💡مولفهها و مصادیق هولوکاستی در انیمیشنها (قوم جدا افتاده و مظلوم)
🔦 فضای کلی داستانهایی نظیر این چهار انیمیشن(فرار مرغی، هتل ترانسیلوانیا، داستان اسباببازی۳ و باب اسفنجی)، جریانی مشابه دارند، اما با مصادیقی متفاوت. یک گروه به همپیوسته اما مجزا و متفاوت از دیگران، تحت ستم قرار گرفتهاند و تا مرز نابودی پیش میروند.
🔦این گروه کوچک، گاهی به لحاظ کودک بودن در میان بزرگترها (باب اسفنجی) یا متفاوت بودن (هیولاها در هتل ترانسیلوانیا) یا عروسک بودن (داستان اسباب بازی) و یا حیواناتی میان انسانها (فرار مرغی) مجزا از دیگران و در اقلیتاند و از طرف صاحبان قدرت (انسانها، پادشاه و....) تحت ستم قرار میگیرند، حقوقشان نادیده گرفته میشود. مورد قضاوت نادرست قرار میگیرند یا ضعیف و ناتوان تصور میگردند.
🔦 داستان مظلومنمایی یهودیان از همان ابتدا مطرح بوده، اما در طول تاریخ، به دلایل مختلف تشدید گردیده است. هرچند نوع زندگی و تعامل عدهای از یهودیان با دیگر اقوام و ملل سبب میشد شاهد بازخوردهایی منفی در اجتماع باشند (مانند داستان تصلیب مسیح به دست یهودای اسخریوطی به عقیده عده ای از مسیحیان).
🔦 پروسه مظلوم نمایی چنان به نفع آنان بود که خود نیز به آن دامن میزدند و گاهی زمینه ساز آن میشدند یا با دروغ و بزرگنمایی، از کاه کوهی میساختند. هولوکاست، نمونه کامل این داستان است.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۲۴۲
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡موسیقی فیلم
🔦 از همان ابتدای تولد سینما در سال ۱۸۹۵م، برادران لومیر موقع نمایش، از یک پیانیست خواستند تا بنوازد. پس از استفاده آنها از نوازنده در سالن نمایش، این مسئله به صورت قانون درآمد. پدیده سینما و موسیقی همراه با فیلم، سیری تکاملی داشتند. در نهایت در سال ۱۹۲۷م با عرضه نخستین فیلم ناطق به دنیا، روند جدیدی پیدا شد. همه اینها سبب گردید تا موسیقی فیلم، جایگاه خود را در سینما به دست آورد.
🔦 در پایان دهه چهل و اوایل دهه پنجاه موسیقی فیلم عمدتاً جاز بود؛ بهخاطر سازگاری ساختار آن با انتخاب موضوعاتی در داستان فیلمها، نظیر جنابت، خشونت و زندگی در شهرهای مدرن. موسیقی جاز ابتدا در فیلمهای موزیکال آغاز شد و سپس در فیلمهای دراماتیک.
🔦 اواسط دهه پنجاه آهنگسازان معروف امکان ضبط تجاری موسیقی را در نظر گرفتند و فروش موفق فیلمها با موسیقی جاز یا پاپ، زمینهای برای رواج موسیقی فیلمهای عامه پسند شد.
🔦 بعد از جنگ جهانی دوم، موسیقی قدیم و جدید کاملاً از هم جدا شدند و با پیدایش دستگاه های مولد صدا، موسیقی الکترونیک به دنیا عرضه شد.
📓خواجه نوری و تمجیدی، موسیقی فیلم
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدف خانواده محوری فمینیستی.mp3
1.49M
🎙هدف خانواده محوری فمینیست
◾️نظام لیبرال، خانواده را تنها در راستای توسعه انسانی میبیند.
👤 دکتر محمد رضا کدخدایی
🖇 #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🔘 رویکرد غلط در مقالهنویسی، معضل حوزه و دانشگاه
◾️ درصد بالایی از پژوهشها و مقالههای دانشگاه به درد بخور نیست. در دانشگاه این طور است و حوزه هم همین مدل را در پیش گرفته است. نسبتی که بین مدل سنتی و بدعتی که از غرب وارد شد یا همان غربزدگی، در اندازه جزئیتر در اینجا پیاده شده است.
◾️ وضعیت دانشگاههای ما فشل است، فضای علمی حقیقی ندارد، فقط صورتی از علم را دارد که همان مقالات و فرم است؛ حوزه میخواست این مدل را تغییر دهد که خود نیز دچار شد. مسیر طلبگی ارتباطی به تکنیکهای مقاله نوشتن ندارد.
👤 استاد محمد حسین وفاییان
🖇 نشست مسئلهیابی در بیانات رهبر معظم انقلاب
#نشست
#حوزه_و_دانشگاه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
💡تفسیر بیکرانگی در انیمیشنهای مسیحی
🔦 تبشیری بودن، اخلاق محوری و تاکید بر محبت و دوستی، از دیگر مولفههای انیمیشنهای مسیحیگونه است که بیکرانه شدن انسان را در عشق ورزیدن به دیگران و تمسک به اخلاق بازنمایی میکند.
🔦 برای مثال در انیمیشن آواز کریسمس، اسکروج به «روح سالنو» میگوید: تو چرا غلاف داری و شمشیر نداری؟ و در پاسخ میشنود: «خب جنگی شروع نشده؛ تا باشه انسانها در صلح باشن».
🔦 اینگونه انیمیشنها، قدرت انسان را در سریان دادن عشق و محبت در هستی تصویر میکنند. بازنمایی این بُعد انسانی در انیمیشنهای مسیحی، غالباً با استفاده از مولفههای جذاب و بانشاطی صورت میگیرد.
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی، صفحه ۱۳۸
#پارا_کتاب #نقد_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
بمباران اطلاعاتی.mp3
2.14M
🎙بمباران اطلاعاتی چیست؟
◾️بمباران اطلاعات، نوعی روش استثمار است
👤 دکتر محمد رضا کدخدایی
🖇 #دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| حضور زنان در صدا و سیما، پس از انقلاب
👤 حجتالاسلام دکتر علی جعفری، #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
18.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| چه زمان یک جامعه به سمت مطالبات واقعی حرکت میکند؟
◾️کنترل جامعهای که از قید و بندها آزاد است، راحتتر است
👤دکتر مهدیان
🖇#زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
💡تحلیل پویانمایی شاهزادهمصر (بخش اول)
🔦 پویانمایی شاهزاده مصر درباره دوران کودکی و پیامبری حضرت موسی(ع) و جریان نجات یهودیان از ستم فرعون و مصریان، در سال ۱۹۹۸م به وسیله برندا چپمن و استیوهیکنر در شرکت دریمورکز تولید شده است.
🔦 این شرکت متعلق به صهیونیست مشهور یهودی هالیوود، استیون اسپیلبرگ است. مادر وی گفته بود: «امروز میتوانم بگویم پیامبری یهودی به دنیا آوردهام که تورات را در دست راست و دوربین را در دست چپ خود دارد».
🔦 اسپیلبرگ پس از آغاز فیلم برداری فیلم «فهرست شیندلر» به اسرائیل رفت و در فرودگاه، مورد استقبال رئیس جمهور وقت، عزر وایزمن قرار گرفت.
🔦 در «شاهزاده مصر» بخشی از موسیقیها، تم آوازی است که شامل تیتراژ آغاز و پایان و بخشهایی از دیالوگها و روایت داستان میشود و تقریباً همه عملکردهای موسیقی را دارد.
🔦 تم آوازی فیلم، مجموعاً حدود ۲۵ دقیقه است که در آن، مفاهیم کلیدی و مهم یهودیان تکرار میشود؛ از جمله مظلومیت قوم بنیاسرائیل و کمکخواهی با تکرار واژه «deliver us» یعنی مارا نجات بده، خدای قومی و قوم برگزیده با استفاده از واژه «my people» یا «your people» یعنی مردم من یا مردم تو(خدا)، سرزمین موعود «promised land»، معجزه «miracles» و عقیده «believe».
📓دین، انیمیشن و سبک زندگی،صفحه ۱۹۳ و ۱۹۴
#پارا_کتاب #نقد_انیمیشن
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 aparat.com/Faraj_Nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
📌 بازنمایی سینما از جامعه
🖇 سینما جهانی نمادین میسازد. نمادین به این معنا که جهانیست متشکل از نشانهها، و شاید شبیه به جهان واقعی باشد، اما الزاماً با آن منطبق نیست؛ ممکن است صرفا یک بازنمایی باشد. حتی نظریه پردازان غربی نیز اذعان دارند، اینکه کارگردانها میگویند در آثارشان واقعیت جامعه را ساختهاند نادرست است. آنها درواقع بازنمایی میکنند.
🖇 بازنمایی در آثار سینمایی به این معناست که تنها بخشی از واقعیت و یا ذهنیت و محیط اجتماعی پیرامون خودشان را به نمایش میگذارند. بدینترتیب سینما میانجیست میان آگاهی ما از هستی و خود هستی.
👤دکتر مهدیان
🖇#دوره #زن_و_رسانه
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▶️ واژه مرد شو؛ از زبان شما برایم شنیدنیتر بود...
#روز_پدر
#روز_مرد
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad