💢سخنان جواد نظریان، مدیر اسبق مناطق آموزش و پرورش تهران در حضور رئیس جمهور/ ۱۱ دی ۱۴۰۳
▫️جناب رئیس جمهور شما اولین رئیس جمهوری هستید که در چند ماه اول ریاست جمهوری خود بارها از عدالت آموزشی سخن گفتید و دیروز نیز دو بار از اهمیت آن سخن گفتید. این تاکید شما بر عدالت آموزشی بارقه ای از امید و امیدواری را برای معلمان و خانواده ها به ارمغان آورده است.اميدواريم اين كار ارزندهی حضور سرزدهی حضرتعالی در مدارس استمرار داشته باشد كه اين امر مهم در بین روسا جمهور كم سابقه بوده است، همچنين تشكرويژه داشته باشم به خاطر تلاش حضرتعالي براي ايجاد وفاق و تاكيد مهم شما بر اين اصل مهم كه خود نشانه ي تفكر معلمي در وجود يك رئيس جمهور است.
▫️جناب رئیس جمهور! آموزش و پرورش با صد هزار مدرسه! یک میلیون معلم! ۱۶ میلیون دانشآموز ! و حدود ۳۰ میلیون والدین دانش آموزان درگیر با آن ! گسترده ترین و پیچیده ترین نهاد کشورست، و این خانواده بزرگ ۴۵ میلیونی بعنوان شالوده واساس توسعه و پيشرفت كشور سزاوار توجه ویژه شما و هیئت دولت اند!
▫️آموزش وپرورش كه امروزه حياتش را مديون و مرهون رگه هاي عصمت،اخلاق و تعهد معلمان و مديران آن است با ابر چالشهایی مانند سیاستزدگی، تمرکزگرایی، دیوانسالاری و ... دست به گریبان است.آقای دكترپزشکیان! آموزش و پرورش می تواند هم مساله کابینه شما باشد هم راه حل! نادیده گرفتن این خانواده بزرگ ۴۵ میلیونی بحران ها را تشدید میکند و اوضاع را بیشتر رو به وخامت می نهد، به قول فرهنگیان صد و بیست دیدن هوشمندانه دغدغههای این خانواده بزرگ و ظرفیت های متکثر آن، می تواند راه حل بسیاری از بحران های کشور باشد!بحرانهایی مانند:بحران محیط زیست ! مصرف آب ! مصرف انرژی ! تصادفات جادهای! طلاق ! اعتیاد ! ۱۷ میلیون پرونده در دستگاه قضا! و...
▫️آموزش و پرورش یک پایه و دقیق تر آن که پایه اصلی توسعه کشور باید باشد كه شاكله نظام براين شالوده استوار، بنا نهاده شود!بدون تربیت و آموزش آیا قابل تصورست که بتوان بر بحران های کشور فائق آمد؟!جناب دكتر پزشکیان!دگر دولت ها بیش و کم با آموزش و پرورش مهربان نبودند، شما مهربان باش!در کابینه های دیگر خانواده بزرگ آموزش و پرورش را نادیده گرفتند، شما نادیده مگیر!دیگر دولت ها آموزش و پرورش را محور توسعه قرار ندادند، شما در این موضوع مهم،همی اندیشه کن!مدرسه و دانشگاه هر دو مهم اند. با این تفاوت که اگر قامت دانشگاه خم شود نمی شکند اما اگر قامت مدرسه خم شود میشکند( و شکسته !)چرا که میلیون ها كودك و دانش آموز تُرد و حساس و شکننده سر میز آن نشسته اند!
شما در یتیم نوازی استادید و آموزش و پرورش سالهاست از درد یتیمی در رنج! با این تخصص بی مانند خود، به یاری میلیون ها کودک این سرزمین برخيزيد!جناب رئیس جمهور!
از مصداق های بی عدالتی در آموزش و پرورش
• پایین بودند حقوق و مزایای شغلی معلمان نسبت به دستگاههای دیگر :
• وجود مدارس کپری و فرسوده
• تعداد زیاد کودکان کار و بازمانده از تحصیل
• بسیار کودکان فقیری که مشکل تغذیه دارند
• فضای کوچک و تنگ مدارس.
• مدارس قدیمی مخروبه.
• میز و نیمکت های غیر طبی و استاندارد.
• کیف و کوله ها سنگین دانش آموزان.
• مشکل گرمایش و سرمایش مدارس.
• وجود مدارس رقابتی
• استرس رقابت که از کنکور به دوره ابتدایی کشیده شده.
• سرانه آموزشی ما به حدود ۳۰۰ دلار رسیده که بسیار ناچیز است.وحال آن که سرانۀ آموزشی در بعضی کشورها به بالای ۱۵ هزار دلار و در کشوری مانند سوئد به ۳۰ هزار دلار رسیده.
▫️در چشم و ذهن دولت ها معلمان و آموزش و پرورش همواره مقام اول را دارند، اما وقتی پای عمل به میان می آید قصه به کلی متفاوت می شود! چرا که می بینیم ابواب جمعی بعضی وزارتخانه ها و سازمان ها تا چند برابر معلمان حقوق و مزایای شغلی دریافت میکنند و دقیق تر این که این نابرابری در بعضی از دستگاه ها به حدود ده برابر می رسد. افزون بر حقوق، اگر بیمه تکمیلی درمان و وام و هتلینگ وغیره را هم دقیقاً حساب کنید، این عدد معنا پیدا می کند. از سر تحقیق می گویم، بيمۀ تکمیلی بعضی دستگاه ها حدود ده برابر آموزش و پرورش است!
▫️نمی توان با معلمان نامهربان بود و آنان را با بی عدالتی ها به شکلهای گونا گون فرو کوفت اما از آنان خواست که به فرزندان مردم درس ادب و آزادی و عدالت و شفقت دهند.
▫️جناب آقای رییس جمهور! جهت قبله ما کلاس درس و دانشآموز است. دانشآموزان سرمایههای ملی این کشورند. امروز شادی و نشاط در مدارس ما حلقه گمشده است. آنان را دریابیم.در پایان خواهشمند است به همه عزیزان در دولت به ویژه برادر عزیز، جناب آقای دکتر کاظمی وزیر محترم و به همه ما توصیه کنید چه کارهایی نکنیم. فصل درانداختن طرح تحول یا پروژهای تازه گذشته است و امیدواریم هرچه زودتر طعم اتفاقات مطلوب در آموزش و پرورش را بچشیم.
@farhangian120
.
ارزش سهام عدالت بالا رفت
🔹ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزار و ۵۳۲ هزار تومانی با افزایش ۳۴۷ و ۳۷۷ هزار تومانی به ۲۱ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۵۵ تومان و ۲۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۹۷ تومان رسیده است.
🔹ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی پس از معاملات دیروز با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایههای شرکتهای بورسی در این سهام با افزایش ۷۰۹ هزار تومانی به ۴۴ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.
🔹بدین ترتیب رشد حدوداً یک درصدی شاخص کل بورس برای سهامداران یک میلیونی، ۵۳۲ و ۴۹۰ هزار تومانی سهام عدالت، به ترتیب سود ۷۰۹، ۳۷۷ و ۳۴۷ هزار تومانی رقم زد.
@farhangian120
.
📌توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره زمان اعلام فراخوان جذب استعدادهای برتر دانشآموزی در دانشگاه فرهنگیان
🔹وزیر آموزش و پرورش گفت: فرایند اعلام جذب استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان حدود یک ماه به طول میانجامد تا اعلام شود.
🔹 فرایند اعلام جذب استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان حدود یک ماه به طول میانجامد تا اعلام شود.
@farhangian120
.
✅️اعزام بدون مجوز دانشآموزان به مسابقات جهانی ممنوع؛ خانوادهها فریب وعدههای موسسههای غیرمجاز را نخورند
🔸️رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، درباره وعدههای موسسههای غیرمجاز برای اعزام دانشآموزان به مسابقات جهانی هشدار داد.
🔸️یاوری گفت: موسسههای غیرمجاز با سوءاستفاده و دریافت مبالغی هنگفت از خانوادهها، دانشآموزان را بدون مجوز به مسابقات جهانی اعزام میکنند که در این بین نشانها و دیپلمهای نیز به دانشآموزان اعطا میشود که هیچ ارزش علمی در کشور و حتی خارج از کشور نیز ندارد.
🔸️رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: از خانواده دانشآموزان خواهش میشود قبل از اینکه هزینهای شود و ذهن دانشآموز درگیر این مسائل شود و انتظارات غلطی هم در دانشآموز ایجاد کنند، در ابتدا اعتبارسنجی شود که این مسابقات معتبر است یا خیر. مرجع اعتبارسنجی هم، بنیاد نخبگان و بعد از آن باشگاه دانشپژوهان جوان است.
@farhangian120
.
💢 رشد مافیای کنکور با تصویب تاثیر قطعی معدل
👤 سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
▫️ مصوبه تاثیر قطعی معدل پایههای متوسطه دوم در کنکور، با توجه به زیرساختهای موجود در کشور، قادر به تحقق عدالت آموزشی نیست و از دیگر مشکلات این طرح، عدم مهار و کنترل مافیای کنکور است که باعث افزایش مافیا برای آزمون نهایی و آزمون کنکور میشود.
▫️مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور، شاید بتواند توجه دانشآموزان به مفاهیم عمیق کتاب و معلم را بیشتر و دارای رشدی حداقلی سازد اما همچنان تستزنی و تمرکز بر محتوای کتابهای کنکور برجسته بوده که نشان از عدم موفقیت این طرح است.
▫️از دیگر مشکلات این مصوبه، ترازدهی ناعادلانه است که متاسفانه عدم زیرساختهای کافی در آموزش و پرورش برای تصحیح اوراق، باعث تغییرات گستردهای در رتبهبندیها میشود. مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز بارها در مورد نیاز به تغییرات و اصلاحات جدی در این مصوبه، اعلام نظر کرده، اما به طور کلی مبنای ما بر لغو تاثیر قطعی و بازگشت به قانون مجلس در تاثیر مثبت است.
@farhangian120
.
💢 اولویت قراردادن نماز می تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود
👤باقری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست شورای اقامه نماز:
▫️ اولویت قراردادن نماز می تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی شود و مدیر مدرسه مهمترین رکن اقامه نماز در مدرسه است. اگر مدیر مدرسه نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدرسه اهتمام ویژه داشته باشد، نبود امکانات و تجهیزات نمی تواند مانع اقامه نماز در مدرسه باشد.
▫️باید اهمیت نماز جماعت و ترویج فرهنگ نماز در مدارس برای مدیران فعلی و مدیرانی که در آینده منصوب خواهند شد تبیین شود
@farhangian120
.
رد بومی گزینی در آزمون های استخدامی توسط دیوان عدالت اداری
🔹رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره اینکه در رابطه با موضوع استخدامها، برخی از نمایندگان مجلس انتقاداتی دارند مبنی بر اینکه بومیگزینی در امور استخدامها، از طریق فراخوانها یا آزمونها به درستی اجرا نمیشود، گفت:
✔️یک رأی دیوان درباره بومگزینی داریم که این را رد کرده است و دست ما هم نیست.
✔️دیوان عدالت این را رد کرده است و بر اساس آن، ما نمیتوانیم بومیگزینی را داشته باشیم.
✔️با این حال، تلاش ما این است که در آزمونها، رشته محلها را به گونهای تنظیم کنیم که تا حد امکان خواستههای مجلس هم برآورده شود.
🔸 وی درباره اینکه رئیس دیوان محاسبات کشور از آمار استخدامی ۶ هزار نفری در وزارتخانهها خبر داده که به گفته وی برخی از این استخدامها خارج از قواعد و قوانین انجام شده است، آیا به این موضوع رسیدگی خواهد شد، عنوان کرد:
✔️من از این موضوع اطلاعی ندارم، اما هر نوع استخدام رسمی یا پیمانی باید از طریق رقابت و آزمون انجام شود.
@farhangian120
.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
ارزشیابی دانشآموزان دورۀ ابتدایی همچنان با روش کیفی توصیفی انجام میشود
🔸️حکیمزاده با اشاره به اینکه ارزشیابی کیفی توصیفی ابزارهای مختلفی دارد، گفت: برگزاری آزمون مداد کاغذی یکی از ابزارهایی است که معلمان با استفاده از آن به ارزشیابی کیفی توصیفی میپردازند و ممنوعیتی برای استفاده از این ابزار وجود ندارد.
🔸 ارزشیابی دانشآموزان در دوره ابتدایی طبق روال سنوات قبل، با روش کیفی توصیفی انجام میشود. در این شیوه، آموزگار در فرایند یادگیری و طی دوره تحصیلی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند آزمونهای مداد کاغذی، پرسشهای شفاهی و آزمونهای عملکردی، به ارزیابی دانشآموزان میپردازد و در پایان نوبت اول نتایج این ارزشیابی را به صورت کیفی توصیفی ارائه میکند.
🔸️وی با بیان اینکه در این مدل ارزشیابی، از نمره استفاده نمیشود و هیچ مقایسهای بین دانشآموزان صورت نمیگیرد، افزود: در شیوه ارزشیابی کیفی توصیفی نتایج عملکرد دانشآموزان به صورت دقیق و دستهبندی شده ارائه میشود و وضعیت موارد یادگرفتهشده و همچنین مواردی که دانشآموز نیاز به تلاش بیشتری دارد، به طور دقیق در قالب عباراتی مانند خیلی...
@farhangian120
.
.
#شغل و درأمد #20میلیونی
هم #4گواهی بگیر هم #ایده برای درآمد #20میلیون در ماه!
💎 در این دوره خواهید آموخت چطور بدون سرمایه اولیه و #رایگان از #ایتا ، #تلگرام و..... به درآمد ماهانه #20میلیون برسید
📺 موسسه نگین سبز دانش برگزار می کند
📢 وبینار مهارتی و کارگاهی:
کسب #درآمد #فوری از فضای مجازی و #بدون محصول و سرمایه اولیه
📤 با اعطا #4مدرک:
🧷 گواهی #وبینار
📎 گواهی #کارگاه آموزشی
📎 گواهی #مهارتی
🧷 #لوح #تقدیر
🔻 تاریخ برگزاری: 25 دیماه 1403
💎 لینک شرکت در دوره(#ظرفیت #محدود)👇
https://nsdanesh.com/courses/daramad1403/
در صورت باز نشدن لینک، آن را در مرورگر کپی کنید
📌جزئیات ثبتنام رشتههای بدون آزمون ارشد
دانشگاه علامه طباطبائی:
▫️وزارت علوم، از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در دوره روزانه کارشناسی ارشد دانشجو میپذیرد.
▫️دانشجویان غیرایرانی و ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور، امکان ثبتنام در رشتههای بدون آزمون این دانشگاه را ندارند.
@farhangian120
.
💢 همچنان ۱۰ درصد کلاسهای درس با شعله مستقیم گرم میشوند
👤رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:
▫️ ما بخاری غیرایمن و غیراستاندارد در داخل کلاسها نداریم و استفاده از آنها ممنوع است و اگر به ما گزارش بدهند پیگیری میکنیم. حدود ۱۹ هزار کلاس درس را در مهر امسال استانداردسازی و تعمیرات اساسی کردیم که این عدد قابل توجهی بود و حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد.
▫️استاندارد ما جمع آوری شعله مستقیم از کلاس است. فکر میکنم کماکان حدود ۱۰ درصد باقی مانده است. تا پایان برنامه هفتم به ما فرصت داده شده که تمام کلاسهایمان را ۱۰۰ درصد استانداردسازی کنیم؛ یعنی شعله مستقیم را از کلاس جمعآوری کنیم.
@farhangian120
.
💢اطلاعیه دبیرخانه ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم
▫️ برنامه شناسایی معلمان نمونه در بستر «پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش » به آدرس اینترنتی «my.medu.ir » در حال اجرا می باشد و در تاریخ ۲۲ دی فرایند شناسایی معلمان نمونه در مرحله مدرسه ای به پایان می رسد.به منظور تمهید مقدمات مشارکت حداکثری در برنامه، اهم اقدامات اجرایی آن به شرح زیر می باشد:
۱-مدیران محترم مدارس در ابتدا با ورود به سامانه مذکور نسبت به تعریف مشمولیت معلمان و تعریف کمیته ارزیابی مدرسه اقدام لازم را به عمل می آورند.
۲-مدیران ، اعضای کمیته ارزیابی و سایر معلمان ارجمند از طریق بخش سها وارد سامانه " شناسایی معلمان نمونه" گردیده و فرایند ارزیابی معلمان معزز را بعمل میآورند.
۳- با توجه به اینکه عملکرد معلمان بر فرایند آموزش، تربیت و پرورش دانشآموزان تاثیرگذار است بنابراین نظر دانشآموزان به عنوان یکی از ملاکهای شناسایی معلمان نمونه مدنظر است مدیر مدرسه میبایست ضمن اطلاعرسانی، ترغیب، تشویق و توجیه تمامی دانش آموزان و اولیای آنان برای تکمیل بر طبق گفته فرهنگیان صد و بیست نمون برگ نظرسنجی، زمینهی مشارکت را در بستر سامانه یادشده فراهم نمایند.
۴-به منظور حفظ شآن و کرامت معلمان ارجمند، ترغیب و توجیه دانشآموزان به شرکت در فرایند نظرسنجی صرفا بر عهده مدیر و کادر اجرایی مدرسه میباشد.
۵-دانش آموزان پس از ورود از طریق my.medu.ir در بخش "خدمات سکوی ادیب" با انتخاب گزینه " نظرسنجی معلمان" در شناسایی معلمان نمونه مشارکت می کنند.
@farhangian120
.