فرهنگیان دشتستان
💠 سلسله جلسات گفتوگو معلمانه 💠 #نشست_هفتم 🔹باموضوع : 💠 تغییر کاربری اراضی آموزشی 💠 بررسی پیامدها
هم اکنون در حال پخش زنده در کانال زیر در پیام رسان شاد :
https://shad.ir/dashtestan_bu
💠 سلسله جلسات گفتوگو معلمانه 💠
#نشست_هشتم
🔹باموضوع :
💠 آیین نامه اجرایی مدارس و مدرسه محوری 💠
📌 بررسی ظرفیت های آئین نامه اجرایی مدارس برای حرکت به سمت مدرسه محوری
🎙 با حضور : آقای محمدوطن دوست
📌معاون آموزش هنرستان نمونه ثامن الائمه برازجان
🌐 مکان : سالن کنفرانس _ اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان
⏱ زمان : شنبه شب ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰
💎 از همه معلمان و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت دعوت به عمل می آید .
پخش زنده :
از طریق کانال روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در پیام رسان شاد :
https://shad.ir/dashtestan_bu
_____________________________________
🎬 رسانه فرهنگیان دشتستان :
@farhangian_dashtestan
_____________________________________
🖋 گروه گفتگو معلمانه :
https://eitaa.com/joinchat/2560033010Ceaca270b80
هدایت شده از برنامه آرمان
#برنامه_آرمان #قسم_دهم
♨️ #منتشر_شد
📣 کنکاش در نظام آموزش بدون پرورش کشور، تماشای این برنامه را از دست ندهید‼️
💢 «روایت آموزش و پروش»؛ در جدیدترین قسمت از برنامه #آرمان
🔰 گفتوگوی #محمدصادق_شهبازی و حجت الاسلام #محسن_خاکی با واکاوی ساختار آموزش و پرورش کشور
💡بهصورت #اختصاصی در عماریار👇
🌐 b2n.ir/arman-10
🆑 @armantv1401
هدایت شده از جمعیت فرهنگیان جوان
جمعیت فرهنگیان جوان برگزار میکند:
💥 بررسی و نقد سند انتظارات دولت در آموزش و پرورش
👤باحضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر محسن خاکی، معــلــم و پژوهشگر اقتصاد آموزش
⏰ سهشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹
جهت حضور نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس خود را در پیام رسانهای بله و ایتا به شماره ۰۹۹۰۱۱۵۵۳۶۰ و یا آیدی @farhang360 ارسال نمایید.
🌷 اطلاع رسانی شده در کانال رسمی جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
💠 پتهایسازی آموزش و پرورش در سند انتظار دولت 💠
افزایش اختیار خانواده در مدیریت اعتبارات تعلیم و تربیت
در راستای
۱.تحقق عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر و
۲.ارتقای بهره وری منابع از طریق طراحی و
اجرای تدریجی الگوی
اعطای هدفمند اعتبارات تحصیل هر دانش آموز در حال تحصیل در مدارس دولتی به خانواده بر اساس شماره ملی دانش آموز و متناسب با بهای تمام شده تحصیل
(یعنی پتهای کردن)به تفکیک مقطع و رشته تحصیلی و با لحاظ شاخص هایی نظیر رتبه مدرسه ، بعد خانوار میزان برخورداری منطقه محل زندگی و استعداد و نیاز دانش آموز و امکان پرداخت نهایی دولت به مدرسه مورد انتخاب خانواده در قالب احراز هویت الکترونیکی دانش آموز با تأکید بر ۱.حفظ انسجام برنامه درسی و ۲.رعایت استانداردهای وزارت آموزش و پرورش ۳.با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و اجرای آزمایشی آن از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ 📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی : 🔹ایتا : http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan 🔹 روبیکا : https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan 🔹 سروش : splus.ir/farhangian_dashtestan
فرهنگیان دشتستان
باسلام و احترام خدمت همکاران گرانقدر و عرض تسلیت بمناسبت سالروز رحلت جانگداز اسوه صبر، حضرت زینب(س)
به اطلاع میرساند وبینار سهشنبه با موضوع "سند انتظار دولت" با حضور "حجت الاسلام والمسلمین دکتر خاکی" از ساعت ۱۹ به ساعت ۲۰ انتقال یافت.
روابط عمومی جمعیت فرهنگیان جوان
@farhangiane_javan
💠 پته راهی برای کالایی سازی است 💠
🔹 از اواخر دهه 1360 و برخلاف اصول 3 ،30 و 43 قانون اساسی که آموزش عمومی را بعنوان یک حق اساسی ، تأمین همگانی و رایگان آن را تکلیف دولت می داند ، دولت ما وارد فرایند خصوصی سازی و کالایی سازی شده است. پیامدهای منفی کالایی سازی ( یعنی اینکه آموزش هم مانند سایر کالاها در نظر گرفته شود و هرکس پول بیشتری بپردازد می تواند از کمیت و کیفیت بالاتری بهره مند شود)، تقریباً در همه کشورها مشابه بوده است : طبقاتی شدن آموزش، تضعیف کیفیت مدارس عادی دولتی، جداسازی و تمایزیابی طبقاتی ، بازتولید و تشدید نابرابری های اجتماعی در مدرسه و تضعیف نقش مدرسه و نهاد آموزش در همبستگی اجتماعی .
📌 برگرفته از پته برای آ.پ یل پته ای روی آب
📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی :
🔹ایتا :
http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan
🔹 روبیکا :
https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan
🔹 سروش :
splus.ir/farhangian_dashtestan
💠 تاریخچه کوتاه مدارس کپنی 💠
🔹مدارس پته ای تقاضا محور یا هر نام دیگری که به مدارس کوپنی (وچری) بدهیم یکی از روش های رادیکال کالایی سازی آموزش در دنیا شناخته می شود و یکی از ابزارهای تعمیم مناسبات بازارگرا به حوزه اجتماعی است.
وقتی در دهه 1950 ابتدائاً میلتون فریدمن اقتصاددان بازارگرای آمریکایی این ایده را مطرح کرد حتی در خود آمریکا پذیرفته نشد در ایده فریدمن مدرسه با رستوران مقایسه می شود و ادعا می شود که مدرسه هم باید مشتری محور باشد و تنها مدارسی باقی بمانند که امکان جذب مشتری دارند مسئله مدارس کوپنی تا امروز هم در سطح فدرال آمریکا به رسمیت شناخته نشده و تنها برخی دولت های ایالتی به طور محدود آن را پذیرفته اند.
📌 برگرفته از پته برای آ.پ یل پته ای روی آب
📱کانال و گروه های رسانه فرهنگیان دشتستان در پیام رسان های ایرانی :
🔹ایتا :
http://www.eitaa.com/farhangian_dashtestan
🔹 روبیکا :
https://rubika.ir/farhangian_dashtestaan
🔹 سروش :
splus.ir/farhangian_dashtestan