نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش سوم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🕋 پیامبر اسلام گروهی ا
🌱 از بعثت تا انقلاب«بخش چهارم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🔆 حضرت رسول در سال هشتم هجری با قدرت و عزت مکه را فتح کرد و فاتحانه وارد شهری شد که روزی مجبور شده بود با فشار و آزار دشمن آنجا را ترک کند. وقتی هم وارد مکه شد مکه و مکیان در برابر او و اراده او تسلیم شدند و این پایگاه مهم به تصرف نیروهای موحد درآمد.
❤️ در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ نیز امام امت با عزت و قدرت وارد ایران شد و مورد استقبال میلیونی مردم قرار گرفت. روزی امام را از ایران تبعید کردند اما روز بازگشت فرشی از انسانها و بستری از دلهای عاشق و آماده فداکاری بر سر راه امام راحل گسترده شده بود.
🌙 اگر روزی که پیامبر در هجرت به یثرب مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت و نوای زیبای «طلع البدر علینا من الثنیات الوداع» طنین افکن شد، روزی هم در بازگشت امام خمینی در فرودگاه مهرآباد و همه جای ایران سرود «خمینی ای امام» به گوش میرسید.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش چهارم» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش پنجم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
🕋 با ظهور اسلام و تعلیمات پایه آن، زنان از انزوای تاریخی-فرهنگی خارج شده و عزم خویش را جذب نموده تا با فاصله گرفتن از دوران جاهلیت، تاریکی آن را به دست فراموشی بسپارند؛ زیرا به این درک و باور رسیده بودند که با دمیده شدن روح اسلام در کالبد هستی زن جزئی از خلقتالهی است و با توجه به وظایف سنگین خویش در قبال اجتماع از حقوق قابل توجهی نیز میتواند برخوردار باشد.
➕ پیامبر اسلام برای اینکه فرهنگ جاهلی را نسبت به زن عوض کنند از دو شیوه استفاده کردند. یک شیوه، شیوه نظری بود؛ یعنی پیامبر با سفارشها و نصیحتهایی که کردند این دیدگاه نسبت به زن را در بین جامعه عوض کردند.
💠 تعابیری مثل اینکه پیامبر میفرمایند: «هر کس که دو دختر را پرورش دهد تا به حد رشد و تعالی برسند من با او در بهشت وارد میشوم» و یا میفرمایند: «بهترین شما کسی است که نسبت به اهلش مهربان باشد من هم خودم بهترین هستم نسبت به اهل بیتم.» این چنین تعابیری در واقع یک مبارزه فرهنگی است برای از بین بردن تلقی دوران جاهلیت نسبت به زن.
📝مهین محمدپور
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش پنجم» 👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش
🌹 زن در نگاه اسلام «بخش ششم»
👈 به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در این یادداشت مروری بر ارزش بانوان در اسلام میکنیم.
✅ پیامبر علاوه بر نصایح در مورد حقوق زنان به شیوه عملی نیز با تلقی جاهلانه در مورد زن به مبارزه پرداخت و با توجه به حضرت زهرا (س) نشان دادند و عملاً گفتند که زن چه نقشی میتواند داشته باشد و به جامعه آن روز خاطر نشان کرد که دختران و زنان از این چنین اهمیتی برخوردارند و شما نیز باید نسبت به دختران و زنانتان اینگونه باشید.
☑️ قرآن کریم در شرایط آن روز جامعه زنان شایستهای چون مریم (س) و آسیه (س)، همسر فرعون را معرفی کرد و از ایشان به عنوان زنان صالح و وارسته تجلیل نمود. پیراستن حضرت مریم (س) از اتهامات ناروای یهود، تجلیل از حضرت آسیه (س) در دربار پادشاهی فرعون و معرفی شخصیت والای حضرت زهرا (س) و نقش او در تاریخ اسلام نشانگر شایستگی زن در عرصههای گوناگون اخلاقی سیر و سلوک معنوی و اجتماعی و سیاسی است.
📝 مهین محمدپور
#شماره_1
#جامعه
#بانوان_در_اسلام
🆔 @farhang_puya
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت اول)
👈 اشاره: پس از انقلاباسلامی و ۸ سال جنگتحمیلی، زمانی که استکبارجهانی خود را در شکست نیروی انقلابی ایران ناکام یافت، راهبرد جدیدی را برای از پای درآوردن جمهوریاسلامی ایران در پیش گرفت.
❎ دشمن دیرینه اسلام پساز ناامیدی از جنگ با سلاح گرم، با تمام قوا وارد جنگ نرم شد که یکی از ابزارهای آن (ماهواره) است؛ وسیلهای که مدتهاست برای تسلط غرب بر جهان از آن استفاده میشود و البته امروزه فضای مجازی به این روند شتابی دوچندان داده است.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت اول) 👈 اشاره: پس از انقلاباسلامی و ۸ سال جنگتحمیلی، زمانی ک
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت دوم)
⚠️ آنچه امروزه در کشورما و دیگر کشورهای مورد هجوم جنگ نرم مشاهده میشود، تغییر مداوم فرهنگ اصیل است.
🚷 تغییر و تحولی نامحسوس و درحال نفوذ در عمق جان ارزشها و باورهای مردم تاثیرگذاری بر معماری ایرانی، جزو اهداف ابتدایی شبکههای ماهوارهای به شمار میآید که مشهودترین نمونه آن تغییر آشپزخانه های ایرانی است.
❗️ آشپزخانههایی که در قدیم، مکانی امن برای کدبانوی خانه بود و به صورت مطبخ، در پستوها و دور از چشم مهمانان در ارزیابی طولی و عرضی آشپزخانه و اشیای داخل آن و کدبانو درحال کار بود و خانم خانه بدون این اضطراب و در کمال آرامش به مدیریت در آشپزخانه مشغول میشد، اما امروزه به مکانی ناامن مبدل شده است!
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
☑️ ارزش و جایگاه زن
💠 میلاد باسعادت و پر خیر و برکت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها) و روز زن را خدمت تمامی مادران و زنان دامنپاک ایران زمین تبریک عرض میکنیم.
#عکس_نگاشت
#روز_زن
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت دوم) ⚠️ آنچه امروزه در کشورما و دیگر کشورهای مورد هجوم جنگ ن
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت سوم)
🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open
🔨 در سریالهای ماهوارهای خانههایی به نمایش گذاشته میشود که آشپزخانه و اتاق میهمانان به طور کامل به یکدیگر مشرف هستند.
❌ این معماری خلاف معماری آرامشبخش سنتی است؛ چرا که بر اساس سنت گذشته ایرانیان، اتاق پذیرایی از مردان، اتاق پذیرایی از زنان و محل پخت و پز جدای از یکدیگر بودند. در راستای open شدن آشپزخانهها بسیاری از ضوابط ارتباطی بین زنان و مردان نیز open شد.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت سوم) 🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open 🔨 در سریالهای ماهوارها
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت چهارم)
🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open
💢 زنان که تا دیروز در مأمنهای خود با خیال راحت اسباب پذیرایی از مهمانان را فراهم میکردند، و کمتر با مهمانان نامحرم در ارتباط بودند، امروزه باید به صورت عیان در مقابل چشمان آنها به امورشان رسیدگی کنند، نتیجه قهری این تغییر، شکستهشدن حریم کدبانوی خانه است.
‼️ این امر را با القای این ادعا که در مطبخ بودن مساوی با حبس خانمها و عقب ماندگی، و تغییر این معماری برابر با آزادی اندیشه و رشد است، ممکن کردند.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت چهارم) 🚫 مکانی معروف به آشپزخانه Open 💢 زنان که تا دیروز در
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت پنجم)
〽️ مسأله حضور زنان در عرصههای اجتماعی با آغاز موج دوم فمینیسم شدت یافت. دست اندرکاران برنامهساز ماهواره نیز تلاش ویژهای برای رونق یافتن این موضوع کردند، تا زن به جای این که مرکز و مأمن افراد خانواده باشد، بخش عمدهای از وقت خود را در بیرون از منزل سپری کند.
↙️ درحالی که این شیوه با توانایی جسمی و روحی زنان هماهنگ نیست. زنی که بیشتر انرژی و توانایی خود را در بیرون از منزل صرف کند، نه تنها نمیتواند منبع انرژی و آرامش خانه باشد، بلکه خود به یک منبع انرژی نیاز دارد.
🔺 این یعنی سبک زندگیای که ملت آمریکا سالیان درازی به آن خو کردهاند.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
🕋 کثرت مهم نیست، ایمان مهم است
🌿 ممکن است در یک شرایطی تعداد زیادی از مردم به اسلام عمل نکنند، ولی در عین حال تعدادی از انسانهای وارسته ساخته شوند و امتحان دهند. دارند به کمالات عالیه میرسند و هدف هم این است که در شرایط سخت یک انسانهایی به کمالاتی برسند.
☑️ باید به این نکته هم توجه کرد که هرچه شرایط سختتر میشود، ممکن است تعداد کمتر بشود. ممکن است به یک جایی برسیم که تعداد کمی از انسانها به کمال برساند، ولی آن کمالی که آنها به آن میرسند قابل مقایسه با کمال انسانهای قبلی نیست.
🔹 در روایتی مشهور آمده که روزی رسول خدا(ص) در میان اصحابشان بودند و فرمودند: کجا هستند برادران من؟ گفتند: مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمودند:«نه شما اصحاب من هستید، برادرانم اقوامی هستند که در آخرالزمان میآیند و اینها مرا نمیبینند و من آن وقت از دنیا رفتهام و از یک سیاهی بر روی سفیدی (یعنی خط قرآن که سیاهی است بر روی سفیدی صفحه) ایمان میآورند.»
📝 حجتالاسلام سقا بیریا
#شماره_1
#معارف
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب«بخش چهارم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🔆 حضرت رسول در سال هش
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش پنجم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
💢 با قدرت یافتن حضرت رسول و تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، منافقان که آرزوهای خود را برای داشتن سهمی در قدرت بر باد رفته میدیدند، بنای کارشکنی گذاشتند. در حملات مشرکین بر ضد مسلمانان به عنوان ستون پنجم با آنان تبانی و همکاری داشتند و با القائات و شبههافکنی و ایجاد یاس و تزلزل در صفوف مسلمین از پشت خنجر میزدند.
🔚 در انقلاب اسلامی ایران نیز منافقان که در آغاز خود را در خط امام جلوه دادند، صف خود را جدا کرده و روی در روی نظام اسلامی ایستادند و حرکت مسلحانه علیه انقلاب را آغاز کردند که نقطه اوج این شورش در ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بود.
⚠️ آنچه در کردستان، ترکمن صحرا و مناطق دیگر پیش آمد، از جمله ترورها، انفجارها و فعالیتهای مسلحانه این گروه تکرار همان شیوههای منافقانه زمان پیامبر بود. نفاق با شیوهها و چهرههای جدید همچنان خطری بزرگ فراروی انقلاب اسلامی ایران است.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش پنجم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 💢 با قدرت یافتن حضرت
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش ششم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🌟 پیامبر اعظم در طول سالهای مکه و آغاز بعثت در سالهای مدینه و درگیریهای مختلف بسیاری از یاران خویش را از دست داد. آن حضرت شهادت کسانی چون سمیه، یاسر، حمزه و اصحاب زیادی را در دوران مکه و در جنگهای بدر و احد و غزوات دیگر شاهد بود.
🔙 امام راحل نیز در دوران طاغوت و در زندانها و شکنجهگاههای رژیم پهلوی و چه در متن نهضت و ترورهای کور در سالهای دفاع مقدس یاران عزیزی را که بازوهای امام محسوب میشدند از دست داد. از شهید سعیدی و غفاری گرفته تا شهید حاج مهدی عراقی و بزرگانی چون بهشتی، مطهری، باهنر، رجایی، قدوسی، چمران و شهدای محراب و صدها چهره برجسته دیگر...
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت اول)
🎙 فرهنگپویا: به نظر شما آیا میتوان در جوانان غربی اثر گذاشت؟ و این دعوتها تا چه حد میتواند نتیجه بخش باشد؟
💬 علامه مصباحیزدی: در پاسخ باید گفت که از یک جهت میتوان نسبت به جوانان شرقی، جوانان غربی را آمادهتر برای پذیرش دعوت به حق دانست.
↙️ ادعای غربیها مبنی بر وجود دموکراسی و آزادی در این کشورها موجب شده است تا حاکمان غربی نتوانند جوانان را محدود کرده و از توجه کردن به دعوت اسلامی منع نمایند.
✂️ برشی از مصاحبه با مرحوم علامه مصباحیزدی (ره) در نشریه فرهنگ پویا
#شماره_30
#سیاست
#نامه_به_جوانان_اروپایی
#فطرت
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش ششم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🌟 پیامبر اعظم در طول س
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش هفتم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🔆 رسول مکرم اسلام دعوت جهانی و رسالت عام داشت و از موضع قدرت، به سران قبایل و روسای طوایف و مناطق و حتی به پادشاه ایران و امپراطور روم که دو ابرقدرت آن روز بودند، نامه نوشت و آنان را به آیین توحیدی دعوت کرد.
🔹 حضرت امام نیز چون به فکر بیداری جهان اسلام و راندن مستضعفان از بند و زندان استکبار و اندیشههای الحادی بود؛ از این رو نامههایی به پاپ، رهبر مسیحیان جهان و گورباچوف رئیس اتحادیه جماهیر شوروی که یکی از دو قدرت بزرگ جهان بودند نوشت.
☑️ هر دو این حرکتها حکیمانه بود و سبب شد تا ندای اسلام انقلابی را به گوش جهانیان برساند و زمینهساز رهایی مستضعفان از سلطه و ابر قدرتها گردد.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش هفتم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🔆 رسول مکرم اسلام دعو
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش هشتم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🔘 رسول خدا(ص) در چشم انداز آینده نگران ابرهای فتنه و حرکتهای قدرت طلبانه بود. ایشان نگران آینده بود و بارها هم این نگرانی را ابراز کرده بود، اما تعیین جانشین و تاکید بر جایگاه اهل بیت(ع) و هشدار دادن نسبت به فتنهها لغزشها و انحرافها تا حد زیادی جلوی خطرها را گرفت. هرچند آنچه در سقیفه اتفاق افتاد جریانی برخلاف امر خدا و وصیت پیامبر بود؛ لیکن راه روشن بود و خطوط مشخص. نگرانی دیگر پیامبر از افتادن برخی از چهرههای معروف در دام دنیا طلبی و تکاثر و ریاست طلبی و زد و بندهای سیاسی بود.
🔚 بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) در سالهای پایانی عمر پر برکت خویش نگرانیهایی داشت؛ آن هم بیشتر از سوی خودیها و داخل و نه از سوی قدرتهای خارجی و دشمنان. بیم تفرقه، دنیا طلبی، رفاه زدگی و بیدردی کشمکشهای سیاسی و قومی از این نمونه بود. تداوم انقلاب در خط اصیل خود و مبنای اسلام ناب محمدی نیز نگرانی دیگر امام راحل بود.
☑️ وضعیت رهبری مطرح برای پس از امام نیز بر این نگرانی دامن میزد. جریان فتنهای که پیرامون قائم مقام رهبری وجود داشت چنان نگران کننده و حساس بود که امام را به یک جراحی سیاسی وا داشت و برای اینکه انقلاب و جمهوری اسلامی به دست نامحرمان نیفتد و کشور دو دستی به آمریکا تحویل داده نشود، با تلخکامی بسیار طی نامهای حکم به عزل قائم مقام کرد و همه پیامدهای آن را نیز پذیرفت.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش هشتم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 🔘 رسول خدا(ص) در چشم
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش نهم»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
💠 تصور جمعی بر آن بود که پس از رحلت پیامبر خدا (ص) بساط اسلام بر چیده میشود و مردم دوباره به جاهلیت بر میگردند؛ در حالی که فلسفه سیاسی اسلام بر امامت و وصایت استوار بود که تداوم خط رسالت را تضمین میکرد. قرآن کریم نیز بر این نکته تاکید داشت و برای همین، موضوع نصب امیرالمومنین (ع) به خلافت و ولایت صورت گرفت و به این صورت دین به کمال رسید و نعمت تمامیت یافت.
✅ در انقلاب اسلامی نیز تصور برخی از دشمنان بر آن بود انقلاب پس از امام از بین خواهد رفت، اما از آنجا که در قانون اساسی اصل ولایت فقیه گنجانده شده بود؛ نگرانی وجود نداشت. خبرگان رهبری پس از رحلت امام در جلسه فوری آیتالله خامنهای را به رهبری برگزیدند. نه خلأ رهبری پیش آمد و نه نظام فرو پاشید و بدین صورت رهبری تداوم یافت و به موازات آن انقلاب هم استمرار پیدا کرده است.
📝 حجتالاسلام جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش نهم» 👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی 💠 تصور جمعی بر آن بود
🌱 از بعثت تا انقلاب «بخش آخر»
👈 مروری بر شباهتهای بعثت نبوی و انقلاب اسلامی
🕊 رسول خدا(ص) در اواخر عمر خویش بارها از رفتن و رحلت قریب الوقوع خود خبر میدادند. در روزهای پایانی هم که به بستر بیماری افتادند؛ دلهای بسیاری که هم عاشق او بودند و هم نگران آینده لرزیدند و چشمهای بسیاری گریستند. آن حضرت پس از مدتی بیماری به سوی حبیب خود و ملکوت اعلا پرکشید و امت را عزادار ساخت.
🍃 امام راحل(ره) نیز آهنگ رفتن داشت. گفته بود که از خدا بخواهید مرا بپذیرد. ایام بیماری و عمل جراحی امام همراه با دلهره و اضطراب امت بود و چه دلها که لرزید و چه چشمها که گریست. اما سرانجام امام بزرگوار با قلبی آرام و ضمیری مطمئن به جوار قرب به خدا پر کشید و امت را به سوگ نشاند.
☑️ همانگونه که پس از پیامبر دین و ایمان و قرآن فرهنگساز شد و عصرها و نسلها را تحت تاثیر قرار داد، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی هم پس از رحلت امام امت تداوم خواهد داشت و روز به روز گستردهتر، زندهتر، اثر گذارتر و بیدار کنندهتر میشود و بر دامنه امواج اثر گزارش افزوده خواهد شد.
📝 حجتالاسلام والمسلمین جواد محدثی
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#دهه_فجر
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت اول) 🎙 فرهنگپویا: به نظر شما آیا میتوان در جوانان غربی
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت دوم)
➕ علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی و رسانه امکان محصور کردن فکری و شست و شوی ذهنی افراد دیگر را سلب کرده است، اما اینکه چقدر میتوان به هدایت این جوانان امید داشت، باید به قرآن مراجعه کرد.
📣 قرآن میفرماید: فطرت انسان قابلیت پذیرش حق را دارد و هراندازه هم که شیاطین انس و جن فعالیت کنند، فطرت را نمیتوانند خاموش کنند. در این صورت ممکن است که این پرسش مطرح شود که پس چطور این دعوتهای اسلامی آنگونه که باید پیشرفت نمیکند؟
✂️ برشی از مصاحبه با مرحوم علامه مصباحیزدی (ره) در نشریه فرهنگ پویا
#شماره_30
#سیاست
#نامه_به_جوانان_اروپایی
#فطرت
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⛔️ زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت پنجم) 〽️ مسأله حضور زنان در عرصههای اجتماعی با آغاز موج دوم
زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت هفتم)
🔴 ماهواره با آگاهی از این نیاز، ندای آزادی زنان را سر میدهد و بانوان جامعه اسلامی را به رهایی از چادر فرامیخواند که به ظاهر پوششی دست و پاگیر است.
🚺 از دست دادن چادر یعنی عیان شدن آنچه یک زن به عنوان گوهری در صدف چادر نهان کرده است و هنگامی که زنان را از حجاب کامل دور کردند، خانمهای طرفدار جدی مد و لباس را به سمت پوشش (غربی) یا به عبارتی آمریکایی سوق میدهند.
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت هفتم) 🔴 ماهواره با آگاهی از این نیاز، ندای آزادی زنان را سر می
زندگی «open»تر با فضای مجازی (قسمت هشتم)
🚫 زمانی که به گفته برخی از بزرگان، مناظر زیبای شهر (بانوان آراسته) روز به روز بیشتر و زیباتر میشوند، جوانان علاقه بیشتری به وقت گذرانی در خیابانها برای استفاده بیشتر از این مناظر دارند.
📡 ماهوارهها که روزی فداکارانه جوانان را به سمت و سوی زندگی غربی هدایت میکردند، امروز بهیاری فضایمجازی زمینه ملاقات آنان در مکانهایی غیر از خانه در محلی باز و نامن را فراهم میکنند
#شماره_29
#فرهنگ
#فضای_مجازی
#نفوذ
🆔 @farhang_puya
⭕️ انقلابی کیست؟
(قسمت اول)
✅ خودسازی برای تحقق آرمانها
⁉️ اکنون که انقلاب اسلامی علیرغم خواست دشمنان به ۴۰ سالگی خود رسیده است، این پرسش که «وظیفه نیروهای انقلاب در دهه پنجم انقلاب اسلامی چیست؟» ذهن انقلابیون جامعه را به خود معطوف کرده است. برای یافتن پاسخی دقیق برای این پرسش باید به نکاتی توجه کرد که عبارتند از:
‼️ جداسازی محافظهکاری و انقلابی
💠 نیروهای انقلابی کسانی هستند که دارای معرفتی صحیح از مبانی اسلام ناب هستند و با درک درستی از وضعیت مطلوب و نامطلوب موجود میخواهند با اقداماتی صحیح، وضعیت نامطلوب موجود را به وضعیتی مطلوب تبدیل کنند. بر اساس این تعریف، محافظهکاران کسانی هستند که خواسته و یا ناخواسته حافظ وضعیت غیر مطلوب موجود هستند.
1️⃣ محافظهکاران به سه دسته تقسیم میشوند: دسته اول کسانی هستند که وضعیت موجود را وضعیت مطلوب میدانند و دلیلی برای تغییر نمییابند و حتی برای حفظ وضعیت موجود با نیروهای انقلابی مقابله میکنند.
🖊 سید مجید اشکوری
#شماره_38
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت دوم) ➕ علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی و رسانه امکان محصور
🌹 فطرت جوانان غربی و شرقی پاک است (قسمت سوم)
🔻 این مسئله را باید از نظر روانشناسی و علوم اجتماعی مورد واکاوی جدی قرار داد. باید بررسی کرد که اصولا تحولات فکری و به دنبال آن سیاسی مبتنی بر عقیده، در چه شرایطی حاصل شده و چه آسیبهایی در آن وجود دارد.
💥 به هرحال آنچه که در هر صورت ضرورت دارد، وجود مقتضی است و حالا اگر نیاز باشد تا شرایطی را فراهم کرده و موانعی را برطرف کنیم، باید این کار را انجام دهیم و این دلیل نمیشود که بگوییم تا شرایط موجود نشده و موانع هم برطرف نشده است، پس باید مقتضی را هم ایجاد نکرد!
✂️ برشی از مصاحبه با مرحوم علامه مصباحیزدی (ره) در نشریه فرهنگ پویا
#شماره_30
#سیاست
#نامه_به_جوانان_اروپایی
#فطرت
🆔 @farhang_puya