‼️از نیمچهها نه توقع خلق اثر هنری داریم نه توقع درک سیاست نه دانش تاریخی!
♦️هیچگاه گمان نمیکردم نیاز باشد جواب این دخترک را بدم؛ که حتی با اغماض فراوان هم از سابقه کاریاش نمیتوان او را یک نیمچه چهرهی هنری دانست! این نیمچه بودن را حتی در برانداز بودنش با خود یدک میکشد.
🔺در زشت بودن چهرهی جنگ شکی نیست و آرزوی تمام انسانهای آزاده وجود صلح برای تمام جهانیان است که شیعیان مانند همیشه در اعتقاد و عملکرد جلوتر هستند و با دعای فرج و انتظار عملی برای بوجود آوردن این صلح تلاش میکنند.
🔻اما بعد، سالهاست که جنگ آغاز شده اما شما نشنیدید و ندیدید، سالهاست که مادران فلسطینی، کودکان خود را از دست میدهند و پدران با بدن سرد کودکانشان ضجه میزنند.
سالیان درازی زنان و مردان و کودکان فلسطینی با سنگهای در دست سعی در حفظ کیان خود داشتند که در اکثر اوقات جوابش گلولهای بود و تمام. تمام چون هیچ رسانهای قرار نبود آن را مخابره کند و هیچ چهرهی وابستهای قرار نیست از آن مطلع باشد و ناگهان #طوفان_الاقصی پیش میآید، طوفانی که هیمنهی نظام کفر را شکست و دیگر صهیونیست آن صهیونیست سابق نمیشود و جهان کفر و وابسته به کفر، مجبور شدند محاسباتشان را تغییر دهند.
♦️این کشتار، تکرار کشتارهای سالیان گذشته است که قرار نبود امسال هم نباشد و صهیونیستهای خونآشام مدام درحال کشتار بودهاند پس این وضعیت تکراری است، آنچه تکراری نیست، کشتار و نابودی قسمتی از صهیونیست است که انشالله ادامهدار خواهد بود.
📝زهرا خندان
📡 برگرفته از : اخبار جهان هنر
هدایت شده از فناء و بقاء
🎨توحش صهیونیست
«اولئک کالانعام بل هم اضل، اولئک هم الظالمون...»
📝گروه فردوس
اصلاح ؛ اسرائیل بدون کمک و چراغ سبز امریکا ، هرگز نمی تواند چنین جنایات عظیمی را مرتکب شود. لژهای ماسونی آمریکا مدافع و شریک جرم سران صهیونیست هستند.
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دکتر_حسن عباسی
🔻 «جنگ جهانى چهارم»تحلیلی بر عواقب جنگ نظامی ایران و امریکا#غرامت_نجومی
برگرفته از
#کانال_تحلیلی_حقیقت_جامعه در روبیکا
👈️ #نشست هفتم سینما اقتباس
🎥️ نقد و بررسی فیلم سینمایی ملکهٔ صحرا (۲۰۱۵)
📚️به همراه بررسی تاریخی فیلم
🔹با حضور استاد گرامی:
جناب آقای دکتر مجید شاهحسینی
🗓 جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲
🕞️ ۱۵ الی ۱۹
📍 باغ کتاب تهران، سالن ۸ سینما
🟢 ورود برای عموم آزاد است.
🆔️ سینما اقتباس @CinemaEghtebas
فرهنگ و رسانه
👈️ #نشست هفتم سینما اقتباس 🎥️ نقد و بررسی فیلم سینمایی ملکهٔ صحرا (۲۰۱۵) 📚️به همراه بررسی تاریخی فی
سلام
صرفنظر از داستان فیلم و حوادث تاریخی گذشته مربوط به فروپاشی عثمانی که در گام اول منجر به شکلگیری فلسطین و در ادامه منجر به اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی می شود و به زیرساختهای شکلگیری جغرافیای سیاسی در غرب آسیا و شمال افریقا( خاورمیانه اصطلاحی)، در ابتدای قرن بیستم میپردازند، تقارن و تصادف زمان این جلسه و فیلم ، بی مناسبت با حوادث امروز سرزمینهای اشغالی نمی تواند باشد.
Glum The Adventures of Gulliver
📌شخصیت کارتونی گلام
افرادی که کارتون سفرهای گالیور رو ديدند، با کاراکتر گلام(Glum) آشنایی دارند.
کاراکتری با چهرهی درهم، مظهر آیه یاس و منفی بافی، مخالف هر طرح و اقدام و به نوعی مصیبت بود اما اون چيزی كه باعث جذابيت گلام می شد اين بود كه تمام پیش بینی ها و حرفهایش کاملا بر عکس تعبیر وعملی میشد و همیشه اتفاقات خوب برای ساکنان سرزمینش میافتاد!
بی شک، شخصیت گلام فقط منحصر به کارتون گالیور نبود، اين کاراکتر یکی از اون شخصیتهایی است که میتوان مشابهش را در هر زمان و مکانی یافت.
همیشه یک سری افرادی هستند كه بظاهر در میان ما و با ماهستند اما اصولا با هر تدبیرو تصمیم و اقدامی مخالفند!
شاید همهی کشورها از اين دست افراد داشته باشند اما افرادی با ویژگی های گلام در کشورما خیلی رسوا و رکوردارند. افرادی که دائم نیمهی خالی لیوان رو نشون می دهند::
من مطمئنم
موفق نمی شویم
مخالفان از ما قویترند
انها از ما بهترند
من می دونم..
گلام با همه ی این ویژگی های منفی گاهی برای کشور کوچکش راهکار پیروزمندانه ارائه می داد
اما ازگلام بدترند آنانی که همیشه با سیاه نمایی دور موج منفی می چرخند 😢
هدایت شده از شرق تا غرب عالم
📌گلام مولوی نما
وقتی سعی کنیم عملکرد شخصیت پادوی دشمن را تنزل دهیم و به حسن ظن نگاه کنیم ، این دوشخصیت یکی می شود...
گزارش یک قتل سورئال (تدارکدیدهشده؟)؛
پردهی چهارم:
#مازیار_خسروی، سردبیر #روزنامه_اینترنتی_فراز و دبیر سیاسی سابق #روزنامه_شرق، دیروز، در توییتی تحقیرآمیز و از موضع بالا، یک ساعت قبل انتشار خبر کشتهشدن مرحوم #داریوش_مهرجویی و همسرش، خطاب به دو افغانستانی، میگوید «شما را به خیر و ما را به سلامت…» و در توییت بعدی مینویسد «مهرجویی و همسرش را سلاخی کردند؛ خلاص!». صفحهی توییتر فراز هم در حال شعلهور کردن آتش دوقطبی نژادی و قومی اخیر است.
پردهی سوم:
صفحهی توییتر و سایت روزنامهی اینترنتی فراز، کاملاً اتّفاقی، سه ساعت قبل از انتشار خبر قتل این زوج سینمایی و دقیقا بین ۲۰:۵۰ تا ۲۲ -که از قضا بازهی وقوع قتل است- دو توییت را منتشر میکند بر محوریّت دو مطلب اینستاگرامی مرحومه #وحیده_محمدیفر که یکی در تاریخ نهم بهمنماه ۱۴۰۱ منتشر شده و تاریخ دقیق مطلب دیگر، در عکس منتشره، نامعلوم ولی به روایت #روزنامه_اعتماد، پانزدهم مهر ماه است. یک توییت، هشت ماه و نیم قبل و توییتی دیگر، احتمالاً هفتهی قبل منتشر شده.
حال نکتهای که در این میان حائز اهمّیّت است، علّت بازنشر مطلب زمستان پارسال و ملحق کردنش به مطلب هفتهی قبل خانم محمدیفر، آن هم دقیقاً در دقایقی است که آن زوج هنری بینوا، با چاقو، از ناحیهی گردن مورد حملهی قاتل یا قاتلان قرار گرفته بودهاند!
پردهی دوم:
علاوه بر چاقوهایی که در دستان جانیان بوده، از پاییز سال گذشته و پس از #اغتشاشات۱۴۰۱، مهرجویی در خارج و نیز در داخل، از جانب برخی فاشیستها، مورد مؤاخذه قرار گرفته بود که «چرا علیه جمهوری اسلامی ایران موضعگیری نمیکند، با براندازان مرزبندی دارد و سعی میکند در حوزهی مهارتی، کاری و تخصّصیاش یعنی سینما اظهار نظر کند؟» و بدین ترتیب، اشیائی نوکتیز، علیه او آخته و در کمینند تا مهرجویی را ترور شخصیت و بیاعتبار کنند.
پردهی اوّل:
«یا با مایی، یا علیه ما»، نه تنها از ایدههای محوری فاشیستهاست، بلکه در بزنگاههای فتنهگون داخلی، بهویژه از #فتنه۸۸ تا اغتشاشات ۱۴۰۱، بخشی لاینفک از خلق و خوی بعضی براندازهای منافق داخلی و کینهتوزان مترصّد فرصت متّصل به رسانههای ضدّ ایرانی بوده و هست؛
امسال بیش از پیش آشکار خواهد شد که #جاسوسخبرنگاران، هنوز سخت مشغول کارند و در مسیر مأموریّتهایشان، نه فقط از ترور شخصیّتی پرهیز ندارند، بل میتوانند ابزارهای مناسبی باشند در دستان دواعش داخلی، اجیرشدگان بیجیرهومواجب و نوکرهای فکری و یدی اجارهای.
در مورد اینکه چطور ممکن است، خیلی تصادفی، روزنامهی چاپی اعتماد، مصاحبهای را از هفتهی قبل، تدارک دیده باشد تا از روز قبل، با سوژهای -که هنوز به قتل نرسیده- تیتر ویژهی عکسدار فردایش را مهیّا کند و خیلی تصادفیتر، روزنامهی اینترنتی فراز نیز، با خطّ مشی افغانستیزی و فعّال کردن گسلهای اجتماعی ملتهب و دوقطبیسازیهای قومی و نژادی، از روز قبل، خود و سردبیرش توییت بزنند، در چارچوب تحلیلهای واقعبینانه، سرانجام مثبت و جالبی به همراه ندارد و بهتر است، از دریچهی سورئالیزم، آن را نظاره کنیم و بررسی؛
سورئال، مثل #هامون مهرجویی.
پیشپرده:
رژیم صهیونیستی، گرچه یک هفته است زمینگیر شده ولی چهار روز است، شروع کرده به نمایش خونآشامی و جلّادی همیشگیاش، پا را از فلسطین فراتر گذاشته و همزمان لبنان را نیز بمباران میکند، امّا بوی حماسهآفرینی و ظفر مستضعفین، پس از مدّتها، دارد به مشام میرسد.
مقاومت منطقه نتیجه داده و مخالفان قسمخوردهی اقتدار ایران و اغتشاشیون، مصمّم هستند تا انتقام ناکامیشان در سالگرد اغتشاشات #زن_زندگی_آزادی را بگیرند، با نسبت دادن اتّهامات ناروا به ایران و کام مردم را تلخ کنند.
این بار، ترور شخصیت جواب نداده و نوبت ترور فیزیکی یک عضو پیوستهی #فرهنگستان_هنر جمهوری اسلامی ایران است.
و این نمایش تراژیک، آغاز میشود…
برگرفته از: صفحه احسان رستگار
👇👇