eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
15هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
62 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 دشمن‌شناسی امیرالمومنین علیه‌السلام 🖇 چه کسی حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را شهید کرد؟ معروف این است ابن ملجم مرتکب این جنایت شده است اما مرحوم شیخ عباس قمی در منتهی الآمال نقل کرده است که هنگامی امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در روز شهادتشان در مسجد خواباندند، ایشان فرمودند: «ابن‌الیهودی من را کشت.» تکرار این مطلب توسط حضرت در منزلشان بر اهمیت این مسئله دلالت می‌کند. 🖇 با دقت و تأمل در اینکه حضرت امیر(ع) خصومت شخصی با کسی ندارند، متوجه می‌شویم که مقصود حضرت از این کلام، دشمنی‌شان با یهود است. ✍️نشریه تیه| استاد شمس الدین رحمانی؛ نویسنده و پژوهشگر حوزهٔ دشمن‌شناسی 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | تا نمردم باید کارها رو به نتیجه برسونم 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🖇روح‌الله مومن نسب با کنایه به کنترل گذرگاه مرزی سایبری توسط یک وزارتخانه به زبان طنز تلخ در خبرگزاری فارس نوشت: ◾️اگر تصمیم بر این است که «گذرگاه مرزی سایبری»(Gateway) همچنان قانوناً توسط یک شرکت زیرمجموعۀ وزارت ارتباطات کنترل شود، پیشنهاد می‌کنم کنترل مرزهای فیزیکی را هم به وزارت صمت یا وزارت راه بسپارید و کل نیروهای مسلح ذیل وزارت ورزش قرار بگیرند! چون تیراندازی یکی از رشته‌های ورزشی است! 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
❗️خطرناک نمی‌دانیم و فکری به حال جایگزین نمی‌کنیم! 👤 دکتر حمیدرضا مقصودی 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬هشدار نسبت به تلفن همراه و تسلط دشمن بر این ابزار 🔻قسمتی از صحبت‌های ایشان در جمع خانواده و چند روز قبل از شهادت است. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | در سینمای غرب سعی می‌شود جهان غیب را منصه ظهور مادی بکشانند 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیژن پیروز: آیفون بدون شناسنامه دست مقامات ما هم هست ◾️از مصرف‌کننده نباید انتظار داشت همه اصول امنیتی را رعایت کند، این یک نقش حاکمیتی است که باید در سطح وزارتخانه‌هایی مثل صمت اعمال شود و کالاهای وارداتی، شناسنامه داشته باشند، یعنی از جایی که تولید می‌شوند رصد شوند تا زمانی که به دست ما می‌رسند. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
❗️سریالی که در اولین قسمت تیغ روی گلوی بیننده گذاشته! 📌سامان سالور کارگردان "گردن‌زنی" و زامیاد سعدوندیان نویسنده آن اولین تجربه‌ی سریال‌سازی در شبکه نمایش خانگی را دارند، سعدوندیان اثر موفق او یک فرشته بود در کارنامه دارد، اما در اولین تجربه‌ی سریال‌سازی شبکه نمایش خانگی چنان چرک و تلخ و وحشتناک این داستان تراژدیک را نوشته که انگار قصد جان تماشاچی را دارد! 🔻شکل بسیار نامناسب پوشش و حجاب در جشن عروسی 🔻حرکات موزون بازیگران زن و مرد 🔻صحنه‌ها و جملات اروتیک متعدد 🔻نمایش واضح چگونگی استعمال مواد مخدر 🔻مصرف الکل 🔻فحاشی و عربده‌کشی 🔻نمایش یکی از شدیدترین انواع بروز خشونت به بهانه‌ی مسابقه قمار چک‌زنی 🔻لمس نامحرم در سکانس‌های متعدد 🔻قتل و سلاخی و خون‌بازی به فجیع‌ترین شکل ممکن 🔻داستان تراژدیک و شوکه کننده که نه‌تنها مناسب سن زیر ۱۶سال که سازنده توصیه تماشا نکردن آن‌را دارد، نیست بلکه مناسب ذهن و قلب سالم تماشاچی ۱۷ساله، ۲۵ساله، ۴۰ساله و... هم نیست! 🔻مهم‌تر از همه اینکه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا) دقیقاً چه نقشی در تأیید اولین قسمت این سریال داشته؟ 🔻آیا پهن کردن هر نوع توری برای جذب مخاطب و انداختن هر قلاب و طعمه‌ی زهرآگینی برای جذب تماشاچی در چارچوب قوانین است؟ 🔻آیا هیچ شاخصی شدت بازی با سلامت روح و روان بیننده را تحدید نمی‌کند؟ اصلاً تأثیر مخاطره‌آمیز نمایش بی‌پروای این سطح از خشونت در جامعه بررسی شده و قرابتی با فرهنگ ایران دارد؟ 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | خدای کنارگذاشته‌شده در سینمای هالیوود 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🎬 | مستند خبرچین درباره فتنه مهسا امینی ۱۴۰۱ و نقش جاسوس خبرنگارها در آن 🌐 aparat.com/v/c99of3f 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تعریف و تمجید رسانه حامی صهیونیست‌ها از جنایت‌های این رژیم و تشویق به ادامه‌ی وحشیگری! 🔻 شبکه صهیونیستی اینترنشنال تمام قد به میدان آمده است تا جنايات رژیم اشغالگر را توجیه و پشتيبانی کند. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🖇 تلفن‌های همراه تبدیل به بمب‌های سیار می‌شوند 🔻مهدی انجیدنی از نخبگان حوزه سایبر در ویراستی نوشت: ◾️الجزیره حمله سایبری را به روش ایجاد یک پردازش آلوده روی SOC پیجرها و در نتیجه فشار نامتعارف روی باتری لیتیوم‌پلیمر و در نهایت انفجار این باتری را اعلام کرد. الجزیره همچنان افزود که این‌گونه حمله‌ها قابل انجام روی انواع تلفن‌های همراه با باتری یون‌پلیمر نیز می‌باشد. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
📌تسلط صهیونیست‌ها بر شبکه‌های تلویزیونی انگلیس ◾️در کشور انگلیس نیز شرکت بزرگ تهیه برنامه‌های تلویزیونی به نام شرکت «گرانادا» در تملک «سیرنی برنشتاین» یهودی است همین شخص «اینگرید برگمن» ستاره مشهور سینما را متقاعد کرد که نقش گلدا مایر نخست وزیر اسبق را بازی کند. در این سریال که زنی به نام گلدا نام داشت، گلدا مایر به صورت قهرمانی اسطوره‌ای نشان داده شده است. ◾️در آماری که روزنامه العرب چاپ قطر در تاریخ ۱۹۸۱/۸/۹ منتشر کرد، آمده است که تلویزیون انگلیس در فاصله ماه مارس ۱۹۷۹ و ماه مه ۱۹۸۰، حدود ۱۳۸ ساعت برنامه در ستایش صهیونیست‌ها و نکوهش مسلمانان پخش کرده است. ◾️گفتنی است که یکی از سه سیاستگزار برنامه‌های رادیو و تلویزیون انگلیس است. کرد لوگرید مالک شرکت تهیه برنامه‌های تلویزیون، که انگلیسی‌ها او را یهودی کوتاه قامت می‌نامند به همراه برادر خود لرد و لفونت امپراتوران صنعت برنامه‌های تجاری تلویزیون انگلیس به شمار می‌آیند. 📚کتاب صهیونیسم و رسانه، صفحه ۱۱۷ 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
💬کمدی‌های الان حرکات موزون شده است ◽️حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نگاه به کارهای طنز با گذشته فرق کرده است، نیت این نیست که دنبال طنز نباشند اما نمی خواهند این کارها به سمت بدآموزی برود. ◽️الان در سینماها کمدی‌هایی داریم که یا در حال هستند یا کمدی‌هایی داریم که نمی توانم جزئیاتش را بگویم. درحالی که ما کمدی‌هایی در سینما داشتیم که مثل «اجاره نشین‌ها» ماندگار شدند. سینمای طنز الان شبیه کارهای قدیمی است. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
💬آقای غلامرضا یوسف‌زاده در «کتاب درآمدی بر روایت دینی در سینما و داستان» سطوح متن را ۶ سطح می‌داند که پنج مورد ابتدایی را به عنوان روساخت و مورد ششم را به عنوان ژرف‌ساخت می‌شناسد. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | تحریف تاریخ ژاپن توسط آمریکا 👤استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗دوره دین و سینما 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی ▪️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف می‌شود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید. ▪️ جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم. ▪️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف می‌شود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهره‌برداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزش‌ها و فرهنگ افراد، گروه‌ها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل می‌شود». ▪️ بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند. ▪️ با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویس‌های فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطه‌ای مجری این جنگ شده‌اند. ▪️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب در سال ۲۰۲۳ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمی‌بینیم. ▪️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگری‌های اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکایی‌هاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت داده‌های اروپایی‌ها توسط پلتفرم‌های آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و... ▪️ نکته آخر اینجاست که پلتفرم‌های پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرم‌ها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟ ✍️سید علیرضا آل‌داود 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعامل والدین و فرزندان جهت تأمین امنیت روانی خانواده زمان استفاده از رسانه 👤دکتر سعید عزیزی 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
استاد عباسی .حب وبغض.mp3
1.39M
🎙| چگونه قلب‌ها را اقناع کنیم؟ ▫️تفاوت اقناع قلب و مغز چیست؟ ▫️مشکل حزب‌الهی‌ها در اقناع کجاست؟ 👤استاد حسن عباسی 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
📌خون‌بازی، بازی جدید شبکه‌نمایش‌خانگی! 🔸در بین سازندگان فیلم و سریال‌ها واگیر شده که یک فیلم‌نامه‌ی ضعیفِ بی‌ارزش را دست بگیرند و با خودکار قرمز حاشیه‌نگاری کنند و برای چند زیباروی شل‌حجاب، با حرکات موزونی و کنارش یک زد و خوردی، قتلی، خونریزی و سلاخی و... نقش تعریف کنند. 🔸انگار که فیلم زمین کشتی کج یا بوکس و امثال آن است و حال و احوال و سن مخاطب اصلا مورد توجه نیست! انگار تبدیل به یک واگیر شده است که طعمه‌ «عبور از خط قرمزهای دینی و فرهنگی» را بگذارند برای شکار بیننده، ببیننده‌ای که حرص و ولع تماشای جسارت گذر از خط قرمزها او را تا آخرین قسمت پای فیلم‌نامه‌ی آبکی و داستان بی‌سروته و هیچ‌چیز ندار یک نویسنده می‌نشاند و بازیچه‌ی دست کارگردانی زرنگ می‌کند! 🔸بگوییم پول‌پاشی می‌شود برای خون و خشونت! و این میان آنچه بزرگترین لطمه را می‌بیند هویت و روح و روان مخاطب ایرانی است. 📝 روبش 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تربیت رسانه‌ای - بخش اول ◽️وقتی می‌گوییم مدیریت رسانه برای کودکان، یعنی می‌خواهیم مدیریت بکنیم دانش‌هایی که دارد برای این‌ها به وجود می‌آید، دانش‌هایی که روی سرشون می‌ریزد، بعد سوگیری دلی که برای اینها به وجود می‌آید، چه کسی را دوست دارند و به چه کسی علاقمند می‌شوند و بعد از آن هم از چه کسی اطاعت می‌کنند. 👤 دکتر مجید اسماعیلی 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬تربیت رسانه‌ای - بخش دوم ◽️تلویزیون یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که داره به بچه‌های ما دانش میده، معرفت میده، آگاهی میده، شناخت میده این رو باید مراقبت بکنید. من خواهش می‌کنم، نسبت به تلویزیون در خانواده خودتون حساسیت داشته باشید. اجازه ندهید که تلویزیون بشه رقیب شما برای اینکه در آگاهی بخشیدن از شما جلو بزنه. ◽️مراقبت بکنید بچه‌های شما حتماً بعد از یک مدتی وارد فضاهای مجازی می‌شوند، یعنی با تمام تلاش‌هایی که خانواده‌ها می‌کنند، ولی همه وارد این فضاها می‌شوند. اگر می‌توانید جلویش را بگیرید، بگیرید. ولی اگر نمی‌توانید حتما ممانعت کلامی نکنید، چون بدتر می‌شود. 👤 دکتر مجید اسماعیلی 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
💬 نقد انیمیشن درون و بیرون ◽️انیمیشن درون و بیرون از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین آثاری است که با ریشه‌های جدی فلسفی و روانشناختی از طرف شرکت والت دیزنی ساخته شده است، در این قسمت از نقد انیمیشن درون و بیرون بر اساس نظریۀ اریکسون در روانشناسی تحلیل می‌شود. 🔗ادامه مطلب 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
◽️در طول فیلم، ذهن رایلی به عنوان فضایی وسیع و پیچیده نشان داده می‌شود که در آن جزایر یا بخش‌های مختلفی به عنوان جزایر شخصیتی(Personality Islands) وجود دارند. ◽️این جزایر، نماینده الگوهای تکرار شوندۀ هیجانی شناختی اساسی و مهم در شخصیت رایلی هستند که شامل مواردی مانند «خانواده»، «دوستی»، «شوخی»، «درست‌کاری» و «هاکی» می‌شود. این جزایر تحت تأثیر احساسات رایلی و تغییرات او در مواجهه با موقعیت‌های جدید(مثل نقل مکان خانواده‌اش به شهر جدید) دستخوش تغییرات یا فروپاشی می‌شوند. ◽️به عنوان مثال وقتی رایلی تجربه‌های تلخی مانند تنهایی یا دوری از دوستانش را تجربه می‌کند، برخی از این جزایر شخصیتی در ذهن او فرو می‌ریزند. این استعاره‌ای از فروپاشی یا تغییر طرحواره‌های ذهنی فرد در شرایط استرس‌زا است. ◽️انیمیشن درون و بیرون به خوبی نشان می‌دهد که چگونه چهارچوب‌های هیجانی شناختی ذهن در طول زندگی دچار تغییر می‌شوند و چگونه احساسات می‌توانند بر نحوۀ عملکرد این چهارچوب‌ها تأثیر بگذارند. 🔗ادامه مطلب 📲 موسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمد‌حسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ مبتنی بر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به محل حضور فرماندهان جبهه مقاومت و شهادت تعداد قابل توجهی این فرماندهان حاکی از اطلاع این رژیم از محل حضور آنها دارد. بخش مهمی از این اطلاعات از طریق پلتفرمها بدست می آید. اشراف بر پلتفرمها یعنی اشراف بر بسیاری از اطلاعات حیاتی. مجموعه عظیم کلان داده های کشور وقتی توسط تحلیل میشود مینواند بسیاری از اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را فاش کند. متاسفانه بخاطر تساهل و تسامح مسئولین در حوزه امروز این مجموعه حیاتی در اختیار است. اشراف بر کلان داده ها یعنی اشراف بر مسئولین، اشراف بر نخبگان، اشراف بر هنرمندان و اشراف بر . اگر میخواهیم شاهد چنین انفجارهایی نباشیم باید ابتدا دست دشمن را از حوزه کلان داده ها قطع کنیم. فعالیت مسئولین کشور در پلتفرمهائی مانند ، ، و اطلاعات حساسی را در اختیار صهیونیستها قرار میدهد. ⚠️ این اطلاعات مقدمه انفجارهای آینده است. 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110