✍ امام رضا علیهالسلام فرمودند:
🖌 «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنى»
«هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسى است که مرا زیارت کرده است»
📚 ناسخ التواریخ، ج ٣، ص ۶۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💢 تبیین مفهوم مردم سالاری در بیان رهبر انقلاب
🎙 رهبر معظم انقلاب:
🔸 «مردم سالاری یعنی اعتنا کردن به خواسته های مردم؛ یعنی درک کردن حرفها و دردهای مردم؛ یعنی میدان دادن به مردم. اجتماع مردم سالاری؛ یعنی اجتماعی که مردم در صحنهها حضور دارند و تصمیم میگیرند و انتخاب میکنند.
🔹 اصل تشخیص اینکه چه نظامی در کشور بر سر کار بیاید، این را امام به عهده رفراندوم و آراء عمومی گذاشتند. این هم در دنیا سابقه نداشت. در هیچ انقلابی در دنیا ما ندیدیم و نشنیدیم که انتخاب نوع نظام را ـ آن هم در همان اوایل انقلاب ـ به عهده مردم بگذارند. تدوین قانون اساسی خواسته دیگر امام بود. آن هم نه به وسیله جمعی که خود امام معین کنند، بلکه باز به وسیله منتخبان مردم صورت گرفت.
🔸 مردم، اعضای مجلس خبرگان را انتخاب کردند تا قانون اساسی تدوین شود. باز مجدداً همان قانون را به
رأی مردم گذاشتند و هنوز یک سال
از پیروزی انقلاب نگذشته
که مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و
بعد از مدت کوتاهی هم مجلس شورای اسلامی
به راه افتاد.»
#سیاست
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
⭕️ مردم سالاری دینی یعنی چه؟
🔸 در کشور ما گرچه اصول آن بر اساس مردم سالاری پایهریزی شد، ولی مردم سالاری مطلق نیست؛ بلکه «مردم سالاری دینی» و حکومت ما نیز جمهوری
اسلامی است. جمهوری اسلامی بر دو
پایه استوار است یکی جمهور؛ یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور، کسانی که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین میکنند و دیگری اسلام.
🔹 یعنی این حرکت مردم بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است. در کشوری که اکثریت قریب به اتفاق آن مسلمان هستند، آن هم مسلمان معتقد و مؤمن و عامل که در طول زمان ایمان عمیق خودشان را به اسلام ثابت کرده اند؛ اگر حکومتی مردمی است پس اسلامی هم هست؛ این یک امر طبیعی است.
🔸 امروز هم واضحترین حقیقت در نظام ما این است که آحاد و توده مردم از نظام حاکم بر کشور میخواهند که مسلمان باشد و مسلمانی عمل کند و اسلام را در جامعه تحقق بخشد... مجلس و دستگاه قانونگذاری این مملکت به خواست مردم موظفند
که قوانین را بر اساس شریعت اسلام وضع کنند.
✍ سجاد کریمان مجد
#سیاست
#شماره۲
🆔 @farhang_puya
17.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 سالروز رحلت شهادتگونه اُختالرضا، بنت موسیابنجعفر علیهماالسلام، حضرت فاطمه معصومه سلاماللهعلیها، تسلیت باد 🏴
🎥 کلیپ تصویری: «بهشت، نتیجه شفاعت حضرت معصومه سلاماللهعلیها»
#ویژه_شهادت_حضرت_معصومه(س)
🆔 @farhang_puya
📌 کودکان قربانی امپراطوری رسانه
🔸 «من دراکولا را دوست دارم؛ چون خون زن ها را می میمکد.» این جمله را یک پسر ۱۱ ساله به زبان آورده است! ۹۰ درصد
از دانش آموزان ۱۲ ساله سراسر جهان با جنگ شخصیتهای خشینی چون «ویرانگر» و «رمیو» آشنایی دارند. هر پنج دقیقه یکبار یک کودک آمریکایی به دلیل ارتکاب جرم خشونت بار دستگیر میشود.
🔹 بیشترین تأثیر تماشای برنامههای خشن، حساسیتزدایی و ترسآفرینی در کودکان است. تماشای مکرر خشونت در برنامههای تلویزیونی، خلق و خوی بیرحمانهای در کودکان به وجود میآورد. آنها با مشاهده برنامههای خشن، از دنیای واقعی میترسند و همواره این ترس را دارند که ممکن است مورد حملهای خشونت بار واقع شوند.
🔸 یک آمار مهم درباره محتوای برنامههای تلویزیونی آمریکا، نشان میدهد که ۳۰ درصد از محتوای این برنامهها، خشونت محض است و سهم برنامههای آموزشی و معمایی فقط ۴ درصد است و بقیه را کمدیها و برنامه های تخیلی که البته گاهی هم حاوی خشونت هستند تشکیل میدهند.
✍ مریم صدرا
#استکبار_ستیزی
#شماره۸
🆔 @farhang_puya
📌 حتی اروپاییان هم از یهودیان متنفرند!
🔹خودبرتربينی، نژادپرستی، تجارت در عرصه فحشــا، تجــارت بــرده، انحصار معامــلات طــلا و نقــره، تحريف كتابهای آسمانی، رباخــواری، مافيا رشــوه، جاسوسی و...، اينهــاويژگیهای ناپسندی بودند كه نفرت اروپائيان را از يهود برانگيخت.
🔸 به حدی كه مردم اروپا برای نشان دادن نفرت خــود، يهوديان را به موش تشــبيه كردند؛ حيوانـی كه عامل اصلی بيمــاری طاعون به شــمار میآيــد و ورودش به هر مكانی با آلودگــی و بيماری همراه اســت.
🔻 نمود عينی اين تنفر، درتئاتر تاجر و نيزی، نوشته شكسپير مشهود است. اين تئاتر شخصيت تاجر يهودی طماعی را به تصويرميكشد كه جامع تمام رذايل اخلاقی اســت. پــس از نفــوذ يهود در دســتگاه دولتی انگليس، ديگر كسی اين نمايشنامه را به روی هيچ یک از صحنههای تئاتر انگلستان نديد.
✍ زهرا حاجی پور
#شماره۸
🆔 @farhang_puya
27.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| نماهنگ جدید«ضربه قاضیه»
🎙 با نوای حاج مهدی رسولی
🆔 @farhang_puya
💢 مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با دکتر نجف لکزایی پیرامون موضوع علوم انسانی
📌 نشریه فرهنگ پویا: اهداف علوم انسانی اسلامی را بیان کنید و بفرمایید که ما از علوم انسانی چه اهدافی را تعقیب میکنیم؟
🖇 دکتر لکزایی: در این حوزه اهداف ما باید کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باشد. اینها مطالبی مسلّم است، منتها من فقط به آن علت العلل و علت غائی اشاره میکنم. مهمترین تمایز علوم انسانی اسلامی با علوم انسانی غیر اسلامی در همین غایت است.
🔸 غایتی که ما در علوم انسانی اسلامی تعقیب میکنیم این است که این علوم بتواند زمینه تقرب تک تک انسانها را به خداوند متعال [ فراهم سازد ] خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند: «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إلا ليعبدون». يعنی هدف از آفرینش این است که انسان از طریق عبادت خداوند متعال کمال پیدا کند. اسم این کمال همان قرب به خداست.
🔹 سؤال این است که این علوم انسانی ما، الان چقدر نسل جدید ما را به خدا نزدیک میکند؟ نتایج کار میدانی در دانشگاههای ایران نشان داده است که به هنگام ورود به دانشگاه، ایمان جوانها بیشتر است تا موقعی که فارغ التحصیل میشوند؛ یعنی ورودیها از خروجیها باحجاب ترند. ورودیها از فارغ التحصیلان بیشتر در نماز جماعت شرکت میکنند.
#شماره۱۶
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از قوه۵۹
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبجمعه💔
«لبیک یاحسین»
#اللهم_ارزقنا_کربلا_به_حق_الحسین_ع
🏴↶【به ما بپیوندید 】↷
#طوفان_الاقصی
#قوه۵۹
🆔@eitaaGhove59👈عضویت با
✍ امام على عليه السلام:
شما به انجامِ درست و صحيح كارها نيازمندتريد تا درست و فصيح ادا كردن سخنان
📚 غررالحكم حدیث۳۸۲۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💢 زمینهها و اهداف سیاسی که در تفسیر اطلاعات از جانب رسانهها تأثیرگذار است
🔹در عصر همگرایی و تقارب جهانی رسانههای گروهی، این رسانههای داخلی و ملی نیستند که به تنهایی مخاطبان مورد نظر را تحت تأثیر قرار میدهند. رسانههای ملی، وقایع را طبق زمینههای تاریخی، سیاسی و فرهنگی خود تفسیر میکنند؛ در صورتی که اگر همان پیامها از رسانههای خارجی فرستاده شود، متفاوت از ویژگیهایی فرهنگی و زمینههای سیاسی، ملی و داخلی تفسیر میشوند.
🔸 البته در این زمینه فهم اهداف سیاسی و فرهنگی ارسال کنندگان مهم بین المللی اساسی است. شکل گیری فضای اطلاعاتی برای هماهنگی اقدامات اجتماعی و نظامی صحنه جنگ اساسی است. در این زمینه رسانههای گروهی در شرایط بحرانی بسیج میشوند.
🔚 با استفاده از رسانههای گروهی در جنگ، پیامدها و نتایج درگیریها به گونهای به تصویر کشیده میشود که از
روشهای جزم اندیشانه نظامی جنگ عقبنشینی میشود.
#سیاست
#شماره۵
🆔 @farhang_puya