✅ شکر نعمت انقلاب
🔰 رهبر معظم انقلاب در گام دوم برکاتی را که دراثر این انقلاب الهی و شکوهمند پدید آمده است بر میشمردند که توجه به این آثار و برکات، خودش آثار و برکات فراوانی دارد که اولا تا انسان توجه به برکات نداشته باشد در مقام شکرگذاری مناسب برنمیآید.
⭕️ وقتی انسان شکرگذاری مناسب انجام میدهد که آن نعمت را خوب بشناسد. این شناخت نعمت و آثاری که برای یک نعمت مترتب هست اولا خودش یک مرحلهای از شکرگذاری است.
✳️ این که ما نعمتهای خدا را بشناسیم، خود این یک مرتبهای از شکرگذاری است و بعد این که شناختیم، بعد شکر دیگری را انجام بدهیم که در نگاهداری آن نعمتها، تحفظ بر آن نعمتها و ازدیاد آنها گام برداریم و کمک کنیم.
🎤 آیتالله شبزندهدار
#شماره_41
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 جهاد و مجاهد در نوک حمله دشمن (بخش دوم) 🔹 ساموئل هانتینگتون معتقد بود: «پیروزی انقلاب اسلامی در س
💢 جهاد و مجاهد در نوک حمله دشمن
(بخش سوم)
⭕️ برخی از نویسندگان غربی انقلاب اسلامی ایران را «مهلکترین جنگ عقیدتی تاریخ» خواندهاند که دورنمای عینیّ «پایان تمدن غربی» را نشان میدهد. هانتینگتون نیز معتقد است مبارزه آینده چیزی جز «برخورد تمدنها» نیست؛ یعنی یک واکنش احتمالاً غیرعقلانی اما مطمئناً از سوی یک رقیب کهن علیه «میراث یهودی-مسیحی ما»، علیه «وضعیت کنونی سکولار ما»، و علیه گسترش جهان شمول این دو است.
⚡️ در اسناد عملیات PSB به عنوان بزرگترین عملیات جاسوسی قرن بیستم، از «علوم انسانی» به مثابه «الهیات جنگ سرد» یاد میشود و فیلسوفان و روشنفکران نیز «الهههای پاسدار» کشتی طلایی لیبرالیسم میداند، یک عبارت، به صراحت و دقیق، نتیجه مورد انتظار از اجرای عملیات PSB را باز میتاباند و از «اصول سری جنگ عقیده آمریکایی» پرده بر میدارد.
✍ حجتالاسلام قاسم روانبخش
#انقلاب_اسلامی
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
🔆 ابراهیمگونه بت نفس را شکست!
🖌 حجتالاسلام قاسم روانبخش:
✅ علامه مصباح در مبارزه با نفس و هواهای نفسانی کار را به جایی رساند که ابراهیمگونه بت نفس را شکست؛ به طوری که در همان عنفوان جوانی برای ایشان نفسی باقی نمانده بود.
🔰 حقیقتی که در پیام امام خامنهای (حفظهالله) تجلی پیدا کرد:
💠 «پارسایی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلندمدت است.» علامه مصباح در این عرصه، جهادی بس عظیم داشت.
#علامه_مصباح
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ مشارکت اجتماعی از منظر لیبرالیسم (بخش اول) 📝 محسن مومنی: 💢 واژه «لیبرالیسم» برگرفته از واژه لی
⁉️ مشارکت اجتماعی از منظر لیبرالیسم
(بخش دوم)
📝 محسن مومنی:
⭕️ آنچه لیبرالیسم را مورد پسند قرار داده است، آرمانها و شعارهای مثبتی بوده که در دفاع از آزادیهای فردی و حقوق سیاسی افراد سر داده است. دموکراسی به عنوان یکی دیگر از ارکان لیبرالیسم اشاره به این مطلب دارد.
🔙 بعد از وقوع رنسانس، غرب وارد مرحله جدیدی از حیات خود شد. پس از حکمرانی ارباب کلیسا فئودالها و سلاطین ظالم در قرون وسطی، حال نوبت لیبرالها بود که انسان را از هر قید و بندی رها کرده و با سر دادن شعار دموکراسی، به مردم حق حاکمیت بر سرنوشت خویش را دهند.
🔘 دموکراسی متشکل از دو واژه «دمو» و «کراسی» به معنی حکومت مردم است؛ یعنی هر چه مردم بخواهند. این واژه به قدری جذاب بوده است که تا هماکنون نیز جذابیت خود را از دست نداده است.
ادامه دارد...
#جامعه
#شماره_42
#لیبرالیسم
#مشارکت_اجتماعی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 هوشیاری طلاب در برابر عناصر متحجر و مقدسمآب (بخش اول) 🖌 مرتضی رضائیان فیروزآبادی: ⭕️ روحانیت م
💢 هوشیاری طلاب در برابر عناصر متحجر و مقدسمآب (بخش دوم)
📛 دشمنان رسولالله!!
🖌 مرتضی رضائیان فیروزآبادی:
♨️ طلاب عزیز لحظهای از فکر این مارهای خوش خط و خال کوتاهی نکنند، اینها مروج اسلام آمریکاییاند و #دشمن_رسولالله (ص)! و اینان را از دشمنان بیرونی خطرناکتر میدانم.
❎ یقیناً #روحانیون_مجاهد از نفوذ بیشتر زخم برداشتهاند. گمان نکنید که تهمت وابستگی و افترای بیدینی را تنها اغیار به روحانیت زده است، هرگز؛ ضربات روحانیت ناآگاه و آگاه وابسته به مراتب کاریتر از اغیار بوده و هست.
🔰 امام (ره) با نگاهی به گذشته در توصیف خطر مقدسنمایان متحجر میفرماید: «در شروع مبارزات اسلامی اگر میخواستی بگویی شاه خائن است، بلافاصله جواب میشنیدی که شاه شیعه است!! عدهای مقدسنمای واپسگرا همه چیز را حرام میدانستند و هیچ کس قدرت این را نداشت که در مقابل آنها قد علم کند.»
#شماره_26و27
#حوزه_علمیه
#روحانیت_اصیل
#نفوذ
#اسلام_آمریکایی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
‼️ روحانیت در انتخابات کنار نکشد! (بخش اول) 💠 حضرت امام خمینی (ره): ⛔️ به جامعه محترم روحانیت خ
‼️ روحانیت در انتخابات کنار نکشد!
(بخش آخر)
💠 حضرت امام خمینی (ره):
✅ اکنون که بحمدالله تعالی موانع رفت گردیده و فضای آزاد برای دخالت همه طبقات پیش آمده است، هیچ عذری باقی نمانده و از گناهان بزرگ نابخشودنی، مسامحه در امر مسلمین است!
❎ هرکس به مقدار توانش و حیطه نفوذش لازم است در خدمت اسلام و میهن باشد؛ و با جدیت از نفوذ وابستگان به دو قطب استعمارگر غرب یا شرقزدگان و منحرفان از مکتب بزرگ اسلام جلوگیری نمایند.
⛔️ بدانند که مخالفین اسلام و کشورهای اسلامی که همان ابر قدرتان چپاولگر بینالمللی هستند، با تدریج و ظرافت در کشور ما و کشورهای اسلامی دیگر رخنه، و با دست افراد خود ملتها، کشورها را به دام استثمار میکشانند. باید با هوشیاری مراقب باشید و با احساس اولین قدم نفوذی به مقابل برخیزید و به آنان مهلت ندهید.
📚 صحیفه امام، ج ٢١، ص ۴٢١
#سیاست
#انتخابات
#روحانیت_اصیل
#شماره_26و27
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 تکلیف علامه مصباح بعد از شهادت آیتالله مطهری و آیتالله بهشتی (بخش سوم) ✍️ حسن ابراهیمزاده: 💠
💠 تکلیف علامه مصباح بعد از شهادت آیتالله مطهری و آیتالله بهشتی
(بخش چهارم)
✍️ حسن ابراهیمزاده:
💠 آیتالله مصباحیزدی (ره) که همواره در سخنرانی خود همه برکات انقلاب را مدیون امام و شهدا میخواند، در عیادت با جانبازان و مدافعان حرم متواضعانه برای بوسیدن دست آنان خم میشد. او با همه مشغله علمی و تکلیف تعریف شده برای حرکت خود از حضور در بین رزمندگان نیز دریغ نمیکرد و مسجد فاو عراق به سخنرانی این عاشق رزمندگان و این گمنام دوران دفاع مقدس شهادت میدهد.
🗞 با سایهافکنی گفتمان غربگرایان بر گفتمان اسلام انقلابی در سال ١٣٧۶ در فضای سیاسی و فرهنگی کشور و ظهور روزنامهها و مجلات و نشستهای اسلامستیزانه دگر اندیشان، بار دیگر این ذخیره الهی برای اسلام و انقلاب چون آذر ماه ۱۳۴۳ وارد میدان شد.
#علامه_مصباح
#عمار_انقلاب
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
💢 حکومت اسلامی بدون اراده مردم متحقق نمیشود!
💠 حضرت آیتالله جوادی آملی:
✅ حکومت اسلامی هیچگاه بدون خواست و اراده مردم متحقق نمیشود و تفاوت اساسی حکومت اسلامی با حکومتهای جابر در همین است که حکومت اسلامی، حکومتی مردمی است و بر پایه زور و جبر نیست، بلکه بر اساس عشق و علاقه مردم به دین و #حاکم_اسلامی صورت میپذیرد.
🔰 هر چه مردم از اخلاق و معارف دینی بهرهمندتر باشند و هر چه احکام دینی را بیشتر عمل کنند و هر چه از #اتحاد و همبَستگی و الفت الهی برخورداری بیشتری داشته باشند، حکومت اسلامی نیز استوارتر و در رسیدن به اهدافش موفقتر است و هیچگاه نباید تصور نمود که اگر مردم و حکومت اسلامی نباشند و اگر مومنان راستین کمر همت نبندند، خداوند حکومت اسلامی را برپا میدارد!
#انقلاب_اسلامی
#مشارکت_اجتماعی
#شماره_42
🆔 @farhang_puya
⁉️ عوامل #عدم_مشارکت مردم در جامعه اسلامی (بخش اول)
🖌 مهدی حسنزاده:
💢 علامه مصباح (ره) مهمترین ویژگیهای جامعه مدنی اسلامی را، مشارکت فزاینده مردم در رفع نیازمندیهای عمومی اعلام میدارند و حتی عوامل کاهشدهنده مشارکت مردمی را نیز بیان میکنند. ایشان به دو عامل کلی اشاره میکنند:
1⃣ عامل اول گسترش روزافزون نیازها و پیچیدگی و تخصصی شدن فرآیند تامین نیازهاست که این امر عملاً مردم را از تامین آن نیازهای اجتماعی محروم میسازد و در نتیجه وظیفه دولت در جبران خلاءهای موجود سنگین میشود.
2⃣ عامل دوم ضعیف شدن ارزشهای اخلاقی و دینی و رواج فرهنگ سودپرستانه غربی در بین آنهاست که موجب میشود مردم از زیر بار فعالیتهای اجتماعی #خداپسندانه و رفع نیازهای دیگران شانه خالی کنند.
#جامعه
#مشارکت_اجتماعی
#انتخابات
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
❓لیبرالیسم یعنی چه؟
⛔️ واژه لیبرالیسم در عرصههای مختلف کاربرد دارد گاهی در عرصه اخلاق و ارزشها مطرح میشود و حاصل آن این است که ارزش ثابت و مطلقی که همیشه برقرار باشد نه وجود دارد و نخواهد داشت.
🔰 هر کسی آزاد است که ارزشی را دوست داشت انتخاب کند. کسی را نمیشود توبیخ کرد که چرا فلان ارزش را انتخاب کردی؟ چون جوابش این است که دوست دارم دلم میخواد.
🚫 لیبرالیسم در عرصه سیاسی هم بهکار میرود. در آنجا هم به این معنا است که هیچ اصل مسلم و ثابتی وجود ندارد، بلکه خود مردم هستند که باید تصمیم بگیرند.
🔚 چون عملا طوری است که نظر واحدی پیدا نمیشود باید ناچار دموکراسی به معنای جدید آن را پذیرفت وگرنه در جامعه نیز هیچ اصل دیگری فراتر از خواسته دلخواه مردم وجود ندارد و اصل آزادی مطلق است.
🖋 مرحوم علامه مصباحیزدی (ره)
#شماره_36
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
✅ میراث فرهنگی انقلاب
🎙 دکتر «تیم اندرسون» پژوهشگر و استاد دانشگاه سیدنی در گفتوگو با کیهان (1396/11/20):
⚖️ زمانی که ما انقلاب اسلامی ایران را با انقلابهایی مثل روسیه، چین و کوبا مقایسه میکنیم بعضی شباهتها دیده میشود. مردم ایران در واقع یک رژیم نیمه رژیم نیمه فئودالی مورد حمایت خارجی را که ایران در واقع یک رژیم نیمه فئودالی مورد حمایت خارجی را که منابع کشور را استثمار کرده و مردم را عقب نگه داشته بود سرنگون کردند.
🔰 مثل بقیه انقلابها، ایران نیز پس از به نتیجه رساندن انقلابش ساختارهای اجتماعی مناسب جدیدی را در راستای نیازهای مردم خود ایجاد کرد، اما جمهوری اسلامی ایران در تاریخ خاص خود و در میراث فرهنگی خود به منظور ایجاد یک جامعه جدید با بقیه انقلابها تفاوتهایی دارد.
✍️ سید احمد رهنمایی
#شماره_41
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🆔 @farhang_puya
⭕️ بیداری اسلامی و تقابل غرب با آن
💠 موج جدید بیداری در کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی به مثابه امواج خروشندهای است که با هدایت صحیح و اصولی میتواند تحولی شگرف را در این کشورها موجب شود. این موج جدید بیگمان الهام گرفته از انوار تابناک انقلاب اسلامی ایران است.
⚔️ این موج خروشان موجب آشفتگی دنیای غرب و ایادی آنها در منطقه شده است به گونهای که تمام مساعی آنان برای مصادره این بیداری بزرگ به کار گرفته شده است. به نظر میرسد که یکی از راههای مصادره این خیزش عظیم اسلامی تلاش جهت تغییر ماهیت آن و القای غیرانسانی بودن آن باشد.
📜 نشریه فرهنگ پویا #شماره_21
#انقلاب_اسلامی
#بیداری_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🔱 بهائیت، ابزاری دینی در دست استعمار
🕋 دین و مذهب همواره عاملی سرنوشت ساز در تحولات کشورها بوده و جنبشهای اجتماعی فراوانی به نام آن در سراسر جهان بهویژه ایران شکل گرفته است.
⚔️ در این میان استفاده از مذهب و علایق دینی مردم برای ایجاد تغییرات گسترده سیاسی و اجتماعی حاکم شمشیر دولبه را دارد، زیرا هم میتواند از جانب مصلحان دلسوز و صادق در جهت بهبود اوضاع بهکار گرفته شود و هم میتواند ابزاری فریبنده در اختیار استعمارگارن باشد تا در پوشش آن به اهداف خود جامه عمل بپوشانند.
🔯 تاسیس فرقه ضاله بهائیت درسده اخیر نمونهای کوچک از بازیچه قرار گرفتن دین به دست استعمارگران برای تحقق اهداف شومشان است.
✍️ مرتضی رضائیان فیروزآبادی
#شماره_7
#بهائیت
#معارف
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ عوامل #عدم_مشارکت مردم در جامعه اسلامی (بخش اول) 🖌 مهدی حسنزاده: 💢 علامه مصباح (ره) مهمترین
⁉️ عوامل #عدم_مشارکت مردم در جامعه اسلامی (بخش دوم)
🖌 مهدی حسنزاده:
💢 فرهنگ غربی مبتنی بر سودپرستی و فردگرایی و مسئولیتگریزی است که متاسفانه در کشورهای اسلامی نیز نفوذ کرده است و انسان را از اندیشیدن به دیگران و دستگیری از نیازمندان و کمک به همنوع باز میدارد و او را تنها به فکر منافع و لذتهای خویش مشغول میکند.
🔆 روشن است که استاد مصباح (قدس سره) نه تنها بر مسئله دخیل بودن مردم در #جامعه_اسلامی معتقدند بلکه بر مشارکت مردم در امور اجتماعی تاکید کرده و حتی مشارکت مردم را #وظیفه_شرعی ایشان میدانند و عوامل کاهش دهنده مشارکت مردم در جامعه اسلامی را مورد بررسی خود قرار میدهند.
✅ ایشان #مردم_سالاری_دینی را به معنای نظام و حکومتی که مردم در چارچوب احکام شرعی در تعیین #سرنوشت خود دخالت دارند، تعبیر میکنند و نمونههایی از دخالت مستقیم مردم در سرنوشت خودشان که در نظام جمهوری اسلامی ایران به چشم میخورد را متذکر میشوند.
#جامعه
#مشارکت_اجتماعی
#انتخابات
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
📿 فرهنگ جدید
🎙 دکتر «تیم اندرسون» پژوهشگر و استاد دانشگاه سیدنی در گفتوگو با کیهان (1396/11/20):
❇️ ایرانیان کمی در زمان شاه حاضر بودند خود را برای رژیم شاه فدا کنند و درگیری داخلی هم زمان انقلاب محدود بود اما این کشور به فاصله کمی پس از انقلاب با یک تجاوز نظامی خارجی رو به رو شد.
✳️ بنابراین در شرایط جنگی جمهوری تازه تاسیس شروع به ایجاد ترکیب جدیدی از اسلام و دموکراسی کرد؛ مثل سایر انقلابهای واقعی که سرمایهگذاری قابل توجهی در مردم بر اساس آموزش و سلامت وجود داشت و زمینههای سنتی و مدرن اینجا با هم ترکیب شدند.
💯 اما مهمترین مسئله این است که در انقلاب ایران یک ترکیب کاملا منحصر به فردی توسط خود مردم و بر اساس تاریخ و فرهنگشان ایجاد شد که همین اصالت به فرایندهای شکل گرفته در انقلاب ایران عمق و پایداری بخشید.
✍️ سید احمد رهنمایی
#شماره_41
#گام_دوم
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
👤 ساحتهای وجودی انسان غربی و الهی
✳️ در انسان الهی ما هم با عالم درون و هم با محیط بیرون کار داریم، یعنی هم عالم درون برای خودش یک شان مستقیم دارد و هم محیط بیرون برای عناصر مادی؛ ما باید عوامل مادی و عوامل معنوی هر دو را دخالت بدهیم.
⭕️ در علوم انسانی غربی عوامل موثر بر رفتار انسان عوامل مادی است. این عوامل فردی است و به خودمان مربوط است. روانشناسی، فیزیولوژی یا عوامل اجتماعی و تاریخی جامعه روی اینها اثر میگذارد، اما هرچه هست از یک صنف و در یک ساحت است؛ یعنی انسان یک موجود تکساحتی است.
🔰 چه عواملی از بیرون بر روی رفتار او اثر بگذارد چه عواملی از درون همه در یک سطح و ساحت است اما اگر شما جهانبینی الهی را در نظر بگیرید، انسان خودش یک موجود تکساحتی نیست، ساحتهای گوناگون وجود دارد که این ساحتها در رفتار او تاثیر میگذارند و در هستی او دخیل هستند و در وجود او موثرند.
🖋 غلامعلی حدادعادل
#شماره_16
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
✡️ ریشه بهاییگری
👤 بهاییگری از بابیت و بابیت خود از شیخیگری سرچشمه گرفته است. بابیه را شخصی به نام سیدعلی محمد شیرازی بنیان نهاد.
↙️ وی در سال 1235 قمری در شیراز به دنیا آمد. در دوران کودکی پدرش را از دست داد، به همین سبب تحت کفالت داییاش قرار گرفت و در کنار او به کسب و کار در کمپانی «ساسون» پرداخت که به کار تجارت تریاک اشتغال داشت.
❌ وظیفه او در آغاز این همکاری، انجام کار بسیار دشوار «تریاک مالی» بود.
✍️ مرتضی رضائیان فیروزآبادی
#شماره_7
#بهائیت
#تاریخی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⁉️ عوامل #عدم_مشارکت مردم در جامعه اسلامی (بخش دوم) 🖌 مهدی حسنزاده: 💢 فرهنگ غربی مبتنی بر سودپرس
⁉️ عوامل #عدم_مشارکت مردم در جامعه اسلامی (بخش سوم)
🖌 مهدی حسنزاده:
✔️ انتخابات و همهپرسی ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ که درباره تاسیس «جمهوری اسلامی» انجام گرفت، انتخاب «خبرگان قانون اساسی»، انتخاب قانون اساسی توسط مردم که بر اصل مترقی «ولایت فقیه» مشتمل بود، انتخاب نمایندگان «مجلس خبرگان رهبری»، انتخاب «#رئیس_جمهور»، انتخابات «مجلس شورای اسلامی» و تعیین نمایندگان آن، انتخابات «شوراهای اسلامی شهر و روستا» از مواردی است که مردم در جمهوری اسلامی ایران دخالت و مشارکت دارند.
‼️ البته از طریق همین مجاری هفتگانه، مردم غیر مستقیم در تعیین همه مسائل کشور نقش دارند، استاد مصباح (ره) در پاسخ به شبههافکنان و #مغرضانی که مدام درصدد زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی هستند میفرمایند: آیا این هفت مورد نشانه وجود «دموکراسی» و «مردم سالاری» در این کشور نیست؟!
❌ با این وصف اگر مدعی شویم در ایران دموکراسی وجود ندارد، باید بگویم در هیچ کجای دنیا از دموکراسی و مردمسالاری نشانی وجود ندارد!
#جامعه
#مشارکت_اجتماعی
#انتخابات
#شماره_45
🆔 @farhang_puya
💥 مردم بدانند اثر انتخابات تا چند سال باقی خواهد ماند! کسانی که نرفتن به پای صندوق را ترویج میکنند #دلسوز_مردم_نیستند!!
💠 حضرت امام خامنهای (حفظهالله):
♨️ ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند. در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند.
✅ به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است بروید پای صندوق و رأی بدهید.
⛔ به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایدهای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمیکند.
📆 ۶ خرداد ١۴٠٠
#امامین_انقلاب
#مشارکت_اجتماعی
#انتخابات
#کاندیدای_اصلح
🆔 @farhang_puya
💢 نقش مردم در حکومت از منظر علامه مصباحیزدی (ره)
(بخش اول)
🖌 محسن هنرجو:
🔹 یک سوال مهم و اساسی در #فلسفه_سیاست این است که چه کسی حق دارد بر مسند حکومت قرار بگیرد و اداره امور یک جامعه را در دست داشته باشد. به عبارت دیگر، ملاک اینکه فرد یا گروهی حق امر و نهی کردن در امور اجتماعی داشته باشد و مردم ملزم به اطاعت باشند چیست؟ به عبارت روشنتر «منبع مشروعیت حکومت» از کجاست؟
🔸 از نظر تفکر اسلامی حق حاکمیت و حکومت ذاتاً و اصالتاً از آن خدای متعال است و هیچ فرد یا گروهی از چنین حقی برخوردار نیست، مگر اینکه دلیلی در دست باشد که خداوند چنین حقی را به او داده است.
🔹 بر طبق دلایلی که داریم معتقدیم خداوند این حق را به پیامبر گرامی اسلام (ص) و دوازده امام معصوم (علیهمالسلام) پس از آن حضرت و به فقیه جامعالشرایط در زمان غیبت امامزمان (عج) نیز داده است.
#شماره_45
#سیاست
#انتخابات
#مشارکت_اجتماعی
🆔 @farhang_puya
💢 کیفیت مشارکت مردم در انقلاب اسلامی (بخش اول)
📝 محسن مومنی:
💯 در ۴۰ سال گذشته به طور متوسط هر سال در ایران یک انتخابات اعم از: انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی انتخابات تعیین نوع حکومت و رفراندوم قانون اساسی برگزار شده که در نوع خود بینظیر است.
✅ همچنین همه ساله شاهد مشارکت گسترده مردم در اجتماعات و تظاهرات میلیونی هستیم که این حجم از #مشارکت_اجتماعی قدرت و #اقتدار_ملی را به دنبال دارد که سرمایه بسیار مهمی برای اعمال حاکمیت حکومت اسلامی است. نکته مهمی که در اینجا باید ذکر کرد، تفاوت اساسی نوع مشارکت اجتماعی مردم در ایران با سایر کشورهای دنیاست. مشارکت اجتماعی مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران، مشارکت غیرساختاری است.
ادامه دارد...
#شماره_42
#انتخابات
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya