🌀 امت جاودانه
✳️ امت ، برآیند هدفمندی، پویایی و تلاش مستمر مردمانی است که به "حبل الله" چنگ زده و در میان طوفانهای سهمگین مسیر، کشتی نجات را ترک نکردهاند.
✳️ امت ، نماد شکوهمندی جمعیِ مردمانی است که از علایق و خواستهای شخصی و شخصیتی عبور کرده و به معدل علایق و خواستهای جمعی رسیدهاند.
✳️ امت ، نه آغاز یک جریان، بلکه اوج آن است. به عبارت دیگر امتها، امت زاده نمیشوند. مردمان تا نخواهند و بلوغ فهمی خود را نشان ندهند، امت نمیشوند.
🔺رازناک است که امتها، همچون تک تک مردمان عمری مقرر دارند. عمری که قرآن شریف آن را "اجل" می نامد، "لكل امة اجل اذا جاء اجلهم فلا يستاخرون ساعة و لا يستقدمون"(اعراف ۳۴) و بینش، افقها و رفتار امتها همچون مردمان، به عنوان برآیند زیستشان ثبت خواهد شد.
💠امتهایی که پس از ابلاغ هدایت الهی گرفتار تردید نشده و قوتِ رایجشان یقین است، رستگارانند. آنان رستگاری را از امتهای رستگار گذشته گرفته و با ارزش افزوده معنوی خود آن را به امتهای بعد تقدیم میکنند. اینان، همچون امتهای رستگار گذشته، مسافران کهکشان راه هدایتاند.
❗️و امتهایی که پس از ابلاغ هدایت الهی دچار تردید شده، خسته از راهِ آمده به علایق و خواستهای شخصی و شخصیتی خود باز میگردند، کارنامه ای غمبار دارند. هيچ قوم و ملتى به هنگام انحراف از مسير حق در مقابل مجازاتهاى الهى كه نتيجه اعمال خودشان است مصونيت ندارند، هنگامى كه در چنين مسيرهائى گام بگذارند و از قوانين قطعى آفرينش منحرف شوند، امكانات خود را از دست داده و سرانجام سقوط مى كنند.
♻️و حال به گذشته تاریخی باز می گردیم و "امت جاودانه" را جستجو میکنیم.
🌐امتهای اندکی به دلیل معیت با امام و مقتدای آسمانی به خلود رسیده اند. امت در ظاهر اندک و درباطن خیل کثیرِ عاشوراییان که در یک نیم روز درسواره رهاییبخش همه امتها شدند. امت در ظاهر ناپیدا و دور از چشم مردمان کهف که به یُمن استواری در بینش خدا دادهشان همچنان نشانه راه رهرواناند.
✅قرآن شریف اینان را اینگونه معرفی می کند: ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون (آل عمران ۱۰۴) رازناک است که همه مفهوم این آیه در استمرار است. از پیش و پیشترها تا فردا و فرداها.
📔 تاریخ، که برای بعضی همه آرمان است و برای ماندن در آن دست به هر کاری می زنند ، تنها توان فهم حضور مُلکی این امتها را دارد. این در حالی است که حضور ملکوتی این امتها هماره است.
🔹اینها به استناد قرآن شریف "امت استوار" می شوند:
امه قائمه یتلون آیات الله ( آل عمران ۱۱۳)
🔸مفسران تلاوت را خواندن اندیشیدن دانسته اند. و حال این آیه را بر بالا بلندی ذهنت بکار:
و اذا تلیت علیهم آیاته زادتهم ایمانا (انفال ۲)
⏩و حال همین دو آیه آخر را دوباره مرور کنیم:
امر به معروف و نه تمنای به معروف
نهی از منکر و نه بی تفاوتی به منکرها
♦️تلاوت آیات و نشانه های خداوند اما جاودانه، زیست ملکوتی خویش را تجربه کرده، نور هدایت را برای نسل های بعد دست به دست میکنند.
🔆برای امت جاودانه، امت های رستگار پیشین امام و خود امام امتهای پسیناند.
❇️امتِ درس گرفته از امام روح الله (رحمه الله علیه)، پس از یک چهله زیستن ملکوتی، از راهبر خویش مدال "صبار و شکور" گرفته است. و این مدال ارزشمندی است.
🇮🇷نگاه این امت، به نیازها و علایق مُلکیاش نیست، هر چند بر حکومت است که الزاماتش را برآورد. این امت با افق نگاری مهدوی امامین انقلاب، به بلوغ حیات جاودانه رسیده است.
✅انجامِ این نوشتار متبرک است به قطعه ای نفیس از بیانیه گام دوم انقلاب.گوارای بینشتان:
دهههای آینده، دهههای شماست و شمایید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (ارواحنا فداه) است، نزدیک کنید.
#ایام_الله_دهه_فجر
#امت_جاودانه
#گام_دوم_انقلاب
@farhangchb
🖼 ببینید| #اینفوگرافی
🔺 مهمترین محورهایی از وصیتنامه الهی سیاسی سپهبد قاسم سلیمانی
#فتح_قریب
@farhangchb
soleimany_vasiatnameh.pdf
حجم:
485.8K
✍متن کامل وصیتنامه الهی سیاسی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی:
🔺خدایا برای دفاع از دینت، دویدم و افتادم و بلند شدم
🔺 خدایا ثروت چشمانم گوهر اشک دفاع از مظلوم است
🔺 خدایا ثروت دستانم وقتی است که سلاح برای دینت به دست گرفتم
🔺 خطاب به علما: حضرت آیتالله خامنهای را مظلوم و تنها میبینم. او نیازمند همراهی شماست
🔺 خدایا سپاس که سرباز خمینی کبیر شدم
🔺 خدایا شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام، #خامنه_ای_عزیز قرار دادی
🔺 به فرزندان شهدا به چشم ادب و احترام بنگرید
🔺خطاب به علما: سربازتان از یک برج دیدهبانی دید که اگر نظام آسیب ببیند...
@farhangchb
9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شعرخوانی امروز احمد بابایی در حضور رهبر انقلاب درباره سپهبد قاسم سلیمانی
@farhangchb
🌹اعتکاف مهدوی در مسجد سهله - خانه امام زمان(عج)
"اردوی زیارتی - تشکیلاتی مع امام منصور(عج)"
ویژه فعالان مهدوی سراسرکشور
همزمان با ایام البیض ماه رجب، 15 الی 22 اسفند
کاروان هوایی از مبدأ تهران
جهت ثبت نام به ادمین کانال پیام دهید
@farhangchb
🌐 *سلسله رویدادهای منطقهای و متمرکز #دستواره*
💠ارائه نظرات، ایدهها و مدلها
💠مباحثه، تبادل افکار و تضارب آراء.
✅ *محورهای محتوایی*
۱.تعریف واژههای کلیدی و مفاهیم مرتبط با شبکهسازی و جبههسازی
۲.ویژگیهای شبکه، شبکهساز، جبهه و جبههساز
۳.لوازم و موانع شبکهسازی و جبههسازی
۴.مدلهای شبکهسازی و جبههسازی
📍 *مناطق برگزاری رویداد*
🔺منطقه ۱:
استانهای: یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی.
میزبان: *ستاد کرمان*
🗓چهارشنبه ۱۴اسفند
🔺منطقه ۲:
استانهای: خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، مازندران.
میزبان: *ستاد مازندران*
🗓پنجشنبه ۱۵اسفند
🔺منطقه ۳:
استانهای: تهران(تمام مناطق)، اصفهان، قم، مرکزی، البرز.
میزبان: *ستاد قم*
🗓جمعه ۱۶اسفند
⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇⬇
🔺منطقه ۴:
استانهای: خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر.
#میزبان: *ستاد #چهارمحال_و_بختیاری*
🗓شنبه ۱۷اسفند
⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆⬆
🔺منطقه ۵:
استانهای: همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام.
میزبان: *ستاد کرمانشاه*
🗓پنجشنبه ۲۲اسفند
🔺منطقه ۶:
استانهای: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین.
میزبان: *ستاد آذربایجان شرقی*
🗓جمعه ۲۳اسفند
📍 *رویداد متمرکز مجامع تخصصی:*
میزبان: *مجمع اقتصاد مقاومتی*
🗓چهارشنبه ۲۱اسفند
☎️ *برای ارتباط با دبیرخانه دستواره در استان با ادمین کانال تماس حاصل نمایید
📱 *برای آگاهی از اخبار و اطلاعات دستواره ما را دنبال کنید
@farhangchb
1739726593_-211389 (1).pdf
حجم:
3.21M
📔 #پیشنهاد_مطالعه
🔺 شبکهسازی تشکلها و فعالین فرهنگی
❗️ چالشها، الگوها و راهکارها
🖋 نویسنده: میثم ظهوریان
#تعالی_تشکیلات
#PDF_کتاب
@farhangchb
🖼 پوستر | انتخاب با نهایت زوم
🌷رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی:
بخش دیگر مسئله، چگونه انتخاب کردن است: باایمان، شجاع و کارآمد باشند. وفادار به اسلام، مردم و انقلاب باشند. در مقابل دشمن احساس ضعف و اظهار ضعف نداشته باشند. چشم و دل حریص به مال دنیا نداشته باشند/ یک ترکیب متناسبی در مجلس بین جوانان و افراد باتجربه وجود داشته باشد. جوانگرایی به معنای این نیست که آدمهای کارکشته و کاربلد از دور خارج بشوند/ سابقه دلبستگی و انفعال در مقابل دشمن هم بایستی یک نقطه منفی به شمار بیاید.1398/11/29
👈تولیدی خانه طراحان انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری
@farhangchb
28.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ انتشار نخستین بار | ویژه انتخابات
📹 ببینید | شرح حدیثی از امیرالمؤمنین توسط رهبر انقلاب درباره خطرهای درونی امت اسلامی:
🔻 رهبر انقلاب: آرزوی رسیدن به ریاست، آخرت را از یاد ما میبرد
🔹 وقتی شما آرزوهای دور و دراز داشتید آخرت را از یاد شما میبرد.
🔹 آخرت و بهشت و رضوان الهی باید هدف ما باشد.
🔹 وقتی انسان درس که میخواند، درس که می دهد، سر کار شغل دولتی یا غیردولتی که میرود، اگر هدفش همان آرزوهای دور و دراز باشد، فلان مقام و قدرت باشد، هدف آخرت از یاد ما خواهد رفت.
🔺 آمریکا و دنیای استکبار خطر است، اما آن خطرها آن وقتی قاطع ضربه به ما میزند که خطرهای درونی در ما وجود داشته باشد. ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
@farhangchb
چیستی مردمی بودن (1) (1).pdf
حجم:
419.4K
❓حقیقت و ماهیت مردمیبودن براساس تعالیم اسلام چیست؟
🔰 رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظهالله):
🔺۱-اهمیت دادن به مردم و دل سوزاندن برای آنها.
🔺۲-پیگیری مشکلات مردم.
🔺۳-عدم فخر فروشی و اشرافی گری.
🔺۴-مردمی بودن یک امر دلی و ایمانی.
🔺۵-مردمی بودن ارزشی بالاتر از انتخاب شدن به وسیله مردم.
@farhangchb
aftab-7.pdf
حجم:
8.46M
🔹 #اعتکاف
📚 ارتباط گیری با خدا اصل باشد
مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون اعتکاف
@farhangchb
🔆 سیره پیامبر اکرم (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) در مردمی بودن
❇️ «عَنِ ابنِ عَبَّاسٍ قَالَ: کَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه) یَجلِسُ عَلَی الأرضِ وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرضِ وَ یَعتَقِلُ الشَّاةَ وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیرِ.» «ابن عبّاس گوید: پیامبر خدا (صلّی اللّه علیه و آله) بر زمین مینشست، و بر زمین غذا میخورد، و گوسفند به دستشان میگرفت، و دعوت بردهای را به نان جوین میپذیرفت.»
(امالی طوسی، مجلس چهاردهم، ص۳۹۳)
▪️امام خامنهای(حفظهالله):
🔸پیامبر دنبال این نبود که یک فرشی، چیزی داشته باشد؛ در مسجد، در ملاقات با یک نفری که در بین راه با ایشان برخورد میکرد، و میخواست دو کلمه حرف بزند، روی زمین مینشست. ( وَ یَأْکُلُ عَلَی الأرض) گاهی غذایش را هم همین طور که روی زمین نشسته بود، میخورد. سفرهای بیندازند و آدابی و تشکیلاتی و حالا یک بشقابی، کاسهای، چیزی مثلاً؛ نه، همین طور روی زمین مینشستند و غذای سادهای میل میکردند. (وَ یَعتَقِلُ الشَّاة) گوسفندی فرضاً داشتند، ریسمان گوسفند را دستشان میگرفتند. «یَعتَقِل» از «عِقال کردن» است دیگر، یعنی آن را نگه داشتن، گوسفند را نگه میداشتند. خب، این خلاف شأن است دیگر؛ ماها اگر باشیم، حالا یک گوسفندی هم داشته باشیم، دستمان نمیگیریم توی خیابان و کوچه. این بزرگوار میکردند این کار را. (وَ یُجِیبُ دَعوَةَ المَملُوکِ عَلَی خُبزِ الشَّعِیر)
گاهی یک غلامی مثلاً نشسته بود یک جایی روی زمین و داشت نان جوی میخورد؛ حضرت عبور میکردند، تعارف میکرد، آقا! بفرمایید؛ مینشستند حضرت پهلوی او. نمیگفتند شأن ما نیست، نمیشود، مناسب نیست.
💢اینکه ما این قدر میگوییم و میشنویم که باید مردمی باشیم، یعنی این، مردمی بودن به ادّعاکردن نیست. با مردم، با زندگیِ مردم کنار بیاییم، مثل مردم زندگی کنیم، با طبقات مختلف مردم انس بگیریم. این، معنای مردمی بودن است. بعضی از ماها که حالا معمّم هستیم، اگر مثلاً یک آدم ذیشأنی، آدم محترمی باشد، خب، سلام علیک میکنیم، گرم میگیریم، اگر کاری با ما داشته باشد گوش میکنیم، آقا! یک استخارهای بکنید، قرآن را درمیآوریم و یک استخارهای برایش [میگیریم]. اگر یک آدم فرودستی باشد، یک آدم مثلاً [سطح] پائینی باشد؛ نه، اعتنا و اهتمامی نمیکنیم! این، خلاف سیرهی رسول اللّه است. سیرهی پیغمبر این است که با فقرا و با ضعفا و مانند اینها کنار میآمد. به شئون ظاهری و آن چیزهایی که به حسب ظاهر موجب جلال و شوکت و این چیزها است، اهمّیّتی نمیداد. وضع زندگی پیغمبر این طور بود؛ این برای ما واقعاً درس است. حالا ما البتّه نه توقّع داریم، نه میشود توقّع داشت که مثل آن بزرگوار یا مثل امیرالمؤمنین رفتار کنیم؛ نه، خب، وضع آنها وضع دیگری است، جایگاهشان جایگاه دیگری است امّا آن را بایستی ملاک قرار بدهیم. آن را مثل یک نشانهای [قرار دهیم]؛ شما فرض کنید از یک دامنهی کوهی دارید میروید بالا، آن قلّه مورد نظرتان است، به قلّه نمیرسید امّا به طرف قلّه میروید، حرکت به آن سمت میکنید؛ باید اینجوری باشد». (۱۳۹۸/۱۰/۰۳)
@farhangchb