📎شرکت صهیونیستی متا (فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام) با ۹۰٪ از درخواستهای رژیم صهیونیستی برای حذف محتوا موافقت کرده است.
📎این شرکت اخیراً در اقدامی شیطانی در حمایت از رژیم کودککُش صهیونیستی و جنایات آن علیه ملت فلسطین، بیش از ۷۹۵ هزار مطلب و یادداشت در حمایت از فلسطین را حذف کرده است.
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 برخی از اسناد افشای جنایت رژیم صهیونیستی
#عملیات_روانی
#دروغ_بزرگ
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔹روسیه همچنان به اوکراین گاز میدهد
🔸اسرائیل آب، برق و اینترنت فلسطین را قطع کرد
🔹روسیه کودکان را تخلیه میکند
🔸اسرائیل تاکنون 700 کودک را در غزه بمباران کرده است
اما رسانهها همچنان دروغ میگویند و به شما میگویند:
🔹روسیه متجاوز است
🔸اسرائیل از خود دفاع میکند
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
28.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| چگونه صنایع فرهنگی - رسانهای دین را زنده کنیم؟
👤 استاد مسعود ملکی
🖇دوره تابستانه تربیت مدرس سواد رسانهای و جنگ شناختی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| دوره درسگفتار غرب شناسی
👤دکتر محمد محمدینیا
📅 26 مهر ماه 1402
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇چهارمیلیون و هفتصدنفر آماده اعزام به فلسطین هستند
◽️آمار پویش حریفت منم که برای مبارزه با اسراییل طراحی شده به پنج میلیون نزدیک میشود. یعنی تقریبا از هر ۱۸ ایرانی، یک نفر از طریق پیامک یا سامانه اعلام کرده که برای مبارزه با صهیونیسم آمادگی دارد.
🔗سایت ثبت نام:
alaqsastorm.com
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| دوره رسانه و جنگ شناختی - ویژه خواهران
📅 ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇رسانهها تحت کنترل صهیونیستها هستند، چه انتظاری از آنها دارید؟
#صاحبان_رسانه
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
27.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥روضه پدرانه / حال و هوای این روزها
بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟!
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
28.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #ببینید| اونجلیستها و نبرد آرماگدون / تور تبلیغاتی در فلسطین اشغالی
👈بخشی از گزارش خبرگزاری Vice news
#دشمن_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📸 #گزارش_تصویری| مدرسه پاییزه - ویژه دختران
📅 ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
‼️اعتیاد اینترنتی در کمین نوجوانان کشورمان
📕۹ درصد پسران و ۲ درصد دختران اعتیاد اینترنتی دارند. اعتیاد اینترنتی ته خط فضای مجازی است و برای جدا کردن فرد از گوشی باید به روانپزشک و متخصص مراجعه کرد. ۶۶ درصد کودکان و ۹۷ درصد نوجوانان هر روز از گوشی استفاده میکنند و خطر این اعتیاد آنها را تهدید میکند.
#تربیت_رسانه_ای
#سواد_رسانه
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇مدیریت تصویر ذهنی در فضای جنگ!
💢بعد از اتفاقات اخیر در غزه، مشاهده میکنیم در گوشه و کنار فضای مجازی و مخصوصاً در فضایی مثل اینستاگرام و توئیتر، برخی از خشونتی که علیه اسرائیل شده ابراز ناراحتی میکنند. اما سوالی که پیش میآید این است که چطور میشود، عدهای به این فهم غلط میرسند که در این تقابل کسی که به آن ظلم شده اسرائیل است؟!
💢به این سوال از جهات مختلف میشود پاسخ داد، اما شاید بشود گفت مهمترین دلیل #مدیریت_تصویر_ذهنی از سوی رسانههای صهیونیستی است که در تمام این سالها انجام دادهاند.
💢مدیریت تصویر در شرایط جنگ، یعنی ارائه تصویری ملموس و به دور از مفاهیم انتزاعی و دارای عامل انسانی با هدف برانگیختن احساسات
به این دو جملهی زیر که این روزها در خبرها زیاد شنیدیم توجه کنید؛
۱. صدها کودک فلسطینی در حمله
هوایی اسرائیل کشته شدند.
۲. بتانی یوخولوم کودک دو ساله حین بازی و جلوی چشم مادرش توسط نیروهای مقاومت به رگبار بسته شد. (فارغ از اینکه خبر درست است یا غلط!)
💢در جمله اول با وجود اینکه صدها کودک کشته شدهاند، ولی چون جزئیات خاص و قابل درک بیان نشده و تا حدودی در اثر تکرار عادیسازی شده، برای مخاطب ملموس نیست که چه فاجعهی دردناکی رخ داده، اما در جمله دوم جزئیات زیادی از خبر مثل اسم کودک، سنِ اون، حضور مادر در صحنه و نحوه کشته شدن بیان شده. بیان چنین جزئیاتی، چه در کلمات و چه در تصاویر، به صورتی برای مخاطب بیشتر قابل لمس است و
لذا همزادپنداری بیشتری اتفاق میافتد.
💢یک مثال دیگر هم برای خرابیهای غزه بزنم. هنگامی که بخش زیادی از رسانههای دنیا صرفاً خرابیهای غزه را نشان میدهند، رسانههای صهیونیستی به جای صرفاً نشان دادن خرابی ساختمانها، با ارائه تصاویری ملموس و بیان روایتی قابل درک که دارای عامل انسانی است در پی
ایجاد حس ترّحم و مظلومنمایی برای مخاطب هستند و اینجاست که عدهای با مشاهده تصاویر، #درام_تصویری برایشان ایجاد میشود و دیگر خیلی متوجه صحنه و تاریخچه آن نیستند.
پینوشت: اینها که عرض شد صرفاً یک نکته کوچک از سواد رسانه بود، اما واقعیت موضوع این است که در جنگ اخیر رسانههای جبهه مقاومت بسیار بهتر از گذشته کار کردهاند. (لااقل آنچه در کشور ما به نمایش گذاشته شده) هر چند هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری است.
✍حمید کثیری
#جنگ_روایت_ها
#سواد_رسانه
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
واقعاً جاشون خالیه...
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
📍 لیست فاطمههایم پر شده است
🖊 شاید هنرجوی همیشگی استاد
🔻 جنگِ نرم اثرِ بیشتری دارد، چون پنهان است. استاد، آیهیِ قرآنی را که قبل از این جمله خواند، دوباره میخواند: وَالفِتنَةُ أَشَدُّ مِنَ القَتلِ.
🔻 گوگل میکنم همهیِ آیه را بخوانم. آیهیِ ۱۹۱ بقره را. درِ اتاقِ دیگری از گوگل را باز میکنم. میخواهم بدانم چرا فتنه شدیدتر از قتل است. گوگل میگوید قتل، جان و حیاتِ دنیاییِ آدم را میگیرد ولی فتنه، خرابیاش بیشتر است. طاعونی است که آدمها را دستهجمعی از پا در میآورد.
🔻 استاد از شدیدترین دشمنِ مؤمنان میگوید. از مبانیِ صهیونیسم میگوید و از اینکه چرا نقطهیِ تخاصمِ ماست. صوتِ اول کلاس تمام میشود. یک ساعت و نیم نوشتهام؛ بیشتر حتی.
🔻 از بس سرِ هر جملهای، آیهای توقف کردهام. صوتِ دوم را باز نمیکنم. میخواهم به فاطمه پیام بدهم که منتدارش هستم. دو سه هفته قبل میخواستم تویِ دوره اسم بنویسم. دورهی رسانه و جنگ شناختی.
🔻 از وقتی استاد فرج نژاد را شناختم دلم سرش را دیوانه وار به سینه میزد. نمیدانم من، استاد را پیدا کردم یا او مرا. احتمالِ دومی بیشتر است. استاد دو سه سالی است که کوچ کرده. نمیدانم چطور شد کانالِ مؤسسهای را که به یادِ او تویِ قم زدهاند پیدا کردم. پوسترِ دوره درست وقتی به دستم رسید که برای شناختِ اسرائیل و بازیهایِ رسانهایاش در انیمیشن، عطش داشتم.
🔻 فاطمه وقتی دید برای ثبت نام دست دست میکنم، پیام داد که بیشتر از دو روز وقت ندارم. یادم رفته بود لیست را پُر کنم. استاد تویِ صوتِ اول از تذکرِ امام علی به کمیل را گفت: ای کمیل! بعضی از عبادات که به آنها اشراف نداری سبب حجابت میشود.
🔻 میخواستم به فاطمه بگویم که اگر پیگیر نبود، تویِ مسیری جلو میرفتم که نمیشناختمش. هر چه جلو میروم، لیستِ فاطمههایم شلوغ میشود. هنوز به فاطمه پیام ندادهام. میخواهم بنویسم که آن یکی فاطمه تویِ کانالش نوشته: اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا اِلَیهِ راجِعون. بیش از ۱۰۰۰ کودک، زن، سالمند... مردم بی گناه غزه در این جنایت بیسابقه به شهادت رسیدند.
🔻 از کانالِ فاطمه که بیرون میآیم، ایتا پُر میشود از پیامهایِ نخواندهای که همهشان یک پیام را برایم فرستادهاند. بیمارستان معمدانی دیگر زخمی ندارد. دیگر هیچ کسی در بیمارستان رنج نمیکشد.
🔻 من اخبار نمیبینم. این روزها بیشتر از قبل از اخبار فرار میکردم. یازده و نیم شب است و محال است دور و برِ اینستا بپلکم. ولی خبر، فوری است. وسطِ قتلگاهِ غزه، یکی عکسهایِ تولدش را گذاشته. دیگری حتی نکرده یکامشب، تبلیغاتش را در و تخته کند. آن یکی روشنفکرانه ابراز همدردی کرده و تویِ ده استوری بعدی از وبینارش نوشته. بویِ تعفنی که از لجن زارِ اینستا بلند شده، حالم را به هم میزند.
🔻استوریِ خانم عسگر نجاد را باز استوری کرده و گوشی را خاموش میکنم. صبح، یکی تویِ ایتا صوتِ حاج آقایِ ولدی را گذاشته. جملهاش به ذهنم سنجاق میشود. تنگهی اُحُدِ عملیاتِ طوفان الأقصی، فضایِ رسانه است.
🔻 پا کِشان پا کِشان میروم سر وقتِ اینستا. ته دلم امید دارم دوستانی که چند روز مُهرِ خاموشی زدهاند، لااقل دیشب چراغی روشن کرده باشند. استوریهایی که این چند روز تویِ خط مقدم بودند، هستند. باز هم خبری از ساکتها نیست. چند شب پیش، استاد تویِ کلاس پژوهشگری رسانه میگفت ما در رسانه، لال هستیم. تویِ ذهنم با دوستانم دعوا گرفتهام. برمیگردم ایتا.
🔻نمیدانم برای هزارها شهیدِ دیشب چه بنویسم. نه مادرم، نه همسر، نه جنگدیده. هزارها هزار کیلومتر از بلبشویِ غزه دورم. مینویسم و پاک میکنم. کلمهها با من راه نمیآیند. میزنم زیرِ کاسه کوزهیِ نوشتن. جمع میکنم بروم که مؤسسه امام پیام میگذارد.
🔻مرورِ صحبتهایِ حضرت آقا را گذاشته: علم، مسؤوليت آور است. مثلِ همهیِ داراییهایِ دیگر. امروز در قضیهی غزه، واکنش بر دوشِ همهیِ ماست.
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🖇 #یادداشت| نقد و بررسی فیلم Crimson Peak قلعه خونین
🎥فیلم crimson peak که به نامهای قلعه خونین یا قلعهای به رنگ خون شناخته شده است فیلمی در ژانر فانتزی و ترسناک، به کارگردانی «گیرمو دل تورو» و نویسندگی دل تورو و متیو رابینز است که در سال ۲۰۱۵ اکران و با بودجۀ ۵۵ میلیونی، فروشی در حدود ۷۵ میلیون دلار در گیشه داشته است.
🎞فیلم crimson peak مانند بسیاری از فیلمهای دیگر ژانر وحشت به داستانسرایی و تصویرسازی از ارواح پرداخته است. چنانکه شروع آن با این جمله است که از زبان نقش اول داستان گفته میشود: «روحها واقعا وجود دارند.»
🔻به همین دلیل ما نیز روی نحوۀ پردازش داستان فیلم قلعۀ خونین به «مسأله روح»، متمرکز شده و میخواهیم در این مقاله کوتاه به بررسی آن بپردازیم.
🔗ادامه مطلب را اینجا بخوانید
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🔻روزانه ۲۰۰ کودک را قتل عام میکنند آن وقت برای جماعتی نادان، یک عکس تبلیغاتی، نشانه شفقت و مهربانی ارتش اسرائیل میشود!
#جنگ_رسانه_ای
#عملیات_روانی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
🇵🇸جبهه مقاومت در مسیر انتقام
◼️انتقام جنایت صهیونیستها در غزه و بیمارستان المعمدانی و همانند آن که با موشکها و مدیریت آمریکا انجام میشود چگونه باید باشد؟ شکی نیست که چنین جنایتهایی نباید بیپاسخ بماند، ولی پاسخ محدود به شلیک کردن چند راکت به تلآویو نیست. مسلما جنایتهای رژیم صهیونیستی و حامی آمریکاییاش، نباید بدون مجازات بماند و قرار نیست نوع اقدام جبهۀ مقاومت در برابر جبهۀ استکبار تنها متقارن یا واکنشی باشد.
◼️ قدرت ضربههای راهبردی جبهۀ مقاومت در منطقه روزبهروز در حال افزایش است. در مقابل، جبهۀ استکبار با وجود انبوه امکانات نمیتواند دستاوردی راهبردی در پاسخدهی به جبهۀ مقاومت داشته باشد. اتاق فکر صهیونیستها به جای استفاده از تکنیکهای جنگی، گزینۀ کشتار زنان و کودکان فلسطینی بیپناه به طور وحشیانه را انتخاب کردند.
🔗ادامه مطلب را اینجا بخوانید
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| افول اروپا به اعتراف اندیشمندان اروپایی
👤دکتر محمد محمدینیا
🖇دوره تربیت مدرّس سواد رسانهای و جنگ شناختی
🏢مؤسسه استاد فرجنژاد
#غرب_شناسی
📲کانال مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
📝 @FarajNezhad110