💢تزکیه و قوت روحی عامل خستگیناپذیری استاد فرجنژاد
🖋علی محیطی
🔹تزکیۀ استاد فرجنژاد در حد اعلایی از مرتبۀ خود بود؛ چنانچه اطرافیان او مکرر از اخلاص او، از شریعتمداری و ترویج قرائت صحیح او از دین و همچنین شناساندن اباطیل که افسانههای ضد حقیقت میشدند، سخن گفتهاند.
🔹همچنین به دلیل قوت روحی حاصل از سرشت و خلقت او، تربیت صحیح، حلال و طیبخوری، این قوت روحی را برای او رقم میزد. نشان این قوت روحی، پرکاری مخلصانه و مجاهدانه او و همچنین روحیه و انرژی گرفتن از هم صحبتی با ایشان بود که این همصحبتی برای اطرافیان او، موجب قوت گرفتن شان برای انجام کار علمی میشد.
🔹و اینجا است که باید اذعان کرد، تزکیۀ محمدحسین به دلیل نفس جهادگری او حد اعلایی را داشت و به همین خاطر و به جهت تسلط علمی او در عرصه دشمنشناسی، الگو و محل رجوع نویسندگان دغدغهمند برای تکمیل و ارائه این شخصیت جهت مبارزان راه حق قرار گرفت.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی
#گزارش_تصویری
💢دوره درسگفتار غربشناسی؛
▪️مقدمهای بر گذار جدید سرمایهداری در عصر دیجیتال با محوریت کتاب زرسالاران یهودی و پارسی
📌با حضور دکتر محمدینیا
📌شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۳
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علم بهتر است یا ثروت؟
چرا علم برای ما مسأله است؟
👤دکتر محمدینیا
▪️علم چرا باید مهم باشد با اینکه همه میدانند بین علم بهتر است یا ثروت باید کدام را انتخاب کنند؟
▫️در زندگی امروز خیلی روشن است که همه ثروت را انتخاب میکنند؛ یعنی اگر کسی میگوید علم، خیلی واقعی نمیگوید.
▪️گوش های شما با این حرفها آشناست که غرب دورهای را به استعمارگری شروع کرد و در آن دوره تمام منابع سراسر دنیا را از هر جهتی که وسعش میرسید شروع کرد به غارت کردن، گوش ما با این آشناست و یک حقیقتی هم هستش.
▫️حقیقت دومی هم وجود دارد که این غارت سراسری دنیا هرگز میسر نبود اگر علم در دست غرب وجود نداشت و اگر علم نمیداشت، هیچ چیز دیگری این امکان استعمار را به این شکل نمیتوانست فراهم بکند.
🎞دوره درسگفتار غربشناسی
#ببینید
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
📌جوجه تیغی؛ فیلمی با رویکرد فمینیستی و عادیسازی روابط نامشروع
🖋امیرمحمد جاهد
🔸فیلم جوجه تیغی اثری در ژانر کمدی سیاسی است که سال ۱۴۰۰ ساخته شده و در مقطعی جزو پربازدیدترین فیلمهای روبیکا بود.
🔹سوژۀ اصلی فیلم زنی است که میخواهد رئیس جمهور شود، زنی چادری که نمایندۀ مجلس است و میخواهد بر خلاف جامعۀ جنسیت زدهای که از ایران در فیلم معرفی میشود، خودش را اثبات کند. جامعهای که در آن حتی مسؤولانش به زنان دید نادرستی دارند.
🔸ماهی(نامزد ریاست جمهوری) دو فرزند دارد؛ پسری بهنام یوسف و دختری بهنام مائده. یوسف شخصیتی سختگیر، خشن، مذهبی و تندخو است. در خلال روایت اصلی فیلم، خرده روایتِ یوسف در رابطه با برخورد درست و ارتباط صحیح با بانوان وجود دارد.
🔹فیلم با نگاه فمینیستی رادیکال به ترسیم ارتباط مطلوب زن و مرد میپردازد؛ در سکانسی، یوسف(شخصیت اصلی مرد) با رفیقِ پسر(دوستپسر) یکی از کارکنان زن در شرکت مدلینگ دعوا میکند. نمایش رفیق پسر نوعی عادیسازی روابط نامشروع در سینمای ایران است.
🔸وقتی که یوسف به دلیل این دعوا از طرف خانمها محاکمه میشود و نمیتواند با آنها ارتباط سازندهای بگیرد و از آنها سرکوفت میشنود، صدایی در سر خود میشنود که امر به چشم گفتن میکند و درست از این لحظه به بعد وقتی به هر سخنی چشم میگوید؛ ارتباطش با خانمها حسنه میشود و خانمها دلشان با او صاف میشود.
[ادامه🔻]
🔸در یکی دیگر از سکانسها، آداب معاشرت صحیح با بانوان چنین عنوان میشود: «یه آقای محترم هیچ وقت از یه خانم سوال نمیپرسه، فقط میگه چشم!»
🔹یا در سکانسی دیگر وقتی دوستِ ماهی(کاندید ریاست جمهوری) از او میپرسد چرا اصلا باید مردها بخواهند شما رئیس جمهور شوید، در پاسخ میگوید: «باید بِخوان!»، همینقدر رادیکال و بدون استدلال صحیح!
🔸صرف نظر از اینکه این فیلم در عمل بهعلت عدم استدلال صحیح به ضد شعار خود تبدیل میشود، این رویکرد که زنان را برتر از مردان به حساب میآورد و مرد را غلام حلقه به گوش زن میخواهد؛ کاملا نگاهی رادیکال و نتیجه تفکر عاری از عقلانیت است.
🔹زن و مرد باید بنابر وظیفه الهی و اجتماعی و عقلانی خود با مشارکت سازنده و با رعایت احکام شرعی به تعامل سازنده بپردازند و نه مرد با چشم گفتن تسلیم خواستههای نامعقول زن شود، چنانچه فیلم انتظار دارد و نه بالعکس.
#یادداشت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢سلسله جلسات
«#به_روایت_سینما»
📌با موضوع: «نگرش راهبردی و جریان شناسانه به سینمای غرب»
📌موضوع این هفته:
از قهرمان اجتماعی تا قهرمان تنها
📌با حضور استاد:
دکتر محمد حسنی
📌زمان برگزاری:
#سه_شنبه ۲۰ آذر ماه
۱۴:۳۰ تا ۱۷:۳۰
📌مکان برگزاری:
پردیسان، تقاطع خیابان آقامحمدی یک و ایمان،جنب پوشاک فرخنده، موسسه شناخت، طبقه اول، واحد۲، سالن آموزش
✍️ جهت حضور در این برنامه تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه به آیدی @Kargaranebrahim اطلاع داده شود.
#موسسه_استاد_فرج_نژاد
#موسسه_شناخت
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
#فکرت
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💠فرصتهای جبهۀ یهود در صدر اسلام
🔹یکی از اصلیترین موانع تحقق تمدن نوین اسلامی، تلاشهای جبهه یهود است؛ بنابراین یکی از دغدغههایی که هر محققی را به خود مشغول میکند، چگونگی ابزارها و فرصتهای یهود برای مبارزه با نظام اسلامی است.یهود از زمان تولد و نیز اقدامات پیامبر آخرالزمان اطلاعات کامل و جامعی داشت.
🔹یهود میدانست که پیامبر در مکه آزار خواهد دید و در نهایت به قصد نظامسازی و جامعهسازی به مدینه هجرت خواهد کرد؛ بنابراین یهود که نبرد با جبهه حق را از ابتدا شناسایی کرده بود زودتر وارد زمین جنگ شد.
🔹در ادبیات و فنون جنگی کسی که زودتر وارد میدان شود احتمال پیروزی بیشتری خواهد داشت؛ چرا که صحنه را خواهد شناخت و نقاط قوت و ضعفاش را پیشبینی خواهد کرد.با حضور زودتر یهود در میدان نبرد، صحنۀ نبرد شناسایی شد.
🔹یهود تمام تلاش خود را در جهت تغییر صحنه و عوامل نبرد به سود خود کرد و از جمله نتایج این تلاشها، نهادینه کردن فرهنگ و عقاید خود در متن جامعۀ مدینه بود؛ چرا که آنها به عنوان روشنفکران منطقه حساب میشدند و مراکز علمی و فرهنگی نظیر مدارس در دست آنها بود.در این میان ابزارهای گوناگونی در مسیر رسیدن یهود به اهدافش آن را یاری کردند؛ منابع اطلاعاتی و عوامل نفوذی دو نمونه از این ابزارها بود.
#عکس_نوشته
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی | ایتا
💢هولوکاست در انیمیشن فرار مرغی
🔸انیمیشن فرار مرغی یک در قالب پویانمایی، تمثیلی از نجات یهودیان به دست آمریکا و سرزمین موعود را به تصویر میکشد، اثری که توسط کمپانی یهودی دریم ورکز اسپیلبرگ است.
🔸اسپیلبرگ در این اثر ظاهراً از ارزشهای آمریکایی انتقاد میکند و خروس خوشگذران و عیاش را عامل آمدن فرهنگ رقص جمعی در میان مرغان پاک و بیآلایش میداند. البته خروس محافظهکار و پیر اردوگاه، نماد انگلیس است که هنوز هم نفوذ اندکی روی مرغهای در بند دارد و دو موش داستان، نماد سمسارهای فرانسوی هستند که تمرین مرغها برای آزادی را دیوانگی میخوانند.
🔸ارباب مزرعه که زنی زورگو و زشت است، ماشین تهیۀ پیراشکی مرغ را به مرغداری بزرگ خود میآورد و میخواهد این مرغهای ساعی برای فرار را در کورۀ مرغسرخکنی بریزد و از این راه، ثروت سرشاری به دست بیاورد و از شر نقشههای فرار آنها راحت شود.
🔸این صحنه یادآور راه حل نهایی است که صهیونیستها ادعا میکنند هیتلر میخواسته تمام یهودیان را در کورههای آدمسوزی از میان ببرد و با روغن اجساد آنها صابون تهیه کند؛ ادعایی که سالهاست مدعیان هولوکاست نیز دروغ بودن آن را پذیرفتهاند ولی هنوز هم در دنیای مجازی هنر و سینما از آن سخن گفته میشود.
🔗ادامۀ مطلب در سایت استاد فرجنژاد
#نقد_انیمیشن
#بازنشر
🎓 مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد
📲 سایت | آپارات | اینستاگرام | ویراستی