eitaa logo
فرهنگ‌ و رسانه
5 دنبال‌کننده
420 عکس
159 ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ جماعت خودبین مقصرند اما سمپات و این جماعت تقصیر بیشتری دارند🤔😔 ☑️رحمت خدا بر اقبال لاهوری که گفت: ◀️آدم از بندگی آدم کرد گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد ◀️یعنی از خوی ز سگان خوارتر است من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد. ☑️ آخه برادر ، آقاجان واسه چی به یه که سگ محلت نمی‌کنه، پشت سرهم سلام می‌کنی و خودت را تحقیر می‌کنی؟ کسی که شعورش نمی رسه جواب سلام واجبه ، مستحق سلام گفتن هست؟؟
✅ استدلالی برای مرگ خواهی (۱) ◀️ واژه "مرگ‌ گفتن" یا طلب نفرین، نه‌مختص اسلام است و نه ایران‌(چه قبل انقلاب و چه بعد از انقلاب) و نه حتی محدود به قواعد انسانی و مادی !؟! آنچنان که در افسانه های اساطیر یونان اجنّه پرست تا زرتشت موحد و اساطیر مصر و .. ردپای لعن و نفرین دیده می شود.. ◀️ همچنین تفاوتهایی بین لعن و سب (دشنام) و فحش و قذف و برائت وجود دارد، که می توان به معانی و کاربردهای این واژه ها توجه کرد. ◀️ صرفنظر از اینکه سبّ عبارت است از دشنام و سخن زشت که موجب تنقیص و تضعیف مى شود و ماهیت سب با لعن تفاوت دارد، این دو واژه به گونه ای در قرآن کریم بیان شده است. ☑️در قرآن واژه لَعن از جانب خداوند قریب چهل مرتبه و از جانب مردم یکبار به کار رفته است. با اینحال بررسى این آیات نشان مى دهد که لعن در بسیاری موارد مشروع است، اما واژه سب و بکارگیری آن محدودیت‌هایی دارد، چنان که خداوند منان مى فرماید: (و لا تسبّوا الذین یدعون من دون الله فیسبّوا الله عدواً بغیر علم); دشنام ندهید کسانى که غیر خدا را مى خوانند ـ چرا که آنان نیز ممکن است حضرت حق را از روى دشمنى و بدون علم دشنام دهند. ◀️ لعن و نفرین همانند دعا و خیرخواهی همیشه با بشر بوده و خواهد بود.. درست مانند غم و شادی یا خوشی و ناخوشی یا دوستی و دشمنی ... ◀️ در فرهنگ عامه لعن‌کردن یعنی دعای شرّ یا به‌ تعبیری نفرین بر دیگری تا خداوند منان(یا خدایان مشرکین) در دنیا رحمت و توفیقش را از نفرین شونده بردارد و در آخرت عذاب خود را نصیبش کند.. ..🤔
✅ استدلالی برای مرگ خواهی (۲) ☑️ بطور کلی واژه ی «مرگ بر» می تواند نشانه ی نارضایتی آمیخته با کینه باشد حال اینکه نفرین کننده یا نفرین شونده چه اندازه استحقاق نفرین کردن و یا لعن شدن دارند، موضوع بعدی و به یقین حائز اهمیت و قابل بررسی و تفحص و نتیجه گیری است ..🤔 ◀️ گاهی سوژه ی مورد یا نفرین، افرد یا عاملی واحد است آنگونه که‌ در برخی نفرین ها مشهود است .. " تبت یدا ابی لهب و تب " ◀️ ولی در بیشتر مواقع افراد یا جامعه یا پیروان افعال و یا موجوداتی با عقاید و افکار ، لعن و نفرین می شوند. مثلا؛ در بیان داستان دیوپرستان (عصر قدیم)، موبد اردشیر آذرگشسب، وَرِنَ را معادل سرزمین گیلان دانسته و می‌گوید که وَرِن و مازندران محل زندگی دیوان و بوده است، لذا در اوستا مردمان این دو سرزمین (که دیوپرست نامیده شدند) نفرین گردیده‌اند.. [خرده اوستا، (تهران، ۱۳۵۴، ص ۴۹)] ☑️ در این موارد، اغلب منظور محدوده‌‌ی جغرافیایی یا کشور و یا مردم نمی باشد (مگر مردمی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن جرم و خطاء، همکار و شریک باشند) بلکه منظور از «مرگ خواهی»، نیستی و نابودی اندیشه‌های پلید، و دور از انسانیت و خصائص استکباری و سیاست‌های سلطه‌ گر است و در نهایت «مرگ بر» استیلای آنها بر مردم مظلوم و آزاده‌ی جهان است. در فرهنگ اسلامی، جدا از تاریخ عرفی، ریشه‌ی فرهنگی این شعار از قرآن کریم اخذ شده است که خداوند متعال در مواردی طلب «مرگ » برای گروهی می کند👇 مانند: «قُتِلَ الْإِنْسانُ ما أَكْفَرَهُ» (عبس - ۱۷) ترجمه: مرگ بر [خدا بکشد] انسان را که چقدر کفرانگیز است.(یعنی مرگشان باد به خاطر کفرشان). «قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ» (الذاریات - آیه ۱۰) ترجمه: مرگ بر [خدا بکشد] دروغ‌گویان را (که با سخنان غیر واقعی و غیر مستدل مردم را منحرف می‌کنند). «قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ» (البروج - ۴) ترجمه: مرگ بر [کشته باد] کسانی که آتش و دود مهیا می‌کردند (تا مؤمنین به خداوند را در آنها انداخته و بسوزانند). ✅ صرفنظر از اینکه مرگ و زندگی همه ی موجودات در اختیار خداوند متعال است، بیان شعار «مرگ بر» در کلام وحی و خطاب به مؤمنین، آموزش این معناست که نه تنها نباید راضی به ادامه‌ی حیات ظلم و ظالم باشید، بلکه باید مترصد و درخواست کننده ی مرگ و نابودی کفر و ستم و ستمگران باشید. ✅ معنا و منظور دیگر نفرین (ومرگ خواهی) ها آن است که بدانیم بر اساس اراده‌ی الهی کفر، ظلم، دنیاگرایی ... و هر باطل دیگری محکوم به فنا و نابودی است. بر همین اساس مؤمنین نه تنها نباید به «باطل» که فانی است دل ببندند، بلکه از مقابله‌ی با آن نیز نهراسند، چرا که خداوند فنای آن را وعده داده و مقدر نموده است. با این اوصاف شعار و ... و اعلام مواضع نسبت به ظلم و استکبار جهانی و نیز مظهر کلامی قیام بر علیه این مفاهیم، مقاصد و عملکردها (سیاست‌ها) می‌باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ رسیدن به کمال ایمان •🌸🌿🌺🌿🌸• ☑️ در روایتی از امام رضا علیه آلاف التحیه والثناء ، اینگونه بیان شده که فرمودند: «لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً إلاّ أنْ یَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال: سُنَّهٌ مِنَ اللهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ نَبیِّهِ وَ سُنَّهٌ مِنْ وَلیّهِ، أمَّا السَّنَّهُ مِنَ اللهِ فَکِتْمانُ السِّرِّ، أمَّا السُّنَّهُ مِنْ نَبِیِّهِ مُداراهُ النّاسِ، اَمَّا السُّنَّهُ مِنْ وَلیِّهِ فَالصَّبْرُ عَلَى النائِبَهِ.» بحارالأنوار(ط ـــ بیروت) ج 75، ص 334. ✅ مؤمن، را درک نمى کند مگر آن که سه خصلت را دارا باشد: خصلتى از خداوند، که ی اسرار افراد باشد، خصلتى از پیغمبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) که با مردم باشد، و خصلتى از ولىّ خدا که صبر و در مقابل شدائد و سختى ها باشد.»
✅ پدری مهربان‌ برای یتیمان حضرت خاتم الانبیاء والمرسلین. رحمه للعالمین ، پيامبرخدا (صلى الله عليه و آله): كُنْ لِليَتيمِ كالأبِ الرَّحيمِ ، و اعلَمْ أنَّكَ تَزرَعُ كذلكَ تَحصِدُ . براى چون باش و بدان كه هرچه بكارى همان مى دروى. ( بحار الأنوار : ۷۷/۱۷۱/۷ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ غربت فرزندان شهداء 🎥صدای این دختر شهید چقدر جگرسوزه😓😢 ♨️در آرزوی بغلی 😔 می‌شه شما رو یکم بغل کنم؟!
🌹هفده شهریور، از ایام الله است... ♦️ امام خمینی(ره): یادتان نرود که ما یک ۱۷ شهریور داشتیم. از "ایّام الله" است. و باید یادمان نرود این را. آن قدر دادیم و آن قدر خون دادیم ما آن روز و در مقابل اجانب و در مقابل وابستگان به اجانب. کردند ملت ما و خونشان ریخته شد، لکن شدیم... 📅 ۱۷ شهریور ۵۷
13.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۷ شهریور روز ننگ توست ۱۷ شهریور افتخار ماست ✅ایام الله ⬅️این فیلم، سندی تصویری از ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ است که سرنوشت رژیم شاه و انقلاب را یکسره کرد. ⬅️ در این روز بادستورمستقیم وتحکّم ، مأموران شاهنشاهی مردم تهران را در تهران و اطراف آن به رگباربستند و صدها وبه اقوالی هزاران نفر را به خاک وخون کشیدند. ❌رژیم سفاک شاه بسیاری ازجنازه های شهداء را به انواع مختلف معدوم ومفقود کرد تاتعداد دقیق شهدا مشخص نشود😢😓 ☑️ پس ازپیروزی انقلاب مردم ایران شاهدبودند تاماهها و سالها، هرروز تصاویرمفقودین‌از تنهاشبکه سیمای جمهوری اسلامی پخش می شد تابلکه خبری به خانواده هایشان برسد. 🔴عجیب تراینکه دژخیمان رژیم پهلوی وقتی مطلع می شدند پیکرمجروحین و‌شهدائی بنوعی دربیمارستانها یابهشت زهراء دست خانواده هایشان رسیده، به ازای هرگلوله روی بدن شهید یامجروح، مبلغی بیش از پنج هزارریال (معادل حقوق یکماه کارگر) بابت فشنگ⁉️از خانواده ی جانباز یا شهید پول می گرفتند!! 🔴شاه جنایتکار درمصاحبه با خبرنگارخارجی برای توجیه این می گوید: این تظاهرات توسط سازمان های برانداز بین المللی سازماندهی شده بود! ✅این فیلم قابل توجه کسانی است که میگن: شاه رفت چون نمی‌خواست مردم رو بکشه! جناب ساده لوح بی خبر🤔خیر شاه و دربار واُمرای جنایتکار ارتش شاهنشاهی تا توانستند مردم را کشتند اما وقتی دیدند قتل وعام دیگر اثر نداره، فرار کردند... ✅کسانی که تاریخ صحیح را دقیق ودرست بررسی نمی کنند و یا نمی خوانند و از آن چیزی نمی دانند همیشه مورد سوء استفاده ی دشمنان قرار می گیرند.
فرهنگ‌ و رسانه
۱۷ شهریور روز ننگ توست ۱۷ شهریور افتخار ماست ✅ایام الله #هفده_شهریور ⬅️این فیلم، سندی تصویری ا
✅جمعه خونین ۱۷ شهریور 🖋 جان دی استامپل، استاد ارشد روابط بین‌الملل در دانشکده دیپلماسی و تجارت بین‌المللی پترسون دانشگاه کنتاکی، در کتاب «درون انقلاب ایران» می‌نویسد: ♨️ پس از آغاز برخورد در میدان ژاله، مجروحین حادثه به سه بیمارستان واقع در ناحیه روان شدند. منابع پزشکی، کشته‌شدگان را بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر برآورد کردند. [...] در نیمروز ۸ سپتامبر [۱۹۷۸م/ ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ شمسی]، رقم مقتولین اعلام شده از طرف مخالفین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر بود، اما طی ۲۴ ساعت تا حدود ۱۰۰۰ نفر بالا رفت. گزارشات دیگر، کشته‌شدگان را ۴۵۰۰ نفر ذکر کرده است و برخی تا ۲۰۰۰۰ نفر نیز گفته‌اند. 💢 ادعای بنیادگرایان بر محاسبات خودشان مبتنی بود و ۱۲۲ کشته بیانیه‌های دولت، از ارقام پلیس استخراج شده بود. [...] پزشکانی که مدت ۳۶ ساعت کار کرده بودند، عقیده داشتند که رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ کشته و ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ مجروح که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، درمان سرپایی شده‌اند، برآوردی منطقی است. ⭕️ استقرار حکومت نظامی در تهران و تیراندازی در میدان ژاله تأثیری مهم داشت و فضای سیاسی تهران را به‌طور جدی متحول کرد. 💢 برشی از کتاب به مناسبت سالروز قیام ۱۷ شهریور 💠برگرفته از اندیشکده راهبردی