eitaa logo
فرهنگ‌ و رسانه
5 دنبال‌کننده
420 عکس
159 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 گزارشی از هتل محل اقامت ائمۀ جمعه در یکی از همایش‌ها ! هتل پنج ستاره یا پرستاره! 🔺برگرفته از کانال حمید رسایی آیا با این دست فرمون موفق خواهیم‌شد تجمّلات و زوائد را از جامعه ی ایران اسلامی حذف کنیم ..؟؟ قطعا عمل مسئولین مورد ملاک مردم باید شود.. کونوا دعاه الناس بغیرالسنتکم
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽| ما در انقلاب فهمیدیم رزمیدن‌ یک کمال است و ترسیدن از رزم یک نقص برگرفته از : بهشتیم_تی_وی
📌ولایتمداری «در جریان اعدام مرحوم شهید ، امام به منزل آیت‌الله بروجردی ـ رحمة‌الله‌علیه ـ تشریف برده بودند؛ برای اینکه آقای بروجردی در مقابل اعدام نواب صفوی، عکس‌العمل نشان بدهد. امام آن‌قدر ناراحت شده بودند که عمامه‌شان را بر زمین زده و گفته بودند که آقا از این سیّد حمایت کنید چون می‌خواهند اعدامش کنند. ـ گرچه آیت‌الله بروجردی به خاطر موانعی که تشخیص دادند موفق نشدند جلوی اعدام مرحوم نواب را بگیرند و شاه خائن آن سیّد مظلوم را شهید نمود ـ امام اگر در همان موقع می‌آمدند بیرون و داد می‌زدند، خلاف شرع کرده بودند. درست است که ‎‏می‌خواستند نواب را اعدام کنند، اما نگهداری احترام آیت‌الله بروجردی که فقیه عادل و مرجع تقلید روز بود از نگهداری نواب هم مهم‌تر بود. خواسته‌شان این بود که او را تقویّت کنند، ولی حکم خدا را رعایت کردند.» 📔برداشت‌هایی از سیره‌ی امام خمینی، جلد ۵، ص ۲۹
1636638467_-606574852.MP3
10.28M
یکی از فعالیت‌های ذهنی بسیار مهم بحث موسیقی می باشد که عموم مردم به آن توجه نداریم .. خیلی جالب و زیبا دکتر عزیزی توضیح می دهند.
❇️ ضرورت عمل كردن به روايات 🌸 امیرالمومنین علی عليه‌السلام می‌فرماید: 💎 اِعْقِلُوا اَلْخَبَرَ إِذَا سَمِعْتُمُوهُ عَقْلَ رِعَايَةٍ لاَ عَقْلَ رِوَايَةٍ فَإِنَّ رُوَاةَ اَلْعِلْمِ كَثِيرٌ وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ. ✅ چون روايتى را شنيديد آن را بفهميد عمل كنيد نه بشنويد و نقل كنيد زيرا راويان علم فراوان و عمل كنندگان آن اندكند. 🔰 نهج البلاغه، حکمت 98. ✳️برگرفته از کانال معراج
📌فضای مجازی دو نکته‌ ضروری سلام کار در فضای مجازی آداب و رسوم خاص خودش را دارد و خارج از آن اعتیاد و یا دلزدگی می آورد..🤔🌺 سعی کنیم در وهله اول ، تولید کننده محتوای خوب باشیم. یا محتوای مناسب دیگران را بخوبی استفاده کنیم!! با اینگونه اقدام کردن، ماندگاری اطلاعات و معلومات مفید و دقیق در حافظه ی ما بهتر و بیشتر می شود. در وهله دوم، از فوروارد مطالبی که متن واضح و روشنی برای محتوای تصویری یا فیلم ندارد، خودداری کنیم‌. یا در صورت فوروارد اینگونه پستها (هرچند هم خوب باشد)، برای آنها یکی دو خط نوشتار مناسب اضافه کنیم.👍✌️ ❌ اغلب پستهایی که فاقد متن روشن و دقیق یا توضیح کافی باشند، معمولا تکراری یا کم اهمیت هستند که گاهی حداقل یکی دوبار توسط ما و دیگران دیده شده است و اینگونه عملکرد حتی اگر در کوتاه مدت مفید باشد، علاوه بر صرف وقت و هزینه ی اضافی، در دراز مدت بنوعی دلزدگی ایجاد می کند و نتیجه آنکه مطالب مفیدی هم اگر بعدا وجود داشته باشد، بسرعت از آنها عبور می شود😒😔 کیفیت مصرف در هر چیزی حتی محتوای اینترنتی، ارجح بر کمیّت است🤔🤔🌸
📌 *آیا حماس حق داشت برای مردم غزه تصمیم بگیرد؟* 🖋 علیرضا قربانی 🔹️چند وقت پیش داشتم اینفوهای الجزیره از آمار جنگ غزه را مرور می‌کردم. عدد شهدا و خسارات غزه را اینطور معناسازی کرده بود: هر ساعت، ۴۲ بمب، ۱۵ شهید (شش‌ کودک)، ۳۵ مجروح و ۱۲ ساختمانِ تخریب‌شده. دیده‌بان حقوق‌بشر یورومِد این‌طور به عددها جان داده بود: ماه چهارم جنگ، چهار درصد جمعیت؛ شهید، مجروح یا مفقود. عملیات هفت‌اکتبر به این خسارات می‌ارزید؟ رنجی که آفرید، با رنجی که محتمل است با تسریع در سقوط رژیم کم کند، موازنه می‌کند؟ به‌گمانم پرسش درستی نیست‌؛ نه‌فقط به‌خاطر این‌که پیچیدگی و کثرت مولفه‌ها سبب می‌شود که نتوان پاسخ انضمامی مورد توافقی به این پرسش داد، بل به این علت که پیش از آن باید بپرسیم "چه کسی حق گرفتن این تصمیم را دارد؟" آیا من می‌توانم برای شما تصمیم بگیرم که به‌جای مرگ تدریجی‌ بی‌ثمر، اکنون رنجی انبوه ولی محتمل‌الاثمار را به جان بخرید؟ آیا تصمیم رهبران گروه چند ده‌هزار نفری حماس، اراده جمعیت چند میلیونی غزه را "نمایندگی" می‌کرد؟ منظورم از "نمایندگی" صندوق رای نیست، روشن است دیگر؟ 🔹️داشتم افکارسنجی اخیر "مرکز عربی مطالعات و پژوهش‌های سیاستی" قطر را می‌دیدم. یکی از سوالات این بود که به نظر شما مهم‌ترین علت حمله حماس در هفت اکتبر چه بود؟ پاسخ کرانه‌ باختری‌ها جالب (و متفاوت از بقیه جهان عرب بود): دفاع از مسجدالاقصی (۴۵ درصد)، ادامه‌یافتن اشغال فلسطین (۲۴ درصد)، ادامه‌یافتن حصر غزه (۱۶ درصد). چند روز پیش داشتم ویدئوی واشنگتن‌پست از آرزوهای کودکان غزه را می‌دیدم. یکی‌شان با یک حال غریبی می‌گفت: برگشت به مسجد‌الاقصی. به‌مناسبت کارهایمان، این مدت مستندهای دست‌اول زیادی از فلسطین دیدم. همه این‌ها باعث شد ناگهان در ذهنم چراغی روشن شود: نکند مسجدالاقصی برای انسان فلسطینی چیزی شبیه حرم سیدالشهداء(ع) برای ما باشد؟ حرمی که برای دفاع از آن هزینه-فایده نمی‌کنیم، ولو بلغ ما بلغ، پایش جان می‌دهیم. تازه فهمیدم تا پیش از این چقدر ذهنم پوزیتیویستی به ماجرا نگاه می‌کرده است. تو وقتی "انسان فلسطینی" را نمی‌فهمی، چطور می‌توانی بفهمی حماس تصمیم گرفته یا حماس مجری تصمیم روح جمعی ملتش بوده؟ اگر الان کسی زبانم لال به فرض محال، به گوشه‌ای از صحن حرم سیدالشهداء (ع) جسارت کند، اگر جمعی از شیعیان عازم دفاع شوند و رفتن‌شان تبعاتی برای قوم‌شان داشته باشد، بر آن‌ها خرده می‌گیری که چرا از قومت اجازه نگرفتی؟ نه، تصمیم این قوم در قبال این واقعه روشن است، این جمع صرفا مجری تصمیم است. داشتم از ناشناخته‌بودن "انسان فلسطینی" برای خودم می‌گفتم؛ خصوصا آن روح جمعی‌شان. قصه‌ را که از امروز بخوانی، تصمیم را تصمیم حماس می‌دانی. اگر قصه را دست‌کم از ۱۹۴۸ بخوانی‌، می‌بینی این ملت یک سیری را جلو آمده و راه‌هایی را رفته و نتایجی را دیده و یک‌جایی دیگر به این رسیده که نه، نمی‌شود، ولو یک‌درصد امید موفقیت باشد، نه اصلا صفر درصد، باید دل به دریا زد و تمامش کرد. "انسان فلسطینی" دقیقا همین است که گفتم؟ نمی‌دانم. دارم بلندبلند با خودم فکر می‌کنم که اگر این باشد، آن‌وقت تصمیم ملت است دیگر. 🔹️"انسان یمنی" هم همین‌طور. تازه دارم می‌فهمم که چقدر با او هم بیگانه‌ام. صحبت‌های سیدحسن‌نصرالله خطاب به سیدعبدالملک بدرالدین را ببینید. این "انسان یمنی" چطور آدمی است که می‌خواهد همان یک لقمه‌ی نداشته‌اش را هم با فلسطینی‌ها نصف کند. این‌ها را که می‌گویم نه اینکه بخواهم از انسان فلسطینی و یمنی و... قدیس بسازم. مسئله‌ام این است که چقدر معنازدایی‌شده، بافت‌زدایی‌شده، بی‌زمان و بی‌مکان، بی‌سابقه و لاحقه و پا در هوا داریم دنیا و آدم‌ها را فهم می‌کنیم و بعد هم برایشان نسخه می‌پیچیم. شاید لازم باشد اول قصه آدم‌ها و ملت‌ها را خوب بشنویم.. ☑️برگرفته از دین رسانه
یادداشت قبل را ۴ بهمن نوشته بودم. بعدا دیدم که حماس در ۲۱ ژانویه (۱ بهمن) جزوه‌ای‌ به دو زبان عربی و انگلیسی با نام "روایت ما" (Our Narrative) منتشر کرده. مهر و چندجای دیگر بخش‌هایی از آن را ترجمه کرده‌‌اند‌. به عادت وسواس اسنادی، اصل انگلیسی‌اش را پیدا کردم. برایم جالب بود که با این مضمون شروع شده است: "قصه ما را از ۷ اکتبر شروع نکنید. قصه ما را از ۱۰۵ سال قبل بخوانید.."
سلام علیکم؛ مبعث نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله. و روز ولادتِ برجسته‌ ترین و شریف‌ ترین مفاهیم و ارزش‌ها بر اعضای محترم و جمیع احرار عالم بخصوص شیعیان حضرتش مبارک باد؛🌷💐🌷💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و تبریک 🌸❤️🌺 خوش آن زمان که برآید به یک کرشمه دو کار یکی ظهور امام و یار و یکی شروع بهار