🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند
👈 #دوره دوم مقدماتی ژورنالیسم
📋سرفصلهای دوره:
🖇نویسندگی خلاق
🖇مصاحبه
🖇خبرنویسی
📅 13 و 14 بهمن 1401
⏰مهلت ثبت نام تا 12 بهمن
💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی)
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید.
#مهارتهای_رسانهای
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند 👈 #دوره دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل
‼️ #اطلاعیه| افرادی که به هر دلیلی توان شرکت در دوره اول ژورنالیسم را نداشتند میتوانند در دوره دوم ژورنالیسم شرکت کنند.
👈محتوای این دوره عیناً مطابق با دورهی اول میباشد.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡معنای هولوکاست
🔦 «هولوکاست» به معنای سوزاندن با آتش است که شیء میسوزد و کاملا از بین برود و از ترکیب واژه یونانی «holos» به معنای «همه» و «kaustos» یا «kalein» به معنای سوزاندن و نابود کردن تشکیل شده است. هولوکاست، در اصطلاح به معنای «قربانی بزرگ» است و به جریانی گفته میشود که مدعیاند در جنگ جهانی دوم، شش میلیون یهودی ابتدا در گتوهایی جمع آوری، و سپس در اردوگاههای کار اجباری مانند آشویتس تجمیع شدند.
🔦 بعد آنها را به اتاقهای گاز منتقل کردند تا خفه شوند. اجسادشان نیز به دست ارتش «آلمان نازی» به هدف «نسلکشی» و با شعار نژادی در کورههای آدمسوزی سوزانده شد و بقیه را به تبعید اجباری و زندان و اخراج از کشورهای خود وادار کرد.
🔦 باید توجه داشت که هولوکاست بستهای معنایی با چند مؤلفه بالاست؛ زیرا در این سالها تلاش کردهاند هر کدام از این اجزا را برای حفظ ساختمان این افسانه، از گزند منتقدان حفظ کنند و برای حفظ هر جزء، چند نفر را قربانی یا زندانی کردهاند.
🔦 معادل واژه هولوکاست در عبری کلاسیک، «اولم کالیل» و در عبری جدید، «شوآه» است. در فارسی نیز گاه برایآن اصطلاح «یهودی سوزی» را به کار میبرند. «نژادکشی» هم برای تعریف رفتار نازیسم با یهودیان به کار میرود تا آن را بزرگترین امحای قومی و نسلکشی تاریخ بنمایانند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۲۳۶
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
💡 #نشست هفتگی مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد فرج نژاد 🖇 مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ ر
صوت نشست مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها.mp3
46.05M
🎙 #بشنوید| صوت نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها»
👤 استاد سید مهدی سیدی
📅 4 بهمن 1401
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
جنگ فردا، جنگ روایتها.mp3
2.76M
⭕️ جنگ فردا، جنگ روایتها
👤 استاد سید مهدی سیدی
🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها»
#جنگ_شناختی
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#بازنشر| رفیقمون 47 میلیون زیر بار قرض هست
📆زمستان 1395
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🖇سطوح مختلف رمزگان جان فیسک
◽️سطح 1: واقعیت یا رمزگان اجتماعی؛ واقعهای که قرار است از #تلوزیون پخش شود، پیشاپیش با رمزهای اجتماعی رمزگذاری شده است. مثل: ظاهر، لباس، چهره پردازی، محیط، رفتار، گفتار، حرکات سر و دست، صدا و غیره.
◽️سطح 2: بازنمایی یا رمزگان فنی؛ رمزهای اجتماعی را رمزهای فنی به کمک دستگاههای الکترونیکی #رمزگذاری میکنند. برخی از رمزهای فنی عبارتند از: دوربین، نورپردازی، تدوین، موسیقی و صدابرداری که رمزهای متعارف بازنمایی را انتقال میدهند و رمزهای اخیر نیز بازنمایی عناصری دیگر را شکل میدهند، از قبیل روایت، کشمکش، شخصیت، گفتوگو، زمان و مکان، انتخاب نقش آفرینان و غیره.
◽️سطح 3: ایدئولوژی یا رمزگان ایدئولوژیک؛ رمزهای #ایدئولوژی، عناصر فوق را در مقولههای «انسجام» و «مقبولیت اجتماعی» قرار میدهند. برخی از رمزهای ایدئولوژی عبارتند از: فردگرایی، پدرسالاری، نژاد، طبقه اجتماعی، مادی گرایی، سرمایهداری و غیره.
🔍شاید به جرئت بتوان گفت: این روش، روشی جامع و کامل برای نقد و تحلیل پیامهای تصویری است. نقطه مثبت روش فیسک این است که علاوه بر اینکه به متن و شیوههای استخراج نشانهها از متن پرداخته و به روشنی بیان کرده است، توجه جدی به خارج از متن و تحلیل بینامتنی نیز دارد. در حقیقت، میتوان روش #جان_فیسک را #نشانه_شناسی اجتماعی دانست.
#نقد_فیلم
#روش_نقد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| محوریت #سرمایه_شناختی در #جنگ_شناختی
👤دکتر رفیعالدین اسماعیلی، دوره رسانه و جنگ شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد برگزار میکند 👈 #دوره دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل
💥 #اطلاعیه| تنها 2 روز تا پایان ثبت نام دوره دوم مقدماتی #ژورنالیسم باقی مانده است. علاقه مندان به آیدی @Media_Institute پیام بدهند.
✨ظرفیت محدود
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت 5.mp3
1.98M
🎙#بشنوید| مهمترین مولفههای فرهنگ و تمدن مدرن غرب - قسمت پنجم
◾️رواج ظاهری پلورالیسم
◾️خرافه پنداری دین
◾️تسامح و تساهل برای خارج کردن دین از زندگی
👤استاد فرج نژاد
#غرب_شناسی
#دشمن_شناسی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
42.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#بازنشر| چرا جامعه ایران سکولار نخواهد شد؟
👤استاد محمدحسین فرج نژاد
📅 19 آذر 1397
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡 تاثیر انیمیشن بر مخاطب از منظر اجتماعی - روانشناختی
🔦 یکی از عوامل جذابیت انیمیشنها، ارتباط عاطفیای است که مخاطب با کاراکترها برقرار میکند. کاراکترهای موفق انیمیشنی، میتوانند قلب مخاطب را تسخیر و رابطه شیفتگی میان خود و مخاطب ایجاد کنند.
🔦 هورتون و وول، در نظریه «ارتباطات جمعی و تعامل شبهاجتماعی» این ارتباط صمیمی و خودمانی بین شخصیتهای رسانهای و مخاطبان را «تعامل شبه اجتماعی» مینامند. آنها با اشاره به «شخصیتهای رسانهای»، آنها را شخصیتها یا بازیگرانی میدانند که از طریق رسانهها، نوعی ارتباط صمیمی با مخاطب برقرار میکنند. مشخصه مهم شخصیت رسانهای ارتباط مداوم با مخاطب است.
🔦 البته آنها تأکید میکنند که شخصیت رسانهای در این رابطهٔ یک سویه، تصور نادرست و ساختگی از صمیمیت را خلق میکند.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۴۴
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت .mp3
4.45M
🔘 تفاوت احساس امنیت با وجود امنیت
👤 استاد سید مهدی سیدی
🖇 نشست «مدیریت تصویر در جنگ رسانهای؛ بایستههای جنگ روایتها»
#سواد_رسانه
#نشست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تزریق، تداعی و توجیه با ابزار انیمیشن
🔦تداعی و یادآوری پیوسته هولوکاست و مظلوم نمایی یهودی نیز مسئله غرامتگیری از جهان و کسب درآمد از این راه را برای صهیونیستها توجیه ساخته محل درآمد قابل توجهی برای این رژیم جعلی خواهد بود؛ هرچند جریان اصلی اینگونه انیمیشنها برپایه واقعهای سیاسی - هرچند دروغین - ساخته و پرداخته شده است، اما سبک زندگی ارائه شده در خلال داستان، قابل توجه است.
🔦اشارههای مکرر جنسی در خلال این داستانها، به شدت در ذهن کودک اثر مخربی دارد. اشاره های جنسی میان عروسک باربی و مرد جوان در داستان اسباببازی، نگاههای هرزه خروس آمریکایی به مرغان و رفتارهای جنسی با آنان در فرار مرغی، صحنههایی با کنایههای جنسی در باباسفنجی در خصوص پوشش آنها و نیز رفتارهای هزل پاتریک یا خوردن بستنی به سبک مست کردن، همچنین رقص و موسیقیهای مهیج در هتل ترانسیلوانیا و اشارات مکرر عاشقانه جنسی، همگی گوشههایی از نمایش سبک زندگی آلوده آمریکایی در این چهار داستان است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۵
#عملیات_روانی
#نقد_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نگاه دقیق استاد فرج نژاد در نقد فیلم
#استاد_فرج_نژاد
#سرو_بیقرار
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 استفاده از جنگ سخت برای اهداف شناختی
🔻درمیان جنگ سخت و نرم، جنگ شناختی نوعی جنگ نرم محسوب میشود. با این حال میتوان از جنگ سخت برای رسیدن به اهداف شناختی نیز استفاده کرد.
🔻آشوبهای اخیر که هدفی شناختی داشت مثالی از بکارگیری جنگ سخت برای اهداف شناختی است که با وجود استفاده از تمام رسانهها، در کنارش از عملیات فیزیکی یا همان آشوبها نیز بهرهگیری شد. بعضی اوقات برای رسیدن به هدف در جنگ شناختی، نیاز به استفاده از محیط میدانی است.
📎 دکتر رفیعالدین اسماعیلی، #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
دستاوردهای فناوری AI.mp3
676K
🎙دستاوردهای فناوری AI (هوش مصنوعی)
◾️صنایع پزشکی
◽️پرواز اتوپایلوت با هواپیما
◾️صنعت بازی سازی و گیم
👤 دکتر بهروز مینایی
🖇 #دوره رسانه و #جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡مولفهها و مصادیق هولوکاستی در انیمیشنها (قوم جدا افتاده و مظلوم)
🔦 فضای کلی داستانهایی نظیر این چهار انیمیشن(فرار مرغی، هتل ترانسیلوانیا، داستان اسباببازی۳ و باب اسفنجی)، جریانی مشابه دارند، اما با مصادیقی متفاوت. یک گروه به همپیوسته اما مجزا و متفاوت از دیگران، تحت ستم قرار گرفتهاند و تا مرز نابودی پیش میروند.
🔦این گروه کوچک، گاهی به لحاظ کودک بودن در میان بزرگترها (باب اسفنجی) یا متفاوت بودن (هیولاها در هتل ترانسیلوانیا) یا عروسک بودن (داستان اسباب بازی) و یا حیواناتی میان انسانها (فرار مرغی) مجزا از دیگران و در اقلیتاند و از طرف صاحبان قدرت (انسانها، پادشاه و....) تحت ستم قرار میگیرند، حقوقشان نادیده گرفته میشود. مورد قضاوت نادرست قرار میگیرند یا ضعیف و ناتوان تصور میگردند.
🔦 داستان مظلومنمایی یهودیان از همان ابتدا مطرح بوده، اما در طول تاریخ، به دلایل مختلف تشدید گردیده است. هرچند نوع زندگی و تعامل عدهای از یهودیان با دیگر اقوام و ملل سبب میشد شاهد بازخوردهایی منفی در اجتماع باشند (مانند داستان تصلیب مسیح به دست یهودای اسخریوطی به عقیده عده ای از مسیحیان).
🔦 پروسه مظلوم نمایی چنان به نفع آنان بود که خود نیز به آن دامن میزدند و گاهی زمینه ساز آن میشدند یا با دروغ و بزرگنمایی، از کاه کوهی میساختند. هولوکاست، نمونه کامل این داستان است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡موسیقی فیلم
🔦 از همان ابتدای تولد سینما در سال ۱۸۹۵م، برادران لومیر موقع نمایش، از یک پیانیست خواستند تا بنوازد. پس از استفاده آنها از نوازنده در سالن نمایش، این مسئله به صورت قانون درآمد. پدیده سینما و موسیقی همراه با فیلم، سیری تکاملی داشتند. در نهایت در سال ۱۹۲۷م با عرضه نخستین فیلم ناطق به دنیا، روند جدیدی پیدا شد. همه اینها سبب گردید تا موسیقی فیلم، جایگاه خود را در سینما به دست آورد.
🔦 در پایان دهه چهل و اوایل دهه پنجاه موسیقی فیلم عمدتاً جاز بود؛ بهخاطر سازگاری ساختار آن با انتخاب موضوعاتی در داستان فیلمها، نظیر جنابت، خشونت و زندگی در شهرهای مدرن. موسیقی جاز ابتدا در فیلمهای موزیکال آغاز شد و سپس در فیلمهای دراماتیک.
🔦 اواسط دهه پنجاه آهنگسازان معروف امکان ضبط تجاری موسیقی را در نظر گرفتند و فروش موفق فیلمها با موسیقی جاز یا پاپ، زمینهای برای رواج موسیقی فیلمهای عامه پسند شد.
🔦 بعد از جنگ جهانی دوم، موسیقی قدیم و جدید کاملاً از هم جدا شدند و با پیدایش دستگاه های مولد صدا، موسیقی الکترونیک به دنیا عرضه شد.
📓خواجه نوری و تمجیدی، موسیقی فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدف خانواده محوری فمینیستی.mp3
1.49M
🎙هدف خانواده محوری فمینیست
◾️نظام لیبرال، خانواده را تنها در راستای توسعه انسانی میبیند.
👤 دکتر محمد رضا کدخدایی
🖇 #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔘 رویکرد غلط در مقالهنویسی، معضل حوزه و دانشگاه
◾️ درصد بالایی از پژوهشها و مقالههای دانشگاه به درد بخور نیست. در دانشگاه این طور است و حوزه هم همین مدل را در پیش گرفته است. نسبتی که بین مدل سنتی و بدعتی که از غرب وارد شد یا همان غربزدگی، در اندازه جزئیتر در اینجا پیاده شده است.
◾️ وضعیت دانشگاههای ما فشل است، فضای علمی حقیقی ندارد، فقط صورتی از علم را دارد که همان مقالات و فرم است؛ حوزه میخواست این مدل را تغییر دهد که خود نیز دچار شد. مسیر طلبگی ارتباطی به تکنیکهای مقاله نوشتن ندارد.
👤 استاد محمد حسین وفاییان
🖇 نشست مسئلهیابی در بیانات رهبر معظم انقلاب
#نشست
#حوزه_و_دانشگاه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تفسیر بیکرانگی در انیمیشنهای مسیحی
🔦 تبشیری بودن، اخلاق محوری و تاکید بر محبت و دوستی، از دیگر مولفههای انیمیشنهای مسیحیگونه است که بیکرانه شدن انسان را در عشق ورزیدن به دیگران و تمسک به اخلاق بازنمایی میکند.
🔦 برای مثال در انیمیشن آواز کریسمس، اسکروج به «روح سالنو» میگوید: تو چرا غلاف داری و شمشیر نداری؟ و در پاسخ میشنود: «خب جنگی شروع نشده؛ تا باشه انسانها در صلح باشن».
🔦 اینگونه انیمیشنها، قدرت انسان را در سریان دادن عشق و محبت در هستی تصویر میکنند. بازنمایی این بُعد انسانی در انیمیشنهای مسیحی، غالباً با استفاده از مولفههای جذاب و بانشاطی صورت میگیرد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۸
#پارا_کتاب #نقد_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
بمباران اطلاعاتی.mp3
2.14M
🎙بمباران اطلاعاتی چیست؟
◾️بمباران اطلاعات، نوعی روش استثمار است
👤 دکتر محمد رضا کدخدایی
🖇 #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad