eitaa logo
فرهنگ‌ و رسانه
5 دنبال‌کننده
420 عکس
158 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_7264382340.mp3
14.24M
✅ «الیَوم،یوم الإنتقام» مرحبا لشکر حزب الله... بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿١﴾ وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿٢﴾ فَسَبِّـحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ ۚ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿٣﴾ ☑️ سلامتی و پیروزی و سربلندی شیرمردان حیدری ایران و همه ی نیروهای جبهه مقاومت دعا کنیم✌🏻🇮🇷
8.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تلگرام و دیگر هیچ‌⁉️ 🆘 اخبار مدیرتلگرام در فرانسه بسرعت پخش و تحلیلگران و حتی بی خردان زیادی روی آن اسکی رفتند و تاسف آور اینکه در ایران(و صدا و سیمای آن) ساده لوحانه مسئله را تحلیل و از مدیر نابکار آن، قهرمان دفاع از اطلاعات و حریم خصوصی کاربران می‌سازند🤔😔. ❇️ برهیچ صاحب اندیشه ای پنهان‌نیست؛ تلگرام سکوی اطلاعاتی سازمان های جاسوسی نظیر سیا و موساد و اینتلجنس سرویس است و هزاران سرور آن تنها در آمریکا تحت حفاظت سرویس های جاسوسی می باشد، در حالیکه بر تمام داده های آن اشراف کامل دارند. ☑️ حالا فرانسه ، مهد آزادی‼️ و لیبرتی⁉️ چرا باید وارد ماجرای دستگیری مدیر تلگرام شود؟؟ خیلی پیچیده نیست جواب در واژه ی سهم خواهی نهفته است .. بی شک سرویس امنیتی اطلاعاتی فرانسه هم مانند سایرکشورها رقابتی پنهان با دیگر سرویس های جاسوسی غربی دارد و نمی خواهد در رقابت دسترسی به داده اطلاعاتی تلگرام از دیگر سرویس های جاسوسی عقب بماند و اقدام به بازداشت مدیر تلگرام کرده است تا سهم خودش را بگیرد. ..
✅ خواجه عبدالله انصاری (رحمه الله علیه) الهی شراب شوق در جان منصور حلاّج افزون شد، آن شراب در آن نگنجید سر بیرون شد، ابلیس جرعهٔ نیافت جاوید ملعون شد، بجرعهٔ از آن شراب اویس قرنی میمون شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ جماعت خودبین مقصرند اما سمپات و این جماعت تقصیر بیشتری دارند🤔😔 ☑️رحمت خدا بر اقبال لاهوری که گفت: ◀️آدم از بندگی آدم کرد گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد ◀️یعنی از خوی ز سگان خوارتر است من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد. ☑️ آخه برادر ، آقاجان واسه چی به یه که سگ محلت نمی‌کنه، پشت سرهم سلام می‌کنی و خودت را تحقیر می‌کنی؟ کسی که شعورش نمی رسه جواب سلام واجبه ، مستحق سلام گفتن هست؟؟
✅ استدلالی برای مرگ خواهی (۱) ◀️ واژه "مرگ‌ گفتن" یا طلب نفرین، نه‌مختص اسلام است و نه ایران‌(چه قبل انقلاب و چه بعد از انقلاب) و نه حتی محدود به قواعد انسانی و مادی !؟! آنچنان که در افسانه های اساطیر یونان اجنّه پرست تا زرتشت موحد و اساطیر مصر و .. ردپای لعن و نفرین دیده می شود.. ◀️ همچنین تفاوتهایی بین لعن و سب (دشنام) و فحش و قذف و برائت وجود دارد، که می توان به معانی و کاربردهای این واژه ها توجه کرد. ◀️ صرفنظر از اینکه سبّ عبارت است از دشنام و سخن زشت که موجب تنقیص و تضعیف مى شود و ماهیت سب با لعن تفاوت دارد، این دو واژه به گونه ای در قرآن کریم بیان شده است. ☑️در قرآن واژه لَعن از جانب خداوند قریب چهل مرتبه و از جانب مردم یکبار به کار رفته است. با اینحال بررسى این آیات نشان مى دهد که لعن در بسیاری موارد مشروع است، اما واژه سب و بکارگیری آن محدودیت‌هایی دارد، چنان که خداوند منان مى فرماید: (و لا تسبّوا الذین یدعون من دون الله فیسبّوا الله عدواً بغیر علم); دشنام ندهید کسانى که غیر خدا را مى خوانند ـ چرا که آنان نیز ممکن است حضرت حق را از روى دشمنى و بدون علم دشنام دهند. ◀️ لعن و نفرین همانند دعا و خیرخواهی همیشه با بشر بوده و خواهد بود.. درست مانند غم و شادی یا خوشی و ناخوشی یا دوستی و دشمنی ... ◀️ در فرهنگ عامه لعن‌کردن یعنی دعای شرّ یا به‌ تعبیری نفرین بر دیگری تا خداوند منان(یا خدایان مشرکین) در دنیا رحمت و توفیقش را از نفرین شونده بردارد و در آخرت عذاب خود را نصیبش کند.. ..🤔
✅ استدلالی برای مرگ خواهی (۲) ☑️ بطور کلی واژه ی «مرگ بر» می تواند نشانه ی نارضایتی آمیخته با کینه باشد حال اینکه نفرین کننده یا نفرین شونده چه اندازه استحقاق نفرین کردن و یا لعن شدن دارند، موضوع بعدی و به یقین حائز اهمیت و قابل بررسی و تفحص و نتیجه گیری است ..🤔 ◀️ گاهی سوژه ی مورد یا نفرین، افرد یا عاملی واحد است آنگونه که‌ در برخی نفرین ها مشهود است .. " تبت یدا ابی لهب و تب " ◀️ ولی در بیشتر مواقع افراد یا جامعه یا پیروان افعال و یا موجوداتی با عقاید و افکار ، لعن و نفرین می شوند. مثلا؛ در بیان داستان دیوپرستان (عصر قدیم)، موبد اردشیر آذرگشسب، وَرِنَ را معادل سرزمین گیلان دانسته و می‌گوید که وَرِن و مازندران محل زندگی دیوان و بوده است، لذا در اوستا مردمان این دو سرزمین (که دیوپرست نامیده شدند) نفرین گردیده‌اند.. [خرده اوستا، (تهران، ۱۳۵۴، ص ۴۹)] ☑️ در این موارد، اغلب منظور محدوده‌‌ی جغرافیایی یا کشور و یا مردم نمی باشد (مگر مردمی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن جرم و خطاء، همکار و شریک باشند) بلکه منظور از «مرگ خواهی»، نیستی و نابودی اندیشه‌های پلید، و دور از انسانیت و خصائص استکباری و سیاست‌های سلطه‌ گر است و در نهایت «مرگ بر» استیلای آنها بر مردم مظلوم و آزاده‌ی جهان است. در فرهنگ اسلامی، جدا از تاریخ عرفی، ریشه‌ی فرهنگی این شعار از قرآن کریم اخذ شده است که خداوند متعال در مواردی طلب «مرگ » برای گروهی می کند👇 مانند: «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» (عبس - ۱۷) ترجمه: مرگ بر [خدا بکشد] انسان را که چقدر کفرانگیز است.(یعنی مرگشان باد به خاطر کفرشان). «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» (الذاریات - آیه ۱۰) ترجمه: مرگ بر [خدا بکشد] دروغ‌گویان را (که با سخنان غیر واقعی و غیر مستدل مردم را منحرف می‌کنند). «قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ» (البروج - ۴) ترجمه: مرگ بر [کشته باد] کسانی که آتش و دود مهیا می‌کردند (تا مؤمنین به خداوند را در آنها انداخته و بسوزانند). ✅ صرفنظر از اینکه مرگ و زندگی همه ی موجودات در اختیار خداوند متعال است، بیان شعار «مرگ بر» در کلام وحی و خطاب به مؤمنین، آموزش این معناست که نه تنها نباید راضی به ادامه‌ی حیات ظلم و ظالم باشید، بلکه باید مترصد و درخواست کننده ی مرگ و نابودی کفر و ستم و ستمگران باشید. ✅ معنا و منظور دیگر نفرین (ومرگ خواهی) ها آن است که بدانیم بر اساس اراده‌ی الهی کفر، ظلم، دنیاگرایی ... و هر باطل دیگری محکوم به فنا و نابودی است. بر همین اساس مؤمنین نه تنها نباید به «باطل» که فانی است دل ببندند، بلکه از مقابله‌ی با آن نیز نهراسند، چرا که خداوند فنای آن را وعده داده و مقدر نموده است. با این اوصاف شعار و ... و اعلام مواضع نسبت به ظلم و استکبار جهانی و نیز مظهر کلامی قیام بر علیه این مفاهیم، مقاصد و عملکردها (سیاست‌ها) می‌باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ رسیدن به کمال ایمان •🌸🌿🌺🌿🌸• ☑️ در روایتی از امام رضا علیه آلاف التحیه والثناء ، اینگونه بیان شده که فرمودند: «لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً إلاّ أنْ یَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّهٌ مِنَ اللهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ نَبیِّهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ وَلیّهِ، أمَّا السَّنَّهُ مِنَ اللهِ فَکِتْمانُ السِّرِّ، أمَّا السُّنَّهُ مِنْ نَبِیِّهِ مُداراهُ النّاسِ، اَمَّا السُّنَّهُ مِنْ وَلیِّهِ فَالصَّبْرُ عَلَى النائِبَهِ.» بحارالأنوار(ط ـــ بیروت) ج 75، ص 334. ✅ مؤمن، را درک نمى کند مگر آن که سه خصلت را دارا باشد: خصلتى از خداوند، که ی اسرار افراد باشد، خصلتى از پیغمبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) که با مردم باشد، و خصلتى از ولىّ خدا که صبر و در مقابل شدائد و سختى ها باشد.»
✅ پدری مهربان‌ برای یتیمان حضرت خاتم الانبیاء والمرسلین. رحمه للعالمین ، پيامبرخدا (صلى الله عليه و آله): كُنْ لِليَتيمِ كالأبِ الرَّحيمِ ، و اعلَمْ أنَّكَ تَزرَعُ كذلكَ تَحصِدُ . براى چون باش و بدان كه هرچه بكارى همان مى دروى. ( بحار الأنوار : ۷۷/۱۷۱/۷ )