر کارگیل فضای شهر در #ایام_فاطمیه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
نگاه تکنولوژیک به جهان.mp3
1.21M
🎙 نگاه تکنولوژیک به جهان
📎 دکتر محمد حسنی، #دوره رسانه و جنگ شناختی
#فضای_مجازی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌فقط بندهی خداست که آزاد است
✍️شهید مرتضی آوینی
🔻امروزه صاحبان رسانه، تقریباً نگرشی واحد را به جهان القا کردهاند. واقعی جلوه دادن افسانه هولوکاست و پایه ریزی «صنعت هولوکاست»، برابر نشان دادن «همجنس بازی» با زناشویی طبیعی، جاذبه جهانی «کثرتگرایی» و... همگی حاصل یک تفکر القایی بر جهان است؛ تفکری که عهد بسته افکار عمومی را تغییر دهد.
🔻در این تفکر، انسان بردهای بیش نیست. انسانی که ناچار است بدون انگیزههای درونی و تنها برای زنده ماندن، کار بدنیِ مشخصی را تمام عمر صبح تا شب تکرار کند. انسانی که ناچار باشد بدون انگیزه الهی و صرفاً برای تأمین معاش کار کند، بنده معاش است و بندگی معاش با اراده آزاد منافات دارد. تنها بنده خداست که از همه تعلقات آزاد است ارادهاش را هیچ چیز جز حق محدود نمیکند.
🔻تفکر غالب بشر در غرب به این سمت متمایل شده که انسان را در شمار حیوانات قلمداد کند؛ اگر نه، معارف الهی تأکید دارند که رسیدن به انسانیت تنها با گذشت از مراتب حیوانی میسر است. اگر بشر را اصالتاً حیوان بدانیم، ناگزیر باید تبعات این تعریف را نیز بپذیریم. نخستین نتیجه آن، این است که لذتطلبی خصوصیت اصلی ذات بشر و تنها محرک اوست و جامعه غرب امروز این معنا را کاملاً پذیرفته است.
🔻وقتی هیچ چیز اراده بشر را در جهت ارضای شهوتها و هواهای خویش، محدود نکند، انسان در مسیر تمتع از لذایذ دنیایی، به آنچنان زیادهطلبی و تکاثری دچار میشود که از آن باید به خدا پناه برد.
🔻بشر غربی ازآنجاکه برای وجود انسان به حقیقتی غایی معتقد نیست و به حیوانیت بشر اصالت میدهد، برای هواها و تمایلات حیوانی خود نیز هیچ محدودیتی جز قراردادهای اجتماعی نمیشناسد و قراردادهای اجتماعی را نیز صرفاً به منافع فردی بازمیگرداند.
🔻در هیچ یک از تمدنهای تاریخ، سابقه نداشته است که تا این حدّ و وسعت و عمق، بر روح و جان دیگر امتها تسلط شیطانی پیدا شود و برخی از وجوهِ آنچه وجه مشخصه ملتهای مختلف در همه اعصار بوده است، یعنی دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، هنر، معماری، آداب و رسوم و... را به پیروی از خود، تا آنجا تغییر دهد که امروز در کوچکترین و دورافتادهترین دهکورههای آمریکای جنوبی، ترکیه و یونان نیز لباس اروپایی میپوشند، خانههای خود را به سبک اروپاییها، اما با تقلیدی زشت و ناشیانه میسازند، آداب و رسوم تمدن غربی را تقلید کرده، حتی زبانشان به پیروی از غرب تغییراتی اساسی میکند.
📚توسعه و مبانی تمدن غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸اولین جلسه از سومین هفته دوره «زن و رسانه» با حضور دکتر بزرگی با موضوع سلبریتی و فضای مجازی در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد در حال برگزاری است.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📸 #گزارش_تصویری| هفته سوم دوره «زن و رسانه» در مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد برگزار شد.
💡دکتر بزرگی با موضوع سلبریتیها و فضای مجازی، دکتر ارجمندفر با موضوع زن و مسیحیت با نگاهی به سینما، دکتر مهدیان با موضوع زن در شبکه نمایش خانگی و تکنیکهای اقناع علیه زنان و دکتر راد با موضوع نقدی بر فیلم عنکبوت مقدس، از اساتید این هفتهی دوره بودند.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌گروههای فشار چه کسانی هستند؟
◾یکسری گروهها تحت عنوان گروههای فشار وجود دارند که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار میدهند. گروههای فشار در افکار عمومی دارای چهار نقش اقتصادی، حقوقی، تخریبی و تبلیغاتی هستند این گروهها به دو دسته سود طلب و آرمانگرا تقسیم میشوند.
▫برای مثال مافیای خودرو یک گروه فشار سودطلب است که منفعت اقتصادیاش اولویت دارد ولی اشخاصی که به سفارت انگلستان رفتند، گروههای فشاری هستند که به دلیل آرمانها، باورها، ارزشها و اعتقاداتشان دولتهارا تحت فشار قرار میدهند تا جوری رفتار کنند که آنها میخواهند. درواقع هر عاملی که خارج از قوای سهگانهی حکومت، رفتار حاکمیت را تحت تاثیر قرار دهد گروه فشار نام برده میشود؛ که به شکل پنهان و آشکار به افکار عمومی رسوخ میکنند تا افکار عمومی با آنها همراه شود.
▫اگر افکار عمومی برخلاف خواسته گروههای فشار باشد این گروهها کارکرد خودشان را از دست میدهند؛ به همین دلیل گروههای فشار برای همراه کردن افکار عمومی با خود از تدابیر اقتصادی، حقوقی، تخریبی و تبلیغاتی استفاده میکنند که مهمترین آن اقدامات تبلیغاتی و رسانهای است.
📎 دکتر احمد باصری، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
#عملیات_روانی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad