💢 قرارداد باید به نفع ملت باشد
🖋 هادی مازندرانی
بررسی دیدگاه امام (ره) در قرارداد اقتصادی و سیاسی
❌ مصالح و منافع ملت ایران تامین شود؛ (ما کلیه قراردادهایی را که برخلاف مصلحت ملّتمان باشد برایشان ارزش قائل نیستیم. هرکس میداند این قراردادها را که بستهاند، نفت ما را گرفته و در ازای آن اسلحههایی که به هیچ وجه به درد ما نمیخورد دادهاند.
✅ این نوع قراردادها مضرّند برای ملّت ما. قرارداد مفید این است که قرارداد میبندند، چیزهایی که برای ایران مفید است که بدهند، چیزهایی که برای زراعت و صنعت ایران مفید است بدهند.)
📃 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۶
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ویژه؛ امروز
📹نماهنگ| اشاره رهبرانقلاب به اعتراف بانوان صاحب مقام غربی به مورد سوءاستفاده قرار گرفتن با زور و... در دوران جوانی
➕راه حل اسلام در این مورد
🆔 @dafqom
💢 تحریف اسلام در فیلم
🖊 علی اصغر سیاحت هویدا
🔻 در معرفی فیلم (پنج مناره درنیویورک) نیز باید گفت که سازندهای این فیلم سعی دارد با نشان دادن واعظی روحانی که در مسجد و در حلقه مریدانش، آمریکا را شیطان بزرگ خطاب میکند، سخن تاریخی بنیانگذار اسلامی ایران را که در کشورهای اسلامی به یک اصل استراتژیک بدل شده را با بنیادگرایی طالبانی مترادف سازد.
🔴 نوع برگزاری مراسم مذهبی در فیلم، به هیچ کدام از مراسم اهل تسنن و تشیع شباهت ندارد و بیشتر به نوعی صوفی گری افراطی شباهت دارد.
🔺بنابراین به دنبال تصویرسازی غلط از اسلام هستند و مسلمان واقعی را فردی معرفی میکنند که کاری به امر جامعه نداشته باشد و ضرورتهای اسلامی مانند حجاب برای همسرش را ضرورت نداند و مسلمانی را فقط به عبادت شخصی محدود کند.
📃 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۰
🆔 @farhang_puya
❌ اسلام هراسی در کتاب (یان آلموند)
✒️ محمد حسین فرجنژاد
🔸 طرح اساسی این کتاب، نگارش «تاریخ اهریمنی» نشان دادن اسلام در جریان اصلی تفکر آلمانی است. همچنین این اثر به اسلام هراسی، دیگرهراسی و شرقهراسی فیلتر شده. اورپائیان، با هدف دشمن تراشی و یکپارچه سازی اورپائیان اشاره دارد.
🔸 با خواندن این کتاب، مخاطب به وضوح متوجه میشود که چرا در کشورهای اروپائی، مردم به راحتی بازیچه دست سیاستمداران صهیونیستی قرار میگیرند و بیداریشان اینقدر طول میکشد.
🔸 «یان آلموند» در این کتاب نشان میدهد که چگونه در جریان اصلی تفکر آلمانی، تاریخ نمایش اهریمنی اسلام، نگارش یافته است و تلاش شده است تا با ساختن فضای رعب آور از غیر اروپائیانِ مسلمان، به یکپارچه سازی و انسجام اروپای ظاهراً عقلانی و ناب برسند.
📝 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۰
🆔 @farhang_puya
❌ حربه دشمن علیه ایران
🖋 محمد ابرقویی
🔶 با توجه به نظر سنجیهای موجود در مطبوعات غربی، به نظر میرسد که این موج ضد اسلامی سه نوع تاثیر در جهان غرب و حتی در میان جوانان کشورهای اسلامی داشته است:
🔸 نوع اول؛ ضدیت سطحی و سریع با اسلام، ایران و تشیع در میان جوانترها و آنانی را که از نظام رسانهای غرب تاثیر میپذیرند.
🔸 نوع دوم؛ ایجاد پرسش و تحقیق و جستوجوی بیشتر مخاطبین رسانههای غربی درباره اسلام و انقلاب اسلامی و مسئولین و نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت.
🔸 نوع سوم؛ ایجاد برائت عمیق از غرب مدرن و شناخت عمیقتر از ماهیت استکباری تمدن منحرف اومانیستی و صهیونیستی در کسانی که متوجه این سیل حملات ناجوانمردانه نسبت به تشیع و ایران بودهاند.
📝 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۰
🆔 @farhang_puya
💢 مرز ما و کفار باید معلوم باشد
🖋 فائزه فلاطونی
بررسی دیدگاه مقام معظم رهبری
🔸 هیچ اعتقادی ندارم که با کفّار باید قطع رابطه کرد؛ مرز شما و کفّار باید معلوم باشد؛ مرز شما و فسّاق، باید معلوم باشد. یک وقت هم لازم است در جایی انسان با همان کسی هم که جمهوری اسلامی را قبول ندارد، تعامل کند؛ مخلوط نشوید.
🔸 یک کشور اگر مرزش مشخص نباشد، هویّت جمعی و وحدت جمعی ندارد. بگذارید مرزها مشخص باشد؛ معلوم باشد شما کجایید، آنها کجا هستند.
✒️ نشریه فرهنگ پویاشماره ۳۶
🆔 @farhang_puya
⚠️ باطل در لباس حق
⁉️گفتوگوی پویا با حجتالسلام والمسلمین دکتر شریفی
❓ معنا و مفهوم فتنه به چه معناست؟
❗️ فتنه به معنای قتل، عذاب الهی، آتش بغی و ستمگری، شرک وگاهی به معنی کافر آمده است. برای هر کدام آیاتی وجود دارد و مصادیق و شواهدی هست. اما از آن معنای فتنه بیشتر در ادبیات سیاسی و اجتماعی اسلام به کار میرود، شاید بشود وجه مشترکی به دست آورد و آن به قول بعضی از محققین اختلال همراه با اضطراب است.
❗️ در ادامه دکتر شریفی توضیح داد: باطل چهره و لباس حق را پوشیده است. با برخی از باطلهای پنهان، حق مشتبه شده است. در این فضای اختلال روحی روانی و فطری رخ میدهد و افراد یک حالت اضطراب دارند، نمیدانند چه سرنوشتی دچار خودشان و جامعه میشود، اصطلاحاً به این فتنه گفته میشود.
📃 نشریه فرهنگ پویا شماره ۱۵
🆔 @farhang_puya
🔴 سخن رئیس جمهور 180 درجه مخالف رهبر جامعه 🔴
⛔️ پیش از انتخاب نخست وزیر، امام (ره) در ۲۹ تیر در دیدار شورای عالی قضایی طی سخنانی دیانت، قاطعیت، انقلابی صددرصد و مکتبی بودن را معیار انتخاب دانستند.
⛔️ با فاصله شش روز از این فرمایش، بنیصدر در مصاحبهای مطبوعاتی اعلام کرد: «مکتبی برای هر دو گروه یک معنا پیدا کرده»! شاید این نخستین پیشآمدی بود که مقابله بنیصدر با امام (ره) را آشکار میساخت.
📃 نشریه فرهنگ پویا شماره 6
🆔 @farhang_puya
💢 وظایف مسئولین از دیدگاه امیرالمومنین
💠 نامه امیرالمومنین علی علیه السلام به مالک اشتر
🔸 و به او فرمان مى دهد تا نفس خود را از پیروى آرزوها باز دارد، و به هنگام سرکشى رامش کند، که: «همانا نفس همواره به بدى وا مى دارد جز آن که خدا رحمت آورد» پس اى مالک بدان من تو را به سوى شهرهایى فرستادم که پیش از تو دولت هاى عادل یا ستمگرى بر آن حکم راندند، و مردم در کارهاى تو چنان مى نگرند که تو در کارهاى حاکمان پیش از خود مى نگرى، و درباره تو آن مى گویند که تو نسبت به زمامداران گذشته مى گویى.
📜 نهج البلاغه، نامه 53، عهد مالک اشتر
#مسئولین
🆔 @farhang_puya
⭕️ اگر کودتای مخملی در فرانسه بود سیستم متلاشی میشد
🖊 دکتر حسن عباسی
💢 خطراتی که در قضیه کودتای مخملی رقم زده بودند، به سادگی در کشور ما جمع شد. در صورتی که با این حجم از فعالیت روانی و سیاسی و سرمایهگذاریهایی که شده بود و انشقاقهای اجتماعی که پدید آورده بودند؛ این اتفاق در هر جامعهای رخ میداد، حتی فرانسه یا آلمان اگر رخ میداد، به سرعت سیستم متلاشی میکرد.
💢 اما واکسینه بودن سیستم و آن انسجام قدرت اجتماعی خود مردم و به طبع آن قدرت انسجام و مدیریت رهبری جامعه بود که این موارد خیلی راحت حل شد.
📄 نشریه فرهنگ پویا شماره ۱۵
🆔 @farhang_puya
🔴 دولت در خدمت به مستضعفین و توده مردم
🔘 خصوصی سازی اقتصاد و نه مردمی سازی آن برهمین اساس، راه نجات اقتصاد است و پذیرش سرمایه داران بزرگ و محرومیت دیگران نه تنها اشکالی ندارد که در این نگرش تنها نسخه نجات بخش می باشد. در اقتصاد سرمایهداری اصل کوچکسازی دولت و نیز از همینجا ناشی می شود.
🔘 در حالی که براساس مبانی محکم اقتصاد اسلامی و نیز مبانی فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری مدظله العالی عدالت مهمترین رسالت حکومت اسلامی و نیز نظام اقتصادی آن است هرچند هر کاری که مردم میتوانند انجام دهند باید به ایشان و نه ضرورتاً بخش خصوصی واگذار شود و دولت بزرگ و متصدی؛ باید کوچک، برنامهریزی و ناظر باشد اما اقدام دولت در خدمت به مستضعفین و توده مردم در جهت عدالت اجتماعی و اقتصادی، وظیفه اولیه و ذاتی آن است.
📄 نشریه فرهنگ پویا شماره ۲۵
🆔 @farhang_puya
✅ بصیرت مجازی
🖊 عبداللّه خاکپور
❇️ بینش و بصیرت از جمله ضروریات اولیه زندگی بشری است؛ زیرا کسی که از چنین خیری بیبهره باشد احتمال گمراهیاش بسیار زیاد است. امام صادق (ع) میفرمایند: هر که بدون بصیرت عمل کند مانند کسی است که بیراهه میرود؛ هرچند شتاب کند از هدف دورتر گردد. برای افزایش بصیرت فرزندان در رابطه با فضای مجازی میتوان از دو روش زیر بهره گرفت:
1⃣ طرح پرسشهای کلیدی و تفکر برانگیز: برخی پرسشها درباره فضای مجازی و کارکرد رسانهای موجب میشود میزان آگاهی فرزندان درباره این مسائل بسیار بالا برود.
2⃣ طرح شبهات و پاسخگویی فرزندان: خوب است والدین شبهاتی را در این زمینه مجازی با فرزندان خود مطرح کنند و به صورت مدافع شبهه در این بحث وارد شوند و نظر فرزندان را جویا شوند. والدین با ظرافت فراوان، فرزندان را هنگام پاسخگویی به سوی پاسخ مناسب راهنمایی کنند تا پاسخ مطلوب را از زبان او بشنوند.
📝 نشریه فرهنگ پویا شماره ۲۹
🆔 @farhang_puya
♦️ تذکر رهبر جامعه به رئیس جمهور؛ آن روز نامعلوم خواهد آمد
🖋 حسن ابراهیمزاده
🔴 امام با انتخاب بنیصدر به ریاست جمهوری موافق نبود؛ اما در اخلاق سیاسی امام، اِعمال نظر در روند قانونی کشور جایی نداشت.
🔵 امام در بیمارستان قلب، هنگام تنفیذ حکم ریاست جمهوری به بنیصدر مطالبی را بیان کرد: من یک کلمه به آقای بنیصدر تذکر میدهم که آن یک کلمه، تذکر برای همه است: «حب الدنیا رأس کلّ خَطیئة». هر مقامی که برای بشر حاصل میشود؛ چه مقامهای معنوی و چه مقامهای مادی، روزی گرفته خواهد شد و آن روز نامعلوم است.
📄 نشریه فرهنگ پویا شماره ۱۱
🆔 @farhang_puya
♦️ ترک سه چیز جایز نیست
💠 رسول اکرم میفرمایند:
🔸 سه چيز است كه ترك آن براى هيچ كس جايز نيست: نيكى به پدر و مادر مسلمان باشند يا كافر، وفاى به عهد با مسلمان يا كافر و اداى امانت به مسلمان يا كافر.
📖 نهج الفصاحه ص416 ،ح1264
🆔 @farhang_puya
♻️ نفوذ روشنفکران در روحانیت
🔴از دیگر خوصوصیاتی که به واسطه آن میتوان جریان ماکیاولهای معمم را در قشر روحانیت ردیابی کرد، مخالفت با مبانی دینی و ارزشهای اسلامیست که درباره تقیزاده به آن اشاره کردیم. با همین معیار میتوان احمد کسروی را یکی دیگر از این ماکیاولهای معمم دانست.
⚫️ او که ابتدا در موسسه طلبیه تبریز در سلک روحانیت وارد شده بود و پس از مدتی به افکار روشنفکرانه مآبانه روی آورد و از سلک روحانیت خارج شد بود پس از مدتی به انکار مبانی دینی رسید و حتی پا را از این فراتر گذاشته، خواهان این میشود که ماه اول دی ماه در تقویم به نام روز بهروز بنمایند.
⚫️ از اقدامات دیگر او کتب دینی که او کتب خرافی مینامید به آتش بکشند؛ او میگوید: «من آشکارا میگویم بسیاری از کتابهای روی میز چیده شده، در میان آنها گلستان و بوستان سعدی، دیوان حافظ و مفاتیحالجنان و مانند اینها هست و همه اینها در خور آتش است.» به واقع نوعی داعشیسم اعتقادی را در افکار کسروی میتوان مشاهده کرد.
📑 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۵
🆔 @farhang_puya
🔰 شمشیر کشیدن علیه انقلاب بهخاطر رئیس جمهوری بی کفایت
✒️ مهیا زاهدین لباف
🔻در این مقطع زمانی روابط بنیصدر با مجاهدین خلق وسیعتر شد و چرخ سیاست علیه بنیصدر به حرکت درآمد. در این شرایط منافقین فعالیت گسترده خود را در گرو حفظ بنیصدر بر مسند قدرت میدیدند، در ۱۸ خرداد ۱۳۶۰ حمایت یکپارچه خود را از بنیصدر اعلام کردند و اعلامیههای فراوانی صادر نمودند.
🔴 پس از عزل رئیس جمهور از فرماندهی کل قوا، منافقین خواستار حراست از جان بنیصدر شدند. در جلسه ۲۷ خرداد ۱۳۶۰ با رأی قاطع نمایندگان مجلس، عدم کفایت بنیصدر تأیید شد و در خرداد درگیری شدیدی میان نیروهای انقلابی و طرفداران بنیصدر رخ داد.
🔺 هم زمان با انتشار خبر عزل بنیصدر از قدرت، سازمان مجاهدین که به طمع کسب قدرت در جوار بنیصدر به حمایت همه جانبه از او روی آورده بودند، با اعلام خاتمه فعالیتهای سیاسی، ورود خود را به فاز نظامی اعلام نمودند و با هدف سرنگونی نظام، کلیه هواداران خود حرکت مسلحانهای را آغاز نمودند.
📄 نشریه فرهنگ پویا شماره ۱۷
🆔 @farhang_puya
💢 از چیدن میوه اسلام تا خشک کردن ریشه اسلام
💠 گفتوگوی پویا با حضرت آیت اللّه مصباح یزدی حفظه الله التعالی
🔸 از آن وقتی که پس از فروپاشی اردوگاه سوسیالیستی و مکتب مارکسیسم که گفتند دشمن اصلی ما اسلام است. دیگر این مخالفت با اسلام علنی شد این هم بی جهت نیست چون دیدند با ادیان دیگر میتوانند نوعی کنار بیایند اما فرهنگ اسلامی بخصوص با سرمایه سیدالشهدا نمیشود کاری کرد جز اینکه آن را نابود کنند.
🔸 بنابراین کمر همت بستند تا ایران شیعی و سایر کشورهایی که فرهنگ شیعی بهرهبردن مثل عراق و لبنان را نابود کنند. همه اینها مقدم است برای اینکه اسلام را از صفحه فکری بشری براندازند از هر راهی هم بتوانند وارد میشوند.
📃 نشربه فرهنگ پویا شماره ۳۳
🆔 @farhang_puya
💠 امام صادق علیه السلام:
🔶 إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ خَيْراً نَكَتَ فِی قَلْبِهِ نُكْتَةً مِنْ نُورٍ وَ فَتَحَ مَسَامِعَ قَلْبِهِ وَ وَكَّلَ بِهِ مَلَکاً يُسَدِّدُهُ وَ إِذَا أَرَادَ بِعَبْدٍ سُوءاً نَكَتَ فِی قَلْبِهِ نُكْتَةً سَوْدَاءَ وَ سَدَّ مَسَامِعَ قَلْبِهِ وَ وَكَّلَ بِهِ شَيْطَاناً يُضِلُّه.
🔸 چون خدا خیر بندهاى را خواهد، اثرى از نور در دلش گذارد و گوشهاى دلش را باز کند و فرشتهاى بر او گمارد که نگهدارش باشد و چون براى بندهاى بد خواهد، اثرى از سیاهى در دلش افکند و گوشهاى دلش را به بندد و شیطانى بر او گمارد که گمراهش کند.
📚 اصول کافى، جلد ۱، صفحه ۲۳۴
🆔 @farhang_puya
🔰 مقابله با اسلام سیاسی
🖋 محمدرضا باقرزاده
نقدی بر اسلام رحمانی محسن کدیور
🔴 واکنش مخالفان اسلام در برابر تحولات سریع منطقه به سمت بیداری اسلامی و قدرت یافتن جبهه مقاومت در مسیر مبارزه با صهیونیسم و به برکت گفتمان اسلام سیاسی، طراحی نسخههای بدلی از اسلام است که هم حسّ اسلام خواهی جوانان را تا حدودی پس نزدند و هم به تأمین اهداف صهیونیسم در منطقه کمک کند. یکی از این نسخه بدلها اسلام رحمانی است. در واقع کاربرد اسلام رحمانی، نوعی اتهام افکنی به طرفداران اسلام سیاسی و اسلام حکومتی است که آنان مورد بُعد رحمانی اسلام را منکر هستند.
🔴 طبیعی است که وقتی اسلام فقط از دریچه رحمانیت صرف دیده شود، این تنگ نظری باعث خواهد شد حتی دشمنان را نتوان دید. پس بایستی با آنها هم سخن از دوستی و مودت و رحمت سرداد! در حالی که براساس آموزههای اسلامی و قطعیات دین، نگاه مودت آمیز شامل دشمنان اسلام و کفار که قصد دشمنی دارند و دشمنی میورزند، نمیشود.
📄 نشریه فرهنگ پویا شماره ۳۱
🆔 @farhang_puya