eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.7هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 باید با مداحان صحبت کرد ◽️ باید با مداحان صحبت کرد و آنها را توجیه نمود تا مطالب واقعی و مستند را بیان کنند. به آنها بفهمانید که با خواب و مسایل غیر صحیح نمی توانید دین خدا را حفظ کنید. ◽️ شما ببینید در جریان قمیین (قمی ها) بخشی از علمایی که در گذشته حدیث ضعیف نقل کرده اند، توسط بزرگان دین از قم تبعید شده اند. مگر مقتل و شعر مستند کم است که برای مردم خواب را مطرح می کنند؟ آن قدر سخن و حرف از بیداری ها هست که دیگر به بیان خواب نمی رسد. ◽️ اگر کسی اهل معرفت باشد واقعه عاشورا پوست و استخوان آدم را می سوزاند. ما که حرف های خواب آور بزنیم مردم را هم خواب میکنیم؛ باید حرف عالمانه و منطقی بزنید تا دانشگاهی و اهل علم هم پای سخن شما بنشیند. ◾️ آدم میتواند به گونه ای سخن بگوید و حرف بزند که خدا هم به آن قسم بخورد وقتی خدا به مکتوب و کتابت قسم می خورد، به ملفوظ و مفهوم هم قسم میخوردن «و القلم و ما يسطرون» همان گونه که مقاله ای بنویسد و خدا به آن هم قسم بخورد. 🎙 آیت الله جوادی آملی 🆔 @farhang_puya
💢 آنگاه که نزد دولتمردان اشرافیت اهمیت بیشتری نسبت به حفظ نظام اسلامی پیدا می کند... 🔶آری اگر روزی کار دولتمردان جامعه ی اسلامی به جایی برسد که برای اجزای زندگی اشرافیشان، اعم از ماشین و خانه و زمین و رفاه و زن و فرزند، یا برای استمرار روابط دوستانه شان با برخی افراد و حفظ موقعیت سیاسی اجتماعی خود و خاندان و حزب و گروهشان بیش از بقای اسلام و حفظ نظام اسلامی اهمیت قائل شوند.روز به روز ارزشهای والای اسلامی در میانشان کم رنگتر میشود و احکام و تعالیم اسلام مورد بی مهری قرار خواهد گرفت. 🔹 عدالت اقتصادی از بین خواهد رفت و اجرای حدود الهی دشوار خواهد شد و دشمنان اسلام به سوی آنان دست تعدی دراز کرده و مقدراتشان را به دست خواهند گرفت و امنیت جامعه از بین میرود. 📚کتاب معیار گزینش دولتمردان اسلامی، نشر موسسه امام خمینی 🆔 @farhang_puya
❌ پروژه آخرالزمانی به نام هالیوود ✡ آخرالزمان غیر دینی ، در این نوع تصویر آخر الزمان، کمتر نامی از خدا و مسیح و ماشیحا برده می شود و بشر به تنهایی با اراده قوی خود، جبر و تقدیر را میشکند و به تنهایی با تکیه بر تکنولوژی عقل خود بر دشمن شریرش فائق آمده و برتری انسان بر همه چیز و اومانیسم افراطی را به وضوح به تصویر می کشد. ♐️ در این قبیل آثار به جای قدرت الهی، در برخی موارد قدرت عشق مطرح میشود که قهرمان داستان با عشق خالصانه صد در صد زمینی به ستاره مؤنث فیلم، جهان را از شر شیاطین می رهاند. 🕎 فیلم پسر جهنم و «ماتریکس» و در برخی موارد نوع دوستی و یا ملی گرایی یا قوم گرایی یا میراث اجدادی یا خانواده یا سرزمین بت‌هایی شوند که قهرمان به خاطر آنها در مقابل ضد قهرمان ایستادگی و مقاومت می کند؛ مانند فیلم «هری پاتر» که خانواده و حفظ ميراث اجدادی و سرزمین هاگوارتز در آن اصالت دارد . ✍ محمد‌حسین فرج‌نژاد 🆔 @farhang_puya
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاگردی سربازان روس و سوری پیش حاج قاسم سلیمانی 🆔 @farhang_puya
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بعضیا فقط بلدن شخصیت های زمان امام حسین (ع) رو تحلیل کنن! میگن لعنت بر همون یزید فقط 🔻اگه جرئت داری با جریانات ضد امام حسین الان مثل اسرائیل و آمریکا، درگیر شو 👤 استاد رحیم پور ازغدی 🆔 @farhang_puya
💢 تعاملات جهانی 📻 به طور معمول تعاملات جهانی در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد با قراردادها و توافق های دوجانبه یا چندجانبه آغاز و چگونگی تعامل از آغاز تا پایان در آن‌ها تعیین می‌شود. 📍 دو طرف تلاش می‌کنند مواد قرارداد، جمله ها و تک تک کلمات به گونه ای انتخاب شوند که اهداف آن‌ها را تأمین کند و منافع مورد انتظار را به حداکثر ممکن برساند؛ از این رو تمام محکم کاری ها در قرارداد انجام می‌شود؛ ‼️ کشوری که از موضع اقتدار پای قرارداد حاضر شده باشد افزون بر تأمین منافع و مصالح خود در مواد قرار داد از طرف مقابل ضمانت اجرایی قوی مطالبه می‌کند و خود هیچ تضمینی برای اجرا نمی‌دهد؛ اما کشوری که از موضع ضعف پای قرارداد را امضا می‌کند تضمین می‌دهد ولی ضمانتی برای اجرا نمی‌گیرد. ✍ نصرالله انصاری 🆔 @farhang_puya
‼️ اسلام است که دانشگاه را اصلاح می کند «کلام امام خمینی در مورد اصلاح دانشگاه و اسلامی کردن دانشگاه» ⚠️ دانشگاهی که حق نداشت از مصالح ایران و اسلام صحبت کند، دانشگاهی که نماز خواندن در آن عیب بود، دانشگاهی که تمام گرفتاری‌های ما منشأش در آن بود دانشگاه نبود. 📌 شما باید کوشش کنید و دانشگاه را اصلاح کنید و احساس کنید که اسلام است که می تواند دانشگاه را اصلاح کند و اصلاح دانشگاه زمانی آسان است که فرزندانمان را از دوره دانش آموزی زیر نظر بگیریم که اگر فرزندانمان در کودکی درست تربیت شدند دانشگاه زحمتش کمتر می شود. ✍ بابک بابازاده 🆔 @farhang_puya
کلیدِ نفوذ به جوامع علامه مصباح یزدی (ره): ▪️در اين دوران معاصر به گونه‏اى است كه اگر بخواهند كسانى در جامعه ديگرى نفوذ كنند، كليد نفوذ، نفوذ فرهنگى است. به عنوان نمونه، سرمايه‏دارانِ آمريكايى وقتى بخواهند اموال ما و كشورهاى شرقى و كشورهاى جهان سوم را -به قول خودشان- تصاحب كنند و سلطه اقتصادى پيدا كنند، اين كار را از فعاليت فرهنگى شروع مى‏كنند. ۱۳۸۱/۰۵/۰۵ 🆔 @farhang_puya
🎧 موسیقی وسیله ای برای تغییر تدریجی فرهنگ 🔹 به گفته بسیاری از محققان غربی و شرقی، در صنعت موزیک در بسیاری از آهنگ ها، مفاهیم کاملاً ضد انسانی و غیر اخلاقی از جمله اعتیاد، دزدی، قتل، مسائل جنسی، همجنس بازی، کفر و ناسزاگویی، تقدیس شیطان، توهین به تعالیم پیامبران و ... مطرح می شود که عمدتا به صورت تبلیغی و تشویقی بیان می شوند. 🔹 تکرار مکرر این آهنگ ها و مفاهیم است که زمینه تغییر تدریجی فرهنگ جوامع را فراهم می آورد و این چنین میشود که معنویت و مسائل اخلاقی و انسانی به مدد آهنگ های پرمحتوای خواننده های دست نشانده شیطان، به مرور زمان از جوامع انسانی رخت بسته و جای خود را به تفکرات دنیاپرستی، ماتریالیستی و اومانیستی و غیر انسانی می دهد و ذره ذره بشریت را به سوی نابودی سوق می دهد. ✍ هادی شجاعی 🆔 @farhang_puya
💢نگاه به قومیت ها از دید جامعه‌شناسی 🔹علم جامعه شناسی مفهوم قومیت را در قالب دانش واژه ی قوم مركز، مورد مطالعه قرار می دهد‌ قوم مرکزی از دیدگاه جامعه شناسی، نوعی رفتار و طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخشیدن و ارزش نهادن مفرح و گروه اجتماعی، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم، می انجامد. 🔸 در طرز تلقی بر قوم «مرکزی گرایش به کم ارزش خواندن فرهنگ ها و تمدن های مستهجن، تلقی کردن آنان با توجه به آداب و رسوم و عادات گروه خ خویشتن وجود دارد که به هنجار قلمداد می شود و معیار داوری قرار میگیرد. 🔹قوم مرکزی، سرانجام به پیدایی عقاید، قالبی از تصاویر ذهنی از پیش ساخته، خرافات درباره ی مردم یا نژادهای دیگر و بیگانه هراسی می انجامد و یکی از عوامل عدم تفاهم و کشمکش های بین جوامع است. در یک جامعه ی فراگیر و گسترده از نوع آن باید گروه های متعدد و متفاوت و گاه نژادها و ملل گوناگون با یکدیگر زندگی کنند. 🔸اکثر پدیده های مرتبط با قوم مرکزی تجلی می نماید و تفاوت های اقتصادی و نوع زندگی بین این در داخل یک تمدن خاص و گسترده خرافات طبقاتی، حرف های نژادی و مذهبی پدید می آید و با طرز تلقی های تنگ نظرانه و بالنسبه مشابه با قوم مرکزی به منصه ی ظهور می رسند. ✍سید علی حسنی املی 🆔 @farhang_puya
🌷حدیثی گرانبها از پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله و سلم🌷 🆔 @farhang_puya
🎙 مصاحبه نشريه فرهنگ پويا با دکتر منوچهر محمدي 💢 فرهنگ پویا: برخی از پژوهشگران معتقدند که هیچ یک از نظریه های غربی جهان مشمول نیست، بلکه همه بومی اند که با ادعای جهانی عرضه میگردند شما این نظر را می پذیرید؟ 🔗 دکتر منوچهر محمدی: نه همه ما بشر و مخلوق خدا هستیم و همه با یک فکر و فطرت غریزی و طبیعی و الهی خلق شده ایم؛ بنابراین همین طور که در مبانی معرفت شناسی برای همه انسانها می توانیم چارچوب نظری داشته باشیم در سیستم علم سیاست و حکومت هم میتوانیم داشته باشیم کما این که تشابه های خیلی زیادی هم وجود دارد و لذا آنها هم بومی باقی نماندند. مثلاً این تفکیک قوا که در فرانسه اولین دفعه مطرح بود مگر بومی باقی ماند؟ در اکثر کشورها حتی ما که انقلاب اسلامی ،کردیم این تفکیک قوا وجود دارد. 🖋 تهيه و تنظيم: محمدرضا فلاّ ح تفتي 🆔 @farhang_puya