📌 دانشجوی انقلابی باید مطالعاتاش را جدی بگیرد (بخش دوم)
🔹 باید عرصه را جدی بگیریم و کمک کنیم به شکوفایی این استعدادهای لایق همین افرادی که اکنون پس از بیست و هفت سال به عنوان جریانهای فکری به هم متصل میشود. اینها از حلقههایی کوچک و محافلی خرد برخاستهاند و زنهایی بودند که چندین سال دور هم جمع میشدند.
🔸 هستههای مطالعاتی تشکیل میدادند؛ بحث و مناظره میکردند، جزوه خلاصه میکردند، سؤال و جواب میکردند، استاد میدیدند تا در نهایت از همین محافل و حلقهها افراد صاحب فکر بیرون آمدند.
📝 همایش آسیبشناسی نظریهپردازان در حوزه و دانشگاه در بین اعضای گروه مطالعات زنان طرح طهورا پاییز؛ ۱۳۸۴
#علوم_انسانی
#شماره۱۶
🆔 @farhang_puya
مقام شهید.mp3
7.12M
🟢 چرا «شهید» در نزد همگان این میزان عزیز است؟
🎙 آیت الله شهید مطهری رحمةالله علیه
#معارف
🆔 @farhang_puya
🛑 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: برترين جهاد آن است كه انسان روز خود را آغاز كند در حالى كه در انديشه ستم كردن به احدى نباشد.
📚 محاسن؛ ج۱؛ ص۲۹۲
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 نقد صدرالمتألهین بر وجود حقیقی مجموع در براهین ابنسینا
🖇 بیان برهان ابنسینا:
🔹 برهان طرف و وسط، برهانی است که در میان براهین ابطال تسلسل و مبتنی بر وجود خارجی مجموع است. تقریر این برهان بدین قرار است:
🔸 اگر سلسله علت و معلول، نامتناهی باشند یعنی اگر معلولی را فرض کنیم و برای آن علتی را در نظر بگیریم و سپس برای آن علت هم علت دیگری را مفروض بگیریم، در این صورت سلسله مستلزم اوساطی بدون طرف میشود.
🔚 زیرا هر یک از آحاد و مراتب سلسله، میان قبل و بعد از آن جهت که معلول قبلی و علت بعدی است، در وسط قرار میگیرد و هر یک از آحاد به گونهای میشود که از یک جهت معلول و از جهت دیگر علت دیگری است. در صورت وجود چنین سلسله ای نامتناهی لازم میآید که همه آحاد در وسط قرار گیرند.
🔸 در حالی که هر وسطی بایـد دارای طرف باشد و اساساً وجود وسط بدون طرف محال است؛ زیرا وسط مضاف طرف است و متضايفان باید متکافئان باشند. بنابراین وجود طرفی که خود معلول دیگری نباشد ضروری است و محال است که بدون طرف وسطی باشد و بالعکس ( تشریح بر کتاب ابن سینا )
✍ محمد بیدهندی
#فلسفه
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
📌 نقد صدرالمتألهین بر وجود حقیقی مجموع در براهین ابنسینا 🖇 بیان برهان ابنسینا: 🔹 برهان طرف و وسط
📌 نقد صدرالمتألهین بر وجود حقیقی مجموع در براهین ابنسینا
🖇 نقد صدرالمتألهین بر برهان ابنسینا:
🔸 صدرالمتألهین در نقد دو برهان ابنسینا تصریح میکند که وجود در هر موجودی عین وحدت و وحدت نیز عین وجود است. هر شیئی که فاقد وحدت حقیقی باشد، متصف به وجود حقیقی نخواهد شد؛ یعنی وجود آن وجودی اعتباری و در ذهن خواهد بود.
🔸 از این رو مجموع یا سلسله مذکور، فاقد وجـود حقیقی است و اعتباری خوانده میشود. بنابراین قضیه مجموع یا سلسله «یک موجود ممکن است»، معنای محصلی نخواهد داشت. به اعتقاد صدرا، اگر وجودی حقیقی برای مجموع در نظر گرفته شود، این اشکال مطرح میشود که:
🔹مجموع مفروض به علتی جدای از علل آحاد مجموع نیاز ندارد و چون علت مجموع همان علت آحاد است پس در واقع مجموع همان آحاد خوانده میشود و خود وجودی متمایز نخواهد داشت. هرچند مجموع در مقام مفهوم با آحاد مغایرت دارد اما این مغایرت وجود دیگری را برای مجموع اثبات نخواهد نکرد.
✍ محمد بیدهندی
#فلسفه
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
💢 مکتب فلسفی میرداماد
🔹 محمدباقر حسینی استرآبادی ملقب به «میرداماد» از فیلسوفان برجسته مسلمان است که به نظریه فلسفی مهم خود؛ یعنی «حدوث دهری عالم» مشهور است.
🔸 وی با نقد آرای حکمای پیش از خود و ارتقای فلسفه زمان خویش به نزدیک نمودن فلسفه و عرفان و نقل (اعم از قرآن و حدیث) همت گماشت و فلسفه اسلامی را به سمت بهرهگیری بیشتر از معارف عظیم الهی که از طرق روایی در اختیار بشر قرار گرفته است هدایت نمود.
🔹 صدرالمتألهین، طریق استاد خویش را در قالب حکمت متعالیه دنبال کرد و مکتبی فاخر در فلسفه اسلامی مبتنی بر آموزههای شیعی ایجاد نمود. از مؤلفههای اصلی فلسفه میرداماد و نیز مسئله آغازین فلسفه وی دهر و حدوث دهری است؛ به نحوی که در کتبی چون قبسات، ایماضات، خلسة الملكوت و صراط مستقیم، میتوان مطالب بسیاری در ارتباط با دهر و یا مقدمات مربوط به آن یافت.
🔹 همچنین وی علاوه بر موضوعات مرتبط با این مسئله، یعنی انواع حدوث و قدم، زمان، اقسام تقدم و تأخر، از مباحثی چون امکان و وجوب، نفس الامر، وجود ذهنی، حرکت قطعیه و توسطیه و صفت سرمدیت حق تعالی در جهت تبیین بهتر این نظریه بهره گرفته و در ضمن آنها نظریات نوینی ارائه نموده.
🖊 مهدی منفرد
#فلسفه
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
📌 فضای مجازی اکنون به عنوان مهمترین سنگر جنگ به حساب میآید. مبارزه در این سنگر و دفاع از آرمانها، معلول غلبه بر این سنگر حساس در این زمان است که از دست دادن آن، موجب غلبه روایت دشمن بر روایتهای جمهوری اسلامی خواهد شد.
💢 انتظاری که از نیروهای جنگ نرم است، این است که همچنان که اقتدار ایران در حیث نظامی و سخت به شکوفایی خویش رسیده، اقتدار جمهوری اسلامی را در جنگ نرم به مرحله ظهور برسانند؛ این مسأله وقتی جدی میشود که نیروهای فضای مجازی، صحنه جنگ را بتوانند بشناسند و تحلیل کنند.
📌 پ.ن: روایت رئیس مرکز ملی فضای مجازی از غلبه روایت صهیونیست در رسانهها، نظیر حرف کسانی است که زمان جنگ ایران و عراق، با پذیرش شکست در مقابل دشمن، امام را وادار به پذیرش قطعنامه کردند...
#فضای_مجازی
#سیاست
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژهبرنامهای را به مناسبت بصیرتافزایی و انتخابات پیشرو برگزار میکند
🌹 در این برنامههای گفتگومحور، کارشناسان و صاحبنظران ضمن پاسخ به شبهات انتخاباتی، مشارکت حداکثری را تبیین میکنند
📋 زمان: از سهشنبه 1402/10/19 ساعت 18:30
🗂 موضوع:
🔴 بصیرت و رقابت سالم در انتخابات
💡 کارشناس: حجتالاسلام سیدعبدالمجید اشکوری؛
استاد حوزه و دانشگاه
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📌 علت تأثیر نفس بر طبیعت از دیدگاه ابنسینا
🔹 ابن سینا در مباحث مربوط به تأثیر نفس بر طبیعت درباره برخی نفوس شریف که قادر به دخالت و تصرف در طبیعت هستند، گفته است که عناصر موجود در بدن انسان و آنچه در طبیعت وجود دارد مشترک هستند.
🔸 بنابراین اگر نفس بتواند بدن خویش را تحت تأثیر قرار دهد، میتواند عناصر طبیعت را نیز به فرمان خویش در آورد (ابن سینا، ۱۳۳۲، ص۱۳۸). به سخن دیگر، علت آنکه نفس برخی از انسانها قادر است تأثیراتی خارق العـاده بـر طبیعت بگذارد، مثلاً به انجام امور غیر عادی مانند تغییر در اشیا و دورجنبانی بپردازد، آن است که عناصر بدن و طبیعت مشترکاند.
🔹 پس همچنان که ادراکات و خیالات نفس، بدن را تحت تأثیر قرار میدهد، میتوانند بر طبیعت نیز مؤثر باشند.
تأمل در این دلیل میتواند نتایجی را به دست دهد که از آن طریق میتوان برخی از مبانی و
موضوعات موجود در متون دینی و فلسفی را به دست آورد و تبیین کرد.
✍ فهیمه شریعتی
#معارف
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
✍ امام رضا علیهالسلام:
🔻 كار شايسته و كوشش در پرستش و عبادت را تنها به اعتماد و پشتگرمىِ محبّت آل محمّد صلیالله عليه و آله رها نكنيد.
📚فقهالرضا، ص۳۳۹
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 پیوند با ولایت رمز پیروزی نیروهای مقاومت اسلامی حزبالله
🖇 سید حسن نصر الله در این باره میگوید: «به
نظر من هرگونه مقابله، مبارزه, مقاومت و جهاد بدون ولایت و امامت و اطاعت از رهبری میسر نخواهد بود.» دکتر صفی الدین نماینده حزب الله در تهران نیز در تحلیل دلایل موفقیت حزب الله میگوید: «ما هر چه داریم از انقلاب اسلامی امام (ره)، مقام معظم رهبری و ولایت مطلقه فقیه است و هر چه داریم از اطاعت محض از ولایت فقیه است.»
📎 پذیرش کامل نظریه ولایت فقیه و حاکم نمودن آن بر شئون مردمی و سازمانی، مبنا قرار دادن آن در همگرایی و واگراییها، ملاک دانستن و انطباق بایدها و نبایدهای خود با آن، لحاظ نمودن جایگاه علمای دینی و روحانیون در رفتارهای سازمانی و جهتگیریهای مقاومتی، نمونه هایی از حلقههای وصل حزب الله با مقام ولایت
است.
📎 حزب الله مهمترین ویژگی خود را در پیوند دادن مردم با ولی فقیه میداند؛ ولی فقیهی که نباید ضرورتا لبنانی باشد زیرا این جغرافیای اسلام است و نه جغرافیای لبنان که مرز و عرصه فعالیتهای حزب الله را مشخص میسازد.
✍ حبیب زمانی
#استکبار_ستیزی
#شماره۵
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ انتقاد قاطع و دقیق حجتالاسلام احمد پناهیان از تحرکات مشکوک برخی افراد و رسانه های به ظاهر انقلابی برای ایجاد تردید و سست کردن دستور صریح رهبر معظم انقلاب برای #انتقام و #پاسخ_سخت
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
💢 این نهضت با شهادت زنده تر می شود
🖇 روز نوزدهم دی ماه ١٣٥٦، دروس حوزه و بازار تعطیل شد و بازاریان به صفوف طلاب که از چند روز پیش اجتماع کرده و شعارهایی علیه نظام میدادند پیوستند و بدینسان موجی از اقشار مردم، زنان، کارگران، کسبه، دانشجویان و دانش آموزان در مقابل مدرسه خان و میدان آستانه و خیابان صفاییه در صبح و بعد از
مختلف
جمعیت در روزهای پیش از نوزدهم دیماه ظهر تجمع کردند و شهر قم حالت روز عاشورا بود.
📎 به منزل مراجع میرفتند و با شنیدن سخنرانی مراجع، روحیه شهادتطلبی در آنها قوت بیشتری به خود میگرفت تا اینکه هنگام غروب روز دوشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۵۶، جمعیت مورد حمله نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفت. با شروع پیکار خونین، جمعیت به خاک و خون کشیده شدند، طوری که به شهادت آمار، حدود پانزده نفر از اقشار مردم، در آن روز به یاد ماندنی شهید و یا زخمی شدند.
📎 با قیام قم، آهنگ حرکت انقلاب به صورت استراتژی چهلمهای پشت سر هم با صورت و محتوای کاملاً اسلامی شتاب فراینده و گستردهتری به خود گرفت و رهبری امام در این حرکت به عنوان نقش اصلی مبارزه با رژیم شاه ظاهر شد.
🔹 رمز پیروزی امت اسلام در صدر اسلام و درعصر کنونی نیز داشتن روحیه شهادت طلبی است. نمونه برجسته دیگر از ایثارگریها و شهادت طلبیها، دوران پرشکوه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مردم ایران است.
✍ نورا چمران
#استکبار_ستیزی
#شماره۱۳
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژهبرنامهای را به مناسبت بصیرتافزایی و انتخابات پیشرو برگزار میکند
🌹 در این برنامههای گفتگومحور، کارشناسان و صاحبنظران ضمن پاسخ به شبهات انتخاباتی، مشارکت حداکثری را تبیین میکنند
📋 زمان: از چهارشنبه 1402/10/20 ساعت 18:30
🗂 موضوع:
🔴 بصیرت، امنیت و سلامت در انتخابات
💡 کارشناس: حجتالاسلام سیدعبدالمجید اشکوری؛
استاد حوزه و دانشگاه
📡 رسانه شوید
🔶 نشانیهای ورود به جلسه مجازی👇
🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856
جدیدباترافیکرایگان👆
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live
📢 همچنین میتوانید ما را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگی» با گوشیهای تلفن همراه، نیز دنبال کنید.
🆔 @difqom
https://eitaa.com/difqom
📌 روایت فن شعر از بوطیقا تا حکمای اسلام
🔹 فن شعر یا بوطیقای ارسطو، اثری است که همواره مورد توجه محققان عرصههای فلسفه هنر، نقد ادبی و فن شعر بوده است. در زمانه ارسطو شعرا مدیحهسرا نبوده و نقشی مهم در عرصه اجتماع بر عهده داشتهاند.
🔸ایامی که مقارن با عصر شکوفایی اجرای آثار نمایشی بوده و حرفه شاعری نه تنها محدود به فعالان این عرصه نبوده بلکه نمایشنامهنویسان با احراز جایگاهی درخور، عضوی از جامعه شاعران آن دوران محسوب می شدهاند. چه بسا همین جایگاه شده موجب شده ارسطو نیز در فن شعر خود، به نمایشنامههای آنان توجه کند.
🔹 در جهان اسلام نفوذ اندیشههای ارسطو در فلسفه و دانشهای عقلی بسیار گسترش یافته و مورد توجه جدی حکمای اسلامی بود. اما تعالیم او در فن شعر برخلاف اروپای پس از رنسانس در قلمرو شعر و نقد ادبی چندان به کار گرفته نشد. بااین حال پس از اسلام نخستین بار فن شعر از زبان یونانی به زبان سریانی و از سریانی به زبان عربی ترجمه شد.
✍ اسماعیل بنیاردلان
#هنر
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
💢 تدبیر و مدیریت در حکومتداری رهبری
▫️ در بحران جنگ خلیج فارس - در سال ۱۳۶۹ - مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند واحدهای نظامی در منطقه جنوب و غرب گسترش پیدا کنند.
📎 ما جزو واحدهایی بودیم که در منطقه جنوب حوالی پادگان حمید اردو زده بودیم. این حرکت در پی همان فرمان بود؛ فرمانی که در آن آورده بودند: به هیچ وجه نباید پذیرفت که کسی حتی به اندازه یک وجب به خاک ما تجاوز کند. این دستور قاطع فرماندهی کلقوا همهما را هم مصمم کرده بود که کوچکترین رخنه و نفوذ را نپذیریم ما هر آنچه در توان داشتیم، به میدان آوردیم و آماده مقابله احتمالی با دشمن شدیم.
📎 آمریکاییها تصمیم داشتند با تصویب مصوبهای در کنگره خود، از خاک جمهوری اسلامی ایران برای حمله به عراق استفاده کنند. تدبیر فرمانده معظم کل قوا و در پی آن حضور گسترده نیروها در مناطق غرب و جنوب، آمریکاییها را از تصمیمشان بازداشت.
✍ فاطمه عرب
#امامین_انقلاب
#شماره۳۵
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حمایت شبکۀ وهابی از هاشمی رفسنجانی و اصلاحطلبان!
📌 چرا حامیان داعش از رفسنجانی و اصلاحطلبان حمایت میکنند؟!
#سیاست
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
📌 مراتب موجودات عالم هستی
🖇 موجودات در یک تقسیم به «مادی»، «نفوس»، «مثالی» و «مجرد» تقسیم میشوند:
1⃣ دسته اول موجودات مادی که همان موجودات بیجان هستند که شامل انواع موجودات امتدادپذیر، تقسیم پذیر و دارای بعد میشوند. این موجودات در هرم هستی شناسی اسلامی، پایینترین سطح هستی را تشکیل میدهند (صدرالمتألهین، بی تا، ج ۵، ص ۳۶)
2⃣ دسته دوم نفوساند که مطابق نظر معروف شامل حیوانات و انسان میشوند؛ موجوداتی هستند متشکل از دو جوهر (ماده و نفس) که به گونهای با همدیگر ارتباط دارند.
3⃣ دسته سوم از موجودات، جوهرهای مثالی هستند که برخی خصوصیات ماده (مانند شکل و بعد) را دارند، ولی سایر خصوصیات مانند زمانمندی مکانمندی و تقسیم پذیری را ندارند. عالم مثال میان عالم فراتر (عقل) و فروتر (ماده) قرار دارد (همان، ص ۱۵)
4⃣ دسته چهارم، مجردات تام یا عقول هستند. در سر سلسله این هرم، موجودی مجرد تمام بسیط، تمام عالم، تمام قادر قرار دارد که مراتب دیگر همه مخلوق او هستند و در الهیات اسلامی از آن به «خدا» یاد میشود
(ابن سینا، ۱۳۷۵، ج ۲، ص ۲۶۴)
✍ رحیم میردریکوندی
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
📌 مبانی هستیشناختی روانشناختی
🔹 مراد از «مبانی هستیشناختی روانشناسی» اندیشههای پایه و کلی است که روانشناسان درباره عالم هستی پذیرفته و دانش خود را بر آنها مبتنی ساختهاند. عمده روانشناسان جهان هستی را واقعیتی مستقل از سازمان ادراکی انسان در نظر گرفتهاند.
🔸 هرچند برخی روانشناسان مانند جرج کلی، به سبب دیدگاه خاصی که درباره سازمان شناختی انسان داشتهاند، دستیابی انسان به واقعیت محض و مطلق را ناممکن دانسته اند.
روان شناسان معمولاً عالم هستی را یک سطحی دانسته و آن را به عالم ماده محدود کرده اند و در نتیجه انسان را به مثابه موجودی مادی بررسی نموده اند.
🔹البته برخی روان شناسان مانند ویلیام جیمز به صراحت از چندسطحی بودن عالم هستی سخن به میان آوردهاند و جهان مادی را نازلترین سطح هستی و کاملاً تحت تأثیر سطح برتر و معنوی به حساب آوردهاند.
🔸 به طور طبیعی عمده روانشناسان علیت را به علتهای مادی محدود کرده و خواسته اند کنشهای انسان را در چارچوب قوانین حاکم بر ماده تبیین کنند این روان شناسان معمولاً هدفی خاص برای جهان هستی شرح نداده اند.
✍ رحیم میردریکوندی
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
⚡️در کانال سیره علما ارتباط خود را با عقبه بسیار نورانی روحانیت شیعه بازیابی می کنیم.
.
📆تقویم ومناسبت های روز
📖زندگی نامه
📩خاطرات
📢دیدگاه ها و مواضع
💯در این کانال با سیره علما زندگی کنید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/219021491C28141508f2
🛑 امام جواد علیه السلام: اينگونه مباش كه در ظاهر با خدا دوستى كنى و در پنـهانى دشـمنى.
📚 بحار الانوار ۷۸/۳۶۵
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 «زمان» در میان فلاسفه
🔹 مسئله زمان از دیرباز بحثی مطرح در میان فلاسفه بوده است و اکنون نیز همچنان یکی از مسائل مهم این شاخه معرفتی به شمار میرود. پرسشهایی از نوع واقعی بودن یا انتزاعی بود مفهوم زمان، امروزه نیز به عنوان پویاترین حوزه بحث در فلسفهٔ دانشگاهی مطرح است.
🔸 در یک تقسیم بندی دیگر برای آرای فیلسوفان دربارۀ زمان که بیشتر متمرکز بر رویکردهای رایج نزد مسلمانان است، این محورها مدنظر
قرار گرفته اند: دیدگاه فلسفهٔ مشاء، زمان دهری، نگاه عرفانی، نگاه فلسفی، نگاه کلامی، نگاه اشراقی، نگاه صدرایی.
🔹 دیدگاه برگسون درباره زمان و تعریف کردن آن به عنوان یک تجربه زیسته که در نسبت با ذهن و آگاهی انسانی معنا مییابد و تمایز میان تجربهای سوبژکتیو و واقعیتی ابژکتیو، پیدایش تحول کوانتومی جدید و مقولهای به نام زمان کوانتومی و نیازمندی مطالعات فلسفی زمان به مطالعات تجربی زمان اعم از علوم اعصاب و روانشناسی و انسانشناسی، از جمله مباحث تقریباً تازۀ مربوط به زمان در مباحث فلسفی هستند.
✍ محسن الویری
#معارف
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
📌 روش «اقدامپژوهی»
🔹 برخی «اقدامپژوهی» را صرفاً دادهای و از نوع «توصیفی» میدانند که به توصیف شرایط و یا پدیدههای مربوط به یک موضوع، مانند نظام آموزش، نظام مدیریتی، نظام نظارت بازرسی و غیر آن میپردازد؛ و عدهای از پژوهشگران آن را در زمره پژوهش کیفی بر میشمارند.
🔸 «اقدام پژوهی» روشی منعطف است و حتی گاه هر یک از افرادی که در سازمان یا مجموعهای دست اندر کار فعالیت هستند و با فرایند امور جاری سروکار دارند، میتوانند برای شناخت ابعاد گوناگون مشکلات و آسیبشناسی و راههای کاهش مشکلات، اقدام پژوهی را به شکل انفرادی یا گروهی انجام دهند.
🔹 یکی از مزیتهای «اقدامپژوهی» آن است که پژوهشگر بر اساس نتایج به دست آمده میتواند تعدیل یا تغییر لازم را بلافاصله به عمل آورد. در اقدام پژوهی معمولاً پژوهشگر خودش عضو مجموعه پژوهش است و نقش اصلی پژوهش را بر عهده میگیرد.
✍ سیفالله فضلاللهی قمشی
#علوم_انسانی
#شماره۱
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ محل اقامت و تردد عوامل تروریستی کرمان
💯 تصاویری از بازداشت عوامل تیم پشتیبانی و کشف مواد منفجره
#کرمان
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya