استاد محمدحسین فرجنژاد
🎞 اهمیت سینما و پیچیدگیهای آن 📽 با توجه به اینکه فضای مجازی گستردگی زیادی پیدا کرده است، اما هالیو
💡هر رسانه ساحت جداگانهای دارد!
📔از این که میگوییم دیگر رسانهها، پیچیدگی سینما را ندارند برداشت نشود که اهمیتی هم ندارند. متاسفانه اشتباهی که در فضای ذهنی و در کشور ما وجود دارد این است که فکر میکنیم هرگاه رسانه جدیدی آمد، رسانههای قبلی را باید نادیده گرفت! این اشتباه هست.
📔الگوی رسانهای همچون یک انسان است. مغز آن کتاب است، دست راست و چپ آن رادیو و مطبوعات و پای راست و چپ آن هم تلویزیون و سینما است. فضای مجازی هم سایه این انسان است و همهی بخشهای آن هست ولی در واقع هیچکدام نیست.
📔هرکدام از این رسانهها یک کارکردی دارد. مثلاً کارکردی که رادیو داشته هنوز هم دارد و درحال استفاده است. هنر سیاستگذاران باید این باشد که از همهی رسانهها در کارکرد خودش استفاده کند، ما اشتباهاً فکر میکنم رسانهها جای یکدیگر را پر میکنند و رسانه جدید جای قبلی را میگیرد درصورتی که هرکدام در جای خودش باید مورد استفاده قرار بگیرد و هرکدام درحال پیشرفت هست.
🖇دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیع الدین اسماعیلی
#سواد_رسانه
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ پروتستانتیسم و اصلاحات دینی ▫️ ایام اصلاحات دینی در مسیحیت و نهضت اعتراض پروتستانتیسم از سال ۱۵۱
◾️ تاثیر کابالیستهای یهودی بر مسیحیت
▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیستهای یهودی به تدوین برخی رسالههای کابالی منطبق با زبان و فرهنگ مسیحیان دست زدند. این رسالهها در ایتالیا و بهویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار موثر بود.
▫️به نوشته دائرةالمعارف یهود، بدینسان مکتب کابالا به نیروی متنفذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمانهای مسیحایی و صلیبی جدید دامن میزد و طلوع قریبالوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید میداد.
▫️ به تاثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان ظهور مسیح را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت، رسالههای کابالی است. در نتیجه، رویکردی گسترده به فراگیری زبان عبری، بهویژه در ایتالیا آغاز شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چیستی سینمای دینی
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی، کلاس دین در سینمای ایران
#سینمای_ایران
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_29- بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 1
📆29 اسفند 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-98_12_29- بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 2
📆29 اسفند 1398
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-99_01_20- بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 3.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙بررسی عرفانهای نو ظهور و نو پدید، نمادهای معنویت گرایی در سینمای مسیحی 3
📆20 فروردین 1399
#سینمای_غرب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️ تاثیر کابالیستهای یهودی بر مسیحیت
▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیستهای یهودی به تدوین برخی رسالههای کابالی منطبق با زبان و فرهنگ مسیحیان دست زدند. این رسالهها در ایتالیا و بهویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار موثر بود.
▫️به نوشته دائرةالمعارف یهود، بدینسان مکتب کابالا به نیروی متنفذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمانهای مسیحایی و صلیبی جدید دامن میزد و طلوع قریبالوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید میداد.
▫️ به تاثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان ظهور مسیح را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت، رسالههای کابالی است. در نتیجه، رویکردی گسترده به فراگیری زبان عبری، بهویژه در ایتالیا آغاز شد.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۹۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
◾️ تاثیر کابالیستهای یهودی بر مسیحیت ▫️ از نیمه دوم سده پانزدهم میلادی کابالیستهای یهودی به تدوی
◾️چه کسانی در کابالیسم مسیحی تاثیر گذار بودند؟
▫️«پیکو میراندولا» از نامدارترین و موثرترین چهرههای فکری رنسانس، بهعنوان «پدر کابالیسم مسیحی» شناخته میشود. او در عین حال از بنیانگذاران دانش شرقشناسی اروپا نیز به شمار میرود. این بهدلیل پیوند پیکو با گروهی از یهودیان است که در پیرامون او حضور داشتند.
▫️پس از پیکو، یوهانس روشلین، عبریشناس نامدار دربار فردریک سوم، در ترویج کابالا در محافل فکری مسیحیان نقشی برجسته داشت. روشلین در سال 1490 در ایتالیا با پیکو دیدار کرد و تحت تاثیر او به کابالا علاقمند شد. روشلین کتابهایی درباره نامهای سحرآمیز (1494) و درباره علم کابالا (1517) را نوشت.
📚تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه 92 و 93، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
37.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|جنگ هیبریدی - مقدمه
🖇جنگ بین ارتش هند و پاکستان
🖇جنگ هیبریدی چیست
🖇تفاوت جنگ سرد با جنگ نرم و سخت
🖇جنگ سرد بین شوروی و آمریکا
🖇معرفی کتاب در حوزه جنگ سرد
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
📆24 تیر 1398
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰#نشست هفتگی مؤسسه رسانهای استاد فرجنژاد
⚡️جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر
👤سخنران: دکتر رفیعالدین اسماعیلی
⏰زمان: پنجشنبه، ساعت 15
🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانهای استاد فرج نژاد
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید.
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
◾️قرن پانزدهم؛ شروع قبالای مسیحی
▫️ پس از جنگهای صلیبی تا قرن هجدهم، کمکم اروپاییان با علوم مسلمانان آشنا شدند. بهدلیل اینکه در بسیاری از موارد، یهودیان واسطه ترجمه و انتقال علوم اسلامی به سمت اروپا بودند؛ لذا اروپاییان برای یهودیان، شأنی علمی قائل شدند. بعدها که رنسانس اتفاق افتاد، روحیه دنیاطلبانه و اومانیستی یهودیان بود که قلوب رهبران اومانیستی رنسانس را به خود جلب کرد.
▫️بهنوشته دائرةالمعارف یهود، معاون فرهنگی رونسانس عمیقاً باور کردند که در رسالههای کابالی، به منابع اصیل و دست اول رازهای کهن هستی دست یافتند! رسالههای گمشدهای که اینک پدیدار شده و به کمک آن نهتنها میتوان به اسرار نوشتههای افلاطون و سایر متفکرین یونان باستان پی برد، بلکه رازهای مسیحیت را نیز میتوان شناخت.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۱۰۲، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#یهود_شناسی
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید|قدرت سازمانهای اطلاعاتی ایران
🖇جنگهای سایبری، کار سازمانهای اطلاعاتی
🖇پروژه عنکبوت 1 تا 8 اطلاعات سپاه
🖇نابودکردن شبکه ترویج فحشا
🖇شناسایی 100 نفر از شبکه سایبری CIA در ایران
🖇ایران، مجهز تر از آن چیزی است که فکر میکنید
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
📆24 تیر 1398
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📜تاریخ یهود (دوره چهارم) 🔘دوره چهارم: پس از فوت حضرت موسی (ع)، یوشع بن نون، رهبری بنی اسرائیل را به
📜تاریخ یهود (دوره پنجم)
🔘سلطنت الهی دو پیامبر بزرگ خدا حضرت داوود و سلیمان (ع)، به مثابه نمونهای از تمدنسازی دینی و زندگی ذیل حکومت الهی به نظر میرسد که بر تاریخنگاران مستقل است که درباره آثار تاریخی و باستانی این دوران به خوبی مطالعه کنند و الگوی یک حکومت الهی تمدنساز را بازسازی کنند.
🔘تاریخنگاری یهودی، متأسفانه حتی این دو بزرگوار را پیامبر نمیداند و حضرت سلیمان را در بسیاری موارد متمایل به بتها و زنباره به تصویر میکشد! فیلمهای داوود، سلیمان و ملکه صبا درباره این دوران تولید شدهاند.
🔘این تولیدات بر آرمانهای دنیوی و قومی یهودی تاکید مضاعفی دارند و در مقابل توجهی به وجهه الهی تمدن این دو نبی خداوند ندارند. این دوره تا حوالی قرن نهم ق.م. ادامه پیدا کرد.
📚دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 122
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📜تاریخ یهود (دوره پنجم) 🔘سلطنت الهی دو پیامبر بزرگ خدا حضرت داوود و سلیمان (ع)، به مثابه نمونهای ا
📜تاریخ یهود (دوره ششم)
🔘عدم قبول جانشین حضرت سلیمان (ع) توسط یهودیان و تشکیل مملکت افرائیم (اسرائیل) در شمال، توسط ده سبط و مملکت یهودا در جنوب، توسط دو سبط (در حدود سال ۹۳۰ق.م.) و تسلط منافقین بنیاسرائیل بر تشکیلات رهبری بنیاسرائیل، در همین دوران بود. این دو مملکت، جنگهای بسیاری با یکدیگر داشتند، تا اینکه مملکت شمالی توسط پادشاه آشور نابود شد.
🔘در اثر تسلط کلدانیها بر آشوریان در نینوا و ضعف حکومت مرکزی، مصریها به یهودا حمله کردند و آنجا را تابع خود کردند. در سال ۵۹۷ ق.م. مملکت جنوبی نیز به تصرف کلدانیها در آمد و بسیاری از یهودیان به بابل و غرب ایران مهاجرت کردند. یهودیان مدعیاند که در سال۵۸۶ ق.م. بخت النصر (نبوکدنزر) بابلی به اورشلیم حمله کرد و آن را تخریب کرد و یهودیان را به بابل کوچاند.
🔘ولی تاریخنگاران مستقل، معتقدند که این یک مهاجرت خود خواسته توسط بخشی از یهودیان بوده تا بتوانند از مواهب اقتصادی سرشار مملکت کلدانی بهره ببرند. پس از تسلط هخامنشیان بر بابل، کورش آزادی مذهبی بیشتری به یهودیان بابل و غرب ایران اعطا کرد و اوشلیم بازسازی شد.
📚 دین در سینمای شرق و غرب، صفحه 122 و 123
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
📜تاریخ یهود (دوره ششم) 🔘عدم قبول جانشین حضرت سلیمان (ع) توسط یهودیان و تشکیل مملکت افرائیم (اسرائیل
🔘اخیراً هالیوود و انگلیس در یک همکاری مشترک، مشغول ساخت فیلم کوروش درباره ارتباط یهودیان و ایران هستند. فیلم «یک شب با پادشاه» نیز درباره چگونگی نفوذ یهود در دربار خشایارشاه است. پس از حمله اسکندر مقدونی و تسلط وی شدند.
🔘فرهنگ مقدونی - یونانی در این ایام بر یهودیان، تاثیرات زیادی گذاشت. در همین ایام، فرقه صدوقیون، با تمایلات هلنیستی و مادهگرایی شدید، همراه با انکار معاد، بر بسیاری از یهودیان مسلط بودند.
🔘غلبه خاندان یهودا بر سایر قبایل بنیاسرائیل و شکست حکومت افرائیم (خاندان یوسفی) در اواخر همین ایام رخ داد و انحرافات بنیاسرائیل به اوج خود رسید و عنوان «یهودی» در همین دوران رواج یافت.
🔘در همین ایام، فرقه فریسیان بر صدوقیان، غلبه یافت و اسنیان را که معروف به زُهّاد بنیاسرائیل بودند، به کناره شهرها در دامنه کوهها راندند. اسنیان افسار حاکمیت بر یهودیان را به دست گرفتند و به نحو منسجمی، بیش از گذشته آنان را به سمت آرمانهای دنیوی خویش بردند.
📚دین در سینمای شرق و غرب صفحه 123
#یهود_شناسی
#پاراکتاب
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📺سینمای موجنو چیست؟
💡سینمای موجنو تقریباً از سال چهل و پنچ دوران پهلوی و از فیلم خشت و آیینه کم کم شروع میشود و راه میافتد. در ریشه سینمای موج نو و اینکه از کدام جریان سینمایی اروپا گرفته شده صحبتهای زیادی وجود دارد و عدهای معتقدند موجنو ثمره اتفاقات سینمای فرانسه است.
💡بعضی هم در خود ایران به دنبال آن گشته و گفتهاند که افرادی همچون جلال آلاحمد و دکتر علی شریعتی، تفکرات و جریاناتی را در فضای هنر و ادبیات در جامعه ایران راه انداختند که آن در حوزه سینما بروز و ظهور پیدا کرده و یک گونه سینمایی جدیدی پدید آورد.
📎دوره دین و سینما، کلاس دین در سینمای ایران، دکتر رفیعالدین اسماعیلی
#سینمای_غرب
#عکس_نوشت
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
28.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید|جنگ اقتصادی (Economic Warfare) - مهم ترین بخش جنگ هیبریدی در ایران
🖇وجوه مختلف جنگ هیبریدی
🖇شباهت جنگ سرد با جنگ هیبریدی
🖇ما درگیر جنگ اقتصادی نفس گیر هستیم
🖇رتبه ایران در اقتصاد جهان
🖇ارزش واقعی دلار
🖇نقش جاسوس های اقتصادی
👤استاد محمد حسین فرج نژاد
📆24 تیر 1398
#جنگ_هیبریدی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-99_01_22- عرفان ها و معنویت های نوظهور، ادیان شرقی 1.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، ادیان شرقی 1
📆22 فروردین 1399
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
radio-goftego-99_01_22- عرفان ها و معنویت های نوظهور، ادیان شرقی 2.mp3
21.6M
📻#بشنوید| رادیو گفتگو، برنامه شعبده شوم با حضور استاد فرج نژاد
🎙عرفان ها و معنویت های نوظهور، ادیان شرقی 2
📆22 فروردین 1399
#سینمای_شرق
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰#نشست هفتگی مؤسسه رسانهای استاد فرجنژاد ⚡️جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر 👤سخنران: دکتر رفیعا
🔰#نشست هفتگی مؤسسه رسانهای استاد فرجنژاد
⚡️جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر
👤سخنران: دکتر رفیعالدین اسماعیلی
⏰زمان: پنجشنبه، ساعت 15
🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانهای استاد فرج نژاد
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید.
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰#نشست هفتگی مؤسسه رسانهای استاد فرجنژاد
⚡️شورشهای آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر
👤سخنران: دکتر محمد حسنی
⏰زمان: شنبه، ساعت 15
🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانهای استاد فرج نژاد
💥ظرفیت محدود است
📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید.
#نقد_فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
استاد محمدحسین فرجنژاد
🔰#نشست هفتگی مؤسسه رسانهای استاد فرجنژاد ⚡️جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر 👤سخنران: دکتر رفیعا
📸نشست هفتگی مؤسسه استاد فرج نژاد با موضوع جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر، هماکنون با حضور دکتر رفیع الدین اسماعیلی، در حال برگزاری است.
#نشست
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📝دشمن در مرحله اول ذائقه شناسی مردم را از طریق واتساپ، اینستاگرام و... انجام میدهد و پس از آن بررسی میکند که هر قشر از مردم چه تفکر و بازخوردی دارند و از این طریق به یک کلانداده از رفتارها، تفکرات و باورهای جامعهی ایران میرسد.
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی در نشست جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر
#نشست
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad
📝اگر ما انواع عملیاتهای رسانهای، مسیر حرکتی در رسانه و مدلهای رسانهای را بشناسیم، میتوانیم بررسی و تحلیل درستی نسبت بحرانها و موضوعات مطرح در رسانه و جامعه به خصوص مانند اغتشاشات اخیر داشته باشیم.
👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی در نشست جنگ شناختی دشمن در آشوبهای اخیر
#نشست
#جنگ_شناختی
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 t.me/Faraj_Nejad