💬حربه رسانه در دستان صهیونیسم
◽️اروپائیان در سالهای نه چندان دور، یهودیان را نماد فساد و نیرنگ میدانستند و آنها را #موش_کثیف مینامیدند؛ اما چه شده که امروزه در دانشگاهها و رسانههای دنیا یهودیان و به تبع آن صهیونیستها سمبل هوشیاری و زیرکی نامیده میشوند؟ و در هر کارتونی موش سرآمد زیرکی، فهم و شعور است؟
◽️شاید در مسیر رسیدن به پاسخ، این سخن خاخام «راشورون» راهنمای ما باشد که در سال 1869 گفت: «اگر طلا نخستین ابزار ما در سیطره و حکومت بر جهان است، بیتردید #مطبوعات و #روزنامه_نگاری دومین ابزار ما خواهد بود.»
✍️ استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇نشریه فرهنگ پویا، شماره 9
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
15.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید| روایت جهانی اربعین
◾️حال و هوای اربعین از نگاه دوربین بلاگرهای اروپایی و آمریکایی؛ این مقدار از سخاوت باورنکردنی است!
◾️موکبها تعریف انسانیت، سخاوت و محبت است، آرمانهایی که حسین (علیهالسلام) با آن شناخته میشود.
#اربعین
#جنگ_روایت_ها
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
28.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| مستند «برنامه شیطان»
🎯 قسمت سیویکم: برنامهریزی جهانی
💥 مدیران شیطانی جهان!
#برنامه_شیطان
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇یکی از اضلاع اصلی #جنگ_ترکیبی، #حملات_سایبری به زیرساختهای کشور هدف است، اما نکته قابل توجه در کشور ما در حملات اخیر (ریاست جمهوری، تپیسی، ۷۸۰ و...) ادامهی این جنگ به بهانه فوت #مهسا_کومله است. البته منشا حمله مشخص است و با راهبرد چشم در برابر چشم و تکنیک یک به ده در حال پاسخ است.
👤سید علیرضا آلداود
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌رهبر معظم انقلاب: اهمّیّت اربعین، اوّل این بود که #رسانهی_پُرقدرت_عاشورا است.
#اربعین۱۴۴۵
#اربعین
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🎙#گفتگو| پرورش نیرو در کار علمی
🔹 هرجا که میرفت پروژه را تعریف میکرد، همیشه کیفش همراهش بود و در کیفش پروژه مهمش بود که داشت با چند تا از شاگردان انجام میداد و آن را دائم این طرف و آن طرف میبرد، نشان اساتید میداد و خودش مقالات را مداوم میخواند، چک میکرد و به خود شاگرد یا همکار بازخورد میداد و نتیجه میگرفت و نهایتا کار را به سرانجام میرساند.
🔹 شکل کار جمعی استاد اینطور بود و در این کار نیرو واقعا پرورش پیدا میکرد؛ اگر نیرو کمی از خودش قابلیت نشان میداد برای خودش حتما کسی میشد، کسانی که با استاد یک مقاله نوشتند هم در نویسندگی و ویراستاری و هم در محتوا چنان دقیق میشدند که کار بعدی را میتوانستند به خوبی و به تنهایی انجام بدهند.
📻گفتگو با دکتر محمدحسن فرجنژاد
🕰مدت مطالعه: ۷ دقیقه
🔗ادامه مطلب
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
اقناع سازي و ارتباطات اجتماعي.pdf
573.4K
📙خلاصه کتاب اقناعسازی و ارتباطات اجتماعی
✍️نويسنده کتاب: دکتر حجتالله مرادی
🔸اقناع سازی را میتوان یک فرآیند ارتباطی دانست که تماس گیرنده از تاکتیکهایش برای تاثیر بر گروهی از نگرشهای #مخاطب هدف و رفتارشان استفاده میکند.
🔸در کتاب حاضر نخست، نحوه توسعه نظریه ارتباطات تبیین میشود، سپس انواع #ارتباطات و ویژگیهای اساس هر یک بیان میگردد. در ادامه، الگوی ارتباطی #اقناع شرح داده شده و در پایان، مهارتهای انتقال توضیح داده میشود.
#معرفی_کتاب
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📰سلطه یهود بر صنعت نشر آمریکا
🖇گریس هالسل، روزنامهنگار آمریکایی، مینویسد: «بر من کاملا محرز شده که یهودیها به طور کامل بر صنعت نشر، به ویژه در نیویورک تسلط دارند. حتی مراکز انتشاراتی که در اختیار غیر یهودیان است، مانند دایل دای و مکفروهیل و مکمیلان، همگی یهودیانی را که در رأس پستهای حساس و تصمیمگیرنده قرار دارند، به استخدام خود درآوردهاند.»
🖇به همین لحاظ «تقریبا غیر ممکن است که یک نویسنده بتواند ناشر مهمی را پیدا کند که یک کتاب ضد صهیونیستی را چاپ و منتشر کند.»
✍️ استاد محمدحسین فرجنژاد
🖇نشریه فرهنگ پویا، شماره 9
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
26.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| مستند «برنامه شیطان»
🎯 قسمت سیودوم: تسلّط بر رسانه - کُمیک
💥 تحریف شخصیتهای حقّ و باطل!
#برنامه_شیطان
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📌 چطور «روایت» دنیای ما را به تسخیر خود درآورد؟
🔻«روایت» به غولِ همهفنحریف دنیای ما تبدیل شده است. طوری که امروز دیگر ممکن نیست یک بسته بیسکویت را ببیند یا یک اسپری بدن را در اینترنت پیدا کنید، بدون اینکه با داستانهای جورواجورِ کارآفرینان جوانِ بلندپرواز و قهرمانان آرمانگرایی روبهرو شوید که از کودکی رؤیای تولید بیسکوئیت یا اسپری بدن را داشتهاند و حالا هم قرار است با محصولات ارگانیک یا بدون مواد نگهدارندۀ خود بیماریها را ریشهکن کنند و خنده به لب همگان بیاورند و دنیا را نجات دهند.
🔻 ما چنان از «داستان» اشباع و به آن معتادیم که به مصرفکنندگانی بیتمیز تبدیل شدهایم و، حتی آنجا که لازم است دربارۀ منشاء اطلاعات و اشخاصی که آن را بیان میکنند تردید کنیم، مشتاقانه با داستانهایشان همراه میشویم.
🔻 پیتر بروکس، نظریهپرداز ادبیِ مشهوری که چهل سال پیش در کتاب دورانساز خود به دفاع از «روایت» برخاست و اعلام کرد درک ما از خودمان بهواسطۀ داستانها شکل میگیرد، امروز نگران استیلای روایت بر زندگی ماست.
🔻بروکس در کتاب جدیدش فریب داستان: استفاده و سوءاستفاده از روایت، دربارۀ «تورم افسارگسیختۀ داستان» سخن میگوید و میپرسد: چرا «اَشکال دیگرِ ارائه و فهم عمدتاً بهنفع داستانسرایی کنار گذاشته شدهاند؟». او هشدار میدهد که «داستانیشدن واقعیت» میتواند پیامدهای خطرناکی برای ما داشته باشد.
🔻از نظر بروکس، مواجهۀ دائمی با روایت حتی ممکن است ما را در برابر تئوریهای توطئه نیز آسیبپذیر کند، زیرا مواجهۀ نقادانۀ ما با واقعیت را کمرنگ میکند.
🔻در قرن هجدهم، نویسندگان رمانها رنج بسیاری میکشیدند تا شرح دهند ماجرای داستانی که نقل میکنند از کجا آمده و غالباً پیشگفتارهای مفصلی مینوشتند و مدعی میشدند نسخهای خطی یا چند نامه را در چمدانی رهاشده پیدا کردهاند یا آنکه میخواهند بهطور ناشناخته اعترافی خطرناک را منتشر کنند. این نوع قاببندیها خوانندگان را مجبور میکردند به رابطۀ نویسنده و داستان نگاهی نقادانه داشته باشند و این مسئله را فراموش نکنند که «داستان واقعیت نیست».
🔻تدریجاً که ژانر رمان مشروعیت یافت، نویسندگان راحتتر توانستند خوانندگانشان را مستقیماً به درون جهان داستانی و، درنهایت، خودآگاهیِ داستانی پرتاب کنند. این مسئله باعثِ غرقشدنِ ما در داستانها بدون هشدارهای لازم میشود.
🔻بروکس میگوید امروزه ما چنان در محاصرۀ داستانها گیر افتادهایم که ناگزیریم عدسیِ روایت را بهسوی خودمان نیز بچرخانیم و رخدادهای زندگیمان را حوادثی داستانی و بخشهایی از سفر یک قهرمان خیالی بپنداریم. چیزی که نمونۀ آن را حتی در رزومۀ کاری افراد میبینیم.
🔻اما زندگی ما، تفاوتهای بنیادینی با داستان دارد و شاید از همه مهمتر، اینکه ما «پایان داستان» خودمان را نمیدانیم. بنابراین اگرچه میتوانیم معناهایی «جزئی و موقت» برای زندگیمان بتراشیم، اما معنای کامل عمر ما، تا لحظۀ مرگ روشن نمیشود.
✍️نویسنده: الیس راب
📑مترجم: عرفان قادری
📰مجلۀ ترجمان، شمارۀ ۲۷
#پارامقاله
#جنگ_روایت_ها
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🎙#گفتگو| نگاه راهبردی استاد فرجنژاد نیاز امروز ما
🔰 چند سالی که با استاد بودم. وقتی مقالهای مینوشتم، پیش خودم میگفتم که رفتهام از ده نفر مشاوره گرفتهام، بیست تا کتاب خواندهام، دیگر مو لای درز این کارم نمیرود. استاد نگاه میکرد و با شوخی دو سه تا ایراد از طرح میگرفت، یک لحظه آچمز میشدم.
↙️ ولی بعد میگفتم راست میگوید چرا فلان مسأله را ندیدم و متوجه نمیشدم.ما به افرادی نیاز داریم تا بتوانند نگاه راهبردی استاد را در تمام جنبهها و در حوزه رسانه پیش ببرند.
📻گفتگو با دکتر محمدینیا
🕰مدت مطالعه: ۷ دقیقه
🔗ادامه مطلب
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
12.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| سبک هنری رمانتیسم چیست؟
👤خانم دکتر مهدیان
🖇دوره مبانی و روشهای نقد فیلم
#سینمای_غرب
#نقد_سینما
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110