eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.4هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
870 ویدیو
15 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑 رسول اکرم صلی الله علیه و آله: اگر کسی قدرت بر روزه‌ی ماه رجب را ندارد، هر روز این تسبیحات را صد بار بخواند، تا ثواب روزه‌ی ماه رجب را دریابد: ‌🤲 سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ، سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِي التَّسْبِيحُ إِلّا لَهُ، سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزَّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ. ‌ 📗 مفاتیح الجنان 🆔 @farhang_puya
📌 از مقام اعتدال غافل‌اند 🔹 قوه غضبیه یکی از نعم بزرگ الهی است که به واسطه آن تعمیر دنیا و آخرت شود و با آن حفظ بقای شخص و نوع و نظام عایله گردد، و مدخلیت عظیم در تشکیل مدینه فاضله و نظام جامعه دارد. 🔹 اگر این قوه شریفه در حیوان نبود، از ناملایمات طبیعت دفاع نمی‌کرد و دستخوش زوال و اضمحلال می‌گردید و اگر در انسان نبود، علاوه بر این، از بسیاری از کمالات و ترقیات باز می‌ماند؛ بلکه حد تفریط و نقص از حال اعتدال نیز از مذام اخلاق و نقایص ملکات شمرده شود که بر آن مفاسدی بسیار و معایبی بیشمار مترتب گردد. 🔸از قبیل ترس و ضعف و سستی و تنبلی و طمع و کم صبری و قلت ثبات در مواردی که لازم است و راحت‌طلبی و خمودی و زیر بار رفتن و انظلام و رضای به رذایل و فضایح که پیش آید برای خود با عایله‌اش و بی غیرتی و کم همتی. خدای تعالی در صفت مؤمنین فرمايد: «أشداء على الكفار رحماء بينهم». 🔹 اداره امر به معروف و نهی از منکر و اجرای حدود و تعزیرات و سایر سیاسات دینیه و عقلیه نشود جز آنها که گمان کردند کشتن قوه غضب و خاموش کردن آن از کمالات و معارج نفس است، خود خطایی بزرگ و خطیئه عظیمه‌ای کردند و از حد کمال و مقام اعتدال غافل اند. 📔 چهل حدیث، صفحه: ۱۳۵ 🖇 تهیه و تنظیم: علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
💢 اعتدال در تشریع 🔹 قرآن کریم از هر گونه تناقض‌گویی و تک‌بعدی‌نگری منزه است و در بیان نیازهای انسان به تمامی ابعاد وی توجه دارد. در تشریع عبادات نیز شرایط مکلفان در نظر گرفته شده است و همانگونه که خود فرموده کتابی است «قیم»، معتدل و منزه از هرگونه کژی و انحراف: «الحمد لله الذى أنزل على عبده الكتب ولم يجعل له عوجا قيما...». 🔸«قیم» از ماده «قیام» گرفته شده؛ هم به معنی ثابت و استوار است و هم به معنی اعتدال و خالی بودن از هرگونه اعوجاج و کژی. مولفه‌هایی نیز در این مورد در آیات الهی دیده می‌شود؛ یکی از این موارد اعتدال در حکم جهاد است. در آیات جهاد در کنار امر به جهاد، از زیاده‌روی نیز نهی شده است: 🔹«وقاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونكم ولا تعتدوا ان الله لا يحب المعتدين» و در کنار امر به جهاد، تشویق به صلح و آشتی با دشمن نیز شده است: «وان جنحوا للسلم فاجنح لها» و در وجوب جهاد نیز ملاحظه شرایط مکلفان شده است و بر ضعیفان و بیماران و بطور کلی معذورین، جهاد واجب نشده است. (آیات توبه ۹۱؛ نور ٦١؛ فتح ۱۷) ✍ علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش سوم) 🔸 من دنبال کارهای ژورنالیستی و شکلی نیستم؛ می‌خواهم اگر نیرویی دارم
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش چهارم) 🔸آیا نقش پیر و جوان، عالم و جاهل و مرد و زن یکسان است؟ یا این‌ها تفاوت‌هایی دارند؟ و اگر تفاوتی دارند جوان‌ها چه خصوصیتی دارند؟ باید نقش جوان را در جامعه و ویژگی‌ها و امتیازات او را بشناسیم و ببینیم چگونه می‌توان از این امتیازات استفاده کرد؟ و احیانا اگر آنها کمبودهایی هم داشته باشند، چگونه باید آنها را جبران کرد یا مانع تأثیر آنها شد؟ 🔹 جا دارد در این زمینه کتاب جامعی نوشته شود ولی در این مجال ممکن است به هر یک از این‌ها اشاره ای بکنیم تا سرخطی به دست بیاید که چه مطالبی را باید مورد توجه قرار بدهیم تا به آن سؤال اصلی که مربوط به وظیفه جوان‌ها در این شرایط خاص است برسیم 🎙گفتگوی نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش چهارم) 🔸آیا نقش پیر و جوان، عالم و جاهل و مرد و زن یکسان است؟ یا این‌ها ت
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش پنجم) 🔹در اینجا هم وظایف هر فرد از آن جهت که مثل دیگران است مطرح است و هم وظایفی که در اثر ارتباط حاصل می‌شود. مثلا ما می‌دانیم اولین اختلاف بین افراد انسان‌ها، اختلاف جنسیت است. یعنی مرد و زن هر دو انسان هستند و برای هر دو گفتن یا الله وسیله تکامل است. 🔹هر دو وقتی نماز می‌خوانند یا انفاق می کنند به خدا نزدیک می‌شوند. اما هر یک ویژگی‌هایی دارند که آن دیگری ندارد و این باعث می‌شود هر یک نقش خاصی ایفا کند. 🔸منظور از جامعه، مجموع فعالیت‌های مختلفی است که در اثر ارتباط و همکاری یا فعل و انفعال، تأثیر و تأثر متقابل و یا انجام وظیفه‌های شخصی پیدا می‌شود. نقش مرد و زن در جامعه کاملا یکسان نیست؛ بله حوزه‌های مشترکی دارند. مانند اینکه هر دو باید نماز بخوانند و هر دو باید روزه بگیرند. اما این‌ها مسائل فردی است. 🔹 آنجا که در یکدیگر اثر می گذارند و با همدیگر می‌توانند کاری را انجام بدهند، وظیفه جدیدی پیدا می‌شود. این یک نوع اختلاف است که بین دو گروه از انسان‌ها بطور طبیعی وجود دارد و معمولاً هم نمی‌توان آن را تغییر داد، مگر موارد استثنائی که گاهی اتفاق می‌افتد. 🎙مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
🛑 امام حسين عليه‌السلام: آن عمل خیری که در انجامش سرعت نداشته‌اید، کاری شایسته به حساب نیاورید. 📚 بحارالأنوار، جلد ۷۸، صفحه ۱۲۱ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش پنجم) 🔹در اینجا هم وظایف هر فرد از آن جهت که مثل دیگران است مطرح است و هم
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش ششم) 🔹 اما یک نوع اختلافات هم وجود دارد که خود افراد کمابیش در پیدایش آن اختلافات مؤثر هستند و می توانند زمینه این انتخاب را برای خودشان فراهم کنند؛ مثلا با انتخاب یک راه خاص، یک ویژگی خاص یا فعالیت‌های خاص، موقعیتی را در اجتماع پیدا کنند که دیگران ندارند و به این صورت یک فرد برای انجام یک کار معین، تعین پیدا می‌کند. 🔸 به عنوان یک مثال همیشه در جامعه افرادی وجود داشته‌اند که به کمک دیگران احتیاج داشته اند، بطوری که اگر کمک دیگران نبود زنده نمی‌ماندند؛ اموری مثل فقر، بیماری‌های شدید، و زمین‌گیر شدن، کمابیش در همه جوامع وجود دارد. 🔹اگر هرکسی بگوید من وظیفه شخصی خودم را انجام می‌دهم، تو هم وظیفه شخصی خودت را انجام بده! این گونه افراد می‌میرند و از بین می‌روند و از امکانات و استعدادهای آنها هم استفاده نمی‌شود. 🔹 اینجا افرادی که خدا به آنها ثروت یا امکاناتی داده، وظیفه پیدا می‌کنند که به دیگران کمک کنند تا جامعه پیش برود. پس برای اینکه مجموعه بخواهد پیش برود، باید نوعی تقسیم کار بین افراد و گروه‌ها صورت بگیرد تا همه بتوانند نقش خودشان را به بهترین شکل ایفا کنند. 🎙بخشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
📌 روحانیت مبارز انقلابی متعهد پای ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌ایستد 🧷 روحانیت نه تنها از شهادت نمی‌هراسد، بلکه عاشق شهادت است و تاریخ سرخ تشیع ثابت کرده است ملت مسلمان همیشه شخصیت‌های ارزنده خود را فدای هدف کرده است. 🧷 روحانیت شیعه تجسم ایده‌های متعالی و کمال آفرین اسلام است و با حرکت او استمرار حرکت تاریخی تشیع بر علیه هرگونه ظلم و بیداد است. ▫️ دشمن شکست خورده کـه از بـدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران خود را زبون و بیچاره دیده، در فرصت‌های مناسب کوشیده است تا با طرح توطئه‌ای، انقلاب را مورد حمله قرار داده و ارکان آن را متزلزل سازد. 🔚 لکن از آنجا که خداوند، پشتوانه این انقلاب عظیم است، تمام این توطئه‌ها به شکست انجامیده است. اینک به عنوان آخرین حمله، قلب تپنده انقلاب یعنی روحانیت مبارز و متعهد و ولایت فقیه را مورد هجوم قرار داده و می‌خواهد از این طریق با ایجاد دودستگی و تفرقه، انقلاب را از درون متلاشی نماید. 🎙 شهید محراب آیت‌الله صدوقی 🆔 @farhang_puya
💢 شهید سید مجتبی نواب صفوی: آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل شود و آن زمان، بزرگ‌ترین افتخارم این است که رفتگر خیابان‌هایش باشم. 🏴 به مناسبت سالگرد شهادت شهید نواب صفوی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
⭕️ ایمان حزب‌الله به وعده قطعی الهی 🔸 الهام‌گیری از این اندیشه است که روح امید را در بین حزب الله زنده نگاه داشته و ایمان آنها را در مبارزه با ظلم و جور راسخ تر نموده است؛ آنها به آینده روشن و پیروزی قطعی خویش اعتقاد قلبی دارند. 🎙 سیدحسن نصر الله پس از آغاز تهاجم صهیونیست‌ها در نبرد «سی و سه روزه»، در اولین پیام خود به شبکه المنار خطاب به صهیونیست‌ها چنین گفتند: ▫️«شما نمی‌دانید امروز با چه کسی می‌جنگید، شما با فرزندان محمد(ص)، علی، حسن، حسین و با اهل‌بیت رسول خدا و اصحاب او (عليهم السلام) وارد جنگ شده‌اید، شما با قومی می‌جنگید که ایمانی فراتر و برتر از همه انسان‌های این کره خاکی دارد... به امید و یاری خدا روزهای آینده را میان ما و شما خواهیم دید.» ▫️ ایشان سپس به مردم لبنان وعده داد: «من با توکل و اعتماد به خداوند سبحان و با اعتماد به مبارزان و به شما و با شناختی که از این ملت و این دشمن دارم، همچنانکه بارها وعده داده‌ام، باز هم به شما وعده پیروزی می‌دهم... به یاری خدا پیروزی محقق است.» ✍ حبیب زمانی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش ششم) 🔹 اما یک نوع اختلافات هم وجود دارد که خود افراد کمابیش در پیدایش آن
📌 ماهیت پیشرفت جامعه (بخش هفتم) 🔸 یک دسته از این اختلافات که منشأ تفاوت در رفتار می‌شود، تفاوت سنی است. انسان از ابتدا که متولد می‌شود، طفل شیرخواری است و اگر پدر و مادر عاطفه نداشتند، او را رها می‌کردند. اگر این جامعه بخواهد دوام پیدا کند و منظور خدا و هدف الهی از رشد انسان‌ها تحقق پیدا کند، افراد دیگر باید او را پرورش بدهند. بدین ترتیب آنها وظیفه جدیدی پیدا می کنند. یعنی برای اینکه اهداف الهی از آفرینش انسان تحقق پیدا کند. 🔹ما موظف می‌شویم که به بعضی از بندگان خدا یعنی این شیرخوارگان کمک کنیم تا کم کم خودش راه بیفتد و به تدریج به او یاد بدهیم که باید خودت کارهای خود را بکنی تا در حدود سن بلوغ، فردی مستقل شود. 🔹 اما در همین سن هم با یک پیرمرد هشتاد یا نود ساله مساوی نیست. یعنی این جوان چیزهایی دارد که آن پیرمرد ندارد و آن پیرمرد هم چیزهایی دارد که این جوان ندارد. اگر جامعه بخواهد مجموعاً پیشرفت کند، هر دو باید از ویژگیهای خاص خودشان درست استفاده کنند. 🎙بخشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه 🆔 @farhang_puya
🔰 رابطه و مذاکره به معنای اعتماد نیست 🔘 میدان دیپلماسی، میدان یک نبرد واقعی است؛ منتها نبردی که پشت میز و با لبخند و با گفتن «صبح به خیر» و «شب به خیر» انجام می‌گیرد! وجود ارتباطات دیپلماتیک، هرگز نباید به معنای اعتماد به دشمن تلقی شود؛ نباید اعتماد کرد... 📝 فائزه فلاطونی 🆔 @farhang_puya
🛑 امام حسن عسکری علیه السلام: تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است. 📔 بحارالانوار؛ جلد ۷۸؛ صفحه۳۷۷ 🆔 @farhang_puya
💢 ایجاد انشعاب‌ها در تقابل با اسلام (بخش اول) 🔹 اکنون با گذشت افزون بر ١٤ قرن از پیدایش اسلام و بعد از آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران که باعث زنده کردن روح اسلام در بین مسلمانان شده، جریان باطل می‌کوشد مدل‌هایی بی‌خطر و خنثی را از اسلام ارائه کند تا در غالب کردن فرهنگ دلخواه خود، مزاحمت چندانی پیش رو نداشته باشد. 🔸 اگر انقلاب اسلامی ایران را به حق رهبر موج جدید اسلام‌گرایی و انقلاب‌های اسلامی در جهان تصور کنیم، غرب و آمریکا محور مبارزه با این جریان به شمار می‌آیند که از هیچ خباثتی دریغ نکرده‌اند. یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه نرم جبهه استکبار ایجاد انشعاب‌های موازی برای جریان انقلاب اسلامی است. ✍ علیرضا فرهادی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 ایجاد انشعاب‌ها در تقابل با اسلام (بخش اول) 🔹 اکنون با گذشت افزون بر ١٤ قرن از پیدایش اسلام و ب
💢 ایجاد انشعاب‌ها در تقابل با اسلام (بخش دوم) ▫️ استکبار از تولید جریان‌های‌ موازی در دو مرحله سود می‌برد: در مرحله نخست، قسمتی هرچند کوچک از جامعه انقلابی را که جزو پشتوانه و نیروی این جبهه محسوب می شود، از مسیر انقلاب منحرف می‌کند و در مرحله دوم، اگر این انشعاب به پیدایش یک فرقه یا گروه خطرناک بینجامد، می‌تواند به کمک ابزار رسانه‌ای بسیار قوی خود، این شعبه تقلبی را به عنوان نسخه اصل معرفی و گرایش به سمت جبهه حق را کند و ضعیف کند. ▫️ امروزه گسترش اسلام در سطح اروپا و آمریکا رو به افزایش است و قرآن یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های چاپ شده در ایالات متحده به شمار می‌آید؛ در همین حال برای درگیر کردن مسلمانان به خود و جلوگیری از گسترش اسلام به حمایت از گروه‌ها و جریان‌های ساختگی موازی با اسلام حقیقی پرداخته می‌شود. ✍ علیرضا فرهادی 🆔 @farhang_puya
1708203777_-1316168994.mp3
17.16M
ما یادمان که نیست‌ ولی راستی حسین با یاد غربت تو کجا آشنا شدیم...؟ 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین عليه السلام: من از پروردگار خود، نه فرزندانى زيبا رو خواستم و نه فرزندى خوش قد و قامت، بلكه از پروردگارم فرزندانى خواستم كه فرمانبردار خدا باشند و از او بترسند تا وقتى به او نگاه كردم و ديدم از خداوند فرمان مى‌برد شاد شوم. 📚 غررالحكم؛ حدیث۵۱۴۷ 🆔 @farhang_puya
⭕️ وظایف روحانیون جهان اسلام، صدور انقلاب اسلامی به مناطق مختلف جهان 🔸 از آرمان‌های اصلی انقلاب ایران و رهبر فقیه آن، اتحاد اسلامی و صدور اسلام به اقصی نقاط جهان بوده است. امام خمینی (ره) معتقد بودند، اتحاد اسلامی می‌تواند بعد ظلم‌ستیزی و انقلابی داشته باشد و بر این اساس برای مبارزه با فشار ابرقدرت‌ها، ملل مسلمان را به یکپارچگی فرامی‌خواندند. ایشان وظایف طلاب غیر ایرانی را در جامعه و کشورشان این گونه بیان می‌کنند: ▫️ «برادران! وقتی که می‌روید بیرون، مسائل را بگویید؛ ننشینید دیگر در خانه تا این که آنها برای شما هجوم کنند، شما هجمه کنید، آنان عقب می‌نشینند شما اسلام را به مردم بگویید...» ✍ مریم میرزایی 🆔 @farhang_puya
📌 روایت دیدار آرزوها(بخش اول) 🔹 سوم آبان ۱۳۸۹، صفوف طولانی، اما منظم و آرام طلاب غیر ایرانی برای ورود به شبستان امام خمینی واقع در حرم حضرت معصومه(س) که از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شکل گرفته، هر لحظه فشرده‌تر و طولانی‌تر می‌گردد. «آیا شبستان حضرت ،امام ظرفیت پذیرش این همه مشتاق را دارد؟ 🔸 این سؤالی بود که بیشتر ذهن‌های کنجکاو از خود می‌پرسیدند. چه جملات زیبا و پرمفهومی در بند ابتدایی اطلاعیه حجت الاسلام علیرضا اعرافی رئيس جامعة المصطفی‌العالمیة که به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به قم صادر شده، به چشم می‌خورد. ▫️ از خامنه تا مدینه چهارده قرن بیش فاصله نیست و حدیث سلسلة الذهب چه زیبا و جاودانه از پشت دیوار بلند قرون بر تارک زمین و زمانها فرا روی تمامی عصرها و نسل‌ها نورافشانی می‌کند و نوای نورانی «أنَا مِنْ شروطها» را به گوش جان دل‌های دیندار می‌رساند و این فاصلهٔ فخرآفرین و روشن را بیان می‌دارد. ✍ مریم میرزایی 🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین عليه السلام: استمرار در عبادت، نشانه دستيابى به خوشبختى است. 📚 غررالحكم؛ حدیث۵۱۴۷ 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 روایت دیدار آرزوها(بخش اول) 🔹 سوم آبان ۱۳۸۹، صفوف طولانی، اما منظم و آرام طلاب غیر ایرانی برای و
📌 روایت دیدار آرزوهای (بخش دوم) ▫️ چهره هایشان متفاوت است؛ سیاه سفید زرد چشمان ،بادامی درشت موهای بور مشکی، بلند قد، کوتاه و .... هیچ کدام از نظر رنگ و نژاد شبیه دیگری نیستند. بیشک اینان مسلمان‌ها و بلال‌های عصر حاضرند. چه چیز جز نیروی قدرتمند «وحدت مذهبی» می‌تواند این گونه ملیت‌ها و قومیت‌های گوناگون را در یک صف جای دهد و حلقه اتصال دلهای بیقرار آنان گردد؟ 🧷 طاقت هایشان طاق شده و تمام وجودشان تشنه شنیدن کلام دوست است. رهبری لب به سخن باز می‌کند و چه زیبا غبار غربت و تنهایی را از دل آنان می‌زداید: طلاب و فضلای غیر ایرانی بدانند که آنها در ایران اسلامی غریبه نیستند، شما حتی مهمان هم نیستید، شما صاحب خانه اید، شما فرزندان عزيز من هستید. 🧷 اشک‌ها جاری می‌شود. او می‌داند که عاشقان دین به شوق ذخیره معارف ناب محمدی (ص) راهی دیارش شده‌اند و به آنها قول می‌دهد آنچه از این چشمه جوشان در اختیار دارند را به آنان بنوشاند تا سیراب گردند. ✍ مریم میرزایی 🆔 @farhang_puya
📌 پیامبر در مدینه است و منتظر مسافری از مکه؛... 🔹 پیامبر در مدینه است و منتظر مسافری از مکه؛ که ناگاه نجوایی در گوشش می‌گوید: ای پیامبر! سلمان را دریاب که او سال‌ها قبل از آنکه تو به رسالت برسی در جستجوی تو بود و مردم مکه سال‌ها پس از رسالت، تو را انکار می‌کردند. سلمان چهره‌ای آشنا را می‌بیند که از سمت مدینه می‌آید او علی(ع) بن ابی‌طالب(ع) است، 🔹 مقداری طلا یا سکه به یهودیان می‌دهد تا او را آزاد کنند اما یهودیان طمع می‌کنند و می‌گویند پس سلمان برای محمد آرزش بسیار دارد باید چهار صد اصله نخل بارور به ما بدهد تا آزادش کنیم. سلمان ناامید می‌شود و به علی (ع) می‌گوید پس من سال‌ها برده خواهم ماند. ▫️ زمان کاشت نخل فرا می‌رسد. پیامبر همراه اصحاب صفه به دیدار سلمان می‌رود ابوذر و مقداد و عمار یاران پاک باخته پیامبر و می‌گوید: سلمان اینان اصحاب منند و یاران تو زمین را بکنید و بگذارید تا من نهال‌ها را در زمین قرار دهم. ▫️ بعد از مدت کمی همه نخل‌ها به ثمر می‌نشیند همه نخل‌ها. یهودیان نام آن نخلستان رقیء می‌گذارند. سلمان سبکبال و رها از میان نخل‌ها می‌گذرد از کوچه های باریک مدینه و به مسجد پیامبر می‌رسد به کنار سکوی مدینه میان اصحاب صفه پیامبر همراه یاران صفه منتظر اوست. ✍ زینب شیری 🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🎥 اگر در اطراف شما کسانی هستند که به ایران و انقلاب اسلامی علاقمندند اما ناامید شده‌اند حتما این کلیپ را برایش بفرستید... 🆔 @farhang_puya
🖇 تصویر از شهید یوسف امیدزاده معروف به حاج صادق که در حملات امروز رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به شهادت رسید 🆔 @farhang_puya